bva auctions (rietjes sperma)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:59

Ik heb 2 rietjes van Inspekteur weten te bemachtigen. Nu maar hopen dat dat genoeg is om mijn merrie drachtig te krijgen.


jansenjap
Berichten: 68
Geregistreerd: 19-12-06

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:23

Staan er op dit moment ook nog aanbiedingen op BVA, ik kan ze nl. niet vinden.

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:11

jansenjap schreef:
Staan er op dit moment ook nog aanbiedingen op BVA, ik kan ze nl. niet vinden.

dat is toch al afgelopen? :)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 09:30

dblijham ik hoop dat het raak is voor je! Leuk!

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:21

In het stikstofvat kan sperma tientallen jaren goed blijven. De vraag is echter wel of de rietjes in die tijd niet een keertje half ontdooid zijn omdat niet op tijd het stikstof is bijgevuld.

Drico
Berichten: 4488
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:25

dblijham schreef:
Ik heb 2 rietjes van Inspekteur weten te bemachtigen. Nu maar hopen dat dat genoeg is om mijn merrie drachtig te krijgen.


Leuk! Houd je ons op de hoogte? Ben benieuwd! Hoop dat het lukt :D

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:48

Merrie is vandaag weer thuisgekomen na inseminatie. Nu nog 18 dagen geduld hebben.
Ik wist niet dat er bij diepvries zoveel meer kwam kijken als bij gewoon insemineren.

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:39

Niet drachtig van Inspekteur. We hebben nu een nieuwe poging ondernomen met vers van een andere hengst. De dierenarts die het insemineren van de vorige keer deed bezorgde mij alleen maar een rotgevoel en als we nu kijken hoe haar cyclus liep vragen we ons zelfs af of hij wel zo zorgvuldig gewerkt heeft als hij doet voorkomen. Eerst maar weer afwachten hoe het nu gaat.


Laura_Zodine
Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:48


Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:04

Ik heb een aantal jaar geleden 4 rietjes gekocht van een hengst en heb er tot nu toe eentje gebruikt (en 1 veulen). Als het sperma goed is, je een merrie hebt die pakt bij diepvries en je hebt een da die er ook echt goed in is (zoals bijv De Graafschap) dan heb je in theorie aan 1 rietje voldoende.

ajesca123
Berichten: 1928
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:16

Anoeska27 schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden 4 rietjes gekocht van een hengst en heb er tot nu toe eentje gebruikt (en 1 veulen). Als het sperma goed is, je een merrie hebt die pakt bij diepvries en je hebt een da die er ook echt goed in is (zoals bijv De Graafschap) dan heb je in theorie aan 1 rietje voldoende.


Ik heb er ook aan zitten denken maar waar sla je ze dan op? Doe je dit bij je dierenarts? En aan wat voor kosten moet je dan denken?

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Muronia
Berichten: 19382
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:19

Er zitten wel interessante hengsten bij. Kunnen ze dat diepvries sperma zo lang goed houden? Sommige hengsten leven toch al een heel aantal jaren niet meer.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

suffie
Berichten: 5704
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:23

Murosch schreef:
Er zitten wel interessante hengsten bij. Kunnen ze dat diepvries sperma zo lang goed houden? Sommige hengsten leven toch al een heel aantal jaren niet meer.


In principe is diepvriessperma (mits goed bewaard) onbeperkt houdbaar. Dat is juist mooi met oude en genetisch goede hengsten. Via diepvriessperma kun je dus altijd oude genen weer naar boven halen.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:29

ajesca123 schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden 4 rietjes gekocht van een hengst en heb er tot nu toe eentje gebruikt (en 1 veulen). Als het sperma goed is, je een merrie hebt die pakt bij diepvries en je hebt een da die er ook echt goed in is (zoals bijv De Graafschap) dan heb je in theorie aan 1 rietje voldoende.


Ik heb er ook aan zitten denken maar waar sla je ze dan op? Doe je dit bij je dierenarts? En aan wat voor kosten moet je dan denken?

Dat kan bij de meeste dierenartsen, ik betaal rond de 50,- per jaar voor de opslag voor de overige rietjes (totaal, dus niet per rietje). Het jaar dat ik er 1 of meer gebruik is de opslag kosteloos, maar dat verschilt ook per da.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:42

Ik heb ook nog een aantal rietjes liggen. Vorig jaar 1 merrie geprobeerd, die bleef gust. Dan ben je je geld kwijt, zonder gust regeling. Dat is het risico..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:01

Ik baalde meer van de enorme extra kosten voor het scannen en insemineren waar ik mee zat met een guste merrie. Jammer van de rietjes maar alle overige kosten waren vele malen hoger. Ik doe iig geen diepvries meer.

suffie
Berichten: 5704
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:34

dblijham schreef:
Ik baalde meer van de enorme extra kosten voor het scannen en insemineren waar ik mee zat met een guste merrie. Jammer van de rietjes maar alle overige kosten waren vele malen hoger. Ik doe iig geen diepvries meer.


Dat is idd balen. Onze veearts gekoppeld aan de Radstake vraagt een vast bedrag voor onbeperkt scannen, dus dat scheelt al enorm.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:39

Wij betalen ook een vast bedrag voor een seizoen scannen. Dus daar zit bij ons ook geen verschil in. Insemineren betaal ik ook niet voor, dat zit er bij in..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:14

De dierenarts die hier diepvries doet rekent doodleuk eerst elke losse keer scannen aan huis. Dan, als het ei hem groot genoeg lijkt, spuit hij en moet de merrie naar zijn huis/stal omdat het ei dan binnen 48 uur af komt. Vervolgens betaal je daar alsnog een abonnement diepvries 1 cyclus voor het scannen en insemineren a 150,- ex BTW en stallingskosten voor die max 40 uur dat ze daar onder behandeling is en 3 dagen stalling van woensdagavond tot vrijdagochtend. In die dagen is ze zwaar afgevallen en zoals het leek de box alleen maar uitgeweest voor het scannen. 1 bonk stress toen we haar haalden. Achteraf niet zo heel raar dat ze niet drachtig werd, haar cyclus thuis zonder de spuit duurde ook veel langer dus in hoeverre was haar lichaam toe aan inseminatie en vooral dus de stress die ze ervaren heeft.
Maar goed, deze man werd enorm aanbevolen en zou in onze regio DE dierenarts zijn die met diepvries kon werken. Dat het in de omgang een arrogante hufter is nam ik dus maar op de koop toe en dat is mijn fout geweest.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:10

In welke regio zit je blijham?

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:29

Ik heb ze zien staan, en zeker interesse in een aantal hengsten. Open net een topic waarop je kan baseren welke lijn het beste bij de merrie past.

spatie
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-05-11

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:03

Ik zag het ook al voorbij komen, en mn vriendin al te porren voor een rietje van ferro! Blijft een pracht exemplaar

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:59

Meer mensen geboden? Hij loopt over 1,5 u af. Hebben een bos uitgebracht..

dblijham
Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:03

@Anoeska27, Regio Noordoost Groningen.

jammerr
Berichten: 914
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:22

Heeft er iemand toevallig nog rietjes van inspekteur?

silencioso deseo de mi mejor amigo..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers