[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:03

Fijne update, en het is gewoon fijn als gewoon alles even goed gaat :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 21:14

Ja precies! En ik begin hem ook meer te appreciƫren. Hij accepteert nu ook veel meer dat ik in zijn ruimte kom zoals bv de stal enzo. Tis eigenlijk echt een lieverd!

Hier was hij ook zo rustig met mijn nichtje!


Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:20

Soms moet een band gewoon even groeien en dat kost tijd... Lekker van genieten <3

Jenara

Berichten: 1558
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:17

Aww, wat lief met je nichtje!!
Ik heb mijn paardje zelf nog maar een jaartje, maar het moet inderdaad wat groeien
en je moet het wat tijd geven om elkaar te leren kennen, gaat alleen maar beter gaan!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:54

Wat een lieffie met je nichtje! Fijn dat jullie band ook aan het groeien is. Top update!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 15:02

Afbeelding
<3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:03

Aaah jullie matchen *\o/*

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:36

Heerlijke update en fijn dat jullie steeds meer aan elkaar beginnen te wennen. Ik heb wel eens gehoord dat het tot wel een jaar kan duren voor een paard aan zijn nieuwe plek gewend is.

Ik heb mijn nieuwe paard, een AV merrie, vanaf eind juni en pas vorige week bedacht ik me dat ik "verliefd" aan het worden ben. Ook echt een lieverd maar het is simpelweg niet altijd liefde op het eerste gezicht.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:43

Wat lief met je nichtje <3
En leuk setje!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 12:44

Dankjewel voor de lieve reacties!! We doen rustig verder zo, het is echt leuk nu.

Ga vanaf nu ook terug meer les nemen, wil met rijden echt graag vooruit! Gisteren eentje gehad, hij was echt aan het proberen en zoeken wat de rand was, maar later in de les verbeterd hij dan ook echt. Dus dat is wel fijn! Rechter galop aanspringen vind hij wel lastig. Gaan we nu op oefenen. Ik vind het alleen zelf lastig te voelen of hij juist aan gesprongen is. Hij wisselt altijd wel in de wending als hij fout zit. Gaan we nu goed op oefenen! Ging wel 2 keer goed gistzren en dan gelijk belonen en niet te lang op door gaan. Gelukkig heb ik echt fijne instructie!

Zou een balk leggen kunnen helpen om de galop juist aan te springen? Galop zelf is niks mis mee, puur aanspringen is links heel erg zijn voorkeurskant.

Fijne feestdag trouwens voor iedereen!!

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:45

Dat zit echt in het rechtrichten en eigen handigheid. Balkje zou ik daar zelf niet voor doen. Gewoon rustig dooroefenen :)

YvonneV
Berichten: 8783
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:08

wat wij met jonge paarden vaak doen is op het verkeerde been gaan lichtrijden en dan aanspringen.

slushpup
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-12-19

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:20

Ik ga morgen kijken voor een leasepony voor fulltime.
Ik ben benieuwd of ik er eentje kan vinden waar ik een klik mee heb!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 18:38

poes schreef:
Dat zit echt in het rechtrichten en eigen handigheid. Balkje zou ik daar zelf niet voor doen. Gewoon rustig dooroefenen :)


Dankjewel! We zijn nu 2 lesjes verder en hout vasthouden maaaaar hij springt tot nu toe echt terug heel de tijd juist aan!


slushpup schreef:
Ik ga morgen kijken voor een leasepony voor fulltime.
Ik ben benieuwd of ik er eentje kan vinden waar ik een klik mee heb!

Spannend! Hopelijk heb je ondertussen eentje gevonden!

Alles gaat hier rustig zijn gangetje, ik rij 2/3 keer in de week. Beetje afhankelijk van mijn schema. Verder gaat Lexie lekker de weide op en lekker rustig aan!

Vandaag ergens een 2de hands Anky hoofdstel gaan ophalen! Super blij mee, vind het echt mooi. Alleen het leer is nu nog best stug, was zo goed als nieuw. Wou even een filmpje maken en toen viel me nog eens extra hard op wat voor enge blik hij heeft aan de kant met zijn 'human eye' :') Hij gaat echt van oh cute en chill naar wooow je gaat me vermoorden hahaha :Y)


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 19:21

Even een update!

