KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:05

verstijnen schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Anders ga je lekker zelf alle filmpjes terugkijken en geef je ons een mooie samenvatting :D

Je bent weer je heerlijke zelf? *\o/*

Ik mag toch gewoon een vraag stellen, misschien dat iemand een compleet overzichtje heeft. Bedankt voor positieve bijdrage _/-\o_

Niet zo happen. Natuurlijk mag je dat vragen. Was niet banketstaaf bedoeld.


Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:16

gomir schreef:
En ik hoef jullie vast niet te vertellen dat ik niet aan dit gedoe begonnen was als hij thuis ook 1.59m geweest was, dan had ik die tijd en trainingskosten wel beter weten te besteden dan aan een dagje Ermelo ;)


Mijn streven was ook niet direct om hem goedgekeurd te krijgen (hoewel moederlijn interessant genoeg was), tweede bezichtiging was leuk geweest, want dan was de moeder preferent geworden.
Nu mag hij van de zomer gewoon nog een keer als ruin mee naar de stamboekkeuring als hij er dan goed voor staat :D


Hoe groot had je hem zelf gemeten?
Balen is dat zeg, als ze dan zo klein meten. Hoorde het al vaker.. Voor het ster predikaat moeten ze wel minmaal 1.60 meten. Hopelijk groeit hij nog, of meten ze dan beter!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:41

Hij was 1.61m thuis, niet groot, maar wel genoeg. En na het castreren is hij in juni (of evt late keuring bij VDL in het najaar) echt die laatste cm (volgens kwpn-meter) wel gegroeid ;)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:32

Vast wel :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:54

NatasjavE schreef:
Volgens mij had die gene die aan het meten was steeds z’n voet onder de stok :+

Zag er genoeg voorbij komen waarvan ik dacht die moet toch groter zijn. :')


Met een voet onder de stok waren ze allemaal een paar cm groter geweest :Y)

Ik snap dat zuinige meten niet zo
Ze groeien allemaal nog, sommige zelfs heel veel
Als ze maat als speerpunt hebben dit jaar (ze hebben elk jaar we wat dat je denkt hoe raar) begrijp ik niet goed waar ze heenwillen. Die 2,5 jarige beesten van 1.75 zit niemand op te wachten

DemDeempel
Berichten: 1067
Geregistreerd: 26-05-15

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:03

@[***], met de voet onder de stok zijn ze allemaal juist een paar centimeter korter, je begint dan namelijk niet op de grond bij 0, maar 0 centimeter zit dan op 4 centimeter hoogte (op de voet)

En inderdaad, zonde dat ze daar goede hengsten op laten schieten, die groeien allemaal nog wel iets

petraaken
Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:09

[***] schreef:
NatasjavE schreef:
Volgens mij had die gene die aan het meten was steeds z’n voet onder de stok :+

Zag er genoeg voorbij komen waarvan ik dacht die moet toch groter zijn. :')


Met een voet onder de stok waren ze allemaal een paar cm groter geweest :Y)

Ik snap dat zuinige meten niet zo
Ze groeien allemaal nog, sommige zelfs heel veel
Als ze maat als speerpunt hebben dit jaar (ze hebben elk jaar we wat dat je denkt hoe raar) begrijp ik niet goed waar ze heenwillen. Die 2,5 jarige beesten van 1.75 zit niemand op te wachten

Als ze op 2,5 jarige leeftijd al zo groot want moet dat niet worden op 5 jarige leeftijd. Ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van die grote kastelen. Niet iedereen is meer dan 1.75m groot.

Ik heb zelf al een kasteel van een merrie (1.74m) en ik zoek bewust bij deze, hengsten die minder dan 1.70m zijn.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:46

[***] schreef:
NatasjavE schreef:
Volgens mij had die gene die aan het meten was steeds z’n voet onder de stok :+

Zag er genoeg voorbij komen waarvan ik dacht die moet toch groter zijn. :')


Met een voet onder de stok waren ze allemaal een paar cm groter geweest :Y)

Ik snap dat zuinige meten niet zo
Ze groeien allemaal nog, sommige zelfs heel veel
Als ze maat als speerpunt hebben dit jaar (ze hebben elk jaar we wat dat je denkt hoe raar) begrijp ik niet goed waar ze heenwillen. Die 2,5 jarige beesten van 1.75 zit niemand op te wachten


Wat jij bedoeld is de stok in een kuiltje zetten ;)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:50

Ze hebben bij de springhengsten ook eentje van 1.61 door laten gaan, en die HK commissie weet ook heus wel dat ze nog wat cm doorgroeien.

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:52

Heeft iemand gezien en/of gehoord waarom de eerste drie Millenniums niet door zijn? :)

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 14:04

@gomir, net even de video terug gekeken. Wat springt je paard fijn! Op basis van het springen had ik hem door naar de 2e bezichtiging verwacht. Ik weet natuurlijk niet wat ze op het straatje gezien hebben, maar verwacht inderdaad door de maat dat hij niet door is. Voet onder de stok heb ik meer mensen over horen klagen.

@yvonne, wat een plaatje is jouw paard. Lijkt me een fijn sportpaard te worden.

Die van "ons" was helaas ook niet door. Hij liet zich niet goed zien met springen.

Ik ben gisteren wezen kijken en kon me in grote lijnen vinden in de paarden die doorverwezen werden. Over 3 had ik een ander oordeel dan de jury :-)

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:06


Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 19:11

Stral schreef:
Firegirl schreef:
KWPN.tv werkt bij mij niet. Via clipmyhorse.tv perfecte live stream.

Ook nog een mooie overzichtspagina gevonden:
https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/ove ... ging-kwpn/

Handig! En zie ik nu goed dat Cum Laude ook aangeboden wordt?? 't wordt hier voor ons als fokker alleen maar beter nieuws :D


Doet zijn naam eer aan, meteen door naar de 3e bezichtiging. Gefeliciteerd fokkers!

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:28

We hebben er een dochter van! De zus van de Glamourdale die vrijdag voorkomt, merrie destijds vol gekocht, dus van een veulen van een onbekende hengst is dit nu wel veel beter!

Superleuke 3jaar is het ook die we er van hebben, wordt echt een goed sportpaard. We heb ze altijd aangehouden omdat ze goed genoeg is en we wel hoopten dat Cum Laude nog bekend ging worden :)

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:55

Supertof Stral!


Aimee schreef:
https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/moe ... h-19-door/

Is de video nou van de Ampère?
Jammer dat Ria niet vermeldt waarom de Millenniums bleven staan. Die zal het toch hebben ontbroken aan ras en uitstraling? :)


Jemig, sommige zinnen moet ik drie keer lezen >;)

Ik heb 1 Millenium gezien, en die was gezonken in het middenstuk, en dat zag je in beweging ook terug. De rest weet ik ook niet.

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:14

yvonnepuntnl schreef:
Jemig, sommige zinnen moet ik drie keer lezen >;)

Ik heb 1 Millenium gezien, en die was gezonken in het middenstuk, en dat zag je in beweging ook terug. De rest weet ik ook niet.


Hoezo? Ik plaats toch gewoon een link naar een artikel en verwijs naar de auteur? Ze schrijft in het stuk wel wat de struikelblokken van de Zoniks waren, maar benoemd die niet voor de Millenniums. Dat vind ik jammer :)

Tamino krijgt helemaal geen vermelding trouwens, opvallend.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:33

Hey leuk, had dit topic nog niet gezien. Hoop dat mijn hengst vrijdag mee kan doen. Is zaterdagnacht uit zijn stal gebroken, heel de deur eruit gemept en is toen bij de merries aan de overkant over de stalwand gaan hangen. Heeft daarbij de halve stal verbouwd. Uiteindelijk viel de schade relatief mee. Oppervlakkige snijwond op zijn pijpbeen (geneest gelukkig heel mooi) en diepe schaafwonden onder zijn kogel. Dat laatste veroorzaakt een wat dikkere koot nu. Morgen kijken of hij recht loopt en dan beslissen of we vrijdag gaan of uitstellen naar maandag.

Pluk de dag!

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:40

Lekker paard hè firegirl?! Ik ben er ook echt heel wijs mee!
En ze zeiden bij de toelichting dat het de maat was waarop hij eruit ging, verder eigenlijk alleen positief commentaar.

Goed nieuws voor jullie Stral! Leuk!

Waarom moet een hengst als Cum laude waar zelfs al nakomelingen van getoond zijn eigenlijk nog naar de derde bezichtiging? Heb me nooit zo verdiept in het traject op latere leeftijd voor de dressuurpaarden. Voor de jongere hengsten is er toch ook mogelijkheid om via de KWPN-paardendagen rechtstreeks aangewezen te worden voor het verrichtingsonderzoek?

O, dat is balen Busymissy. Gelukkig altijd nog de mogelijkheid om uit te stellen in zulke gevallen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:03

wat vervelend busymissy, welke hengst is van jou? Ik ben er vrijdag ook dus ben benieuwd:)

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:06

Ja was even schrikken, maar heb nog hoop dat hij op tijd hersteld. Herkeuring is maandag al dus dat levert ook maar 3 extra dagen op. Voorlopig nog maar uitgaan van het positieve.
Het is nummer 472, Governor x Ferro

Pluk de dag!

truitje
Berichten: 573
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Amstelveen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:14

Ah wat vervelend zeg. Nou hoop dat het goed komt, zou zonde zijn als je het door zoiets moet laten schieten

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:20

Aimee schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Jemig, sommige zinnen moet ik drie keer lezen >;)

Ik heb 1 Millenium gezien, en die was gezonken in het middenstuk, en dat zag je in beweging ook terug. De rest weet ik ook niet.


Hoezo? Ik plaats toch gewoon een link naar een artikel en verwijs naar de auteur? Ze schrijft in het stuk wel wat de struikelblokken van de Zoniks waren, maar benoemd die niet voor de Millenniums. Dat vind ik jammer :)

Tamino krijgt helemaal geen vermelding trouwens, opvallend.
Ik vind het artikel erg onduidelijk; kromme zinnen en moet soms 3 keer lezen wat ze bedoelt. En inderdaad het is niet compleet en onsamenhangend.

Wow BusyMissy, hoplijk is ie op tijd hersteld!

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:42

yvonnepuntnl schreef:
Ik vind het artikel erg onduidelijk; kromme zinnen en moet soms 3 keer lezen wat ze bedoelt. En inderdaad het is niet compleet en onsamenhangend.

Wow BusyMissy, hoplijk is ie op tijd hersteld!


Oh zo :D Ik dacht al, zoiets geks had ik toch niet opgeschreven.
Ja, ben het met je eens.

Heftig BusyMissy, hoop dat hij toch vrijdag acte de présence kan geven.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:05

Ohjee balen zeg, net nu (niet dat het anders interessant is als ze zo doen...). Ik duim!

petraaken
Berichten: 44182
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:43

Nou ik ga vandaag weer een poging doen om wat hengsten te bekijken tussen het werk door. Hopelijk houden ze geen lunchpauze want dan kan ik wat langer kijken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers