Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:18

Ik denk dat Joy nog een stapje verder gaat: "<insert lelijk woord> heb ik die ene mafketel thuisgelaten, zit ik hier met net zo'n gek opgescheept. Beetje van de regen in de drup gevalletje".

Hahaha, dat mazoutgedoe. Mooi hoe je vanzelf tot conclusies komt op basis van je hoort en ziet.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:28

Fijn dat ze beter eet ! Maar wat een mafketel met die mazoutfilter. :wow:

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:52

jokari schreef:
Fijn dat ze beter eet ! Maar wat een mafketel met die mazoutfilter. :wow:

Ja hoe ze zich dat bedacht heeft weet ik ook niet. _O-

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 07:21

Zo hadden we hier een keer de gewone auto de wei in gereden in de zomer, om even wat spullen uit de kofferbak te halen. Stond er een mini de hele rubber strip rond dat gat van de klep er uit te trekken >;)

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:33

Oké, Joy heeft het dus van geen vreemde. :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 12:09

pmarena schreef:
Zo hadden we hier een keer de gewone auto de wei in gereden in de zomer, om even wat spullen uit de kofferbak te halen. Stond er een mini de hele rubber strip rond dat gat van de klep er uit te trekken >;)

_O- Dan ben je ook blij! _O- :))

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:25

Haha ik heb een pony gehad die het leuk vond om z'n neus even af te vegen aan de voorruit van mijn auto... Gevolg een kras op de ruit wznt hij kwam er ook metz'n tanden tegen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 00:48

Afbeelding
(Ja ze spelen ook effectief met de ballen. Het zijn er twee. En ze verplaatsen elke dag. De grote kán nog van de wind zijn al waait het hier niet echt de laatste dagen en ik weet dat Joy soms ‘zijn kuur’ krijgt. Maar eer ligt ook een voetbal met touwen aan die hij met het touw op pakt. Die verplaatst niet door de wind zelfs niet met storm en die lag vandaag in de stal. _O- (ik had m eergisteren in het midden vh weiland ongeveer gegooid.)

Afbeelding
Je zíet Vigo gewoon kalmeren. Meer en meer neemt hij Joy zijn manier van doen over inclusief zijn neus op mijn schouder leggen. :+:

Hij blijft gewoon zichzelf nu... :+: ik hoop zo dat dit ‘zijn plekje’ is.. dat ik hem niet nog eens moet gaan stresseren. Tis een nuchter veulen maar ook hij heeft ongetwijfeld zijn limiet. :(:)

Inmiddels ben ik met Rêve aan mijn laatste combinatie toe tenzij ik nieuw voer ga kopen. :+
Ze heeft nu 1 bak met haar brok en 1 bak waar ik de SP in gedaan heb. Wellicht is ze geen fan van de brok door de SP.. :+
Er komt een punt dat ze weer gewoon normaal doet hoor en als ze niet pas een veulen had gehad zou ik niet zo zeuren er over. :o
Alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb eet ze maar ze laat steeds een deel liggen. (Ze krijgt niet meer dan toen ze alles gewoon op at overigens. Het enige dat veranderd is, is dat Joy opnieuw weg gehaald is.) Dat krijgt ze dan gewoon terwijl ik Sam rijd en dan eet ze weer een deel maar niet alles. Ze eet nu wel beter hooi dus daar ben ik al erg blij om. Liever dat ze haar hooi goed eet en haar brok maar half dan andersom.

De SP apart leek haar voor nu wel aan te staan want ze ging naar goede gewoonte eens kijken wat in de bakken lag en ging vrij enthousiast voor de SP waar ik wat spirulina onder gedaan heb. (Vraag me niet waarom maar Rêve is gek van die smaak ben ik achter gekomen.)

Kijken of ik haar zo al aan de SP krijg. Desnoods dan even alleen SP voor haar.
Hopelijk heeft ze morgen de SP bak leeg en dan bouw ik die op (nu heeft ze maar 200gr SP wat voor haar lichaamsgewicht natuurlijk weinig is)
Heb hem ook wel wat vloeibaarder gemaakt en hoewel ze dat bij slobber verfoeid vindt ze dat bij SP blijkbaar juist beter. :+ ze was helemaal in haar nopjes met haar groen bakkes door de spirulina-SP-soep. _O-

Last van haar tanden kan haast niet overigens (heb ik al aan gedacht.) want de DA is hier geweest toen Joy net terug gehaald was voor Sam na te kijken en die heeft Rêve ook ineens na gekeken en toen was alles in orde...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 14:15

*\%/* Zowel de brokken als de SP waren op! Dus voorlopig doen we het even zo. :j
Opvetten die merrie! :))

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:24

Zo is dat, wintervetjes kweken. :9

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 14:37

even een vraagje hier ook, wie heeft hier ervaring met horselyx mini stenen en eventuele houders er voor?
ik vroeg me al af of ze in de lickit houders passen (die zonder gat) of dat er nog andere houders zijn dan lickit ?

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 15:25

Ayasha schreef:
*\%/* Zowel de brokken als de SP waren op! Dus voorlopig doen we het even zo. :j
Opvetten die merrie! :))

Goed zo :D goed voor haar :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 20:28

3 dagen op een rij. :j brave Terror!
En ze heeft slobber gegeten terwijl ik Sam reed.

En ik ben mijn blog vergeten te schrijven en kom niet op een onderwerp. Hebben jullie ideeën?
Mijn hoofd zit zo vol de laatste weken.. :o

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:13

Misschien iets over het effect van het weer op jouw gestel vs het rijden en trainen?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:41

Hoe het je zorgen maken over je (huis)dier je niet alleen mentaal beïnvloedt maar ook fysiek?

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:50

Hoe iemand met zo'n vol hoofd en genoeg stress toch in staat is een énorm stabiele factor te zijn voor de paarden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 22:13

Rocamor schreef:
Hoe iemand met zo'n vol hoofd en genoeg stress toch in staat is een énorm stabiele factor te zijn voor de paarden.

Ben ik dat? Ik weet het eigenlijk niet. Heb meer het idé dat zij mij stabiliseren.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:23

Sam is een neuroot. Toch?

Wellicht word jíj in je hoofd rustig van het "werken" met en bij je paarden. Werken even tussen aanhalingstekens omdat ik alles rondom de paarden bedoel.

Maar toch moet je ergens, bewust of onbewust een switch maken en de stabiele factor zijn voor Sam. En ook Rêve werkt prima met jou. Terwijl een stabiele figuur als jouw man (althans dat begrijp ik uit jouw verhalen) de handdoek regelmatig in de ring gooit bij haar.

Ik denk dat alle meelezers hier regelmatig denken: "ik stap niet op nu, dat wordt oorlog", als ze weer eens gestrest bij het paard zijn.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 18-12-21 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 22:36

Rocamor schreef:
Sam is een neuroot. Toch?

Wellicht wordt jíj in je hoofd rustig van het "werken" met en bij je paarden. Werken even tussen aanhalingstekens omdat ik alles rondom de paarden bedoel.

Maar toch moet je ergens, bewust of onbewust een switch maken en de stabiele factor zijn voor Sam. En ook Rêve werkt prima met jou. Terwijl een stabiele figuur als jouw man (althans dat begrijp ik uit jouw verhalen) de handdoek regelmatig in de ring gooit bij haar.

Ik denk dat alle meelezers hier regelmatig denken: "ik stap niet op nu, dat wordt oorlog", als ze weer eens gestrest bij het paard zijn.

