Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:29

Even hier ook neerzetten.
Voor degene die het heel graag willen maar de mail gemist hebben.

Citaat:
Zoals je misschien in de nieuwe Community al voorbij hebt zien komen, zijn we nieuw videomateriaal aan het maken voor Van Basis tot Grand Prix en één van de nieuwe toevoegingen zijn 'praktijkvoorbeelden'.

Deze hebben we ook al in de online training zitten en zijn lessen van Rien aan ruiters zoals jij en ik waarin herkenbare problemen naar voren komen.

Nu heb ik in de Community een oproep geplaatst voor als je mee wilt rijden. Je krijgt dan gratis les van Rien met als voorwaarde dat we de les mogen filmen en in de online training mogen plaatsen.

Mocht je ook mee willen rijden, dan kun je je hier aanmelden door een reactie achter te laten: https://dressagepro.thehuddle.nl/conver ... kvoorbeeld


Datum wordt nog bekend gemaakt zodra ik die van Rien heb ontvangen. Locatie is bij mij in Acquoy.

De replay van de Q&A met Rien van september staat ook online.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:24

Had hem inderdaad ook gekregen. Jammer dat het voor mij dik 2 uur rijden is met de trailer. Als het niet langer zal zijn. Vind dat echt te ver. Had het dichterbij geweest, had ik mij hoogstwaarschijnlijk ook aangemeld.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:08

Voor mij uur rijden, maar ben te slecht lichamelijk om dus daar heen te rijden, fatsoenlijk te lessen en weer terug.
En heb nu juist 2 paarden die ze zoeken, een hele sensibele en eentje waar ik mee probeer te verzamelen. :')

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:46

Thanks voor de tip Mirjam! Ik heb mij wel opgegeven. :j Nu maar afwachten.
Als ik word uitgekozen neem ik mijn Spaanse ruin mee. We zijn nog bezig met de basis aangezien hij sinds juni zadelmak is. Hij is erg sensibel en bouwt dan veel spanning op, dat zie je dan weer terug in zijn aanleuning en gangen.
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:53

Hopelijk wordt je uitgekozen dan!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:48

ik durf nog niet al te hard te juichen, want heb hem nog niet in levende lijve gezien... Maar ik denk dat ik mijn paard gevonden heb!
We gaan over een kleine 2 weken naar Zuid Afrika om daar paarden te kijken, maar nu ben ik er hier een tegen gekomen, een paar uur bij ons vandaan, die er op de filmpjes echt heeeeeul gaaf uit ziet. Echt een paard waar ik gelijk van dacht; wow, die is tof. Betaalbaar, goed beenwerk (voorzover foto's dat tonen dan), fijne gangen en een knap hoofd. Duimen jullie mee? We gaan hem dit weekend zien.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:04

Ik duim!!!!
Maar hoop niet te hard... zou bijna te mooi zijn om waar te zijn, want zoveel heb je er nog niet bekeken.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:13

mirjamalvaro schreef:
Even hier ook neerzetten.
Voor degene die het heel graag willen maar de mail gemist hebben.

Citaat:
Zoals je misschien in de nieuwe Community al voorbij hebt zien komen, zijn we nieuw videomateriaal aan het maken voor Van Basis tot Grand Prix en één van de nieuwe toevoegingen zijn 'praktijkvoorbeelden'.

Deze hebben we ook al in de online training zitten en zijn lessen van Rien aan ruiters zoals jij en ik waarin herkenbare problemen naar voren komen.

Nu heb ik in de Community een oproep geplaatst voor als je mee wilt rijden. Je krijgt dan gratis les van Rien met als voorwaarde dat we de les mogen filmen en in de online training mogen plaatsen.

Mocht je ook mee willen rijden, dan kun je je hier aanmelden door een reactie achter te laten: https://dressagepro.thehuddle.nl/conver ... kvoorbeeld


Datum wordt nog bekend gemaakt zodra ik die van Rien heb ontvangen. Locatie is bij mij in Acquoy.

De replay van de Q&A met Rien van september staat ook online.


Iemand enig idee hoe ik die pagina op mijn computer vind? Op telefoon doet hij het prima, op computer niet, had er van de week bericht op gezet, wil nu filmpje toevoegen, maar ja, dan moet ik de pagina wel kunnen vinden.

W#RQ%$%$# nou ja, ben dus nu met kabeltje het maar op telefoon aan het uploaden die natuurlijk vol zit... dus moet er eerst miljoen foto's af gooien :Y) :+ en dan.. dan kan ik hem uploaden.. en hopelijk past ie dan ook nog in die berichten daar, zul je zien dat file te groot is.. oeps.....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:09

Nou... dat was het dan weer.. krijg volgens mij het fimpje niet geupload naar de pagina waar het op zou moeten va mijn telefoon, hij doet dan niets.. dus maar linkje naar YouTube filmpje erbij geplakt..
Voor diegenen hier, have fun…
Niet perfect, maar ja, dat is ook het hele idee he? En van Heps had ik natuurlijk geen dressuur fimpje.. dus er maar springfimpje aan vast geplakt.. Voordeel van rondje springen, dat is heel kort.
De liefhebbers kunnen het filmpje in PB krijgen, nou ja, de link.

En krijg nog steeds de gewraakte pagina niet gevonden op mijn computer, iemand enig idee hoe ik hem daar vind, snap het echt niet, is onvindbaar... En op je telefoon hapert hij gigantisch.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:45

@Sjolvir, haha het tegenovergestelde is waar! Ik ben hier bij 3 fokkers geweest waar ik 15 paarden heb gezien, verder nog een paar particulier ook. Ik dacht dat ik nooit iets zou vinden :P

Thanks voor het duimen!!!

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:58

Ik duim mee! Klinkt goed, leuk!! :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:02

Iriscope schreef:
@Sjolvir, haha het tegenovergestelde is waar! Ik ben hier bij 3 fokkers geweest waar ik 15 paarden heb gezien, verder nog een paar particulier ook. Ik dacht dat ik nooit iets zou vinden :P

Thanks voor het duimen!!!


Dat is nog niks.. heb er toen stuk of 60 gezien, op stuk of 20 ook daadwerkelijk gaan zitten, daarvan waren er maar 2 leuk, 1 kwamen ze niet met oude foto's over de brug, de andere werd afgekeurd op de rofo's en nummer 3... (ben toen naar fokker gegaan die stuk of 80 knabstruppers had...) is het geworden. *\o/*

fatsoenlijke versie geupload denk ik.. geloof ik..
Het is les he... zitten nog ziljoen fouten in.
Straks te zien hij is nog aan het nadenken.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:39

Misschien zijn er hier geïnteresseerde voor een last-minute gaaf trainingsweekend!

Helaas moet ik wegens omstandigheden een supergaaf en leerzaam trainingsweekend van Malene Nootenboom (Bewust WedstrijdRijden) annuleren. Wie heeft er zin om in mijn plaats te gaan? Het is a.s weekend van zaterdag 26 okt t/m maandag 28 okt in Udenhout op een super mooie accommodatie (bij de Loonse en Drunense duinen)
https://www.herbergdebrand.nl/. Je krijgt 2 keer les, 1x prive en 1x met 2e, een theorieles en een buitenrit. Wil je meer info? Kijk op:
http://www.bewustwedstrijdrijden.nl/tra ... zn42DE3Cgg
Of stuur met even een berichtje!

Ik begreep dat er momenteel 2 plekjes zijn vrij zijn, dus gezellig om samen met een vriend(in) te komen!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:19

Voor de mensen die Pferdia/Wehorse interessant vinden; Voorheen waren bijna alle filmpjes in het Duits. Ik ben er nu een tijdje niet geweest en zie dat heel veel van de filmpjes nu in het Engels nagesynchroniseerd zijn! Super handig :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:27

Thanx, goede tip, al versta ik gelukkig onze burern goed. Miet iok wel... want hoe moest ik anders met Tobago aus der schützenden Hand praten?? :+ :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:46

Vandaag is er klein stukje gefilmd. Vond het zelf niet geweldig gaan, kwam grootendeeks omdat ik eigenlijk gewoon te moe was. :o


mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:01

Kan niet meer editen.
Maar kreeg deze ook nog.

Nogmaals ging dus niet zo fijn als laatst.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:00

Mirjam ik vond op beide filmpjes je paard krabbelend lopen,teveel spanning. niet fijn over de rug. Waarom zit je hier door?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:11

Omdat ons probleem juist in het doorzitten zit. Lichtrijden kan hij prima over de rug lopen. Nu dus het doorzitten ook zover krijgen. Hij gaat nu wel zakken in de hals en erin ontspannen, waar hij vroeger volledig stijf werd en zijn rug nog vele malen erger wegdrukte.
Weet dat niet iedereen het ermee eens is dat ik doorzit, maar het zo trainen begint nu wel zijn vruchten af te werpen. :)

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:26

Maar als jij te moe bent. Moet je juist voor het veilige kiezen. En niet voor het moeilijke. Omdat je nu niet goed kan inspelen op wat hij moeilijk vind. Dan kun je hem beter lekker ontspannen rijden dmv lichtrijden. En weer met het doorzitten aan de slag gaan als jijzelf fit genoeg bent om hem daarin te kunnen ondersteunen.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:55

Zoals ik hem hier op deze twee filmpjes zie lopen zie ik absoluut geen losse ontspannen hals , en zou ik idd voor lichtrijden kiezen, door t lichtrijden ontspanning zoeken en dan weer gaan doorzitten, gaat t dan goed dan kan je blijven zitten. Maar het is echt een wisselwerking die beide kanten opwerkt, loopt hij lekker kan jij lekker zitten ,zit je lekker kan hij lekker lopen---- en dat verhaal ook andersom, loopt hij niet lekker kan jij niet lekker zitten- en verder

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:37

Ik zie inderdaad dat je niet fijn zit en dat je paard zijn lichaam niet gebruikt zoals zou moeten.
Maar ik weet ook nog hoe hij liep toen je hier begon te posten. En dan kan ik echt een enorm verschil zien. Hij liep toen nog vele malen strakker en stekeriger en in een veel te hoog rennerig tempo. Drukte nog veel meer zijn rug weg, kon zich niet buigen in de hoeken en oefeningen.
Dus geven deze filmpjes een goed lopende combinatie? Nee, ik denk dat je er nog niet bent. Maar poeh er is wel al heel veel veranderd vergeleken met in het begin. Dus naar mijn idee ben je op de goede weg.
Ik denk wel dat je inderdaad de stukjes doorzitten veel korter moet maken. En ik vraag me ook af of hij tijdens het lichtrijden wel écht zijn bovenlijn goed gebruikt. Zou je daar niet eens een filmpje over kunnen maken? En dan niet vwnw maar in het frame waarin je hem nu probeert te rijden. Want als dat nog niet helemaal goed is, dan is het misschien slim om daar nog wat tips bij te krijgen zodat je start voor de doorzit stukjes beter is en je dus meer kans hebt dat jullie beiden zich ook daar beter bij los kunnen laten.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:42

Ben het met bovenstaand eens, zie een duidelijk verschil met hoe het voor heen was!
Wellicht inderdaad korte stukjes doorzitten, bouwen jullie dan allebei of een van jullie, spanning op, dan lichtrijden tot de spanning weer weg is en dan weer een paar pasjes doorzitten.
Een paar pasjes goed doen en dat opbouwen heb je, denk ik, meer aan dan doorgaan met spanning die je , zo te zien, tijdens het doorzitten niet weg krijgt.

Maar een pluim Mirjam, jij bent altijd super met onze (opbouwende) kritiek omgegaan en ik zie een heel duidelijk verschil in hoe het was. En dat heb je enkel te danken aan het feit dat jij in de spiegel durfde te kijken en het probleem echt aan te pakken!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:35

Dank jullie :o
Het is inderdaad nog lang niet goed, maar was stiekem wel trots op onze vooruitgang :')
Zodra de spanning te groot word ga ik inderdaad weer stappen om weer te ontspannen.

Zal komende tijd eens kijken of het lichtrijden ook gefilmd kan.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:03

Daar mag je zeker trots op zijn :j

Maar soms moet je gewoon een stapje terug om later weer een aantal passen vooruit te kunnen gaan.