KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:18

Je kunt oudere merries prima aanbieden voor de (stamboek)keuring, maar nogmaals de EPTM of IBOP is meer voor jonge merries. EPTM is ook een duur gokje.


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:19

Mijne loopt L springen. Ik wil namelijk ook niet hoger met haar komen, daarom de keuze om een veulentje te fokken.


Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:04

Plan is voor mijn Ijsselmeer x Fair Play merrie om dr eerst naar sport predikaat te rijden, en dan pas naar de keuring. Ze mist een hoop bespiering nu en doet wat ponyachtig aan. Niet wat ze willen zien zeg maar... dus ik hoop dat ze met hey sportpredikaat wat hoger scoren op exterieur. Verwacht geen ster, maar je weet het nooit!

Mijn andere merrie, UB40 x Caridor, is al voorlopig ster en heeft alleen nog een sportpredikaat of IBOP nodig om dat om te zetten in definitief ster... denk dat ik het via de sport ge proberen ipv IBOP

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:48

Leuke casus, misschien een eigen topic waard.. mijn merrie is nu 2,5 jaar oud en we zijn voorzichtig begonnen met longeren. Ze is zo uit de paddock getrokken en was nat (staat zonder deken en is ongeschoren) dus ook niet echt gepoetst. Kortom een puur paard, was wel aan het longeren en zit dus een peesje aan de voorkant om heen. Wat vinden jullie van haar als paard? Bovenlijn is nog helemaal kaal, maar is het het trainen waard voor de keuring? Want ik heb er echt weinig kijken op..

[ img ]
[ img ]

Verwacht pas laat naar de keuring te gaan. Ze is nu ongeveer 166/167 cm.

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:05

Op dit moment staat ze er nogal onvoordelig voor..maar ik zou haar sowieso naar de keuring doen voor stamboekopname. En het kan zijn dat het over een half jaar een heel ander paard is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:10

Elisa2 schreef:
Op dit moment staat ze er nogal onvoordelig voor..maar ik zou haar sowieso naar de keuring doen voor stamboekopname. En het kan zijn dat het over een half jaar een heel ander paard is.


Ja dat vind ik dus ook. Komt uit een hele goede merrielijn, maar ik zie het er nog niet van af :Y)

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:21

Ze kunnen nog een heleboel veranderen, wat is het er voor een?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:50

Ik vind het wel een aansprekend dier, ze zit lang in het haar, onbespierd en heeft een buik. Maar na een paar maandjes training is dit vast allemaal anders.


Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:49

Buik mag er idd af, wat meer bespiering over de bovenkant, ik vind het een leuk dier om te zien :j

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Sue_
Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:32

Mijn Governor merrie die afgelopen zomer voorlopig keur werd heb ik vandaag ibop gestart! Ze deed het heel goed en ben echt superblij met de punten. 81,5 en nu is ze Elite.

En nou wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet. Maar waar ik ook keek, géén aanrecht! HF

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:34

Sue_ schreef:
Mijn Governor merrie die afgelopen zomer voorlopig keur werd heb ik vandaag ibop gestart! Ze deed het heel goed en ben echt superblij met de punten. 81,5 en nu is ze Elite.


Van harte gefeliciteerd!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 18:50

Sue_ schreef:
Mijn Governor merrie die afgelopen zomer voorlopig keur werd heb ik vandaag ibop gestart! Ze deed het heel goed en ben echt superblij met de punten. 81,5 en nu is ze Elite.

Oh wauw wat een mooie punten !
Gefeliciteerd ! *\o/*

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Dunkeedoo
Berichten: 308
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:21

Ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik heb een glamourdale x oscar x kalusha die van 2016 die ik volgend jaar ook graag naar de keuring zie gaan, maar ik heb hier totáál geen kaas van gegeten haha.
Wat is het handigst om te doen? Stamboekkeuring en/of IBOP? Eptm wordt me te gek denk ik als ik het zo lees.
Ga het niet zelf doen trouwens, besteed het uit dus zal binnenkort mijn vaste trainingstal ook even een berichtje doen. Maar als iemand wat opheldering kan geven over hoe de keuringen werken zou dat heel fijn zijn.
Foto van begin dit jaar, nog geen 2 jaar oud:
[ img ]
En foto van vorig jaar in de wei als 1 jarige voor idee van haar beweging:
[ img ]

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:23

Gefeliciteerd sue
Super resultaat

Dunkedoo
Wat de beste optie is is per paard verschillend de ene laat zien beter onder het zadel zien de ander is net zo fijn los.
Ik heb op dit moment gekozen voor de Stamboek keuring en dan ibop. Maar kan best dat er in de training naar voren komt dat het anders gaat worden.

Word elke dag weer blij van ze, ze bewegen goed, hebben makkelijke karakters en erg leergierig.

Had nog wat filmpjes op YouTube gezet voor later.
Niet de beste filmpjes maar vond het toch leuk ze te delen :D


Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:54

Hallo, wij hebben op dit moment een 7 jarige vb merrie in de eptm test lopen. Ze is er nu bijna 2 weken. Kort geleden aangekocht en willen graag met haar gaan fokken maar dan moet ze wel meer zijn dan vb. Verder geen ervaring met eptm. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 03:25

Baal dat ik al bijna een maand amper kan rijden door regen/natte bak... wil mn merrie graag uitbrengen op wedstrijd aankomend seizoen :(
Vorig week even naar de binnenbak geweest, kon ik toch even rijden!
[ img ]

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 06:22

Even een snel berichtje, maar mag ik ook meekletsen?

Ik heb een Toto jr. merrie uit juli 2016 en wil dit jaar ook naar de keuring met haar.
Ze is nu natuurlijk pas 2,5 jaar oud dus nog ontzettend jeugdig.

[ img ]

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:20

Knap paard!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Rytm
Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:56

Ja, blij mee! Ze loopt op het moment nog lekker buiten hoor, doe er nog niks meer mee dan alleen poetsen.
Ze is nog wel erg klein en beknopt. Ik schat haar op 1,60 nu maar ze is echt zo ontzettend 'kort' nog.
Hebben jullie enig idee hoe ze hiernaar kijken op een keuring?

De glamourdale vind ik ook leuk, flink paard al voor nog geen 2 jaar oud op die eerste foto. Hoe is dat nu dan?

Knappe dames ook Seven, fijn dat de karakers ook zo goed lijken. Dat is toch meer dan de helft van het totaalplaatje vind ik.

Wat is het voor bloed Lily_fee? Lieve blik heeft ze in haar ogen. Ik zou er rustig mee aan de gang gaan, denk dat ze nog erg veranderd als er wat bespiering op de bovenlijn komt.

Dunkeedoo
Berichten: 308
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:32

Rytm ze zit nu met 2.5 rond de 163 en echt een kort propje (al komt mijn 18inch zadel niet voorbij de 18e rib. Lijkt dus erger dan dat het is). Ze heeft dunne beentjes en een fijn hoodje maar korte rug, dikke billen en een beste nek haha. Heeft van de zomer wel een periode gehad dat ze minder mooi was en uit verhouding. Begint nu weer mooi bij te trekken.
Die van jou mag er ook zeker wezen! Mooi dier!

Wat heeft de ferdoux en bijzonder voorbeen seven, mag haar graag zien lopen

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:18

Ja dat is een belangrijk iets vinden we rytm

Dunkedoo
Dat vinden wij ook, ze heeft veel schouder vrijheid :j
Ben benieuwd hoe ze het gaat doen in het werk.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:15

[***] was (en is nog steeds) een beknopt paard, wel heel hoog op haar benen maar wel een kort gebouwd paard. Niks over gehoord behalve beetje een stijle croupe.

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:11

bobje26 schreef:
Jaja was (en is nog steeds) een beknopt paard, wel heel hoog op haar benen maar wel een kort gebouwd paard. Niks over gehoord behalve beetje een stijle croupe.

Wat is een steile croupe ?
Recht of hellend?

@ Rytm; lijken haar hoeven nou zo klein .. of..?

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:39

Dan zou ik even de papieren moeten terug kijken. Gaat om deze merrie, was nog erg jeugdig met 3 op de keuring maar toch 75 punten voor exterieur gehad. (ook al eerder in topic geweest);

[ img ]
[ img ]
[ img ]

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:30

Hellend dus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sabine_95 en 47 bezoekers