Die ga ik eens meenemen voor de volgende want daar moet ik zelf eens over nadenken. Heb er nog nooit bij stil gestaan.
Mijn man heeft wat minder geduld met paarden maar is wel rustiger (kan makkelijker loslaten) van aard dan ik. Die gooit bij beiden idd vaker de handdoek in de ring, sterker nog, met Sam werkt hij nog niet als je hem er voor zou betalen. Het meeste dat hij met Sam zal doen is hem naar de weide brengen of de staldeur open zetten dat ie naar achter kan. :+ Hem vast houden als ik op zadel op vreemd terrein en ergens in de zomer eens 15 minuten vast gehouden bij de smid en toen was ie m al spuugzat. (dat gevoel was geheel wederzijds overigens. _O- )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 13:06

KomAfbeelding
Afbeelding
Deze kent ie van Sam. :D
Afbeelding
Hij staat altijd met zijn neus in Joy zijn vacht. :')
Kom ik gisteren thuis van Joy, staat Rêve met een dik oog:

Afbeelding

Afbeelding

Ze deed m ook niet meer open en ze vond zich HEEEEL zielig... Week geen centimeter van mijn zijde. Kon niet meteen iets zien wat de oorzaak was (wonde ofzo) dus me met veel excuses los gewrikt van mjin baby-stoere merrie en weer naar binnen en rechtstreeks door naar de voordeur terwijl ik roep "schat, ga naar de apotheek he, Rêve heeft een dik oog".
Manlief reageert gewoon met "is goed." _O-

Kom bij de apotheek vlak voor sluitingsuur, maar kom daar bijna wekelijks alleen normaal niet zo laat.. :)) Is een hele leuke oudere man die altijd "meiteke" zegt. En als één van zijn werknemers me helpt van achter hun medicatie-maak kamer of wat ze daar ook doen altijd "Dag Kathleen!!" roept. _O-
dus ik kom daar binnen met mijn rijbroek aan, mijn stalschoenen en nog wat hooi op mijn muts
hij: "Dag Kathleen, waar kan ik u mee helpen?"
ik: "is oogzalf vrij verkrijgbaar?"
*hij bekijkt mij eens onderzoekend*
ik: "tis niet voor mij maar voor mijn paard. Die heeft een dik oog."
Hij: Beter uw paard een dik oog dan gij een dik oog van uw paard zeker?"
en tewijl pakt hij dus de oogzalf. Terwijl ik af reken vraag ik voor de zekerheid na hoe snel ik verbetering moet zien ivm de DA bellen. Dus hij zegt "morgen moet ge al verbetering zien als ge vandaag nog behandeld, als ge verslechtering ziet sowieso bellen" (ja dat spreekt voor zich.)
Dus ik pak dat zakje, draai me nog één keer om en zeg "nog één ding Ludo, zóu de behandeling mij een dik oog op leveren, heb je daar ook wat voor dat vrij verkrijgbaar is?"
toen schoot ie in de lach en zei ie dat ie daar vast wel wat voor had. _O-
Vandaag heeft ze haar oog alweer open gelukkig maar ik houd het toch goed in de gate. Geen ide wat ze gedaan heeft.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:27

Ohjee
Zo heb ik ook eens een paard aangetroffen.
Bleek een kleine beschadiging in het oog te hebben, waarschijnlijk door een tak ofzo. Maar gewoon oogzalf gebruikt (terra cortril)
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 16:05

Gisteren kreeg ik haar oog niet voldoende open om te kijken, ik zag alleen dat haar ooglid erg rood was dus ik vermoed toch een ontsteking ofzo. Hier idd terramycine mee gekregen. Zie nu niet meteen een beschadiging... Hoop dat ik het juist zie. :=

Ik heb al eentje waarvan de DA me zo ongeveer gezegd heeft dat hij aan één kant zo goed als blind is. (Sam heeft een kristal in zijn oog, herinner me de exacte uitleg niet meer. Maar het komt er op neer dat als er licht in dat "kristal" valt hij aan die kant eigenlijk zo goed als blind is. Hij ziet dan nog "schaduwen/vormen" vermoedelijk maar meer niet. s nachts en op zwaar bewolkte dagen zou hij in theorie beter moeten zien.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:07

Ik hoop dat het allemaal mee valt en ze morgen gewoon weer normaal staat met haar oog.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57944
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 16:17

ik ook, en anders zweer ik dat mijn paarden een kalender hebben. Als ze wat hebben is het altijd in het weekend of op feestdagen >;)

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:36

Das dan weer het voordeel van België, krijg je zomaar antibiotica zalf mee.

Hopelijk helpt het snel!