Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 14:21

Juist dat kasteel! Ook langs gereden :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:31

Nog mensen die ons met dit vreselijke weer op kunnen vrolijken met prachtige Afrika kiekjes? :Y)

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:46

Wel met plannen :D

Voorjaar 2020 naar de Kalahari, mocht er nog een stel met auto mee willen, dan hoor ik het graag, kunnen we konvooien. We hebben twee plannen, dus het is nog even uitpluizen welke route we gaan nemen!

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:48

Ik ben bezig om me te oriënteren op Namibië. Wel via een reisbureau, een rondreis voor komende zomer. Geen groepsrondreis.
Iemand nog tips voor een goed reisbureau? Ik zag een reis bij fox staan die me wel wat leek.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:50

Met reisbureau's kan ik je niet helpen, maar je kunt Namibie echt prima zelf plannen, meer vrijheid en veel geld besparen :) Maar wellicht heb je natuurlijk een betere reden om het wel te boeken en kan iemand hier je daar mee helpen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

troi
Berichten: 16982
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:55

Ik vertrek morgen naar Addis :)

Wel voor werk en maar 5 dagen waarvan maar 1 dag voor de pret (collega laat me wat van de stad zien) maar toch een paar dagen in de Afrikaanse zon. Zin in!

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:56

Leuk Sakura en Supervixen!
Wat zijn je plannen Sakura ?
Heerlijk Troi! Even weg uit het regenachtige Nederland ! En toch nog een dagje wat leuks doen *\o/*

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:24

Ik heb nog even geen reisplannen :) maar hoop stiekem een baan te vinden waar ik met enige regelmatig kan reizen. Ook ben ik voorzichtig een reis naar Namibië aan het plannen. Het liefst zou ik daar een maand werken, en als 't even kan met paarden!

Ik ben alleen op het vliegveld van Addis geweest voor een lange overstap. Wat een hel :')

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:29

Iriscope schreef:
Met reisbureau's kan ik je niet helpen, maar je kunt Namibie echt prima zelf plannen, meer vrijheid en veel geld besparen :) Maar wellicht heb je natuurlijk een betere reden om het wel te boeken en kan iemand hier je daar mee helpen!


Als wij voor de eerste keer naar een land gaan waar we nog niet geweest zijn, vinden wij het zelf prettiger om dat via een reisbureau te doen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Berdien
Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:32

:wave:

Het ziet er naar uit dat wij komend najaar voor het eerst naar Afrika gaan. Planning is Namibië in september. Is dat een goede maand qua temperatuur? Het hoeft van mij geen 35+ graden te zijn :D We gaan via een groepsrondreis, want eerste keer Afrika + eerste vakantie samen. Ik laat niets aan het toeval over. En als we elkaar zat zijn heb je in ieder geval nog de groep :') :')

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Laura_89
Berichten: 216
Geregistreerd: 11-11-06
Woonplaats: Gelderland, Duiven

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:37

Wat een gave foto's! Wij zijn ook aan het kijken om in september 2019 naar Zuid Afrika te gaan.
Hebben jullie nog tips? Het wordt voor ons de eerste keer dat we daar heen zouden gaan. We hebben al wel een plan voor wat we gaan bezoeken. Twee jaar terug hebben we een rondreis door Canada gemaakt.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:53

Hoe lang ga je en wat wil je zien?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Laura_89
Berichten: 216
Geregistreerd: 11-11-06
Woonplaats: Gelderland, Duiven

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:56

We gaan kleine drie weken en hebben nu: Johannesburg - Phalaborwa - Hazyview - Binnenlandse/Regionale Vlucht - Stellenbosch - Oudtshoorn - Knysna - Hermanus - Cape Town

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:03

Wat heerlijk die plannen! Namibië is prachtig, maar zou t wel combineren met Botswana of zuid-Afrika. Ik was op den duur wel zat van al dat stof. Caprivistrip, brandbrief maar ook bij sossusvlei was het mooi. Wij zijn daar ook drie nachten op een ranch geweest met honderden paarden. Ik ben alleen even de naam kwijt maar t was zo gaaf! Bij interesse wil ik t wel even opzoeken Dit jaar naar Mozambique geweest en dat is ook zo mooi!

Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:04

Laura:dagje Kruger zou ik dan zeker meepakken!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:05

Zuid Afrika zijn we al een paar keer geweest. Combi met Botswana lijkt me ook geweldig, daar heb ik ook naar gekeken.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

kistaah
Berichten: 514
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:14


Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks

SUSANNEx
Berichten: 827
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:59

Gave foto's weer! <3

Ik zit er nu aan te denken om de georganiseerde rondreis door Zuid Afrika, Botswana en Zimbabwe bij Mambo te gaan boeken. Vind ik er zelf ontzettend gaaf uit zien!! Iemand ervaring hiermee? Of met de de landen?

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 00:09

Supervixen: wij hebben de 17 daagde rondreis van Fox in Namibië gedaan. Dat was denk ik onze laatste georganiseerde reis. Namibië is heel makkelijk te bereizen. Zorg wel voor een goede auto. T zijn verre afstanden !

Sakura: wij misschien... als je meer info hebt? Wij zijn niet ervaren in off Road.

Berdien: september is volgens mij prima :j

Maar wel al warm denk ik! Namibië is gewoon warm :D

Laura: als je op mijn Posts zoekt in het zuid Afrika topic zie je mijn route op 25 dagen :) super reis gehad!!!

Suzanne: ik heb in mei ZA gedaan en nu net Namibië- Zimbabwe-Botswana :j

Mooie foto’s kistaah!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 06:03

Ja die reis van fox heb ik op het oog inderdaad.

Wij zijn verplicht om in het hoogseizoen te reizen, ik zit in het onderwijs, dus altijd de duurste periode. Vaak is het dan toch goedkoper om gewoon een pakketreis te kopen in plaats van alles zelf te regelen.

Verre afstanden vinden wij geen probleem. Hebben afgelopen zomer in 14 dagen in Lapland 3700km gereden :P.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:53

poes schreef:
Sakura: wij misschien... als je meer info hebt? Wij zijn niet ervaren in off road


Dan zou het misschien wel een optie zijn. Wij zijn wel redelijk offroad gewend, maar mijn vrien wil graag nog een ander koppel erbij. Ik laat de route uitstippelen. Twee opties: via Joburg het zuidelijke gedeelte in rn via noorden eruit, nadeel zijn de vier reisdagen, maar op zich vinden wij dat niet erg. Andere optie is vliegen naar Maun en dan via westelijke kant erin en noordelijk eruit. Nadeel dat je niet helemaal in het zuidelijke gedeelte komt, voordeel is dat het bereisbaar is. Dan zouden we ook nog dwars door Moremi kunnen gaan naar Kasane. We zoeken een ander koppel (of alleenrijder) zodat je altijd een backup hebt, mocht er iets met de auto zijn. Hoeft niet elke meter achter elkaar, maar dat je aan het einde vd dag in ieder geval weet dat je samen op de juiste plek bent. We kunnen onszelf prima vermaken, maar vinden het ook leuk om samen te eten of andere dingen te doen (als dat mogelijk is daar :+ ) Het gaat om een 4/5 dagen echt in de wildernis. Route en plekken laten we plannen en ik kreeg mee dat de kampeerplekken zo groot zijn, dat er makkelijk nog wel vijf bij passen :D

Zal zo even de rest van de reacties lezen, gaat snel hier leuk! Qua weer is Namibie heel stabiel, bijna altijd droog en tussen de 25 en 30 graden overdag. Alleen Caprivi wijkt af, veel natter (meer kans op malaria) en daar kun je flinke buien hebben.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:00

Je moet vooral even bedenken wanneer je gaat, want in het regenseizoen heb je hier ook wel dagen met echt heel veel regen :j

Het is hier 36 graden, al de hele week. Pffft. Dit wordt een snik hete zomer ben ik bang!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 10:23

Het klinkt mij wel interessant :j kunnen we anders eens appen?

Supervixen: geloof dat het ongeveer ook die afstand was in Namibië maar 80% gravel. Normaal krijg je dan via Fox een Dacia duster maar die waren uitverkocht en we moesten bijleggen voor een hogere klasse. Uiteindelijk hadden we een Hyundai ix30 en een Toyota rav 4. Dat gaat wel maar een hogere auto was fijn geweest. Alleen kosten die veel meer en is dat meer de moeite als je ook kampeert (tent op het dak).

Verder vond ik het een heel leuke reis :j zeker niet goedkoop. Vond de lodges ook prima. Enkele keer de luxe optie moeten pakken en dat waren prachtige plekken. Denk dat we nu liever combi kamperen/lodge zouden doen. Zeker bij die lodges hang je dan altijd vast aan een buffet wat wij best duur vonden.

Oja en bij Fox regelen wij meestal de vlucht en huurauto zelf. Huurauto omdat ik er in werk en betere prijzen heb ( in Namibië zaten we alleen niet) en vlucht omdat ik, zeker vanaf Brussel, gewoon altijd goedkoper vind. Heb ook een eigen reisverzekering. Gelukkig is Fox daar allemaal heel flexibel in. Ik hou echt van hun service.

We hadden ook een extra nacht langer in Windhoek. Kwam zo uit met de vlucht. We hebben toen een dagje genikst en dat deed wel deugd!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 12:38

Dank voor de tips, die zal ik zeker meenemen. Kun je niet zelf koken dan waar je overnacht? Dat doen wij meestal wel zelf.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 14:31

Dat kon in die lodges zeker niet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Whizz en 10 bezoekers