Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 19:00

Ga er enkele uitzoeken. Iris had goede Kodak, ik juist iPhone :D dus veel heb ik niet op de foto maar zij wel. Maar jeetje, we hebben echt zoveel gezien.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:02

:D :D Goed om te horen!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 19:04

Ja. Nu ik erover ga nadenken kan ik haast niet geloven wat een fijne tijd ik gehad heb. Op 1 ding na mijn hele whish list in 1 keer afgestreept :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:30

Wat een fijn topic! Ik ga vanavond het topic eens goed helemaal doorlezen. Ik zou zo graag eens naar Afrika willen, maar durf het niet zo goed aan alleen. Ik ken helaas niemand die ook naar Afrika zou willen -O-
Misschien haal ik hier nog goede tips uit om toch eens de stap te gaan zetten.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:58

Wauw super gaaf Poes!!! Ben ook heel benieuwd naar jullie fotos en verhalen :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

SUSANNEx
Berichten: 827
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:23

Wat een gaaf topic jongens <3 Afrika heeft alleen al door verhalen en foto's mijn hart gestolen en ik zou er ontzettend graag eens heen willen. Zoals het nu lijkt alleen, dus helemaal in m'n upje zie ik niet helemaal zitten. Hebben jullie ervaring met georganiseerde groepsreizen die ook echt langs de speciale plekjes gaan? Beetje back-to-basic ding vind ik ook echt super, hoef niet in luxe hotels/huisjes te overnachten. Hoor graag of iemand aanraders heeft!! Mag in principe in heel Afrika zijn, maar door dit topic lijkt Namibië mij wel heel gaaf. :)

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:25

Eeeh Bambelien en Susannex, er zijn door dit topic meer mensen samen op reis gegaan :D

gaucho
Berichten: 9478
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:49

SUSANNEx schreef:
Wat een gaaf topic jongens <3 Afrika heeft alleen al door verhalen en foto's mijn hart gestolen en ik zou er ontzettend graag eens heen willen. Zoals het nu lijkt alleen, dus helemaal in m'n upje zie ik niet helemaal zitten. Hebben jullie ervaring met georganiseerde groepsreizen die ook echt langs de speciale plekjes gaan? Beetje back-to-basic ding vind ik ook echt super, hoef niet in luxe hotels/huisjes te overnachten. Hoor graag of iemand aanraders heeft!! Mag in principe in heel Afrika zijn, maar door dit topic lijkt Namibië mij wel heel gaaf. :)


Ha, hier ben ik dus ook op naar op zoek. Had al wat rondgekeken maar kwam uit bij organisaties met groepen met een gemiddelde leeftijd van ruim boven de 50

Life begins at the end of your comfortzone.

Kyno
Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:57

Even een stipje.

Ik ga november 2019 met mijn vader. Voor ons allebei de eerste keer. :D


Bambelien
Berichten: 294
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:10

Sakura789 schreef:
Eeeh Bambelien en Susannex, er zijn door dit topic meer mensen samen op reis gegaan :D


Kijk, dat is interessant! Ik moet het topic nog eens in zijn geheel doorlezen, maar mocht iemand interesse hebben in een reisgenote van begin 30, wie weet...?

Daaphh
Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:47

Ohh Afrika, ik hou van Afrika!

Ik ben enkele jaren terug naar Zuid Afrika geweest als vrijwilliger. Heerlijk vond ik het. In het weekend altijd op uitstap, prachtig. Ik wil graag meer ontdekken maar omdat ik toen student was, ging dat niet.
Nu kan het wel weer, ik hou het topic in de gaten. Misschien wil ik wel een keer met iemand mee Afrika ontdekken.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:13

poes schreef:
Zo net terug van 4 leuke dagen met iriscope in Etosha! Ik ga morgen alweer naar België. Wat een maffe last minute trip was het. De vraag is niet welke dieren ik gezien heb, maar welke dieren ik níet gezien heb :D en behalve de katten, ook van alles minstens 5 exemplaren.

Iris: het was super super leuk en ik ga jou en het bakkie en Jasper enorm missen! Smaakt alleszins naar meer dit :D

Wat een heerlijke tijd!

Ik heb echt onwijs gelachen met Femke, veel dieren gezien, NIET normaal.
Dit was een van de beste safari trips ooit, qua sightings en gezelschap!

Foto's ben ik nu mee bezig :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 09:34

Even een paar eerste foto's, die op zaterdag zijn gemaakt. De andere dagen ben ik 1 voor 1 aan t bewerken nu :)
Hier grote kans dat mn man naar Johannesburg moet binnenkort, dus dan ga ik waarschijnlijk mee en een paar dagen Pilanesberg pakken en vrienden bezoeken :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 11:57

Voor degene die hier vragen over alleen reizen: ja dat kan maar zonder eigen huurauto zit je wel beperkter in je mogelijkheden. In zuid Afrika valt dat met de bazbus best mee. Maar in Namibië betekent het dat je vanuit je hostel in windhoek of swakopmund georganiseerde tripjes zult moeten doen. Chameleon backpackers, Cardboard box en African budget safari’s bieden zoiets aan met kamperen en wat jongere mensen. Die doen eigenlijk alle grote attracties wel, al dan niet gecombineerd of in aparte tripjes. Met aparte tripjes ga je wel veel dezelfde routes doen en de afstanden zijn groot. Dus bedenk van te voren goed wat je wil doen. Niettemin zou ik op zijn minst proberen een stukje af te spreken met iemand en een deel zelf rijden. Dat maakt de ervaring volledig anders imo. Ik heb in de hostel in windhoek heel veel mensen ontmoet die een beetje ‘vast’ zaten qua opties wat dat betreft.
Namibië is ook niet goedkoop. Daarom zie je ook zoveel vijftigers. Je ziet wel backpackers in windhoek maar ze vinden het allemaal duur.
Het huren van een auto kost wat, zeker als je eentje met high clearance en eventueel 4x4 wilt. Wij hebben in 2017 heel het rondje gedaan met 2Wd maar heel prettig is dat niet altijd. Maar het kan.
Indien je niet kampeert zijn er vaak enkel lodges. Hostels zijn er denk ik enkel in swakopmund en windhoek. Lodges vind je in veel prijzen maar vaak kun je niet anders dan daar eten omdat er in de buurt niets is en dat zijn standaard buffettten of vaste menu’s. Reken maar op 25 euro pp zonder drank.

Denk dat hier wel veel mensen gek genoeg te krijgen zijn om samen op pad te gaan :D bij ons is het alvast heel leuk geweest :j

Ik heb er deze keer weer best veel over zitten zoeken en heb ook enorm veel mensen gesproken dus als er vragen zijn, stel gerust miss heb ik nog ideeeen.
Laatst bijgewerkt door poes op 29-11-18 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 12:06


"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:17

Neeeeeeee ik wil terug! ;( ;(

Fantastisch dames, het ziet er prachtig uit. Het blijft één van mijn favoriete parken in één van mijn favoriete landen.

Terugkomend op reizen in Namibie, ik zou echt voor een koppel gaan. Wij hebben soms wel een dag gereden, zonder dat we een menselijk levend wezen tegen kwamen. Ook met een lekke band is het wel handig dat je niet alleen bent en/of op de uitkijk kunt staan.

Qua veiligheid is het wel prima alleen bereisbaar, maar de afstanden maken het toch ook dat je niet 8 uur alleen achter een stuur wil zitten. Het is wel duur omdat je afhankelijk bent van (meestal) eigen vervoer. De park fees en camping plekken vind ik in vergelijk met Kenia en Botswana veel goedkoper, maar goed dan praat je over twee jaar geleden. Toen konden we nog reizen zonder de camping te bespreken. Afgelopen jaar spraken we met twee dames die van de camping in Sossusvlei gestuurd waren, omdat er geen plek meer was. Dus het lijkt ook drukker en duurder(?) te worden. Zelf het eten maken is wel weer redelijk goedkoop.

Springbokken heb ik echt gemist in Botswana. Ik zit trouwens volgende week iemand die ons wellicht kan helpen met reizen in de Kalahari. Ben heel erg benieuwd.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:44

Wauw prachtige foto’s !! _/-\o_ Hoop zo dat voor ons het avontuur naar Namibië in 2019 door kan gaan

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 17:15

Heb je al concrete plannen Zira? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:21

[ img ]
Ja heb de route eigenlijk al klaar. Hoop dat dit een route is die een beetje te doen is. Misschien dat de ervaren Namibië gangers daar wat over kunnen zeggen. Nu maar hopen op akkoord van de bazen :o :=

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:58

Zira, ik ga zo even met mn man erdoorheen. Die woont hier al 13 jr en heeft het vaker gedaan allemaal :j

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:58

Ziet er super leuk uit! Fish River Canyon, leuk! Wij zijn ook nog naar Ai Ais geweest (kwamen vanuit Kaapstad). Er is daar niet zo heel veel te doen, maar de canyon is indrukwekkend! Sossusvlei is ook echt fantastisch, lekker over de duinen struinen :D Etosha ben ik gek op, gaan jullie ook naar het westelijke gedeelte? Welke poort kom je er in?

Alleen wij hebben Cape Cross geskipt, waar ik ook echt niet rouwig om ben geweest. Ook Twijfelfontein, Brandberg, Organ Pipes, klinken heel mooi, maar daar ben je in een uurtje wel klaar (en heel wat geld lichter). Ik weet niet of anderen dat ook vinden, maar ik zou dat niet echt aanraden, de omgeving is wel heel mooi en Twijfelfontein vonden wij leuk door de locale gids waar we veel van leerden en veel lol mee hadden. Waterberg was voor een nachtje leuk, maar is imo meer een doorreisroute. Ik ben blij dat wij daar maar één nacht zaten.

Leuk vooruitzicht :D

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:04

Iriscope schreef:
Zira, ik ga zo even met mn man erdoorheen. Die woont hier al 13 jr en heeft het vaker gedaan allemaal :j

Oh wauw dat zou super zijn! Dankjewel alvast ! Aanraders voor campings mogen ook altijd O:)
Sakura789 schreef:
Ziet er super leuk uit! Fish River Canyon, leuk! Wij zijn ook nog naar Ai Ais geweest (kwamen vanuit Kaapstad). Er is daar niet zo heel veel te doen, maar de canyon is indrukwekkend! Sossusvlei is ook echt fantastisch, lekker over de duinen struinen :D Etosha ben ik gek op, gaan jullie ook naar het westelijke gedeelte? Welke poort kom je er in?

Alleen wij hebben Cape Cross geskipt, waar ik ook echt niet rouwig om ben geweest. Ook Twijfelfontein, Brandberg, Organ Pipes, klinken heel mooi, maar daar ben je in een uurtje wel klaar (en heel wat geld lichter). Ik weet niet of anderen dat ook vinden, maar ik zou dat niet echt aanraden, de omgeving is wel heel mooi en Twijfelfontein vonden wij leuk door de locale gids waar we veel van leerden en veel lol mee hadden. Waterberg was voor een nachtje leuk, maar is imo meer een doorreisroute. Ik ben blij dat wij daar maar één nacht zaten.

Leuk vooruitzicht :D

Ah super !! Waardevolle tips ! Las dat meer over twyfelfontein wat me ook al wat aan het twijfelen maakte. Ook de tip voor waterberg heb ik wat aan super ! Plan was om bij ethosha bij de Westpoort erin te gaan, via Outjo voor nog wat boodschappen. Plan is olifantsrus dan naar okoukuejo en dan naar halali en dan etosha verlaten

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:10

Olifantsrus <3 <3 <3

Als ik het over kon doen, dan hadden we daar langer gezeten. Prachtige rustige plek! De campings daarna vond ik zo wennen en was helemaal van slag.

Wij zijn vanuit Palmwag naar Galton gate gereden. In Palmwag hebben we nog een prachtige trip gedaan naar de zwarte neushoorn.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:11

Mijn man zegt dat het allemaal goed te doen, maar hij zou zelf kijken of je, als je een 4x4 hebt, via de Messum Crater kunt gaan. Die is mooier dan Spitzkoppe zegt hij. Je kunt er niet over nachten, maar je zou Swakop- Cape Cross kunnen doen, daar overnachten. Er zit een mooie lodge daar, maar je kunt ook kamperen.
Dan volgende dag naar Messum Crater, daar stoppen en door naar Brandberg.

Is maar een idee, maar heb je misschien wat aan :)

Ik zou overigens de Brandberg zeker meer tijd doorbrengen. Je kunt er snel doorheen gaan, maar als je het Afrika gevoel wil en wilt kamperen en ervan genieten dat de tijd er stil staat, dan heb je er meer tijd nodig.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:16


"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, roosjenat, shaddy82, veerledec en 16 bezoekers