[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 18:12

Ik heb jullie hulp nodig! Ik wil heel graag weer een bujo starten, eentje die ik hoogwaarschijnlijk zelf ga binden/maken. Nou wil ik er alleen geen planner in of jaarlijkse trackers (eigenlijk is het dus geen bulletjournal meer) Hebben jullie ideetjes? Ik heb tot nu toe:

20 before 2020
Monthly goals
lijst van favoriete fotografen
Maanfasen
Verjaardagen
Belangrijke data's van school (deadlines etc)

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:18

Lijstje van je huisdieren, datum wanneer ze bij jou kwamen, hun naam, beschrijving en omschrijving van hun gedrag, eventueel ook sterfdatum?
Dat zit bij mij al heel lang in mijn hoofd maar ik begin er steeds maar niet aan omdat het zo'n gevoelig onderwerp is, bij mij zijn er meerdere overleden de afgelopen jaren. Maar ik wil ze ook never nooit niet vergeten...

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:04

Agenda voor december, gezien 7 december mijn verjaardag is en ik deze MUS nog vol wil maken maar even een doodle pagina na de eerste week gemaakt :P


Afbeelding
Afbeelding

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:09

Nog gefeliciteerd Seni!

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:53

Nog gefeliciteerd!! Leuk gedaan!

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:13

Wat leuk dat 3D effect met die letters met dat wit ertussen, het lijkt net of er een papiertje bovenop je pagina ligt zo!
Beetje laat maar gefeliciteerd nog!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:01

Seni schreef:
[ [url=m/N0w6e7.jpg]Afbeelding[/url] ]]

Nog gefeliciteerd! En super leuk deze!! Echt mijn stijl!

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:39


Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:38

Wat een mooie creatieve december pagina’s komen hier voorbij! Ik ben momenteel echt te druk om weekly’s te maken en bij te houden dus voor december alleen een maandelijks overzicht gemaakt :Y) Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog zoveel ideeën qua lijstjes wat ik wil maken, maar mis dan gewoon de creativiteit soms...zou bijv nog een: ‘charmed pagina met fav afleveringen willen maken’, ‘doterra oliën: welke heb ik, welke wil ik, welke werkingen’ en nog een pagina om trainingen van paard bij te houden! Hoe doen jullie die laatste?

IMANDRA

Berichten: 9804
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:07

Telpeva schreef:
Heeft iemand deze? ik ben benieuwd of die de moeite waard is om in huis te halen
[ Afbeelding ]
https://www.dekwast.nl/artikel/hoek-cirkel-maker-36002


Ik heb 'm gezien en denk dat zoiets wel handig is. Gebruik best veel cirkels en met zo'n passer heb je zo'n lelijk gaatje erin :(


Mijn huidige opzet. Vind die horizontale vakjes voor de weken zo wel fijn, maar ik ga 'to do' en zo'n groot vlak voor volgende week (>>) niet veel gebruiken, maar anders is dat zo'n loze ruimte.. Iemand ideeën?
Afbeelding

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:08

Een quote onderin neerzetten?

IMANDRA

Berichten: 9804
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 15:36

Meh ben niet zo van elke week ‘versiering’ haha

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:31

Wat ik soms doe is een hoogtepunt van die week neerzetten in de ruimte die ik overheb, vind het leuk om als ik dan terug blader die herinneringen op te halen :D

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:07

Ik ben erg druk de afgelopen/komende weken maar vanavond had ik eindelijk tijd om mijn december pagina af te maken.
Alles stond er al wel met potlood in maar nog niet voor ‘t echie *D
Nu gelukkig wel! Al vind ik de rechter pagina nog een beetje ‘kaal’. Nog maar eventjes wat op verzinnen (:

Afbeelding

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:02

Sequinoa schreef:
Wat ik soms doe is een hoogtepunt van die week neerzetten in de ruimte die ik overheb, vind het leuk om als ik dan terug blader die herinneringen op te halen :D


Vind ik een erg leuk idee! Ik heb mijn leegtes opgevuld met een stukje over mijn uitgaves van de week en ik heb altijd een kadertje waarin ik bijhou hoe (on)gezond ik eet :Y)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:07

Hebben jullie trouwens voor ieder jaar een nieuwe BuJo?

Ik ben maar in fases actief geweest met mijn BuJo, dus heb nog aardig wat ruimte over.. twijfel of ik voor 2019 een nieuwe koop, of dat ik verder ga in mijn huidige :=

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:11

Anne. schreef:
Hebben jullie trouwens voor ieder jaar een nieuwe BuJo?

Ik ben maar in fases actief geweest met mijn BuJo, dus heb nog aardig wat ruimte over.. twijfel of ik voor 2019 een nieuwe koop, of dat ik verder ga in mijn huidige :=


Heb hetzelfde! Wil eigenlijk een frisse start (en een boekje dat minder doordrukt), maar ik heb nog meer dan de helft over aan papier en dat vind ik best zonde :+.

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:40

Anne. schreef:
Hebben jullie trouwens voor ieder jaar een nieuwe BuJo?

Ik ben maar in fases actief geweest met mijn BuJo, dus heb nog aardig wat ruimte over.. twijfel of ik voor 2019 een nieuwe koop, of dat ik verder ga in mijn huidige :=

Lastige keuze lijkt mij dat, voor mij was die gelukkig makkelijker om te maken want mijn eerste bujo was op een paar pagina's na helemaal vol toen december aan brak. Toen heb ik wel een nieuwe gehaald om Januari weer te kunnen beginnen met een verse.

Een nadeel als je een nieuwe bujo neemt is dat je sommige pagina's achter laat, zoals je boekencollectie, filmcollectie, welke series/seizoenen je hebt gezien e.d., die moet je dan steeds opnieuw tekenen. Of je moet steeds je oude bujo erbij pakken om die pagina's daarin bij te houden. Dat is eigenlijk het enige dat ik als nadeel heb ervaren.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:47

Bij mij gaan er 13 maanden in maar vanaf volgend jaar wil ik wel een nieuwe per jaar gebruiken, ik heb dan niet zo heel veel lege paginas over dat scheelt al.

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:18

Ik doe al een paar jaar met mijn Bujo, doe af en toe er wat actief mee en dan verwatert het weer.
Ik neem me steeds voor om er fanatieker mee bezig te gaan, maar komt er nooit van :P
Mijne is nu ook nog steeds niet eens halfvol, maar ik ben toch van plan om volgend jaar eens een nieuwe te beginnen.
Dan kan ik eventueel mijn huidige wel als oefenkladblok gebruiken voor mijn nieuwe.
Ik heb wel een aantal ideetjes, en heb geen agenda gekocht voor volgend jaar, dus plan is wel om een en ander bij te houden.

Ik heb toch al een tijd een bujo van de action liggen dus kan ik daar mooi in beginnen en dan zien we wel waar het uitkomt :)

IMANDRA

Berichten: 9804
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:22

ik teken aan 't einde van het jaar altijd mijn hele bujo inclusief oude tracking (zoals boeken). Denk dat ik dit jaar wel januari 2020 erin teken, gewoon zodat het niet zo poedersuiker is met dingen plannen eind dec en ik geen 2 agenda's hoef mee te nemen haha :))

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:06

Weet er iemand een webshop waar ze (losse) groene en rode fineliners verkopen? ik vind alleen maar setjes met zwarte en blauwe erbij maar die heb ik al genoeg :')

Marjo

Berichten: 37212
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:11

Laulitz schreef:
Weet er iemand een webshop waar ze (losse) groene en rode fineliners verkopen? ik vind alleen maar setjes met zwarte en blauwe erbij maar die heb ik al genoeg :')

Hema verkoopt ze los

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:35

Laulitz schreef:
Weet er iemand een webshop waar ze (losse) groene en rode fineliners verkopen? ik vind alleen maar setjes met zwarte en blauwe erbij maar die heb ik al genoeg :')

Ik kan even 123 niet echt sites bedenken maar Stabilo fineliners zijn bij boekhandels meestal ook per stuk te koop, zaken als Bruna, Primera, kantoorwinkels meestal ook. Dan heb je nog keuze tussen verschillende tinten rood, verschillende tinten groen enzo.

Ik weet dat gerstaecker ze los (en nog wel meer merken los) online in het assortiment heeft maar dan zit je tegen verzendkosten van 10 euro aan te kijken. Ik zou ze in een stenen winkel halen

Edit ik weet er toch een online!
https://www.123inkt.nl/Kantoorartikelen ... 12236.html

Edit2
Hier kan je de stabilo kleurtjes bekijken zodat je je favoriete kleuren kan kiezen
https://www.google.nl/search?q=stabilo+ ... g8uDPAzpnM

Marjo

Berichten: 37212
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:46

Handlettering doe je zo volgens mij ook