Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie
Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 19:28

knhs
Dressuur

[ img ]
Edward Gal en Glock's Zonik. Foto: FEI/Digishots

Van 18 tot en met 20 januari is weer het jaarlijkse KNHS-trainersseminar op het KNHS-centrum in Ermelo. Het trainersseminar 2019 heeft het thema “Trainen met passie en ambitie”. Op vrijdagavond geven bondscoaches springen Rob Ehrens (senioren) en Edwin Hoogenraat (pony’s) uitleg over het springen. Top dressuur trio; Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Nicole Werner geven invulling aan het dressuurprogramma op de zaterdag. Op zondag staat eventing centraal met Olympisch eventing-amazones Alice Naber-Lozeman, Merel Blom en Elaine Pen. De inschrijving is nu open!

Het KNHS-trainersseminar richt zich op de instructeurs, trainers, coaches en officials. Het thema dit jaar “Trainen met passie en ambitie” komt alle dagen terug. Hierin staat het opleiden van het jonge paard en ruiter tot een ervaren combinatie centraal. Het doel van het seminar is het op één lijn krijgen van officials en instructeurs. Je krijgt deze dagen praktische adviezen van top trainers en ziet gelijk voorbeelden uit de praktijk in de rijbaan. Je krijgt antwoord op de vraag wat er wordt verstaan onder goed paardrijden en hoe leid je ruiters en paarden goed op? In de rijbaan verschijnen paarden met weinig ervaring tot de absolute toppaarden van Nederland. Ook het niveau van de ruiters zal verschillen, zo kom je combinaties ook in de praktijk tegen. We nodigen je van harte uit om één of meerdere dagen aanwezig te zijn bij het KNHS-trainersseminar. Buiten een leuke dag waar je heel veel kennis en inspiratie opdoet, behaal je tijdens deze dag ook theoriepunten. Ben je geen instructeur of official? Dan ben je ook van harte uitgenodigd!

Programma
Vrijdag 18 januari 19:30 – 22:30 uur Springprogramma met Edwin Hoogenraad en Rob Ehrens.

Zaterdag 20 januari 10:00 – 16:00 uur Dressuurprogramma met Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Nicole Werner

Zondag 21 januari 10:00 – 16:00 uur Eventingprogramma met Alice Naber-Lozeman, Merel Blom en Elaine Pen

Het programma op zaterdag en zondag is inclusief een uitgebreide lunch en koffie/thee gedurende de hele dag. Op vrijdagavond is er onbeperkt koffie/thee voor de bezoekers aan het seminar.

Lees hier meer over de inhoud van het programma.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anne_GTI
Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:31

Beste lunch voor 40 euro....

saskiaojan
Berichten: 7236
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:55

Anne_GTI schreef:
Beste lunch voor 40 euro....

Ik schrok ook vh bedrag.... Nu met speciale korting 67,- ;(

kimmie1
Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 23:58

Anne_GTI schreef:
Beste lunch voor 40 euro....


Waar haal je dat vandaan? programma op zaterdag/zondag is veel langer dan de vrijdagavond.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

murphy102
Berichten: 1157
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:47

Jammer dat er nu eens niet de écht goede voorbeelden worden binnen gehaald! Met mensen als Gal, Minderhoud en Werner blijft het aanmodderen, krijgen we zeker niet het juiste voorbeeld te zien en goed paardrijden zal óók niet aan de orde zijn!
Jammer, gemiste kans ....
Heet dit niet politiek ....?!

jasmijn5
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-08-12

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:20

Zaterdag zit reeds vol.


GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:50

NIET de goede voorbeelden...? Nou... ik wou dat ik een tiende van hun talent had :+

Ik vind de meegebrachte combinaties bij elk seminar het grootste bezwaar. Fantastische bewegers en getalenteerde ruiters.
Laat je kennis ook eens los op een te dikke Haflinger of een matig bewegende KWPN’er met een doodnormale ruiter. DAT is wat wij als instructeurs gemiddeld in de baan krijgen, daar zou ik weleens tips bij willen hebben :o

jasmijn5
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-08-12

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:01

Daar zijn de bijscholingen voor.
Die werden altijd tussen kerst en nieuwjaar gegeven speciaal voor instructeurs.
Het trainersseminar is toch een andere opzet meer voor de hogere klassen.

Absolem
Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:08

jasmijn5 schreef:
Daar zijn de bijscholingen voor.
Die werden altijd tussen kerst en nieuwjaar gegeven speciaal voor instructeurs.
Het trainersseminar is toch een andere opzet meer voor de hogere klassen.



dan moeten ze er niet bij zetten ''het jonge paard en ruiter" dat geeft een fout signaal af.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

fransje23
Berichten: 15336
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:24

Dit is de omschrijving volgens de knhs:
Citaat:
Het KNHS-trainersseminar richt zich op de instructeurs, trainers, coaches en officials. Het thema dit jaar “Trainen met passie en ambitie” komt alle dagen terug. Hierin staat het opleiden van het jonge paard en ruiter tot een ervaren combinatie centraal. Het doel van het seminar is het op één lijn krijgen van officials en instructeurs. Je krijgt deze dagen praktische adviezen van top trainers en ziet gelijk voorbeelden uit de praktijk in de rijbaan. Je krijgt antwoord op de vraag wat er wordt verstaan onder goed paardrijden en hoe leid je ruiters en paarden goed op? In de rijbaan verschijnen paarden met weinig ervaring tot de absolute toppaarden van Nederland. Ook het niveau van de ruiters zal verschillen, zo kom je combinaties ook in de praktijk tegen. We nodigen je van harte uit om één of meerdere dagen aanwezig te zijn bij het KNHS-trainersseminar. Buiten een leuke dag waar je heel veel kennis en inspiratie opdoet, behaal je tijdens deze dag ook theoriepunten.


Gezien de omschrijving van de zaterdag heb ik ook een vermoeden dat ze het thema en doel een beetje aan zich voorbij laten gaan op de zaterdag.

    Gal en Minderhoud verschijnen tijdens het trainersseminar niet alleen zelf te paard in de baan, maar gaan samen met Nicole ook met talentvolle dressuurcombinaties aan de slag. Het belooft een fantastisch dressuurspektakel te worden, dat je als dressuurliefhebber zeker niet mag missen!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

knollentuin
Berichten: 10384
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:03

Ik verbaas me er niet over dat het al vol zit . Iedereen komt toch op die namen af. Ik vind t jammer, ik hoop dat de KNHS eens iets gaat organiseren met normale ruiters en normale paarden en dan mogen van mij de beroemdheden daar wel eens laten zien hoe ze dan een training aanpakken ..het lijkt me dat dat leuk is om maar te kijken

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41531
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:07

knollentuin schreef:
Ik verbaas me er niet over dat het al vol zit . Iedereen komt toch op die namen af. Ik vind t jammer, ik hoop dat de KNHS eens iets gaat organiseren met normale ruiters en normale paarden en dan mogen van mij de beroemdheden daar wel eens laten zien hoe ze dan een training aanpakken ..het lijkt me dat dat leuk is om maar te kijken

Daar zou ik ook naartoe gaan :j.

Evana123
Berichten: 14
Geregistreerd: 24-05-17

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:02

Zo is het Knollentuin dan hebben er meerdere mensen wat aan.

Hilli
Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:07

Allang volgeboekt dus naast oud nieuws ook nog eens overbodig nieuws. NR kom eens met echt iets relevants i.p.v. dat eeuwige knip- en plakwerk wat jullie leveren.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13078
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:38

Dit oude nieuws stond er al op voordat het volgeboekt was :+

Hilli
Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:49

Goed punt. Nu alleen nog even wat minder ctrl+c en ctrl+v en wat meer diepgang en/of gewoon aangeven dat je ordinair reclame maakt. Of krijgen jullie daar iets voor van de KNHS?

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13078
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:53

Er zijn Bokkers die wel graag evenementen aankondigingen lezen. We plaatsen ze daarom regelmatig. Niet alleen van de KNHS, maar ook van andere evenementen :j.

Voor wat betreft het alleen maar berichten kopiëren en plakken, daar zijn we mee bezig om ook steeds vaker eigen nieuws te brengen.

immanuela29
Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:11

murphy102 schreef:
Jammer dat er nu eens niet de écht goede voorbeelden worden binnen gehaald! Met mensen als Gal, Minderhoud en Werner blijft het aanmodderen, krijgen we zeker niet het juiste voorbeeld te zien en goed paardrijden zal óók niet aan de orde zijn!
Jammer, gemiste kans ....
Heet dit niet politiek ....?!


Wie had jij dan willen zien? Gal, Minderhoud en Werner lijken mij juist hele goede voorbeelden voor de dressuur! :)

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:15

murphy102 schreef:
Jammer dat er nu eens niet de écht goede voorbeelden worden binnen gehaald! Met mensen als Gal, Minderhoud en Werner blijft het aanmodderen, krijgen we zeker niet het juiste voorbeeld te zien en goed paardrijden zal óók niet aan de orde zijn!
Jammer, gemiste kans ....
Heet dit niet politiek ....?!



gemiste kans denk ik ook, jammer dat de knhs ons niet laat zien dat er andere mogelijkheden zijn

het risico dat ik bij dit seminar naar ruiters zit te kijken - verbaal ondersteunt door..... - die even laten zien hoe ze het laatste stukje aan het "eindprodukt" er in prikken daar leer ik niet zoveel van

maar misschien doen ze het deze keer anders

desalniettemin was het blije paard van b.v. Charlotte, Cathrine, Carl, mij liever als voorbeeld geweest

knollentuin
Berichten: 10384
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:25

immanuela29 schreef:
murphy102 schreef:
Jammer dat er nu eens niet de écht goede voorbeelden worden binnen gehaald! Met mensen als Gal, Minderhoud en Werner blijft het aanmodderen, krijgen we zeker niet het juiste voorbeeld te zien en goed paardrijden zal óók niet aan de orde zijn!
Jammer, gemiste kans ....
Heet dit niet politiek ....?!


Wie had jij dan willen zien? Gal, Minderhoud en Werner lijken mij juist hele goede voorbeelden voor de dressuur! :)


Geloof me, als jij je eens goed verdiept in echte dressuur ga je deze post herzien.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

vur
Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:31

Dit drietal heeft al eens een trainerseminar gegeven. Was toen best leuk. Ik vraag me af wat het nu toevoegt om ze nu weer te laten komen.
Moest wel een beetje lachen toen ik las dat ze iedereen op 1 lijn willen krijgen.

In der Ruhe liegt die Kraft.

knollentuin
Berichten: 10384
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:39

Humor hebben ze zeker, en het is echt wel leuk om ernaar te kijken. Ik ben bij de vorige keer ook geweest.
Ik hoop alleen dat de KNHS eens een seminar houdt voor instructeurs en trainers met de alledaagse waarheid. Het gemiddelde paard met de gemiddelde ruiter, dat gebeurd te weinig. En zet er dan maar trainers in die uitleggen hoe wat en waarom, daar kunnen we denk ik veel meer van leren dan al de toppers

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

vur
Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:18

Dat zie ik niet gebeuren. Dan moet je namelijk wel heel goed kunnen lesgeven, want dat is het moeilijkste wat er is. Ook voor de toppers.

In der Ruhe liegt die Kraft.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Gal, Minderhoud en Werner op KNHS-trainersseminar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:02

Vorig jaar ben ik naar een trainingsseminar van Rien Vd Schaft geweest en daar had de gemiddelde instructeur veel meer aan denk ik dan deze trainingsseminar.

Rien gebruikte diverse combinaties op B/L, M/Z en subtop niveau waar de basis bij alle klasses terugkwam :) heel leerzaam was dat!

Deze seminar vind ik veeeeelste duur en ik hoop dat het huidige beeld van de Nederlandse dressuur ooit zal veranderen.. Ik had liever een seminar gevolgd van Charlotte bijv.

knollentuin
Berichten: 10384
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:33

vur schreef:
Dat zie ik niet gebeuren. Dan moet je namelijk wel heel goed kunnen lesgeven, want dat is het moeilijkste wat er is. Ook voor de toppers.


Ben ik met je eens, maar het lijkt me dat je juist dat aan je instructeurs wilt overbrengen als KNHS terwijl er daar mensen zitten die willen leren en er licentie punten voor aanwezigheid krijgen

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amazonbot, Dorella_L, Evilou, Laj1, Lauss_, Marlou91, meggiemeg, Peggylee, Tazzey, wisanda2003, xPabloBokt en 74 bezoekers