Met Lex gaat het goed. Lief braaf en knap <3 !

Maaaaar... de merries blijven echt heel fel reageren. Echt niet normaal. Allemaal constant hengstig en roepen brullen alles. Lex reageert soms wel maar niet dat je denkt van wow dat is een hengst.

Ondanks dat hij dus super braaf is hebben we bloed laten trekken vandaag. Maandag avond hebben we de uitslag, maar we vermoeden dus dat hij een klophengst is. In zijn liezen is niks te voelen, dus dan zou het in de buik zijn.. Ik hoop echt van niet, maar ik ga er eigenlijk van uit dat het wel is. De dierenarts zei ook dat die merries alleen kunnen reageren op hengsten hormonen. Er is verder niks veranderd in de huisvesting en Lex is het enige nieuwe paard..

Spannend afwachten tot maandag avond dus. Maar in ieder geval, als het zo is moeten ze eruit. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dat een zware operatie? Hoe zit dat met revalidatie enzo?

Hopelijk is het niet, maar we kunnen ons echt niet inbeelden wat het anders kan zijn. De merries zijn echt helemaal wild van hem.

Meneertje is ondertussen zijn schattige zelve en is zicht van geen kwaad bewust :+

Rustig met een merrie in de piste, kan gewoon allemaal, het is echt heel gek en spannend!
Afbeelding

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:35

Merries kunnen ook reageren op een ruin, vooral als het er een is die ze nog niet goed kennen. Ik denk niet dat jouw paard een klophengst is daardoor, maar je laat dus bloedonderzoek doen,dan weet je het zeker. Ik ben benieuwd!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 13:42

Ik had er een topic over geopend en ben best wel gerust gesteld nu! Vandaag ook weer lekker gereden. Hij schrok wel 1 keer van een vrachtwagen haha :+ ff 20 meter ren galop en dan weer klaar. Tis echt een goedzak eigenlijk!

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:02

Ik zou mij niet direct zorgen maken dat het een klophengst is hoor, het komt regelmatig voor dat merries heftig reageren op een nieuwe ruin zeker omdat het nog niet echt 'winter' is geweest, mijn merrie stond 2 weken terug ook al kneiter hengstig te krijsen naar de nieuwe ruin aan de overkant... :=

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 17:26

Hij is er al wel van augustus dus zooo nieuw is het niet meer! Maar een bloedje kan nooit kwaad dus we weten het straks!

Denk het zelf ook niet hoor maar dan ben ik er ook zeker van. Is ook voor die stal genoten wel een gerust stelling en dan kunnen die evt hun merries iets geven. :-)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 20:01

Normaal gezien gewoon een ruin! Volledige resultaat was nog niet binnen, maar testosteron stond heel laag. :-) Gelukkig maar haha

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:06

O wat fijn, dat is toch een hele geruststelling lijkt me

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 21:15

Ja precies! En ook beetje naar de andere toe. Dat die ook zeker zijn dat hun merrie niet gek wordt omdat er met mijn paard iets 'scheelt'. Dan kan ik er eigenlijk ook niks meer aan doen :+

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:21

Is hij de enige ruin tussen de merries?
Dat lokt dit soort gedrag wel uit.
Misschien kan hij beter met (een groepje) ruinen staan.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 21:50

Ze staan op aparte weides, we wouden hem matchen met 1 van de merries. Maar deze reageerde altijd heel heftig en omwille van de twijfel hebben we dit nog niet gedurfd! Als het weer weide seizoen is geen we dit wel eens proberen. Ze hebben door de stal contact. Er staan nog pony ruinen en nu ook een 3 jaarse, daar doen ze niet zo naar :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 18:41

Meneertje is weer verwend vandaag hoor!

Sportmassage gehad, die had ik gewonnen via een Facebook actie! Was wel goed. Zat beetje vast in zijn nek maar niks problematisch. Mag vooral sterker worden! Maar daar werken we aan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding