USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:09

Ik werk niet, ik ben student en ga mijn studies ook stop zetten want uiteindelijk is het wel de bedoeling te emigreren, alleen heb ik geen flauw idee wanneer mijn aanvraag geaccepteerd zou worden. Toen mijn moeder belde zijden ze 16-20 maand wachttijd, het is nu de 18de maand dus als het goed is wordt het tegen dan geaccepteerd of tijdens dat ik in amerika ben dus kan ik gewoon blijven en daar al het papierwerk doen wat betreft visum. Is dat niet het geval keer ik na 3 maand terug maar België. Ofja.. 2,5 maand.. ik wil gewoon mij mijn moeder zijn en gelukkig zijn. Ik ben het wachten beu

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:44

Volgensmij mag je amerika niet in zolang je aanvraag niet rond is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:47

Jawel, dat mag.

Ik ben een keer 90 dagen in de VS geweest, 2 maand naar huis en weer terug naar de VS, geen problemen gehad. De enige vraag die ik kreeg was "business or pleasure" :+

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:09

Ik zou eerder 85 dagen boeken i.p.v. 89 of 90. Wie weet zit je dan met een sneeuwstorm op een van je layovers waardoor je een maar dagen moet wachten en zit je voor je het weet met een overstay van je ESTA. Dat is wellicht niet handig in deze fase van je visumaanvraag.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:28

Yasmine schreef:
Ik zou eerder 85 dagen boeken i.p.v. 89 of 90. Wie weet zit je dan met een sneeuwstorm op een van je layovers waardoor je een maar dagen moet wachten en zit je voor je het weet met een overstay van je ESTA. Dat is wellicht niet handig in deze fase van je visumaanvraag.

Dit! Ik had nu laatst natuurlijk de 'pech' dat mijn vlucht 2x omgeboekt was en voor het zelfde zou je dan aan je grens zitten waardoor je vlucht niet vertrekt.. Zuur voor je aanvraag.
Of er zou iets gebeuren waardoor je in het ziekenhuis ligt en niet in staat bent om terug te vliegen, dan zit je.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:39

Ja voor mij hoeft het echt geen 90 dagen te zijn, zal wel 2,5 maand worden, want hopelijk hoef ik de vlucht niet terug te nemen tegen dan.. maar kijk ja dat ik bijna 2 jaar zou moeten wachten op nog maar acceptatie van mijn aanvraag, het kan toch niet gekker worden? Normaal gezien duurt zoiets 9 maand ;(

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 01:31

Nou ja, je zit natuurlijk ook wel met een president die niet zo happig is om visa uit te delen. Een Belgische kennis van mij is ook moeten terugkomen wegens visa issues, terwijl ze er al meer dan een jaar woonde.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 03:03

xTitanic schreef:
Ja voor mij hoeft het echt geen 90 dagen te zijn, zal wel 2,5 maand worden, want hopelijk hoef ik de vlucht niet terug te nemen tegen dan.. maar kijk ja dat ik bijna 2 jaar zou moeten wachten op nog maar acceptatie van mijn aanvraag, het kan toch niet gekker worden? Normaal gezien duurt zoiets 9 maand ;(


Ik duim voor je dat alles soepel gaat lieverd
De huidige sfeer is inderdaad echt niet leuk hier. Ben al 2 maanden bezig mijn rijbewijs te halen alleen omdat die tutten bij de BMV geen idee hebben wat ze met een (legale!) immigrant moeten...
Vandaag eindelijk mijn praktijk mogen doen en alles is nu opgestuurd naar customs en immigration om te controleren of ik ook echt ben wie ik ben :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:39

Anderzijds mag je blij zijn dat ze iets met je aanvraag doen. Normaliter krijg je die goedkeuring sowieso niet makkelijk als 'buitenstaander' en ze geven sowieso niet graag vaste visa af.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:36

AbbyBlues schreef:
xTitanic schreef:
Ja voor mij hoeft het echt geen 90 dagen te zijn, zal wel 2,5 maand worden, want hopelijk hoef ik de vlucht niet terug te nemen tegen dan.. maar kijk ja dat ik bijna 2 jaar zou moeten wachten op nog maar acceptatie van mijn aanvraag, het kan toch niet gekker worden? Normaal gezien duurt zoiets 9 maand ;(


Ik duim voor je dat alles soepel gaat lieverd
De huidige sfeer is inderdaad echt niet leuk hier. Ben al 2 maanden bezig mijn rijbewijs te halen alleen omdat die tutten bij de BMV geen idee hebben wat ze met een (legale!) immigrant moeten...
Vandaag eindelijk mijn praktijk mogen doen en alles is nu opgestuurd naar customs en immigration om te controleren of ik ook echt ben wie ik ben :')

Dat is ook klote zeg! rijbewijs staat mij ook nog te wachten maar mijn moeder had daar gelukkig geen problemen mee..
Het is gewoon zo vreselijk hoe men familie uit elkaar houdt en ik moet het allemaal maar zien te verwerken. T is niet dat ik hier nog een vader heb.

@Yasmine, wat is er dan misgegaan??

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:17

Hou er ook rekening mee met zo'n lang verblijf dat ze misschien bang zijn dat je onrechtmatig toch blijft hangen. Voor zo'n officier is het natuurlijk makkelijk concluderen dat als jij al zo ver bent in je aanvraag je gewoon lekker wilt blijven zitten, of dat nou rechtmatig is of niet.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:48

Wel daarom ben ik ook bang voor de douane, maar zo dom ben ik uiteraard niet om het nu allemaal te verpesten dus kan ik maar eerlijk zijn toch?
Vorige keer ben ik 2 maand geweest en kreeg ik uiteraard de vraag wat ik kwam doen, toen ik zei dat ik vrienden en familie kwam bezoeken vroegen ze nog door, en wanneer ik zei dat ik kwam voor mijn moeder zei die man ‘ah had dat dan meteen gezegd’ en liet mij gaan

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:48

Neem gewoon bewijzen mee dat je terug naar huis moet. Bewijs van een inschrijving aan een opleiding, huurcontract van een woning, een ticket naar huis. Ze worden vooral achterdochtig wanneer je geen reden (werk/school/...) of middelen (ticket/geld) hebt om weer naar huis te gaan.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 17:31

Maar die bewijzen hebben natuurlijk weinig zin als ze zien dat er een visumaanvraag loopt. Ik heb altijd begrepen dat je dan beter even niet naar de VS kunt reizen. Ik zou die paar maanden echt nog even afwachten, hoe moeilijk het ook is...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:35

2-3 maanden wachten is ook niet zo lang natuurlijk :)

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:13

Het feit dat er een aanvraag loopt (en er dus al veel geld en energie in is gestoken geloof me, ze zijn niet flouw) geeft naar mijn idee juist aan dat je het op de correcte manier wilt doen. Ik ga er vanuit dat de customs officer er ook zo over denkt. Pas als je meerdere 'rode vlaggen' hebt (geen retour ticket, geen baan, geen geld, geen opleiding, geen huurcontract, eerdere afgewezen aanvraag, opvallende antwoorden tijdens je gebruikelijke vragen) dan pas zou ik me zorgen maken. Zeker omdat je al vaker voor langere tijd naar de vs bent geweest zonder overstay zie ik echt geen probleem.
Ik ken veel mensen die tijdens een visum aanvraag heen en weer reisden om hun verloofde of man/vrouw te bezoeken. Zij worden alleen in hele uitzonderlijke gevallen aan de tand gevoeld of teruggestuurd.
Dus, niet te druk maken. Mààr... zorg dat je gaat met de intentie om terug te komen als het visum niet al gereed is. Ik ken jouw visum traject niet maar ik ben ervan overtuigd dat je voor interview naar het consulaat in Amsterdam moet voordat je je visum krijgt. Dus terug moet je toch.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:24

En volgens mij moet je toch sowieso terug naar de ambassade in je thuisland om het visum op te halen, of niet?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 01:08

Nee ik kan naar de Belgische ambassade gaan in Atlanta op interview, zo heeft mijn moeder het ook geregeld. Dat is wel 5 uur rijden maar goed.. haha
Heb vandaag ook met een vriend gefacetimed die al heel veel in de VS is geweest en gestudeerd heeft etc. Hij zei ook dat ik mij echt geen zorgen hoef te maken. Ik reis al sinds 2012 naar de VS en nog nooit heb ik voor problemen gezorgd, dan zou ik inderdaad nu ook niet ineens met andere intenties het land binnenkomen. Anders had ik al lang illegaal kunnen blijven als ik dat echt wou dus waarom nu ineens wel
Het is gewoon allemaal wat eng en ik wil niets verkeerd doen

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 01:38

Ach, uiteindelijk blijft het onvoorspelbaar. Customs is geen exacte wetenschap, hoe goed je je ook voorbereid. Een verdacht persoon kan doorgelaten worden; iemand die niets fout doet kan eruit gehaald worden. Uiteindelijk hangt het allemaal af van de agent die je voor je krijgt. Maar zolang je niets illegaals doet en de juiste bewijsstukken hebt, zou ik me geen zorgen maken.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 11:35


~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:20

Damn :=
ik krijg daar echt de kriebels van, ik ga dat toch niet snel doen zo op een klif gaan staan, zelfs niet voor de foto :+

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Unravelation
Berichten: 303
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:46

Heeft iemand misschien nog leuke tips voor Chicago of New York?

Ik ga a.s donderdag richting NY, op zondag loop ik de marathon :D. De donderdag erop vlieg ik naar Chicago t/m maandag. Van maandag t/m donderdag blijf ik dan weer in NY voordat ik naar huis ga. Ik heb vorig jaar al de highlights gezien van NY, dus ik ben meer op zoek naar wat dingen om te zien buiten de touristische trekpleisters in Manhattan. Voor Chicago wordt het mijn eerste keer, ben daar heel benieuwd naar!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:56

Probeer of je nog een bigapplegreeter kan regelen voor bijvoorbeeld Brooklyn. En hiermee geef ik meteen de tip: Brooklyn!

Unravelation
Berichten: 303
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:23

Ceetje_bokt schreef:
Probeer of je nog een bigapplegreeter kan regelen voor bijvoorbeeld Brooklyn. En hiermee geef ik meteen de tip: Brooklyn!


Thanks! Ik kende dat helemaal niet! Echt heel erg eigenlijk, vorig jaar zat ik in een hostel in Brooklyn, maar ik vond die wijk niet echt veilig aanvoelen. Toen ik een dag voor vertrek een heel stuk ging hardlopen kwam ik door veel mooiere straten in Brooklyn. Nu wil ik dus graag weer eens terug! :D

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:39

Heb geboekt voor 2,5 maand, hond vliegt mee.. heel spannend allemaal. Ik keer overigens wel nog terug want ze hebben nog eens 3 maand bij de wachttijd gedaan. +:)+

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Blue_flower, Jacquelinee_, maxi90, Ubermetrics, xYaartje, Yipee en 67 bezoekers