Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:30

Thanks voor jullie antwoorden :) ik had iemand gevonden met wie ik mee zou kunnen gaan, maar vind z'n planning iets te ambitieus en ook niet zo tof (heb het idee dat 'ie leuke plekken overslaat) en inderdaad, ook erg lange afstanden. Hij is totaal niet voorbereid en "wil het allemaal maar op zich aflaten komen" maar dat vind ik te tricky voor zulke geïsoleerde plekken. Omdat hij heel erg twijfeld of hij met mij of toch alleen wilt gaan, heb ik het maar afgezegd.. zie het niet zo zitten om óf met gezeik in de auto te zitten óf ergens in een dorpje gedumpt te worden :+

Ik moet over een paar dagen Zuid-Afrika uit en vlieg dan naar Windhoek en hoop op goed geluk iemand te vinden die me mee wilt nemen op avontuur! Ik ben ook in contact met een werkplek in Tanzania bij de Kilimanjaro / Serengeti ! Safari's vanaf een paardenrug in combinatie met een kleine dierenartsenpraktijk dus alles waar ik van hou gecombineerd in één <3 hoop heel erg dat het wat wordt!

Ondertussen heb ik de Garden route alweer gedaan (en 5 walvissen gezien vanaf de kust :D )


Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:37

Ik zou je heel graag mee nemen op avontuur, maar ik heb de afgelopen tijd iets te veel dagen gereisd en geld uit gegeven ben ik bang! Maar als je hier in de buurt bent en zin hebt om een avondje te komen braaien, of ergens uit eten te gaan dan nemen we je graag een avondje mee op pad!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:22

Kelan schreef:
Ik zou een nachtje langer in Ngepi camp blijven (prachtig daar! En ik vond het best een lange rit vanaf Etosha (en dan zaten wij al weer net buiten Etosha)


Daar zit ook een klein natuurgebied wat ik verassend mooi vond; Mahango. Kun je ook met een gewone auto heen. Alleen de weg van Ngepi naar Maun is wel een uitdaging met de vele potholes.

Hopelijk vind je iemand casparzazoe, ik ben ook wel van het niet geheel voorbereid op vakantie gaan, maar dat haal ik in Africa wel uit mn hoofd.. Te lange afstanden (en weinig ov) om even je eigen plan te trekken als je het zat bent.

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:46

Iriscope schreef:
Ik zou je heel graag mee nemen op avontuur, maar ik heb de afgelopen tijd iets te veel dagen gereisd en geld uit gegeven ben ik bang! Maar als je hier in de buurt bent en zin hebt om een avondje te komen braaien, of ergens uit eten te gaan dan nemen we je graag een avondje mee op pad!



Snap ik :') Volgens mij heb jij heel veel gekke verhalen dus dat lijkt me zeker leuk! Je woont nu in de omgeving van Windhoek toch?

Sakura: in Zuid-Afrika kan je makkelijk zonder plan op pad gaan, het is hier zo toeristisch. Denk dat mensen zich daarom vergissen in hoe verlaten Namibië is en dat je daar toch wel voor moet plannen. Ik ga contact houden met die jongen en ben benieuwd wanneer hij vast loopt :+

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 21:58

Wanneer ga je erheen casperzazoe?

O over een paar dagen al, negeer onderstaande maar haha :D
Hier zaten nog mensen die reisgenoten zochten dacht ik?

Sowieso waren in de hostel zoveel mensen die iemand zochten om mee te reizen maar leek het bij niemand van de grond te komen en gingen ze dan mee met georganiseerde trips. Dus misschien lukt het je daar wel? Verder kun je wel zelf vanuit windhoek naar swakopmund rijden en zo hoor. En zeker etosha is veilig. Maar alleen op die afstanden zou ik zelf net niet aandurven...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 07:29

Ja ik woon vlakbij Windhoek inderdaad, ik pb je mijn nummer wel even, kan je me appen :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 07:57

@Iriscope hij is inderdaad rond die leeftijd. Ze hadden hem al 5 maanden niet gezien dus was wel erg bijzonder. Gardenroute is zo mooi en Kaapstad :j

@poes ja lijkt mij ook dat je gewoon genoeg tijd daar nodig hebt. In zuid afrika zijn wij 3,5 week gebleven en nog hebben we alles niet gezien. Wij zijn vanaf Johannesburg naar Kaapstad met de auto gereden.

@sakura789 hoe lang ben jij in Namibië verbleven en hoe lang heb je ongeveer nodig?

@caspersazoe mooie planning. Ik wil de victoria falls ook graag zien.

Goede tips geven jullie allemaal zeg. Wij waren eerst van plan om naar Sri lanka te reizen of Vietnam. Maar ik denk toch dat het Afrika gaat worden alleen welk land weten wij nog niet. Zuid-Afrika zijn wij echt verliefd op geworden.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:06

Ja ik heb 2 jr in Kaapstad gewoond en hoewel ik hier een heerlijk leven heb - geweldige man, heerlijke Deense Dog, 3 paarden aan huis en de beschikking over een (game) farm om te gaan rijden - mis ik Kaapstad nog steeds!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:20

Ik kom even binnenvallen. Droom om naar Afrika te gaan!
Vorig jaar bijna naar Kenia geweest voor safari maar was niet rond gekomen.
Nambibie lijkt mij prachtig evenals Rwanda, maar ben geen ervaren 'spannende' reiziger. Wel unieke bestemmingen maar nooit op de 'do it yourself' tour.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:27

Als ik het snel uitreken zijn wij 15 nachten in Namibie geweest. Daar had ik graag nog een nacht (of twee) in Lüderitz willen zitten. Ook rond Spitzkoppe zijn we niet geweest, daar had ik ook nog wel een paar nachten willen doorbrengen. Op Olifantsrus had ik wel meer nachten willen zitten. Het Noord Westen lijkt mij ook heel gaaf, maar net als Kalahari vergt dat wel een goede voorbereiding. De Caprivi zou ik niet zo snel naar toe gaan als je alleen Namibie doet. Voor een doorreis naar Kasane (Vic falls) is het wel mooi om doorheen te trekken. Ik denk dat als je het leuk en goed wilt doen, dat je wel minimaal twee weken nodig hebt.

Namibie is ook geschikt voor minder ervaren en spannender reizigers. Alleen als je alleen in lodges gaat, dan kan het qua prijzen wel oplopen. Wij zijn gestart in Namibie omdat ik ooit een artikel in de Reiz& las van ANWB, met als opdruk 'Safari voor beginners'. Toen dacht ik, mooi dan beginnen we daar :D

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:32

Is Namibië echt zo "makkelijk" ja? Misschien heb ik dan ook wel de ballen om er alleen op uit te gaan :+ ik dacht dat het door de temperatuur en de verlaten wegen toch wel enige surivalkennis eiste.

Ik moet even m'n frustratie kwijt hoor.. op de valreep een hele gave plek gevonden in Namibië, op de rand van de Kalahari. Westernpaarden trainen op een hele luxe lodge (lees: zwembad, spa, elke dag van het buffet mee eten, verblijven in gastenkamer). In m'n vrije tijd zou ik gratis mee kunnen op safari's etc. Ontzettend gaaf dus en ik had er heel veel zin in! Zegt ze gisteren, 4 dagen voor ik er naar toe zou gaan, af want ze hadden toch al iemand voor die periode.. {:)-:( echt, zoveel valse hoop..
Maargoed, heb er alsnog zin in om zondag naar Windhoek te vliegen en eindelijk meer van Afrika te ontdekken! <3

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:01

Tja makkelijk, als je samen bent (of alleen) en een beetje handig met bandenverwisselen dan is het niet heel erg spannend. Helemaal in mijn eentje zou ik het best aandurven, maar gezien de afstanden is het wel handig dat je kunt afwisselen in het rijden. Maar goed, wij zijn ook echt helemaal vanuit het zuidelijke puntje gekomen, dan kun je de hele dag rijden zonder iemand tegen te komen. Het is vrij droog daar in de meeste perioden, dus als je dan gaat rijden is het vooral heel veel stof. De temperatuur zit vrij stabiel tussen de 20 en 30 graden, voldoende water (en eten) is uiteraard wel een vereiste. Goed voorbereiden wat betreft het kunnen tanken, wij hadden een auto met dubbele tank dus dat scheelt een hoop.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 11:40

Eens met Sakura. Nu was ik wel enige chauffeur en hadden wij maar een 50L tank en dat is ook gelukt. Wel weten hoe je een bandje vervangt en zeker reserve meenemen. Vanaf de lijn Windhoek-Swakop kwamen wij minstens elk uur wel iemand tegen, zuidelijker durft er meer tijd tussen zitten. Ik denk dat als je in een hostel in Windhoek overnacht, je vrij snel een reismaatje zou kunnen vinden ook...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:16

Mijn mede chauffeur had voor een allergie pillen gekregen in Swakop. Na 10 kilometer zei hij ik voel me zo moe, bijsluiter gelezen en stond idd al bijwerking in dat je sneller in slaap viel, dus uiteindelijk heb ik de laatste twee weken fulltime gereden. Alleen was ik wel blij dat we vanaf Swakop kwamen in de 'dichtbevolktere' gebieden en iets minder kilometers. Wij hadden de standaard twee reservebanden mee, direct nieuwe gehaald bij een lekke band. Oja ook handig is om de hoeveelheid bar even op te schrijven en de banden ook daadwerkelijk vol/leeg te laten lopen. Kost even wat moeite, maar gaf ons zeker meer rijcomfort.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:42

@Bobje26: Als je alleen reist en niet met een organizatie mee wilt zou ik zeker Rwanda aanraden. Makkelijk te bereizen als backpacker en veilig (zowel als alleenreizende vrouw als qua afstanden ed). Mocht je meer willen weten, vraag maar raak! Heb voor de meeste hotspots wel aanraders qua accomodatie en dingen om te doen.

Wat balen dat ze zo kort op termijn afzeggen zeg! Ga je er nog wel langs voor een safari te paard?
Mag ik vragen hoe jij met hen in contact kwam? Ik ben namelijk rustig aan het orienteren om ergens in 2019 1-2 maanden die kant op te gaan en zoiets te doen.

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:49

Tutti_Frutti schreef:
Wat balen dat ze zo kort op termijn afzeggen zeg! Ga je er nog wel langs voor een safari te paard?
Mag ik vragen hoe jij met hen in contact kwam? Ik ben namelijk rustig aan het orienteren om ergens in 2019 1-2 maanden die kant op te gaan en zoiets te doen.


Hmm nee zit toch een eindje weg en het is heel duur. En ik ben over de zeik dat ze het afzeggen :+
Blijf nu waarschijnlijk maar een week in Namibië, vind ik jammer maar zoals het er nu naar uitziet ga ik naar de plek in Tanzania, waar ik het in een eerdere post over had. (Wel terughoudend nu, voor het geval dat ze afzeggen..)
Iemand nog tips voor een leuk verblijf in Windhoek? Ik denk dat alle goedkope hostels al vol zitten helaas.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:15

In welke periode wil je komen? Dan kan ik wel even rondbellen voor je morgen. Grote kans dat ze gewoon nog beschikbaarheid hebben hoor!

Ik heb verschillende vrijwilligers dingen gedaan met paarden in Afrika en ook vriendinnen aan leuke plekjes geholpen. Mijn advies is om gewoon te googlen op het soort bedrijf waar je zou willen werken en een e-mail te sturen met je ervaring en wat je verwachtingen terug zijn. Op die manier ben ik aan leuke adresjes gekomen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:37

Tutti_frutti : ik zoek voornamelijk via Workaway.info, staan heel wat stallen op! En inderdaad ook gewoon googlen en overal naar toe mailen. Ik zet er altijd maar duidelijk bij dat ik absoluut geen salaris verwacht maar gewoon tegen kost en inwoning. Toen ik dat er eerst niet in had staan kreeg ik zelde reacties terug.

Iriscope, ik ben van zondag tot vrijdag (ongeveer) in Windhoek. Lief, dankjewel!

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:47

Dacht al dat het workaway zou zijn! Ben via die site in 2015 naar Kameroen geweest, en heb al wat rond zitten snuffelen voor volgend jaar.

Periode is nog lastig te zeggen. Ik ben net afgestudeerd en wat aan het solliciteren. Als dat allemaal niet zo loopt zou ik ergens in maart/april oid willen gaan denk ik.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:43

Zondag als in morgen?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:08

Haha ja als in vandaag :))
Ben hier vanochtend aangekomen, wat een mooie natuur al richting de stad vanaf het vliegveld! Zit nu in Yoleili Guesthouse, beetje een kak plek maar wel een taxichauffeur on site dus dat is fijn. Morgen even shoppen voor paardrij spullen voor Tanzania en daarna wil ik een tour gaan doen naar de Sossusvlei voor 3 dagen (wilddog safari's is de enige organisatie die ik gevonden krijg?). Ben zo blij dat ik eindelijk Namibië ga zien! <3


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:16

Nice! Heel veel plezier !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:42

casperzazoe schreef:
Haha ja als in vandaag :))
Ben hier vanochtend aangekomen, wat een mooie natuur al richting de stad vanaf het vliegveld! Zit nu in Yoleili Guesthouse, beetje een kak plek maar wel een taxichauffeur on site dus dat is fijn. Morgen even shoppen voor paardrij spullen voor Tanzania en daarna wil ik een tour gaan doen naar de Sossusvlei voor 3 dagen (wilddog safari's is de enige organisatie die ik gevonden krijg?). Ben zo blij dat ik eindelijk Namibië ga zien! <3

Wild Dog is wel echt de moeite waard, zelf niet geweest, maar ken veel mensen met heel goede ervaringen!

Hoop dat je hier een fijne tijd hebt! Als je wilt kan ik zien of ik morgen kan komen lunchen oid? Wat heb je zoal nodig aan paardenspul? Is Duuuuur hier!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:45

Hier nog een Afrika verslaafde ;)
Drie keer met manlief geweest en daarna nog twee keer met kinderen er ook nog bij.
Dochterlief is ook besmet het het Afrikavirus.
Afgelopen zomer in Namibië zei ze dat ze snapte waarom ik zo graag terug wilde naar Namibië.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:21

Welkom Mickey!

Welke landen ben je al allemaal geweest?

Casperzazoe: chameleon doet ook trips. Wild dogs volg ik al heel lang op insta, ziet er ook top uit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers