USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:15

Ik heb ook het idee dat ik de laatste jaren minder klachten hoor over Cruise als een jaar of tien geleden.

Webshop - digital art: MoTekent


Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:44

Wil je 100.000 mile op de teller niet oud noemen, Yvonne >;)
Wij hebben in de USA meestal auto’s met max 10.000 mile op de teller, en meestal kiezen we zelf een nog nieuwere.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:35

3 jaar vind ik niet oud, en de camper was ook zeker niet afgeragd!

Vorig jaar op Cuba, daar waren de auto's pas oud :D

[ img ]

[ img ]

Mooi om te zien hoe zuinig de mensen daar op hun auto zijn.
Hier willen we al weer een nieuwe auto wanneer die ouder dan 4 jaar is.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:46

Road Bear verkoopt zijn campers elk jaar. Wij hebben een keer aan het eind van het seizoen bij Moturis gehuurd, met drie stellen, drie grote campers. Drama! Kapotte stoelen die de heel reís stonden te wiebelen, twee keer kapotte ruitenwissermotor, regenwater binnen door de slide-outs, matrassen vies en nog veel meer.

Webshop - digital art: MoTekent

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:04

We hebben van de zomer een Cruise Amerika camper gehad met nog geen 30.000 op de teller en prima in orde. Nu ligt onze lat wellicht laag, onze eigen camper is >20 jaar oud....

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:15

Je kan ook zomaar een nieuwe meekrijgen, maar ze hebben dus in tegenstelling tot anderen ook een ouder wagenpark. En ja, wij zijn verwende luxe-reizigers, dat zeg ik eerlijk.

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:32

Ik ook, dus ik ben sowieso heel benieuwd hoe een camper ons gaat bevallen :=

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sabine
Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:46

Daphx93 schreef:
Sabine schreef:
Mocht je eens in zijn voor wat anders: Escape Campervans! <3
Mijn vriend en ik zijn afgelopen mei/juni in een maand van Denver naar San Francisco gereden met een Escape en zouden nooit meer wat anders willen. Absolute aanrader!


Mag ik vragen hoe je het dan heb gedaan met douchen en naar de wc gaan? :o


Tuurlijk! Douchen deden we als we op een wat luxere camping stonden met een douche. Verder hebben veel nationale parken ook een douchegebouwtje waar je tegen betaling kunt douchen. Verder indien mogelijk lekker zwemmen en anders even wassen met een teiltje achter de camper.. helemaal prima. Je kunt eventueel een douchezakkopen bij de Walmart ofzo.
Wij hebben wel altijd op campings gestaan waar een vault toilet is, dus daar kun je prima naar de wc. De andere optie is een schepje mee en het bos in :D De campings van de overheid zijn echt prima; basic, ruim, mooie plekken, goedkoop en vaak ook nog last-minute beschikbaar. Wij hebben nooit gereserveerd maar zijn altijd op de bonnefooi naar een mooi gebied gereden. Ik gebruikte de app van rec.gov. om te kijken wat er bij ons in de buurt voor campings waren. Elke plek heeft een picknickbank en een vuurplaats, helemaal top dus :D

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:53

En iedere bokker in de buurt van Tell City is welkom voor een all inclusive tussenstop in casa Blair :D

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:01

We hadden hier vanacht een tornado in Springfield
missouri


Ik had dit keer moeite met het land in komen
Uiteindelijk in dublin moeten slapen omdat er geen verdere vluchten meer naar amerika vertrokken.
Dusja homeland pre check op dublin ook niet zo geweldig.. deden weer erg hun best om dingen te bewijzen zodat ik het land niet in kon.
Maarja ik hield me aan mn vaste routine van mn telefoon wissen en etc en uiteindelijk hadden ze niks.
Kon netjes via air lingus in het carlton hotel slapen en gratis de vlucht de volgende morgen nemen.

Nu ben ik er inmiddels alweer een tijdje en thanksgiving was leuk en black friday top!

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:30

Huh waarom zou je je telefoon wissen?

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 02:32

Omdat ze daaruit dingen kunnen gebruiken als "bewijs" dat ik in amerika zou willen of kunnen blijven iligaal.
Ik heb nogal nauwe banden opgebouwd dus het zou zeker kunnen. En daar zijn ze nogal bang voor mensen die niet legaal komen werken of blijven.

Ze probeerde het dit keer erop te gooien aan de hand van fotos in mn mobiel dat ik vast wel als model hier wou werken

Ik zeg ik ben 1.65 en ik momenteel flink wat kiloos teveel en ben geen bewezen of betaald model in mn vaderland :+


nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:22

Bizar.. en waarom was je zo verdacht dan? omdat je al vaker geweest bent dit jaar of ..?
Ben benieuwd hoe ze mij gaan aanpakken aan de douane, ik vertrek woensdag voor 2,5 maand, mét hond.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:22

Nee ik kwam al voor de 11e keer
Ze vinden dat ik tevaak kom en raar dat ik mensen verblijf ipv een hotel.
Maar het word allemaal een beetje vervelend om elke keer te worden vast gehouden... ik ga altijd netjes optijd weer weg en ben nooit in de problenen geraakt in dit land.
Het is gewoon eindeloos zoeken en zoeken

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:25

Nou ja...... ik kan het mij wel een beetje voorstellen. Hoe vervelend je het ervaart :)
Je gaat ook vaak en lang :) en verblijft bij particulieren. Ik zou het ook extra bekijken :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:33

Nee ik ga meestal een paar weken. Toevallig dit keer 6 weken en in 2013 6 weken.
Hoop dat het een keer ophoud..

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:00

Dat is nog niet eens zo lang :=
Waar zoeken ze dan?? je gsm? social media?
Ga er nu voor de 9de keer heen maar zit natuurlijk in een andere situatie.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:09

Ja ze gaan door heel je telefoon je contacten je facebook idd kijken of er fotos op staan die belastend zijn en doorzoeken grondig je bagage in de hoop interessante poeder dingen te vinden. Gewoon alles zoeken ze. Wie je ticket heeft betaald dat willen ze aan de prutsmuts spelen koppelen etc . Kom vd zomer nog een keer terug denk ik en daarna wacht ik mn visa af nadat we getrouwd zijn in holland

Zilfstar
Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:08

Hier mensen ervaring met alleen als volwassene naar USA/Miami gaan? Ik heb officiele uitnodiging gehad mee te doen (met mijn eigen kunst dus) met een grote Kunst expo/beurs in Miami. Voor dit jaar te kort tijd om alles te regelen (ook mbt deelnamegeld) dus heb nu het doel gezet op december volgend jaar.

Het zou om ongeveer een week gaan dat ik daar ben. (Dag 1 aankomst, week exposeren, dan weer terug) Is Miami een beetje te doen met OV? Metro/bus? en klopt het dat je dan zo'n kaart kan kopen die een week geldig is? en daarmee bus en metro in kan?

Hotels: hier nog tips voor?

Ik hoef niet de hele dag en nacht op de expo te zijn. Ik mag "vrije tijd" nemen dan gaan er mensen van de organisatie in mijn booth zitten om de evt aanvragen en verkopen aan te nemen. Dus kan in Miami ook wel wat dingen bezoeken denk ik.

Tips, tricks, do's don'ts… alles welkom

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:59

Kijk je goed na of je dat onder ESTA mag doen of regelt de organisatie een visum voor je?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Zilfstar
Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:12

Fitzroy schreef:
Kijk je goed na of je dat onder ESTA mag doen of regelt de organisatie een visum voor je?


Ik heb begrepen dat ik dit onder ESTA mag doen omdat ik kunstenaar ben en daar voor een expositie/beurs kom. Dus niet blijvend werk willen vinden IN de USA, maar daarna gewoon weer weg gaan. Maar ben dat idd nog aan het uitzoeken.

EDIT

voor zover ik er op internet achter kan komen valt het nml onder zakenreis...

"dus als Nederlandse of Belgische staatsburger bent u verplicht om u via het ESTA-programma te registreren als u op vakantie of zakenreis gaat naar de VS voor maximaal 90 dagen. "

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:36

Een zakenreis of congres is idd ook geen probleem, zelf ook meerdere keren gedaan. Ze doen wel moeilijk over geld verdienen op welke manier dan ook. De expositie zou dan ook geen probleem zijn, maar zou even kijken wat de regels zijn mbt verkopen van goederen tijdens de expositie.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:59

Ik ben ook wel eens op een beurs in NYC moeten gaan staan voor een vorige baan, en dat mocht idd gewoon met een ESTA. Ik heb de promomaterialen die ik mee had toen wel aangegeven in mijn declarations form, wat je best ook kan doen. Anders kan je rare vragen krijgen als ze je bagage doorzoeken en veel samples of flyers zien.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Zilfstar
Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:28

Yasmine schreef:
Ik ben ook wel eens op een beurs in NYC moeten gaan staan voor een vorige baan, en dat mocht idd gewoon met een ESTA. Ik heb de promomaterialen die ik mee had toen wel aangegeven in mijn declarations form, wat je best ook kan doen. Anders kan je rare vragen krijgen als ze je bagage doorzoeken en veel samples of flyers zien.


Ah goede tip ja idd.
Moet nog zien dat ik het geld bij elkaar krijg om deel te kunnen nemen haha. Maar niet geschoten altijd mis. Dus ga er gewoon voor...

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Zilfstar
Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:29

MacavityL schreef:
Een zakenreis of congres is idd ook geen probleem, zelf ook meerdere keren gedaan. Ze doen wel moeilijk over geld verdienen op welke manier dan ook. De expositie zou dan ook geen probleem zijn, maar zou even kijken wat de regels zijn mbt verkopen van goederen tijdens de expositie.


Ja die kan ik dus nergens vinden.... op de site van de USA over ESTA etc kom ik er niet uit. Iemand nog tips waar ik dat vinden kan? Mijn contactpersoon bij ArtBasel zegt dat t geen probleem is, maar ja.. die wil gewoon zijn kunstenaars binnen halen.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, darkangel23, FrNo, mvdende, ontherun, Room_Soesje, Utixo en 73 bezoekers