Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:21

Moet je in 1 dag heen en terug? Dan zou ik voor Antwerpen, Gent oid kiezen.


GaitMonster
Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:18

Ik ga komende week 6 dagen naar Lissabon :) gaan sws een fietstour doen met NL gids en hebben contact met een ander NL vrouw die wandelingen etc doet. We gaan ook nog eem dagje strand. Iemand verder nog tips wat we gezien moeten hebben?!

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:22

GaitMonster schreef:
Ik ga komende week 6 dagen naar Lissabon :) gaan sws een fietstour doen met NL gids en hebben contact met een ander NL vrouw die wandelingen etc doet. We gaan ook nog eem dagje strand. Iemand verder nog tips wat we gezien moeten hebben?!


Ga naar Sintra, belem, diverse uitzichtpunt, ga in het trammetje 28 en ga pasteis de belem eten <3

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 01:13

GaitMonster schreef:
Ik ga komende week 6 dagen naar Lissabon :) gaan sws een fietstour doen met NL gids en hebben contact met een ander NL vrouw die wandelingen etc doet. We gaan ook nog eem dagje strand. Iemand verder nog tips wat we gezien moeten hebben?!

Waar heb je die fietstocht geregeld? Wil ik ook gaan doen, ga volgende maand!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:31

Bajabikes organiseert deze tochten met Nederlandse gids. Al in diverse steden gedaan en erg leuk

...

GaitMonster
Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:21

Tanya schreef:
GaitMonster schreef:
Ik ga komende week 6 dagen naar Lissabon :) gaan sws een fietstour doen met NL gids en hebben contact met een ander NL vrouw die wandelingen etc doet. We gaan ook nog eem dagje strand. Iemand verder nog tips wat we gezien moeten hebben?!

Waar heb je die fietstocht geregeld? Wil ik ook gaan doen, ga volgende maand!


Bajabikes, wat hierboven genoemd is volgens mij. En wandelingen van just lisbon :)

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:42

Ik ben net terug van een midweekje Istanbul. Wist echt niet wat ik ervan moest verwachten, maar jeetje, wat een ontzettend gave stad! Druk en chaotisch as hell, maar súperleuk! Prachtige gebouwen, parkjes en uitzichten, heerlijk en goedkoop eten en over het algemeen erg leuke mensen.
[ img ]
[ img ]

Vrijdagochtend zaten wij even te relaxen in de rookruimte van het hotel en toen was er zo'n moskee-dienst echt naast ons. Zo bijzonder om dat mee te maken! De taxichauffeur die ons naar het hotel zou brengen, lag er ook tussen, dus we konden de hele dienst zien :). Ik stond naast een Turkse Brit/ Britse Turk die me het eea aan het uitleggen was over de dienst, omdat hij blijkbaar zag dat ik er niets van verstond haha.
[ img ]

Enige waar ik echt van op heb gekeken is hoe slecht men daar Engels preekt. Zelfs in het hotel was er maar 1 personeelslid die goed Engels sprak. Verder voelde ik me, ondanks de drukte en chaos, veel veiliger dan verwacht. Had zeker in de Grand Bazar wel verwacht dat er minimaal een keer aan mijn tas getrokken zou worden, maar dus helemaal niet!

♥ Rewrite the Stars ♥

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:46

En qua benadering van jou als vrouw? Ik wil heel graag naar de vriendin waarmee ik dit soort reisjes doe durft niet

...

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:32

Niet anders dan hier in NL. Ik ben jaren terug in Egypte en Tunesie geweest en daar vond ik ze erg opdringerig. Scheen “normaal” te zijn voor blondies ofzo, maar ik vond het niet leuk. Had eigenlijk hier hetzelfde verwacht, maar dat viel evht heel erg mee! Vriendelijk, even een kort nieuwsgierig praatje waar je vandaan komt enzo en that’s it. Of je moet er zelf op door gaan natuurlijk. Nee is ook gewoon nee en bij het woord laten ze je gewoon met rust. Ook als je ergens staat te kijken en ze willen verkopen. Als je zegt dat je gewoon even aan het neuzen bent is dat prima en nemen ze afstand :). Ik vind het echt een aanrader, heb het zo leuk gehad!

♥ Rewrite the Stars ♥

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:31

Kijk, dat zijn mooie berichten. Klinkt heel fijn!

...

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:59

Exitium schreef:
Sandyislief schreef:
Cindy: Krakau, Riga of Venetie?

Venetië zou ik zeker overwegen als je Rome mooi vond. Of eventueel Florence :)

Goed idee als je niet al te veel kou wilt. Krakow is schitterend,maar het heeft een landklimaat en is s'winters wel koud.In de zomer heet!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:30

Iemand nog tips voor Den Haag? :)

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:40

Ik ga 10-13 dec naar London! 180€ pp, vliegen vanaf Düsseldorf naar Heathrow en zitten op 2 min lopen van paddington station in Westminster. Hebben gehoord dat dit een fijne wijk was :).

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:03

SdaphneS schreef:
Iemand nog tips voor Den Haag? :)


Hangt er een beetje van af wat je leuk vindt! Rondleiding door het gebouw van de Tweede Kamer en de Ridderzaal vond ik bv super interessant, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat vindt :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:50

Als je van architectuur en design houdt: in Den Haag zijn veel gebouwen in Jugendstil. Bij de VVV kan je een rondwandeling kopen met uitleg erbij. Deze wandeling is voor een groot deel in het centrum en te combineren met winkelen.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:56

SdaphneS schreef:
Iemand nog tips voor Den Haag? :)

The Cheesecake Company op de Torenstraat. :9
Of Florencia voor een ijsje.
Heeeeeel grote Lush. <3
Lekker shoppen.
Tram.
Scheveningen.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:09

Bedankt voor de tips.
Ik ben al regelmatig in Den Haag geweest, alles mbt de geschiedenis al eens gezien. Maar de tip over Jugendstil route lijkt me gaaf! :)

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:40

SdaphneS schreef:
Iemand nog tips voor Den Haag? :)

Scally's lunchroom! Heerlijke scones, maar ook normale lunch/brunch gerechten, niet duur en een super leuk kitsch zaakje!

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:50

Museum Voorlinden schijnt ook een bezoek waard te zijn! Wel iets uit de route misschien. Verder houd ik erg van het Gemeentemuseum. :)

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:56

De gevangenenpoort bezoeken?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:50

Bedankt voor de tips! :)

Liex
Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:47

Hallo, ik heb een vraagje als ik hier zomaar even mag binnenvallen :o

Ik wil graag met mijn man nog een weekendje weg voordat onze baby komt (begin april 2019). Ik zit eraan te denken om in januari of februari een weekendje Antwerpen of Brugge o.i.d. te doen. Ik wil namelijk niet vliegen, dus het moet op auto-afstand zijn :)

Zijn dit leuke steden voor 3 dagen/2 nachten, of hebben jullie leukere aanraders? Bijv. Berlijn...? Alle aanraders zijn welkom, zolang het met de auto te rijden is of natuurlijk met de trein goed te doen is! :)

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:52

Ik ben net terug uit Brugge en dat vond ik een hele leuke stad.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:54

Brugge en Gent zijn aanraders. Antwerpen vond ik veel minder leuk

...


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:16

Brugge is een stuk romantischer dan Antwerpen.
Antwerpen is een leuke winkelstad, enorme winkelboulevard hebben ze daar, mooie dierentuin ook en leuke sfeer.
Brugge is heel erg oud, tenminste zo ziet het eruit, en erg romantisch.
Brussel zou ik ook in mix willen gooien, is een erg leuke, gezellige stad. Veel dingen om te bezoeken en van te genieten. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Appel_33, atilla, Chinas, Emj_23, Emmaa_92, F_Orumster, fohadie, Furst, LieZ_Horses, lizy29, Patriesje, SentiBot, xPabloBokt en 74 bezoekers