Bon Bravour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Enjoy_s
Berichten: 274
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Gelderland

Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-18 12:17

Weet iemand of Bon Bravour nog ingezet gaat worden voor de dekdienst? Of gaat hij uitgebracht worden ooit??

‘Laat liefde en verantwoordelijkheidsgevoel jegens het paard al uw handelingen bepalen.’


petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:57

EHK --> F-AM Dit topic past beter in dit forum.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:04

Nee, bij mijn weten niet. Hij is chemisch gecastreerd en de voorraad sperma die er was is inmiddels op. Ik heb daar 2 jaar geleden naar geïnformeerd omdat ik graag terug wilde dekken.

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:11

Blijft zonde...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:38

Johnny Cash fijn alternatief!

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:53

Voor mij absoluut niet, zowel qua karakter als kwaliteit niet. Dan zou ik nog eerder voor Iconic gaan. In Duitsland loopt wel een fijne BB rond.

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:10

Ben ik absoluut niet met je eens

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:15

Ik snap het niet zo goed. Goede hengst, blijkbaar veel gevraagd. Waar is hij :?.

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:26

Bij Anky
Horen we nooit weer wat van waarschijnlijk

LDRD
Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:33

Inderdaad dat jammer dat hij niet meer in de dekdienst is. Had er een werkelijk fantastische E pony van. Dier heeft alles mee, bloedmooi, liever zijn ze er niet en nog veel potentieel ook nog. Alleen de maat was jammer voor ons -O- . Genoten van de jaren dat ze bij ons was <3 .
Zou zo weer terugdekken met BB als hij nog beschikbaar was en zou de maat wel voor lief nemen :j .

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:36

[***] schreef:
Bij Anky
Horen we nooit weer wat van waarschijnlijk

Ah. Net als die ene... Hoe heet ie ook weer, hengst waar ook hoge verwachtingen van waren en die ook van t toneel verdwenen is.

Eeuwig zonde.

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:40

Ik heb een 5 jarige BB
Die is wel dik aan de maat
Is merrie dus jammer dat hij niet GP gestart is
Had ik wel op gehoopt qua potentie als jong paard

LDRD
Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:42

Inderdaad Janne, dat is wel heel zonde dat hij niet gestart wordt. Volgens mij is er met de potentie niet veel mis.

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:47

_San87_ schreef:
[***] schreef:
Bij Anky
Horen we nooit weer wat van waarschijnlijk

Ah. Net als die ene... Hoe heet ie ook weer, hengst waar ook hoge verwachtingen van waren en die ook van t toneel verdwenen is.

Eeuwig zonde.

upido bedoel je?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:49

Ketaki schreef:
_San87_ schreef:

Ah. Net als die ene... Hoe heet ie ook weer, hengst waar ook hoge verwachtingen van waren en die ook van t toneel verdwenen is.

Eeuwig zonde.

upido bedoel je?

Ja. Geloof t wel. Blessureleed. Weet trouwens niet zeker of t een hengst is, kan ook een ruin zijn :P.

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:43

Upido is een ruin inderdaad..inmiddels 17 dus die zal niet meer in de ring komen denk ik.

Ik vind het ook erg jammer dat BB niet beschikbaar is voor de dekdienst en ook niet in de sport loopt..ik ben wel weg van zijn nakomelingen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Aimee
Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:57

Nee hoor, Upido was/is hengst. Aangekocht door een consortium van de heer Jan Kelders (IPS Horse Group), Hengstenstation van Uytert en Equestrian International BV. VU deed alleen mee omdat het om een hengst ging.

BB zal wel hetzelfde lot beschoren zijn: niet in de sport en niet in de fokkerij.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:26

Ah oke, ik dacht echt dat het een ruin was..ben eigenlijk wel benieuwd wat daar nu uiteindelijk van geworden is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:33

Elisa2 schreef:
Ah oke, ik dacht echt dat het een ruin was..ben eigenlijk wel benieuwd wat daar nu uiteindelijk van geworden is.

Ik gok in de wei naast Salinero :D

Wat ik ervan begreep ging hij van de ene blessure naar de andere blessure ( zijn anky der woorden zelf in een interview ergens ooit)

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:34

Maar naast Bon Bravour hebben we Guardian ook al enige tijd niet meer gezien toch?

Aimee
Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:04

Of hij is verkocht en wordt onder een andere naam in Verweggistan uitgebracht in de sport.

Malle1970 schreef:
Maar naast Bon Bravour hebben we Guardian ook al enige tijd niet meer gezien toch?


Zelfde verhaal. Anky heeft te veel rugpijn om wedstrijden te rijden en de stalamazones krijgen geen kansen zoals dat elders wel gebeurt.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Amiigo
Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:08

Beide paarden staan nog bij Anky op stal. BB staat tegenover Salinero op stal, is wel weer aan het werk schijnbaar.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:08

Aimee schreef:
Zelfde verhaal. Anky heeft te veel rugpijn om wedstrijden te rijden e.


Oh, heet dat zo tegenwoordig :D :D :D

Aimee
Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:17

Malle1970 schreef:
Oh, heet dat zo tegenwoordig :D :D :D


Nou ja, ze heeft zelf meerdere keren aangegeven dat ze ‘door haar topsportcarrière’ erge rugklachten heeft. Op latere video’s met Salinero is dat ook duidelijk te zien in het rijden en tijdens die trainersdag in Ermelo liep ze kreupel.
Ik zou ook de eer aan mezelf houden als ik drievoudig Olympisch kampioen was en nu niet meer pijnvrij kan doorzitten.

Wel een beetje jammer dat goede fokhengsten zodoende van het toneel verdwijnen.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:49

Aimee schreef:
Malle1970 schreef:
Oh, heet dat zo tegenwoordig :D :D :D


Nou ja, ze heeft zelf meerdere keren aangegeven dat ze ‘door haar topsportcarrière’ erge rugklachten heeft. Op latere video’s met Salinero is dat ook duidelijk te zien in het rijden en tijdens die trainersdag in Ermelo liep ze kreupel.
Ik zou ook de eer aan mezelf houden als ik drievoudig Olympisch kampioen was en nu niet meer pijnvrij kan doorzitten.

Wel een beetje jammer dat goede fokhengsten zodoende van het toneel verdwijnen.

Behoorlijk kapitaal vernietigen door m bij Anky te zetten dan :?.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers