Het Egypte topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:54

cindyy_1993 schreef:
Oooh jaa Egypte <3 Ik hou van het land... De mensen... Geweldig land!
Ik ben er nu 3 keer geweest en ga in februari voor de 4e keer.
De eerste 2 keer in het hotel Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort bij Marsa Alam/Port Ghalib, afgelopen februari een rondreisje gedaan van 8 dagen waarvan ook een Nijlcruise. Eerst 2 dagen Caïro, toen op het vliegtuig naar Luxor, daar 2 dagen van alles bekeken en toen richting Edfu, Kom Ombo en door naar Aswan. Super gaaf om gezien te hebben, zou het zo nog een keer doen! (Tip: Boek niks bij Egypte.nl... Hebben we heel gedoe mee gehad en schijnen failliet te zijn)
En aankomende februari gaan we weer naar hetzelfde hotel als de 2 keren daarvoor <3

Vanaf dat hotel kun je lopend naar de schildpaddenbaai, Marsa Mubarak (20 min lopen over het strand ong) en daar heb je kans om een zeekoe tegen te komen!
Ook een paar jaar geleden naar Sataya Reef gegaan.. Zo gaaf.. En de laatste keer bij dat hotel ook paardgereden door de woestijn.


Wij gaan in mei naar Fayrouz Plaza, heb er zin in. Al vaker in Marsa Alam en Egypte geweest. Nog niet naar dit hotel, wel naar marsa mubarak.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Paardloos


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 08:15

Alle bovenstaande beesten zwommen bij ons hotel ook in het ‘house riff’.. een van de redenen dat ik amper de zee in ben geweest :')

Werecat
Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 08:32

:wave:

Hier ook Egypte fan, maar zelf heb ik nooit echt een toeristische vakantie meegemaakt zoals jullie die hebben meegemaakt denk ik. Ik blijf altijd bij familie in Cairo slapen.

Heerlijk land (ondanks de straten vol afval en de verschillen tussen arm/rijk etc) , charismatische mensen, gastvrij. Altijd fijn.


Wat er ook speelt op de wereld;
laat het vooral de kinderen zijn.
The first thought that goes through your mind is what you have been conditioned to think.
What you think next defines who you are.

Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:15

Ik ga juist voor de onderwaterwereld ( en de zon). Er is meer te zien in Egypte dan bijvoorbeeld Bonaire. Ligt er wel beetje aan waar je naartoe gaat in Egypte.

Paardloos

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-18 09:59

Werecat schreef:
:wave:

Hier ook Egypte fan, maar zelf heb ik nooit echt een toeristische vakantie meegemaakt zoals jullie die hebben meegemaakt denk ik. Ik blijf altijd bij familie in Cairo slapen.

Heerlijk land (ondanks de straten vol afval en de verschillen tussen arm/rijk etc) , charismatische mensen, gastvrij. Altijd fijn.


Verschil tussen arm en rijk is inderdaad enorm. Heel sneu om te zien.


Tiahastrona schreef:
Ik ga juist voor de onderwaterwereld ( en de zon). Er is meer te zien in Egypte dan bijvoorbeeld Bonaire. Ligt er wel beetje aan waar je naartoe gaat in Egypte.

Ik ging met mijn snorkel bril de zee in, toen kwam ik zee egels tegen en was er alweer wel klaar mee _O-


Doutz16
Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:17

Tiahastrona schreef:
Ik ga juist voor de onderwaterwereld ( en de zon). Er is meer te zien in Egypte dan bijvoorbeeld Bonaire. Ligt er wel beetje aan waar je naartoe gaat in Egypte.


Ik heb in Egypte ook meerdere keren gedoken. Echt geweldig vind ik het. De laatste keer 25 meter gedoken! Prachtige dingen kom je dan tegen zeg

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-18 17:11

Wat mis ik die plek zeg! -O-

Zag net op de FB van ons hotel allemaal foto's voorbij komen van het kerstdiner. Zo mooi aangekleed en uitgepakt!

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:56

Leuk een Egypte topic!

Wij zijn dit jaar eind januari voor het eerst geweest en is heel goed bevallen. Wel was het ons nog iets te koud dus we zijn voor 2019 aan het kijken in maart. Helaas niet zo'n groot budget door verbouwing en nieuwe badkamer die eraan komen in januari. Dit jaar waren we trouwens naar Royal Tulip Beach Resort.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

stoer
Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:44

Hier nog een fan, mijn tante heeft een appartement in hurghada. Echt heerlijk, wij gaan vaak bij sweet home naar het strand, is een hotel/restaurant met heel goed eten, eignaresse is duitse.. Voor de deur prive strand met op een klein stukje zwemmen ook een mooi snorkel "reef"... Kunnen daar alles voor je regelen, ook zwemmen met paarden.. Mocht iemand restaurant tips zoeken omg hurghada dan hoor ik het wel :p

# Never regret something that once made you smile #

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:45

Ahh Egypte! Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest. Mijn vader vond het maar niks...

Ik ben naar marsa alam geweest, The Three Corners Fayrouz plaza beach resort. En ik heb er een heel dubbel gevoel aan overgehouden.

Ik heb het er echt geweldig gevonden! Onwijs mooi, heel aardig personeel en mensen en heel veel mooie dingen gezien. Gezwommen met dolfijnen, gesnorkeld tussen allemaal mooie vissen, zelfs een enorme schildpad en zeekoe gezien. En dus ook een haai (gelukkig wat verder weg en zwom hij snel voorbij). Maar er was dus ook iemand gebeten door een murene en nog niet zo lang geleden weer iemand doodgebeten door een haai...

Daarnaast ben ik dus onwijs ziek geweest, samen met nog een heel aamtal mensen... en dat schijnt dus ook wel echt vaker te gebeuren in Egypte. Terwijl ik echt niet het idee had dat dat lag aan de hygiène van het hotel. Dat was allemaal heel schoon en goed volgensmij.

En helaas ben ik ook niet naar Luxor geweest. Dat durfde ik niet meer zo goed nadat we de eerste dag vanaf het vliegveld naar het hotel al bijna een botsing hadden. En die weg naar Luxor scheen best gevaarlijk te zijn.

Daarnaast werd ik helaas ook wel behoorlijk achterna gezeten door alle mannen als we het terrein van het hotel afgingen, vooral in port Ghalib.

MAAR, ik vond het verder echt zo'n geweldige vakantie en ik wil zo graag nog eens naar Luxor, Aswan en de piramides. Lastig dus!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 22:22

Amira_ schreef:
Leuk een Egypte topic!

Wij zijn dit jaar eind januari voor het eerst geweest en is heel goed bevallen. Wel was het ons nog iets te koud dus we zijn voor 2019 aan het kijken in maart. Helaas niet zo'n groot budget door verbouwing en nieuwe badkamer die eraan komen in januari. Dit jaar waren we trouwens naar Royal Tulip Beach Resort.

In welke plaats ligt dat hotel?

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 22:22

Snuffie, die haaien ben ik ook zo bang voor :')

Hebben jullie gehoord van de aanslag in Kairo vandaag? :(

Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:25

Booooo schreef:
Amira_ schreef:
Leuk een Egypte topic!

Wij zijn dit jaar eind januari voor het eerst geweest en is heel goed bevallen. Wel was het ons nog iets te koud dus we zijn voor 2019 aan het kijken in maart. Helaas niet zo'n groot budget door verbouwing en nieuwe badkamer die eraan komen in januari. Dit jaar waren we trouwens naar Royal Tulip Beach Resort.

In welke plaats ligt dat hotel?


Marsa alam. Ben 2 keer in dat hotel geweest, erg goed bevallen

Paardloos

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:53

Eind oktober voor het eerst in Egypte geweest, ook in mijn eentje zoals sommige anderen hier.
Mensen verklaarde me voor gek, het was gevaarlijk.

Geheel veilig en op mijn gemak heb ik me niet altijd gevoeld, maar het was een prima vakantie.

Ik verbleef in het Jungle Aqua Park Resort van Albatros, prima hotel! In Hurghada
Gelukkig ook niet ziek geworden waar ik zo bang voor was, de vloek van de Farao waar iedereen voor waarschuwt. Het komt waarschijnlijk omdat ze het eten bereiden met kraanwater ipv leidingwater wat ze wel zeggen.

Ik heb elke dag wel wat ondernomen, dat was heerlijk.
Ik ben naar Luxor geweest, ongeveer 3/4 uurtjes met een klein busje.
Een dag met de bus naar Caïro geweest, was slopend maar wel erg gaaf.
Safari gedaan naar een Bedoeïendorp, hier dromedaris gereden, quad en buggy gereden was erg gaaf.
Wezen duiken, helaas niet zo veel gezien als gehoopt.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:02

Over 9 dagen ga ik *\%/*
Iemand zei tegen mij dat de vloek van de farao (en sws meer poepen als normaal) komt doordat ze eten bereiden in olie :')

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 23:18

Vloek van de Farao was ik ook al zo bang voor :') Nou heb ik sowieso al snel darm problemen. Alleen echt totaal nergens last van gehad, het ging zelfs veel beter dan in Nederland!
Wel aantal mensen in ons hotel die 1x hadden gekotst en klaar.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 23:18

LiannePuthzy schreef:
Over 9 dagen ga ik *\%/*
Iemand zei tegen mij dat de vloek van de farao (en sws meer poepen als normaal) komt doordat ze eten bereiden in olie :')


Waar ga je heen?

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:22

Mijn schoonmoeder zit me al constant bang te maken daarover :') moeten ook perse van haar Imodium ofzo meenemen. Mijn ouders vinden dat onzin, daar kan je immers ook middelen kopen als je diarree krijgt :')

Ik heb überhaupt nog nooit in t buitenland darmklachten ect gehad

Ik ga naar pickalbatros palace

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 23:25

Nederlandse medicijnen ga je daar niks aan hebben als je de ziekte van Farao hebt. Die werken er namelijk niet tegen.

Je kunt daar dan het beste antinal halen. Kost je €2 ongeveer voor een doosje bij het ziekenhuis. Bij de apotheek moet je zelfs afbieden.

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:34

Booooo schreef:
Nederlandse medicijnen ga je daar niks aan hebben als je de ziekte van Farao hebt. Die werken er namelijk niet tegen.

Je kunt daar dan het beste antinal halen. Kost je €2 ongeveer voor een doosje bij het ziekenhuis. Bij de apotheek moet je zelfs afbieden.


Had ik indd ook al ergens gelezen

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:04

Vloek van de farao, komt toch ook door te koud drinken enz. ?

Ik denk dat ik er tegen bestand ben geworden. Laatste keren helemaal geen last meee van gehad. *\%/*

Ik hou echt van dat land, lekker warm fijn snorkelen.

Turkije en al de rest zegt mij echt niks meer.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Roosch
Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:30

Ik ben in december naar Arabia geweest en mensenkinders wat was het heerlijk.. ik wil weer terug!
[ img ]


[ img ]

En hee ik zag een soortgelijke foto :D :D
[ img ]

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:45

Als je daar bent antinal halen. Als je ook het vermoedde maar heb dat je last van je darmen heb gelijk mee beginnen.
Ik heb ook nog een paar doosjes mee naar huis genomen.

In april wel last gehad maar in september niet.

Geen ijsklontjes
Oppassen met sla enz.... dat wordt gewassen met kraanwater
Geen ijskoude drankjes drinken

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Ntlie_
Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:00

Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van de vloek van de farao. Reisgenoten van de afgelopen keer des te meer. :=
Maar idd, je kan beter daar je medicijnen halen, die werken beter dan hier in NL.

Als het goed is, wassen ze op de meeste resorts alle salades ed met bronwater. De ijsklontjes zijn daar ook van bronwater. Dus je kan alles eten en drinken. Buiten de resorts wordt het vaak wat lastiger...

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 11:06

Kmbrly schreef:
Vloek van de farao, komt toch ook door te koud drinken enz. ?

Ik denk dat ik er tegen bestand ben geworden. Laatste keren helemaal geen last meee van gehad. *\%/*

Ik hou echt van dat land, lekker warm fijn snorkelen.

Turkije en al de rest zegt mij echt niks meer.

Mijn man is Turks en nog nooit in Egypte geweest. Onze planning was een appartement/huis te komen in Turkije. Maar ik opperde nu Hurghada want daar is het in de winter ook lekker en in Turkije niet :+
Maar dat krijg ik hem nog niet in zijn kop haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CastaMickey, Esther_r20, maaikemuis, mvdende, NorwayFjord, Shenavallie, TamaraFloor en 72 bezoekers