[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:32

Work in progress tijdens mijn november omslag <3

Ik steel ook heel van YouTube en pinterest hoor ^^

Afbeelding

xSagan
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:16

Tijdje niet meegelezen hier, maar ben nog steeds bezig.

@Hannemarie, is dat Piper de egel die een ander slaapplekje wilde?
Ik vind die video’s van haar zo fijn wegkijken!:)

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:48

Ik ben voor november een beetje los gegaan :+ het is een soort van dashboard geworden voor héél de maand, een hoofdscherm met trackers met in het midden een paar kleinere pagina's die dienen als de agenda (dutch doors pagina's zoals ze het noemen)

De grote pagina's achteraan spreken denk ik voor zich :)
De eerste 2 mini pagina's staan in teken van nanowrimo, linkerpagina is een tracker om die challenge bij te houden en rechts een lijst met beloningen/wishlist voor als ik die challenge haal. Als ik het haal mag ik van mijzelf iets uit die rij uitkiezen.
Afbeelding

De midden pagina's zijn nu nog blanco, de dag en datum schrijf ik erop zodra ik ze ga gebruiken. Dit is het agenda deel
Afbeelding

En achteraan zit nog een to do lijst voor deze maand geplakt. In het agenda stuk helemaal rechts schrijf ik afspraken op, ook voor komende maanden eventueel (voor als het op een dag/tijd/maand is waar ik nog geen bujo pagina's voor heb).
Afbeelding


Dus eh... bedankt voor jullie reacties eerder over de washi tape, ik was vergeten dat ik het heb liggen en dankzij jullie kwam ik op dit idee :D

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:50

Creatief! En toch heel overzichtelijk :j

Ik moet binnenkort weer eens nieuwe tape uit gaan zoeken O:)
Die van de Action zijn echt zo op. Kon er niet eens een hele maand mee doen :+
Bestellen jullie ze via Ali Express? Ik heb echt nog nooit via Ali besteld :o
Toch maar eens naar gaan kijken dan.

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:02

Ik vind de washi tape die ik via Ali kocht echt geweldig allemaal! Zeker weten aan te raden om daar te bestellen. Via Wish krijg je ze ook maar ben je meestal net iets duurder uit - al vind je bij Wish soms wel net even iets andere weer als wat Ali aanbiedt.

@Telpeva
ziet er super tof uit allemaal!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:17

Ik heb net wat (veel :+ ) besteld :):)
Afrekenen met iDeal is wel ideaal.
Ben benieuwd!
Ik kon niet kiezen en heb op een gegeven moment maar op bestellen geklikt. Anders weet ik het wel... :')

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:07

Nadat ik vorig jaar een arc als simpele bj gebruikte en ik steeds meer geïnspireerd raakte door jullie creativiteit heb ik nu bij de action een bj gekocht. Ik heb best behoefte aan een overzichtelijk agenda deel maar merkte dat ik eigenlijk te weinig erin zet voor voor elke week een weekly. Ik heb nu dan ook voor elke maand een monthly gemaakt
Afbeelding
De linker pagina is voor elke maand hetzelfde. De rechter pas ik aan per maand met wat ik denk dat er nodig is. Zoals in december met sinterklaas en in bv de maand met de verjaardag van mijn dochter heb ik een 'wie uitnodigen' en 'wie komt' lijst gemaakt. Voor veel maanden heb ik die pagina nog leeg. Na elke monthly heb ik nog twee lege pagina's om bv belangrijke notities op te schrijven, of huiswerkplanning, werk opdrachten etc.

Ik heb vorige week ook een cadeau setje washi tape bij action gekocht. Super leuk voor 3 euro
Afbeelding

Nou simpel begin.
Ik heb in het tweede deel een serie tracker, een huishoud tracker en een financiën tracker gemaakt en een pagina met dingen waar ik blij van werd...

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:43

Oh dit doet me er aan denken dat ik nu toch wel echt aan november moet gaan beginnen....

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:41

Ik ook... en langs de action :+

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:52

Oh die tape! :+:

Ik ben aan het brainstormen voor november. Ik wil juist geen agenda want die moet ik echt met notifications hebben dus digitaal :+

Maar wil wel trackers en inspiratie doen. Trackers voor diverse doeleinden en inspiratie kan echt alles zijn, knipsels, recepten, vakantieplaatjes.. :D

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:53

Hier ook bezig met november.. met dutch doors dit keer. Lekker aan het knippen dus :+

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:22

Ik lekker bezig met april inmiddels, maar ben er nog steeds niet over uit welke opzet ik leuk vind dus elke week is anders haha :))

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 10:26

Mag ik me hier ook melden?
Aangestoken door een kennis ben ik wat spulletjes aan het verzamelen en wat proef dingetjes aan het maken op kladpapier, erg verslavend. Elke dag liggen er wel dingen in de brievenbus die ik het besteld via Etsy.com.

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:44

IMANDRA schreef:
Ik lekker bezig met april inmiddels, maar ben er nog steeds niet over uit welke opzet ik leuk vind dus elke week is anders haha :))

What the :') april al? Wow

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:48

Ik ben ook bij februari nu. Ik gebruik het ook als agenda en afspraken voor mijn werk worden soms maanden van tevoren gemaakt en dan is het wel handig als mijn agenda niet maar een maand vooruit is :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:51

Amanda schreef:
Ik ben ook bij februari nu. Ik gebruik het ook als agenda en afspraken voor mijn werk worden soms maanden van tevoren gemaakt en dan is het wel handig als mijn agenda niet maar een maand vooruit is :D

Maar hoe doe je dat dan qua bladzijdes ertussen laten? Ik bedenk wel eens onverwachts dat ik een pagina wil gaan maken en het lijkt me erg frustrerend als dat dan niet meer bij de maand past waarvoor die bedoeld was.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:04

Hallo, mag ik me hier ook melden?
Ik lees al heel lang mee, en heb zelf ook al meer dan een jaar een zelfgemaakte agenda. Maar deze was bijna puur functioneel, en voor het gemak enkel met balpen.
Onlangs heb ik dan toch de stap gezet om het wat creatiever en met kleur aan te pakken :D

Hier wat voorbeeldjes:
Afbeelding
Zo is het dus altijd geweest

En van de laatste weken:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Ik volg wel wat instagramaccounts, maar bij het maken ben ik meestal te lui om terug te zoeken, dus improviseer ik wat en maak ik mijn eigen versie.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 31-10-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:06

Faitherr schreef:
Amanda schreef:
Ik ben ook bij februari nu. Ik gebruik het ook als agenda en afspraken voor mijn werk worden soms maanden van tevoren gemaakt en dan is het wel handig als mijn agenda niet maar een maand vooruit is :D

Maar hoe doe je dat dan qua bladzijdes ertussen laten? Ik bedenk wel eens onverwachts dat ik een pagina wil gaan maken en het lijkt me erg frustrerend als dat dan niet meer bij de maand past waarvoor die bedoeld was.



Ik heb maar een paar trackers en die passen gewoon in de pagina. Voor mij is het vooral agenda, dus niet heel erg van toepassing om veel pagina's extra te hebben.
Ik houd er 2 per maand leeg en dat is voor mij genoeg :j
Plus dat ik grote trackers achterin mijn BuJo doe. Praktijk leert alleen dat ik niet zo van de trackers ben, heel enthousiast begin en na een paar weken afhaak :+
Enige wat ik nu track zijn boeken en films/series per maand en wat ik elke dag met mijn paard doe.

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:19

Leuke pagina's Damned! die met balpen ook al, leuk met de tekeningetjes erbij

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:27

Telpeva schreef:
IMANDRA schreef:
Ik lekker bezig met april inmiddels, maar ben er nog steeds niet over uit welke opzet ik leuk vind dus elke week is anders haha :))

What the :') april al? Wow


Ik zorg dat ik mijn agenda in januari al af heb, omdat ik veel dingen vooruit moet plannen, vandaar! Voor dit jaar heb ik dus al af ^^. Ik maak geen pagina's tussen de weekly's/monthly's door (speciale pagina's maak ik aan het einde van het boekje, dus hoef geen ruimte over te houden) dus dat scheelt ook wel. Trackers gebruik ik niet.

Oeh, heb toch de zebra mildliners besteld, kan niet wachten tot ze binnen zijn! Zijn een stuuuuuk goedkoper dan toen ik ze voor de verjaardag van een vriendin had gekocht haha :o

Telpeva

Berichten: 14705
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:33

Ohja dat doet mij ergens aan denken, de zebra mildliners zag ik van de week ook liggen bij de Pipoos, misschien ook fijn voor wie niet zit te wachten om ze uit het buitenland te bestellen!

Jullie klinken zo georganiseerd, daar ben ik te chaotisch voor :') ik wurm al mijn afspraken (zijn er niet zo veel, dat scheelt) bij mijn future logs/monthly logs.

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:08

Telpeva schreef:
Ohja dat doet mij ergens aan denken, de zebra mildliners zag ik van de week ook liggen bij de Pipoos, misschien ook fijn voor wie niet zit te wachten om ze uit het buitenland te bestellen!

Jullie klinken zo georganiseerd, daar ben ik te chaotisch voor :') ik wurm al mijn afspraken (zijn er niet zo veel, dat scheelt) bij mijn future logs/monthly logs.


Wait what? Echt? Alle 20?
Moet zeggen dat de prijs reuze meeviel (21 euro voor 20 stuks)

Edit: oké, Etsy was toch goedkoper haha
https://www.pipoos.com/catalogsearch/re ... =mildliner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:25

Mijn november is er ook helemaal klaar voor. Voor de verandering beide kanten van een pagina gebruikt. Verder lekker simpel gehouden, naast de dutch door. Onderaan 5 trackers, waaronder m'n moodtracker.

Afbeelding
Afbeelding

Ga denk verder alles met balpen erin schrijven, dat drukt niet door. Dit kan ik nog net aan zeg maar :+

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:50

Leuk hierboven!

Hannemarie, wat schattig dat egeltje. <3

Ik ga zo maar eens aan de omslag van november beginnen. Zag wat leuke voorbij komen op Pinterest. :D

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:55

Ik heb ook heel volgens jaar al klaar qua monthly's. Ik heb per maand 2 pagina's leeg om evt nog dingen toe te kunnen voegen. Maar doe desnoods trackers ed in het tweede, minder gestructureerde deel... Ik heb geen trackers per maand...