Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:15

Hangt er echt vanaf waar!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:03

True, maar dit ging over Oman, toch? :p

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:25

Ik ken de taxi prijzen daar niet of de locatietoeslagen

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:34


"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:38


echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:10

Hahaha :D vooral mensen die om 5u ‘s ochtends gaan inpakken voor hun leven :D

Ik hou wel erg van hostels.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:14

Ik hou ook van hostels, maar dat was zo herkenbaar. Vooral die “privé” kamer

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:16

Ik snap ook niet goed waarom ze dorms niet indelen in early en late i.p.v. vrouwen en mannen. Zeker in bepaalde landen is de kans erg groot dat een deel erg vroeg opstaat voor activiteiten en dat een ander deel lekker gaat feesten. Je zou alleen dan wel moeten wisselen van dorm naargelang je planning :=

Ik heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat mensen gingen seksen in de dorm. Of ik slaap er doorheen kan ook :+

Ik heb trouwens liefst het bovenste bed.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:19

Ik heb eigenlijk alleen maar hele positieve ervaringen met hostels, vooral in Toronto echt top. Sliep daar wel op een wat kleinere kamer, dat werkt voor mij toch beter dan die gigantische zalen.

Enige echt slechte was in Londen of all places. Hostel was smerig (echt heel smerig), ik sliep op een zaal met 11 anderen en daarvan was er een groep van 7 kerels uit Trinidad en Tobago die echt super super aardig waren (heb zelfs nog een avondje met ze zitten drinken en echt, hele aardige gasten) maar die het ook leuk vonden om tot 3 uur 's nachts op de hotelkamer te chillen met de lichten aan, muziek aan en pratende. Ben toen op een gegeven moment zo boos geworden _O-

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:19

Oooo ik heb in de Andes een keer gehad dat ik met 8 verwilderde bergbeklimmers op een kamer zat (gemixte dorm met drie hoog stapelbed en ik in het bovenste bed). Die gasten hadden ook allemaal pikhouwelen mee. Ik schrok me het leplazarus, maar het was super gezellig en toen ze weg waren had ik de hele dorm voor mezelf :')

Ik heb weinig spannends meegemaakt in dorms, wel eens een brandalarm in Buenos Aires. Ook heeft een kamergenoot van mij eens een filmpje laten zien van een gigantische snurker, echt vreselijk. Oja en een huwelijksaanzoek gehad van een dronken Braziliaan *\o/* En uit het drie hoog stapelbed is ooit mijn Samsung telefoon gevallen in duizend stukjes midden in de nacht :+ Hij deed het gelukkig nog, maar mèn wat schrok ik daarvan. :')

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:51

Na z'n 182 nachten in een dorm, heb ik het meeste wel gezien. (Ok 182 - een aantal nachten in mijn tent en een weekje privé kamer in Thailand)

Mijn aller eerste nacht ooit in een hostel sliep ik in een boven bed die op een gegeven moment aardig aan het schudden was omdat er onder mij 2 ipv 1 bewoner aanwezig was :+ -:(-

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:57

Sakura789 schreef:
Oooo ik heb in de Andes een keer gehad dat ik met 8 verwilderde bergbeklimmers op een kamer zat (gemixte dorm met drie hoog stapelbed en ik in het bovenste bed). Die gasten hadden ook allemaal pikhouwelen mee. Ik schrok me het leplazarus, maar het was super gezellig en toen ze weg waren had ik de hele dorm voor mezelf :')


Klimmers zijn over het algemeen best hele chille gasten. Kunnen flink zuipen maar op een enkel "ongelukje" na staan ze de andere ochtend weer nuchter onderaan de rotswand of berg.

Kunnen wel gigantisch snurken :j

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:07

Ze zagen er vooral heel indrukwekkend uit :') Grote gespierde mannen, tattoos, dreads en dan enorme rugzakken met materiaal waarmee je een heel dorp kunt uitroeien.

mvdende
Berichten: 5612
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:12

Haha. Ja ze zullen veeeeel materiaal bij zich gehad hebben.

Alleen al voor één dagje klimmen in België heb ik al een 40 liter backpack vol met materiaal nodig. Die gasten gingen zeer waarschijnlijk klimmen in de Andes, dat is echt expeditie klimmen.

Ik gok zo maar eens dat het niet heel best weer was toen. Zijn de klimmers wrs naar de bewoonde wereld gekomen om even bij te tanken en te douchen enz. En zijn ze bij betere weersvoorspelling weer terug de bergen in gegaan. Of ze waren klaar en zijn naar huis gegaan...

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:21

Ze gingen de Aconcagua op één van die dagen. Volgens mij kwamen ze vanuit een klim in Peru. De hoogste berg van Anerica geloof ik, maar relatief goed te beklimmen.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:13

Heeft iemand nog leuke deals gescoord met Black Friday? Ik ga van het voorjaar naar Libanon met een leuke korting *\o/*

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:55

Hoe gaan jullie om met vliegtickets boeken wanneer je naar bestemming a vliegt en vanuit bestemming b retour vliegt? Flexibele tickets, twee retour tickets, veel te veel betalen voor een enkel ticket?

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:54

Zijn hier mensen als een naar de azoren geweest? Zoja wat waren jullie ongeveer kwijt ( 2 weken)?

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:32

Ik voel vaan een open jaw ticket. Op veel ticket sites kun je aangeven dat je van een andere luchthaven vertrekt dan je aankomt. Dat is vaak goedkoper dan enkeltjes of flexibele tickets.

Zijn er hier mensen die zijn wezen backpacken/reizen in/naar Lapland? Vriend en ik willen graag met het OV en of liften naar de Noordkaap en weer terug.

Show a little faith, there's magic in the night

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:44

Ik ben ook maar rustig aan het nadenken over mijn volgende trip. Maar ben er nog niet echt over uit haha.

Denk aan IJsland, Kirzigië, Fillipijnen, Costa Rica of Nepal. Iemand ervaringen haha? Ik weet het, super breed ghehe.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:01

Margo ik ben alleen in costa rica geweest.
Maar in april ga ik naar de Filipijnen hihih.

Iemand daar nog tips voor ?

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:22

@Nova, ja ik! Ik ben er vorig jaar een maand geweest. Weet je al welke eilanden je gaat bezoeken? Ik heb vooral Palawan en Coron Island gedaan.

xxxJulia
Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:07

Leuk om al die reisplannen te lezen hier!

Ik twijfel heel erg op het moment. Wil in juli de hele maand weg en heb behoorlijk wat vooruit gespaard maar ik twijfel heel erg tussen een paar bestemmingen.
- Costa Rica lijkt me heel tof maar wel lastig omdat ik geen Spaans spreek en ik bang ben dat ik daar 's avonds niet in m'n eentje naar buiten durf ofso (slaat waarschijnlijk nergens op maar ben een beetje bang gemaakt door een tante die er wel eens geweest is en het reisadvies).
- Canada lijkt me ook echt supervet maar daar zou ik liever heen gaan als ik zelf met een auto kan rijden. En ik heb het idee dat Canada niet echt een 'backpackers cultuur' heeft.
- Australië (oost-kust) is altijd een grote droom geweest en het zou echt megavet zijn om daar heen te gaan. Maar is een maand niet te kort daarvoor en kan ik daar niet beter nog even mee wachten tot ik voor langere periode weg kan?

Wat zouden jullie doen? Ik neig op het moment heel erg naar Australië. Maar ik wissel om de paar dagen van bestemming ongeveer...

Every day, every hour, turn the pain into power ~ The Script 20-03-2015

Reisblogger: http://juliaopreis.com/

Nyaleti
Berichten: 5990
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:14

Leuke plannen! :)

Ik zou zelf voor Australië kiezen denk ik. In een maand kun je genoeg zien en je komt altijd tijd te kort, al ga je 3 maanden :))
Canada lijkt mij ook iets waar je een auto voor moet hebben. Zeker als je meerdere plekken wilt zien en niet de helft van je budget wilt uitgeven aan taxi's.
Voor de meeste, niet Europese landen is het toch vaak het beste om s'avonds zo min mogelijk alleen over straat te gaan, dus daar moet je je niet door laten tegenhouden.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:08

Ik kan niet oordelen over Australië en Costa Rica, maar ik vond Canada meer een backpackers cultuur hebben dan ik verwachtte. Ik heb met Moose een tour gedaan, wat me eerst echt niets leuk (want wil liever zelf regelen), maar je ziet zoooveel. Echt ideaal als auto geen optie is. En heeel leuk! Als je meer wilt weten vraag gerust.

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers