Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:13

february schreef:
Klopt, Nederlanders kunnen maar t/m hun 30e en sommige nationaliteiten dus tot 35. Heel oneerlijk -O-
Ik heb m'n profiel vanmiddag verstuurd, het is nog precíes 2 maanden (= 8 weken en 6 dagen) tot ik 31 wordt. Huidige verwerkingstijd voor IEC staat op 8 weken, dus ik hoop ook echt dat ze dan de eerste invitations to apply al gaan vesturen. Ik schat m'n kansen heel laag in, maar niet geschoten is altijd mis. Als dit 'm niet wordt, ga ik voor een werkvisum, maar dat is aanzienlijk meer werk...



Wel gek, ik keek er een tijdje terug naar, maar werd direct afgewezen omdat ik net 30 geworden was. Toch nog een keertje goed naar kijken. Heb inmiddels groen licht dat ik dit jaar zeker terug ga, alleen in welke vorm en hoe lang weet ik nog niet.
Iig niet als dierenarts, ga mijn navle niet op tijd rondkrijgen helaas.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:18

Ik heb inmiddels een job offer binnen, dus dan kom ik wel in aanmerking voor een workpermit (foreign worker en open work permit heb ik in beeld staan). Heb alleen geen idee wat ik dan moet doen. Dus ik ga morgen weer even er in duiken. Was de hoop al verloren, maar het lijkt dus toch te kunnen.
En dan hopen dat je hem ook toegewezen krijgt natuurlijk!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:34

eilleen333 schreef:
Ik heb inmiddels een job offer binnen, dus dan kom ik wel in aanmerking voor een workpermit (foreign worker en open work permit heb ik in beeld staan). Heb alleen geen idee wat ik dan moet doen. Dus ik ga morgen weer even er in duiken. Was de hoop al verloren, maar het lijkt dus toch te kunnen.
En dan hopen dat je hem ook toegewezen krijgt natuurlijk!


Ik ben niet specifiek bekend met die work permits die je benoemt. Open is volgens mij enkel via de IEC class en aantal andere uitzonderingen. Wel weet ik van ca 10 jr geleden, dat voor de meeste workpermits de employer een labour market opinion moet aanvragen om te bewijzen dat hij geen Canadees kan vinden om het werk te doen. Het grootste nadeel hierin is, dat ze minimaal het gemiddelde moeten betalen van het landelijk gemiddelde voor dat beroep. Althans dat was 10 jaar geleden zo, in mijn geval moesten ze bijv $5/uur meer betalen dan wat een Canadees verdient bij die werknemer. Zoek je werk in een rural area, betaald het vaak minder dan in de steden die grotendeels het gemiddelde bepalen. Heeft een werknemer al een positief LMO, dan ben je een heel eind. De CIC website heeft veel info en duidelijk uitleg over al je opties. Afhankelijk van je beroep en werkervaring val je mogelijk onder een express entry categorie (dan geen LMO nodig). Succes!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:25

Unemployment is relatief laag op dit moment, dus dat zal allemaal wel los lopen :j
Vaak doen ze alleen moeilijk als er te veel Canadezen zijn die dat werk ook kunnen doen.

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:02

Tierania_ schreef:
ikkuhh90 schreef:
Ik zit eraan te denken om in juni naar westCanada te gaan en een rondreis te maken. We zitten nu nog te twijfelen of we willen kamperen of in hotels. Hebben mensen ervaring met kamperen en hoe nemen jullie dan de kampeerspullen mee met in het vliegtuig?


Wij hebben gekampeerd in West Canada september 2016.
Is mij prima bevallen wel 5 van de 10 nachten koud gehad (lichte vorst)
De rest van de nachten sliepen we in hotels.

Wij hebben alle spullen daar aangeschaft, en ook weer daar gelaten.

Dit jaar gaan we in Alaska kamperen met eigen spullen. We nemen zelf mee: tent, 2 slaapzakken, 2 slaapmatjes van 10 cm. De rest kopen we daar wel.



Dat klinkt leuk. Weet je nog hoeveel je ongeveer kwijt was aan kampeersphllen kopen?

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:39

Ik heb me ingeschreven voor het IEC, maar ik snap iets niet helemaal. Is het gewoon een kwestie van wachten tot je eventueel een uitnodiging krijgt om te apply-en?
Ik zie wel dat de verwerking van je application 8 weken duurt ongeveer, maar hoe weet je wanneer mensen bericht krijgen (en wanneer je dus weet dat de IEC niets gaat worden?)

En de IEC kan t/m 30 jaar, maar dan moet je ook voor je 31ste het land weer uit zijn denk ik?

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:59

eilleen333 schreef:
Ik heb me ingeschreven voor het IEC, maar ik snap iets niet helemaal. Is het gewoon een kwestie van wachten tot je eventueel een uitnodiging krijgt om te applyen?
Ik zie wel dat de verwerking van je application 8 weken duurt ongeveer, maar hoe weet je wanneer mensen bericht krijgen (en wanneer je dus weet dat de IEC niets gaat worden?)

En de IEC kan t/m 30 jaar, maar dan moet je ook voor je 31ste het land weer uit zijn denk ik?


Het is inderdaad een kwestie van afwachten wanneer de eerste round of invitations plaats gaat vinden en je een uitnodiging krijgt om te apply-en. Maaaaar...goed nieuws, gisteren zag ik dit bericht van IEC Canada op facebook (aanrader om te volgen, net als de O Canada IEC discussion support groep op FB)

Citaat:
Have you submitted a profile to an IEC pool? If your country and category’s pool is currently open, the first round of invitations for the 2019 season will happen during the week of December 24. Check the schedule for more information: http://www.cic.gc.ca/english/work/iec/selections.asp


Helaas staat er bij Nederland nog niet bij wanneer ze uitnodigingen gaan versturen en bij bijv. de UK al wel (27e), dus ik houd nog even een slag om de arm. Nu is al wel zichtbaar dat er 548 mensen in de pool voor de working holiday zitten en er maar 480 plekken zijn. Bovendien nodigen ze volgens mij niet meteen 480 mensen uit om te applyen, maar tijdens elke round of invitation een groep. Geen idee, ik blijf er rekening mee houden dat ik 'm niet heb, moet wel mazzel hebben wil ik er meteen de eerste rond bij zitten en vanaf begin februari valt ik erbuiten i.v.m. leeftijd.

Wat betreft uitreizen van het land: dat kan ook als je al ouder dan 30 bent. Feitelijk gezien kan ik deze rond uitgenodigd worden om te applyen, dan moet is de doorlooptijd een week of 8 en ben ik al 31. Als hij helemaal rond is, staat er op mijn Port of Entry (POE) Letter of introduction hoe lang deze geldig is, meestal 12 maanden. Voor die tijd moet ik het land in reizen en op die manier mijn Working Holiday Visa 'activeren'. Dus stel dat mijn POE geldig is tot 1 april 2020, dan heb ik in principe tot 31 maart 2020 om het land in te reizen en ben ik tegen die tijd al 32 jaar :j

Dat vind ik echt het grote nadeel van dit systeem t.o.v. de working holiday visa in Australië en Nieuw-Zeeland; daar worden gewoon onbeperkt visa verstrekt als je aan de eisen voldoet en helaas werkt Canada met een quota -O-

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:41

@ikkuhh90

Best veel. Bedoeling was om alles in de Walmart te kopen. Omdat wij pas aan het einde van het seizoen kwamen was alles al uitverkocht. Waardoor we dus bij een dure winkel onze inkopen moesten doen.

Kijk even op de site van Walmart Canada. Daar staan veel kampeerspullen op met prijs erbij.

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:14

Tierania_ schreef:
@ikkuhh90

Best veel. Bedoeling was om alles in de Walmart te kopen. Omdat wij pas aan het einde van het seizoen kwamen was alles al uitverkocht. Waardoor we dus bij een dure winkel onze inkopen moesten doen.

Kijk even op de site van Walmart Canada. Daar staan veel kampeerspullen op met prijs erbij.


Je kunt ook vaak voor een prima prijsje kampeerspullen overnemen van mensen die hun reis al afgerond hebben via facebookgroepen! *D Canada Backpackers, Canada Backpackers Cars Campers & Vans zijn groepen waar veel geadverteerd wordt met kampeermateriaal en auto's, aanrader! Vaak spullen die ook maar een aantal weken gebruikt zijn en meestal in grote steden als Vancouver of Calgary aangeboden worden, daar vliegen de meeste mensen in BC/Alberta immers weer vandaan naar huis en komen jullie waarschijnlijk aan. Persoonlijke zaken als slaapzakken kun je altijd nog zelf kopen of overnemen en dan ergens laten wassen.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:53

february schreef:
Het is inderdaad een kwestie van afwachten wanneer de eerste round of invitations plaats gaat vinden en je een uitnodiging krijgt om te apply-en. Maaaaar...goed nieuws, gisteren zag ik dit bericht van IEC Canada op facebook (aanrader om te volgen, net als de O Canada IEC discussion support groep op FB)


Ik had dit geplaatst en toen zag ik het inderdaad, maar kon mijn post niet meer aanpassen. De grootte van de pool valt me mee, ik had veel meer gegadigden verwacht!

february schreef:
Wat betreft uitreizen van het land: dat kan ook als je al ouder dan 30 bent.

Oh top!! Ik zou nl in het najaar willen teruggaan, maar ik wordt in september 31. Anders kan ik maar super kort, en dat is niet helemaal mijn bedoeling. Naja, dan kan ik wel langer, maar dan kan ik weer niet werken...

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:28

Ik kom ineens binnenvallen, maar ik ben erg benieuwd of jullie nog sites hebben voor voordelige vliegtickets?
Ik ga volgend jaar naar Montreal en wil zo voordelig mogelijk haha. De bekendste sites ken ik al.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:30

Ik was vorig jaar via KLM het goedkoopst uit (vreemd genoeg). Maar veel mensen vliegen via Ierland. Ga ik dit jaar denk ik ook doen.

Ik kijk denk ik gewoon op cheap tickets op een andere computer dan mijn eigen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 07:03

Ik kijk altijd op Google Flights. Daar heb ik al een aantal keren goedkope tickets geboekt die op geen enkele andere website stonden.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:14

Ik vind vliegtickets zo'n ondoorzichtig systeem :') ik kijk altijd via verschillende sites op diverse data en wissel dan ook nog met vliegen op Amsterdam, Brussel of Düsseldorf.
Volgens mij heb je in januari werelddeel weken van KLM.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:14

Suuszels schreef:
Ik vind vliegtickets zo'n ondoorzichtig systeem :') ik kijk altijd via verschillende sites op diverse data en wissel dan ook nog met vliegen op Amsterdam, Brussel of Düsseldorf.
Volgens mij heb je in januari werelddeel weken van KLM.


Klopt. Daar zit ik al naar uit te kijken.
Als ik via KLM vlieg naar Montreal ben ik rond de 700 euro kwijt.
Via Toronto 400.
Ik ga voor het laatste kiezen en dan met de trein naar Montreal. Goede verbinding.

Maar mocht iemand nog tips hebben, graag!!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:41

KLM werelddealweken zijn alleen voordelig als je buiten het hoogseizoen vliegt. Binnen het hoogseizoen gaan de prijzen juist omhoog tijdens deze weken, dus houd daar wel rekening mee :)

Wij kijken vaak via kilroy (https://www.kilroyworld.nl/). En als het kan dan boeken we het gevonden ticket via de airline zelf, dan heb je er niks tussen zitten. Als je vóór mid december boekt voor het hoogseizoen heb je bijvoorbeeld erg goedkope tickets van icelandair. Is persoonlijk ook mijn favoriete airline tot nu toe. geen eten inbegrepen maar erg goede amusement (nieuwe films, series etc), luxe vliegtuigen en fijne aansluiting in Ijsland. Hebben voor aankomend jaar 700 pp betaald naar Edmonton in het hoogseizoen, best netjes vind ik :j Maar dat is nu al te laat en deze tickets zijn nu helaas al 1100+ pp geworden.. Tip voor de volgende keer dus; boek zo vroeg mogelijk als je in hoogseizoen vliegt!

Hou vooral kilroy, skyscanner en goede deals goed in de gaten. Er zijn wel vaker goede deals naar Montreal of Toronto namelijk.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:00

Eileen_ schreef:
KLM werelddealweken zijn alleen voordelig als je buiten het hoogseizoen vliegt. Binnen het hoogseizoen gaan de prijzen juist omhoog tijdens deze weken, dus houd daar wel rekening mee :)

Wij kijken vaak via kilroy (https://www.kilroyworld.nl/). En als het kan dan boeken we het gevonden ticket via de airline zelf, dan heb je er niks tussen zitten. Als je vóór mid december boekt voor het hoogseizoen heb je bijvoorbeeld erg goedkope tickets van icelandair. Is persoonlijk ook mijn favoriete airline tot nu toe. geen eten inbegrepen maar erg goede amusement (nieuwe films, series etc), luxe vliegtuigen en fijne aansluiting in Ijsland. Hebben voor aankomend jaar 700 pp betaald naar Edmonton in het hoogseizoen, best netjes vind ik :j Maar dat is nu al te laat en deze tickets zijn nu helaas al 1100+ pp geworden.. Tip voor de volgende keer dus; boek zo vroeg mogelijk als je in hoogseizoen vliegt!

Hou vooral kilroy, skyscanner en goede deals goed in de gaten. Er zijn wel vaker goede deals naar Montreal of Toronto namelijk.


Dank je voor de info. Ik vlieg niet in het hoogseizoen!
Ik wil eind september weg.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:40

Welke site is nou ookalweer makkelijk als je niet echt een vaste dag hebt dat je wil vliegen? Ik wil bv ergens eind oktober terug, maar als half november veel goedkoper is, is dat ook prima. Kan die functie op Skyscanner niet echt vinden.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:45

Dat kan je op Google Flights zien. Daar zie je een hele kalender met per dag de laagste prijs.

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:26

Transavia heeft ook leuke prijzen. Ten minste tussen Frankrijk - Canada

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:33

Vliegt Transavia op Canada???

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:44

eilleen333 schreef:
Welke site is nou ookalweer makkelijk als je niet echt een vaste dag hebt dat je wil vliegen? Ik wil bv ergens eind oktober terug, maar als half november veel goedkoper is, is dat ook prima. Kan die functie op Skyscanner niet echt vinden.

Volgens mij kan je bij Skyscanner kiezen ik de hele maand terug.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:48

Via Google flights krijg ik niet echt prijzen te zien voor eind oktober. Ik wil 2 juli heen (mega hoogseizoen, maar kan niet anders) en ergens oktober terug. Naja, ticket wordt sowieso duurder dan vorig jaar ben ik al achter, haha.

Ik zie het wel. Had afgelopen jaren KLM tickets met omboekoptie, kost wel wat extra, maar heb het wel beide keren gebruikt, dus neig er wel heel erg naar om dat weer te willen.

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:50

Cryssie schreef:
Suuszels schreef:
Ik vind vliegtickets zo'n ondoorzichtig systeem :') ik kijk altijd via verschillende sites op diverse data en wissel dan ook nog met vliegen op Amsterdam, Brussel of Düsseldorf.
Volgens mij heb je in januari werelddeel weken van KLM.


Klopt. Daar zit ik al naar uit te kijken.
Als ik via KLM vlieg naar Montreal ben ik rond de 700 euro kwijt.
Via Toronto 400.
Ik ga voor het laatste kiezen en dan met de trein naar Montreal. Goede verbinding.

Maar mocht iemand nog tips hebben, graag!!


Toronto-Montreal per trein is super. 5 uurtjes, 80 euro of zo. Gereserveerde plek, gratis internet, super relaxed. Slimme keuze dus. +:)+ Dan nog Euro 15 of zo voor de taxi. Groot voordeel van Montreal: zoals de locals zeggen: vanuit het centrum is alles een kwartiertje lopen. Beetje optimistisch maar in essentie niet per se onjuist.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:48

Als je op een dinsdag het treinkaartje boekt zitten er nog wel eens goedkope deals bij!