USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:03

Consulaat in Amsterdam even bellen?

Webshop - digital art: MoTekent


Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:43

Hoi!
Ik meld me ook bij dit topic :D . Ik heb 2 jaar in Boston gewoond en vind het leuk om de USA verhalen van anderen ook te horen :-)

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:51

Kate_91 schreef:
Hoi!
Ik meld me ook bij dit topic :D . Ik heb 2 jaar in Boston gewoond en vind het leuk om de USA verhalen van anderen ook te horen :-)


Cool! Ver van het centrum van Boston? En met 'centrum van Boston' bedoel ik natuurlijk Fenway Park..... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:57

Cowboy55 schreef:
Kate_91 schreef:
Hoi!
Ik meld me ook bij dit topic :D . Ik heb 2 jaar in Boston gewoond en vind het leuk om de USA verhalen van anderen ook te horen :-)


Cool! Ver van het centrum van Boston? En met 'centrum van Boston' bedoel ik natuurlijk Fenway Park..... :D


Haha, we woonden in de North / West End (precies daartussenin haha). In de straat erachter stond de TD Garden, dus ik denk dat dat wel redelijk centraal is. Let's go Red Sox! :D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:29

Wat leuk, ik ga in April naar Boston. Heb je nog aanraders? :)

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:38

Leuk!! Ik mag in maart weer even terug, kijk er nu al naar uit ;).
Er is zeker veel te doen!
De Freedom Trail is een wandeling door een groot deel van het centrum en brengt je langs verschillende historische bezienswaardigheden.
De Prudential is het een na hoogte gebouw in Boston, boven (Top of the Hub) kun je luxe (en prijzig wel) uit eten, maar je kunt er ook omhoog voor een drankje aan de bar. Heb je wel een heel tof uitzicht over de stad.
Een Red Sox wedstrijd is sowieso een leuke ervaring! Raad ik ook echt aan als er een wedstrijd is in de tijd dat je er bent :).
Beacon Hill is een erg mooie wijk in het centrum (ligt aan het park ‘Boston Common’, ook een wandeling waard).
Harvard University ook leuk om geweest te zijn, doe een rondleiding doordeweeks want dan geven de studenten zelf de rondleiding, extra leuk!
The North End is de Italiaanse wijk, heerlijke Italiaanse restaurants.
Shoppen doe je in Faneuil Hall of Newbury Street, of de Premium outlet die op een uurtje afstand van Bostob ligt (Wrentham ten zuiden van Boston en Merrimack ten noorden).
En dit is wat is zo even bedenk. Kan ergggg lang doorgaan :D

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:12

Ik vind Quincy Market ook erg leuk om doorheen te lopen. Er is ook een zeeaquarium voor de liefhebber.
En op en top toeristisch, ga mee met een Ducktour 8-)
Het leuke van Boston vind ik dat alles redelijk dicht bij elkaar en op loopafstand is.

En vind je wandelen leuk, dan liggen een stukje buiten Boston de Blue Hills. Goede schoenen zijn belangrijk, het is een en al rots.

Wij vliegen in mei naar Boston, eerst een paar dagen naar mijn broer en dan een dag of 9-10 met de auto op pad om vanaf NY weer terug te vliegen. Die dagen vullen we ter plekke. Ik hoop dat het weer mee zit, dan gaan we in elk geval naar het Shenandoah park.

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:51

Boston Tea Party ships and museum in het Financial District is leuk voor kinderen en hen die in hun hart nog kind zijn. We zitten in 1773. Uit protest tegen belastingheffingen op thee en het gebrek aan politieke macht van de kolonien in 'London' wordt de thee onder het oog van de 'Engelsen' (de toeristen op Congress Street Bridge) door jou en de andere 'opstandelingen' vanaf de zeilschepen in het water van de haven gesmeten onder het motto No Taxation Without Representation. De start van iets dat daarna best een beetje uit de klauwen loopt en leidt tot de USA.

Spannend voor de kids, hilarisch voor de volwassenen door de manier waarop het verhaal verteld wordt.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:44

Leuk om wat tips over Boston te lezen. Daar wil ik graag een keer heen.

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:19

Als je toch al in Boston bent kun je nog overwegen om 30 kilometer noordelijk een dag (of twee) door te brengen in Salem, Mass. Bekend van zijn Heksenvervolgingen (de enige in Noord-Amerika) en zijn historische waarde als 1 van de belangrijkste aankomsthavens voor kolonisten in het vroegste begin van de VS. En je kunt van hieruit ook prima gaan whale watchen

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:44

Wauw, wat een berg tips. Super! Hier kan ik wat mee. Bedankt. :D

Helaas is het geen walvis spot seizoen heb ik begrepen. Salem staat ook zeker op de planning. We gaan twee week en willen vanuit Boston gaan rond reizen. We willen ook naar Cape Cod en New York.

En ik heb geschiedenis gestudeerd en de Amerikaanse geschiedenis is één van mijn favo onderwerpen, dus leuk om jullie hierover tips te zien geven.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:16

Ik kom even binnenvallen maar alles is supervlot gegaan gisteren! 2 uur voor vertrek moest ik ze afgeven, 9 uur de vlieger op.. en wanneer we geland waren had ik ze binnen 15 min terug :wow:
Customs ging heel snel en had een super aardige man de mij aansprak met ‘hey beautiful’ :') ook bijna geen vragen gesteld
Nu een nachtje met Maya in een airbnb in Atlanta gebleven en straks 5uur rijden richting huis
Maya was bij het terugzien wat van de kaart maar ze heeft flink gegeten en gedronken en ze doet het super nu

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 17:33

Fijn dat alles goed verlopen is xTitanic! Geniet van je tijd in de VS!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:37

Ach, wat een snoepje die hond. Hopelijk gauw weer over deze reis heen. Veel plezier in de VS!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:23

Wat fijn dat het goed is verlopen en wat goed dat ze na het landen al zo snel weer bij jou was!

Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:39

Ah, wat een lieverd! Fijn dat alles zo goed is verlopen :)

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:39

SdaphneS schreef:
Wauw, wat een berg tips. Super! Hier kan ik wat mee. Bedankt. :D

Helaas is het geen walvis spot seizoen heb ik begrepen. Salem staat ook zeker op de planning. We gaan twee week en willen vanuit Boston gaan rond reizen. We willen ook naar Cape Cod en New York.

En ik heb geschiedenis gestudeerd en de Amerikaanse geschiedenis is één van mijn favo onderwerpen, dus leuk om jullie hierover tips te zien geven.


Meh....mijn wederhelft wilde whale watchen. Totaal buiten het seizoen. Maar ik zit graag op het water dus lekker doen. Vervolgens hebben we 2 uur naast 3 vissende/etende bultruggen gevaren. Als ik overboord was gesprongen was ik zo in de mond/bek van de beesten geland. Fantastisch!Dus wat mij betreft vooral een kwestie van mazzel hebben, seizoen of niet......Plus we hadden 2 whales aan boord. 2 Yanks van 150+ kilo (conservatieve schatting) die letterlijk de boot lieten hellen als ze van de ene kant naar de andere kant waggelden.....en de boot was zeker 50 meter lang :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:39

Ahhh ... wat is Maya een schatje! <3
Super dat alles zo snel en goed verlopen is. Mocht je tijdens de vlucht nog even bij haar kijken of mag zoiets niet? En nu duimen dat je heel snel je verblijfsvergunning krijgt, ik hoop het zo voor je. :):)

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Fitzroy
Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:58

Fijn Titanic, dat je zo makkelijk het land weer in kwam! Krijg je de hond dan na immigrations pas weer te Sien?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:02

Jaaaaa!!! Ook mijn volgende trip naar de U.S. staat weer gepland!

New York stond heel hoog op mijn lijstje en de vliegtickets zijn inmiddels geboekt voor komend voorjaar, onwijs veel zin in!

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 16:16

Bij klm nu naar new york voor 350


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:34

Waar heb je dit gezien, is dit nog steeds of een tijdelijke aanbieding?

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:15

shilady schreef:
Bij klm nu naar new york voor 350



Jaaa klopt! Ik heb inderdaad ook via KLM geboekt, 350 retour en rechtstreeks.
Actie liep 5 dagen, gister was de laatste dag dat je voor dat geld kon boeken volgens mij..

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:16

classeygurl schreef:
shilady schreef:
Bij klm nu naar new york voor 350



Jaaa klopt! Ik heb inderdaad ook via KLM geboekt, 350 retour en rechtstreeks.
Actie liep 5 dagen, gister was de laatste dag dat je voor dat geld kon boeken volgens mij..


Goedzo ! +:)+

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:05

Wellicht zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met een reisplanning :)
Rond 13 mei gaan we 5 weken door het westen van Amerika reizen met een camper. Terugkomst staat gepland rond 17 juni. Mijn planning was gebaseerd op onze 4 weekse reis, maar omdat we zo graag Yellowstone ook mee wilde pakken moest deze nog ergens tussen en hebben we er 5 weken van gemaakt.

Onze reis ziet er nu zo uit:
Dag 1 Schiphol → San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco -> Camper halen einde van de dag en richting Monterey
Dag 4 Whale tour in Monterey
Dag 5 Richting Santa Barbara
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles -> In de middag richting joshua Tree National park
Dag 8 Joshua Tree National park
Dag 9 Richting Grand canyon
Dag 10 Grand canyon
Dag 11 Antelope canyon, horse shoebend
Dag 12 Richting monument valley
Dag 13 Richting Arches national park
Dag 14 Richting Yellowstone (overnachting rond salt lake city)
Dag 15 Aankomst Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Richting Bryce canyon (overnachting rond salt lake city)
Dag 19 Bryce canyon
Dag 20 Bryce canyon
Dag 21 Richting Zion National Park
Dag 22 Zion National park
Dag 23 Richting Las Vegas
Dag 24 Las vegas
Dag 25 Richting Death valley
Dag 26 Richting Seqouia national park
Dag 27 Seqouia national park
Dag 28 Richting Yosemite national park
Dag 29 Yosemite
Dag 30 Yosemite
Dag 31 Bodie Ghost town
Dag 32 San Francisco

Wij vinden het zelf leuk om te wandelen en dingen te ondernemen en echt de omgeving te leren kennen, moeten we ergens meer tijd nemen of hebben we ergens teveel tijd ingepland? laat het even weten! :D of zijn er nog dingen die we echt moeten zien onderweg, ook dat horen we graag!

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nymphe en 67 bezoekers