Ervaringen escape room?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Faniek
Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:54

Ik heb ervaringen met een aantal rooms en zal deze ook delen hier voor de geïnteresseerden :)
Escape room Las Vegas in de Blesse (onderin Friesland): Erg leuke room, was mijn eerste room destijds. Leuke puzzels, ze kijken goed mee, goede hints.
Escape room de Slager in Oldemarkt (bovenin Overijssel): Ook een erg gave room, begin wat moeilijk, veel puzzels waarbij je ook in groep tegelijk verschillende dingen kan doen.

Escape room Crazy Farmer in Wageningen: Op zich een hele leuke room, leuke puzzels, heel ver gekomen. Helaas was het wel zo dat er bij ons ergens een zaklamp had moeten zijn die er niet was, hierdoor hebben we heel lang in het donker gelopen, terwijl we dan niet een code konden invoeren. We wisten bijna zeker dat hij daar moest, maar omdat het daar zo donker was kwamen we er maar niet uit. Hier zijn we enorm veel tijd aan verloren voordat de lamp aan ging in het vertrek en dit dus als soort hint kwam en we de betreffende goede code konden invoeren. Wat ik jammer vond was dat er daarna geen excuus voor werd aangeboden of extra tijd kregen oid. Dit was vast eenmalige pech voor ons, verder was de room echt leuk om te doen.

Escape room Dikke David in Heerenveen: Het verhaal leek ons heel leuk als vriendinnengroep en dat is het ook, maar er is geen beleving. Kluis stond al open, deur ging spontaan open, zonder juiste code. Escape room host was helemaal niet met ons bezig, want wist steeds niet waar we zaten en wat we deden, uiteindelijk kwam hij ook nog binnen gelopen toen we om een hint vroegen. Veel tijd verloren in tweede kamer door fouten helaas.

Escape room Epic Journey in Zwolle: Erg mooi gemaakt, goede puzzels. Kan meerdere dingen afzonderlijk van elkaar in een groep doen.

Morgen gaan we naar de twee rooms in Wolvega. Ik ben benieuwd.
Helaas, moet ik vaak mensen overhalen mee te gaan, want ik ben veel verslaafder als de meeste andere vrienden/bekenden :))

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


KarinW86
Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:09

Herkenbaar Faniek ;) hihi wil er nog veel meer doen, maar er moeten ook mensen mee willen hihi

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

o0eefje0o
Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:49

Wij gaan vanaaf de bunker escape doen op de heen! Ben erg benieuwd de locatie vind ik nu al top een echte bunker!

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:29

Wij vonden beide kamers in Wolvega best leuke kamers. Niet super bijzonder, gewoon leuke puzzel kamers.

AKA in Zwolle hebben ook een nieuwe kamer iets met Sherlock Holmes dacht ik. Hun andere 3 kamers hebben we al gespeeld en vooral de duikboot en Frankenstein vonden we heel erg leuk!

Great Escape in Zwolle heeft The Mailroom idd vernieuwd en een nieuwe kamer The Courtroom gaat binnenkort open.
Dat wordt dus een dagje Zwolle!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:52

Faniek schreef:
Escape room Epic Journey in Zwolle: Erg mooi gemaakt, goede puzzels. Kan meerdere dingen afzonderlijk van elkaar in een groep doen.


Daar zijn wij vorige week geweest en eigenlijk vonden we dat de minst leuke kamer tot nu toe (alleen ervaring verder bij the great escape). We waren met z’n vijven en vonden het erg krap, bij binnenkomst heb ik echt niets kunnen doen, omdat er gewoon geen ruimte was. Op zich was de beleving wel leuk gedaan.

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Faniek
Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:59

enny schreef:
Faniek schreef:
Escape room Epic Journey in Zwolle: Erg mooi gemaakt, goede puzzels. Kan meerdere dingen afzonderlijk van elkaar in een groep doen.


Daar zijn wij vorige week geweest en eigenlijk vonden we dat de minst leuke kamer tot nu toe (alleen ervaring verder bij the great escape). We waren met z’n vijven en vonden het erg krap, bij binnenkomst heb ik echt niets kunnen doen, omdat er gewoon geen ruimte was. Op zich was de beleving wel leuk gedaan.

Volgens mij moet the great escape in Zwolle ook wel echt een topper zijn, dan vallen ze vast allemaal in het niet :)) (moeten wij ook nog heen).
De eerste kamer bij Epic Journey heb je gelijk in, daarna kon je wel wat meer afzonderlijk van elkaar doen in de volgende kamers vond ik. Maar de beleving vond ik erg leuk inderdaad.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:43

Haha niet vergelijken met the graat escape inderdaad. Die is heel erg goed en als je dat als standaard neemt zullen de meeste tegen vallen.

KarinW86
Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:56

Zou ik ook nog wel keer heen willen the great escape

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 13:10

Vanmiddag Cabin 666 spelen in Amersfoort *\o/* Komende maand nog The Conductor in Best en de Maffioso kamer in Hellevoetsluis. En dan volgend jaar natuurlijk het NK :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:40

Deborah2 schreef:
Vanmiddag Cabin 666 spelen in Amersfoort *\o/* Komende maand nog The Conductor in Best en de Maffioso kamer in Hellevoetsluis. En dan volgend jaar natuurlijk het NK :D


Cabin 666 was best aardig, einde inderdaad wat raar. Best leuk aangekleed, maar middelmatig qua puzzels en erg geautomatiseerd opgezet. Gehaald met bijna 20 minuten over. En geen eigen ontvangstruimte, maar gedeeld met meerdere (kinder) activiteiten, dus je zit echt midden tussen de krijsende kinderen ;(

Faniek
Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:08

Gisteren beide Escape rooms in Wolvega gedaan.
Beide vonden we erg leuk om te doen.
The Diamond zijn we uitgekomen met 55 minuten. Leuk veelal puzzels apart van elkaar te doen.
The Picolo hadden we eigenlijk net wel/niet gehaald. We hadden de laatste deur code, maar toen was het eigenlijk net stop. Ook een erg leuke kamer, maar kan je wat minder sloten apart van elkaar doen. Het begin is erg leuk gedaan vonden wij ^^.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

KarinW86
Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:08

Iemand ervaring met Realescape in Dordrecht? Kreeg ik door van een collega, klonk wel leuk

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:14

KarinW86 schreef:
Iemand ervaring met Realescape in Dordrecht? Kreeg ik door van een collega, klonk wel leuk


Als dat hetzelfde is als Fundustry wel. Wij hebben daar de Precious Room gedaan. Nog nooit zoveel cijfersloten in 1 kamer mee gemaakt, maar vond het toch een leuke kamer! Ze gaven toen aan dat ontsnappingspercentage 6% was. We hebben hem dan ook niet gehaald... :o

KarinW86
Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:23

Ja denk dat het die was inderdaad.
Degene die zij had gedaan was the bathroom, maar had die precious room ook al gelezen inderdaad.

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:46

KarinW86 schreef:
Iemand ervaring met Realescape in Dordrecht? Kreeg ik door van een collega, klonk wel leuk



Ikke! The classroom heb ik gedaan. Was mijn eerste escaperoom ooit, maar vind het tot nu toe ook de beste!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:07

Mjetterd schreef:
Haha niet vergelijken met the graat escape inderdaad. Die is heel erg goed en als je dat als standaard neemt zullen de meeste tegen vallen.


Ojee, dat wordt dan nog wat als we straks meer buiten Zwolle gaan kijken :')

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 07:51

enny schreef:
Mjetterd schreef:
Haha niet vergelijken met the graat escape inderdaad. Die is heel erg goed en als je dat als standaard neemt zullen de meeste tegen vallen.


Ojee, dat wordt dan nog wat als we straks meer buiten Zwolle gaan kijken :')


Dus in de auto en verder rijden: Delft, Rijswijk, Voorburg..
Gewoon meerdere kamers op 1 dag :D

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:16

Sanet schreef:
enny schreef:
Ojee, dat wordt dan nog wat als we straks meer buiten Zwolle gaan kijken :')


Dus in de auto en verder rijden: Delft, Rijswijk, Voorburg..
Gewoon meerdere kamers op 1 dag :D

Ja, we hebben hier een paar hele goede!

The_Cat
Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:22

Leuk! Een escape room topic! Ik ben een kleine tweetal weken geleden Amsterdam Catacombs gaan doen in Amsterdam! Ze noemen zichzelf eigenlijk eerder een experience room dan een escape room, en het was echt een zalige experience! Ontzettend leuk gedaan, je moet wel tegen een klein thriller effectje kunnen. Zeker een aanrader wanneer je in de buurt van Amsterdam bent!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Anoniem

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:35

Leuk om jullie allemaal zo enthousiast te horen! Ik werk zelf bij een escape room als gastvrouw, en ik speel ook nog regelmatig met de familie.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:02

Sanet schreef:
Dus in de auto en verder rijden: Delft, Rijswijk, Voorburg..
Gewoon meerdere kamers op 1 dag :D


Eigenlijk zou dat best tof zijn! Waarschijnlijk wel helemaal kapot aan het einde van de dag :')

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Sanet
Berichten: 7851
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:08

enny schreef:
Sanet schreef:
Dus in de auto en verder rijden: Delft, Rijswijk, Voorburg..
Gewoon meerdere kamers op 1 dag :D


Eigenlijk zou dat best tof zijn! Waarschijnlijk wel helemaal kapot aan het einde van de dag :')


Wij hebben laatst 4 op 1 dag gedaan. Helaas was de laatste niet zo leuk. Dus dat was een beetje een tegenvaller, maar verder niets te klagen hoor.
Omdat we vaak ver moeten rijden doen we sowieso 2. En dan lekker lunchen of dineren erbij.
Is echt super gezellig :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Faniek
Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:19

Misschien is het een idee om een keer een Escape room meeting te maken voor de geïnteresseerden :D?
Ik heb hier weinig mensen die zo verslaafd zijn als ik en volgens mij hebben daar meer "last"van. Wie weet leuk en dan op een plek met meerdere rooms of dezelfde rooms dat je tegen elkaar kan battlen? Weet niet of er animo voor is?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:37

Jep, Zwolle? :')

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:30

Leuk idee, maar ik heb mijn vaste clubje en voorlopig genoeg op de planning staan! :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, DJZ, Karma_k, Myrthe1, Sure_lee, Tazzey, veerledec en 82 bezoekers