[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:02

Heeft er hier iemand misschien een aantal foto's van een ghost bambino zadel? Ik heb een pony voor m'n dochter gekocht en nu ben ik aan het rond zoeken voor een zadel. De barefoot berry vindt ik ook wel leuk, de fra pepito vind ik ook nog wel leuk, dus ik wil de zadels met elkaar vergelijken

[ img ]
<3
(let niet op de hoeven, pony is gisteren aangekomen en moet nog acclimatiseren, hoefsmid is al geappt voor afspraak)

Living the good life...❤


Zinzi_jewel
Berichten: 8768
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:27

Alle 3 die zadels zijn leuk .
Je zou ze eens moeten passen .
Zien wat t beste staat

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

mentjuh
Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:42

Ik heb deze voor Mn dochter en haar pony
[ img ]
Wintec, zit geen boom in en de kussens kun je verplaatsen. Het heeft hele fijne zachte kussens niet van die harde “planken”
Comfortabel zadeltje!

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:50

Die ziet er ook leuk uit mentjuh, alleen moet daar ook een dekje met inlages eronder, net zoals bij de boomloze zadeltje's.

Living the good life...❤

mentjuh
Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 22:54

Nee dat hoeft niet, de (verplaatsbare) kussens zorgen voor ruggengraat vrijheid.

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:14

Ik lees op internet dat de zadels geschikt zijn voor pony's tot stokmaat 1.20, hoe hoog is jou pony mentjuh? Die van mij is, volgens verkoper, 1.22 maar moet ik even na meten.

Living the good life...❤

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:05

Mag ik hier ook even binnenvallen met een vraag?

Mijn paard en ik rijden nu al een maand of 2/3 zeer tevreden met een Barefoot Cheyenne maat 2 rond.
Echter, het is een paard met veel schoft en dan ook nog eens overbouwd. Je voelt hem al aankomen: schoftvrijheid is een drama.

Probleem: ik kan eender welke pad pakken en met opzadelen ligt alles perfect. Krijg ik nog een hele vuist onder de pad, met gemak. Maar na een paar rondjes rijden begint alles te zakken en drukt de pad op de schoft, dan krijg ik er niet eens een pink tussen. Tussen zadel en pad krijg ik 2 vingers, maar tussen pad en paard helemaal niks. Ik heb al een extra shim geprobeerd, die legt het zadel iets hoger maar alsnog krijg ik geen vinger tussen pad en paard.

Dit lijkt mij niet normaal en niet lekker voor het paard. Wat zou ik nog kunnen proberen? Een S pommel? Maar die gaat te klein zijn denk ik en gezien ik tussen pad en zadel wel ruimte heb, denk ik dat dat niet veel gaat uithalen? Het lijkt mij in de pad te zitten, maar hoe los ik dat op?

Reeds gebruikte combi's: BF pad met normale inlages, Kifra 8 pockets met normale inlages, dubbele inlages, normale maar schoft geshimt, Grandeur pad met neopreen bovenaan met normale inlages, dubbele inlages, normale maar voorkant geshimt.
Ga vandaag pad van mijn vriend lenen (BF met HD inlages) maar denk niet dat het iets gaat doen. Moest het wel wat doen wil ik die HD's in mijn Grandeur eens proberen.

Zinzi_jewel
Berichten: 8768
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:14

Een pad met schofuitsparing mis ik in je rijtje ...
Denk dat dat de oplossing gaat zijn

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Duhelo
Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:19

ik had net bij de pads met schoftuitsparing dat waar de uitsparing terug bij elkaar komt daar net een gemene druk ontstond. Vooral als de schoft wat langer doorloopt...

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:20

De BF pad heeft schoftuitsparing. Met hun standaard inlages ging dat ook mis: die randen van de uitsneden drukten de schoft in. Ook niet aangenaam. Vanavond eens met HD inlages proberen. Heel moeilijk hoofdstuk met die overdreven schoft van haar :(

Idd Duhelo, dat dus, bij haar loopt die ook heel erg door.

Geen denderende foto maar het geeft een beeld:
[ img ]

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:28

Misschien een touwtje of lusje aan de voorkant van een pad maken waardoor je deze vast kan knopen aan de pommel? Dan houdt je de pad strak aan het zadel zodat die niet kan wegzakken.


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:37

Zou het misschien aan je zadel kunnen liggen?
Ik had dit met andere zadels ook, maar met mijn huidige Freemax en Ghost niet.
Ik heb altijd begrepen dat met een goed passend zadel(/combinatie) het dekje er los onder kan en niet hoort te schuiven..

Whatever works

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:42

Samantha89 schreef:
Heeft er hier iemand misschien een aantal foto's van een ghost bambino zadel? Ik heb een pony voor m'n dochter gekocht en nu ben ik aan het rond zoeken voor een zadel. De barefoot berry vindt ik ook wel leuk, de fra pepito vind ik ook nog wel leuk, dus ik wil de zadels met elkaar vergelijken

[ [url=m/75PQ3h.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3
(let niet op de hoeven, pony is gisteren aangekomen en moet nog acclimatiseren, hoefsmid is al geappt voor afspraak)

Schattig dat kindje bij jullie nieuwe pony <3 vraag BuitenZinnig even voor foto's, die heeft ze vast.

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:44

Zo'n lusje maken zit ik idd ook aan te denken. Als die vanvoor aan het zadel vast zit, kán hij niet zakken.

Eveyy, denk niet dat het daaraan ligt. Kan hem los onder het zadel leggen, schuift niet. Hij zakt gewoon in, blijft niet in de kamer liggen waardoor hij op de schoft gaat drukken. Zadel ligt verder ook als een huis en schuift niet, ook niet bij onverwachte bewegingen. Ik wil wedstrijd rijden dus zit al met beperkingen qua boomloos. Ghost wil ik niet. Als dit niet werkt, zal ik weer naar een boomzadel moeten.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:46

xLes schreef:
Zo'n lusje maken zit ik idd ook aan te denken. Als die vanvoor aan het zadel vast zit, kán hij niet zakken.

Eveyy, denk niet dat het daaraan ligt. Kan hem los onder het zadel leggen, schuift niet. Hij zakt gewoon in, blijft niet in de kamer liggen waardoor hij op de schoft gaat drukken. Zadel ligt verder ook als een huis en schuift niet, ook niet bij onverwachte bewegingen. Ik wil wedstrijd rijden dus zit al met beperkingen qua boomloos. Ghost wil ik niet. Als dit niet werkt, zal ik weer naar een boomzadel moeten.


Waarom zou je dan naar een boomzadel moeten? Er zijn zoveel opties binnen boomloos die ook gewoon op wedstrijd mogen en fijn zijn.

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:50

Omdat ik de meeste wel toegestane zadels niet echt fijn vind ;). Dus dan laat ik liever weer een boomzadel op maat maken.

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:51

xLes schreef:
Zo'n lusje maken zit ik idd ook aan te denken. Als die vanvoor aan het zadel vast zit, kán hij niet zakken.

Eveyy, denk niet dat het daaraan ligt. Kan hem los onder het zadel leggen, schuift niet. Hij zakt gewoon in, blijft niet in de kamer liggen waardoor hij op de schoft gaat drukken. Zadel ligt verder ook als een huis en schuift niet, ook niet bij onverwachte bewegingen. Ik wil wedstrijd rijden dus zit al met beperkingen qua boomloos. Ghost wil ik niet. Als dit niet werkt, zal ik weer naar een boomzadel moeten.


Als hij inzakt, schuift hij dus ook ;) .. maar dan naar beneden..

Heb je al een op de website van Kifrahorse gekeken?
De Easytrek is toegestaan, maar ze heeft nu ook nieuwe, die zijn echt heel mooi!
Laatst bijgewerkt door Eveyy op 16-10-18 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Whatever works

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:52

xLes schreef:
Omdat ik de meeste wel toegestane zadels niet echt fijn vind ;). Dus dan laat ik liever weer een boomzadel op maat maken.

Welke heb je zoal geprobeerd? Je hebt er echt zo veel, Barefoot, ghost, Heather moffett, Flexible inspiration, hidalgo, Prince saddle, startrekk, easytrek en ben er dan vast nog genoeg vergeten

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:53

Kwetal schreef:
Samantha89 schreef:
Heeft er hier iemand misschien een aantal foto's van een ghost bambino zadel? Ik heb een pony voor m'n dochter gekocht en nu ben ik aan het rond zoeken voor een zadel. De barefoot berry vindt ik ook wel leuk, de fra pepito vind ik ook nog wel leuk, dus ik wil de zadels met elkaar vergelijken

[ [url=m/75PQ3h.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3
(let niet op de hoeven, pony is gisteren aangekomen en moet nog acclimatiseren, hoefsmid is al geappt voor afspraak)

Schattig dat kindje bij jullie nieuwe pony <3 vraag BuitenZinnig even voor foto's, die heeft ze vast.

Dankje! Hij is ook mega braaf!

@buitenzinnig;heb jij misschien foto's die je hier kan/wil plaatsen van een ghost bambino?

Living the good life...❤

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:01

De meeste nieuwere boomloosjes zijn met smalle zit en dat kunnen mijn heupen niet aan :(. Barefoot zit voor mij heerlijk net omdat die zo breed zijn. Zit met een krakkemikkig lichaam waardoor ik, daar ben ik heel eerlijk in, het niet zie zitten om alles een week te testen. Ik vrees ook, de berichten van bvb xyzutu teruglezend, dat ik op termijn gewoon hetzelfde probleem ga hebben als nu. Gebruikte vroeger zeer voorgevormde dekjes onder mijn zadel, dat ging goed maar de "standaard" BR, HH enzo gingen ook op de schoft trekken. Ik hoopte dat het met een meer voorgevormde pad dus beter zou gaan, maar helaas.

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:36

Ja zeker, ga ik later vandaag even voor je doen als ik achter de computer zit.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Samantha89
Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:53

Buitenzinnig schreef:
Ja zeker, ga ik later vandaag even voor je doen als ik achter de computer zit.


Hartstikke bedankt! :D

Living the good life...❤

Olikea
Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:59

Twee trekker vraagjes.

Zijn daar zadel hoezen voor?
En zou ik daar een veelzijdigheid of dressuur dekje onder moeten doen? En dan full of cob?

Julius <3

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:09

xLes schreef:
De meeste nieuwere boomloosjes zijn met smalle zit en dat kunnen mijn heupen niet aan :(. Barefoot zit voor mij heerlijk net omdat die zo breed zijn. Zit met een krakkemikkig lichaam waardoor ik, daar ben ik heel eerlijk in, het niet zie zitten om alles een week te testen. Ik vrees ook, de berichten van bvb xyzutu teruglezend, dat ik op termijn gewoon hetzelfde probleem ga hebben als nu. Gebruikte vroeger zeer voorgevormde dekjes onder mijn zadel, dat ging goed maar de "standaard" BR, HH enzo gingen ook op de schoft trekken. Ik hoopte dat het met een meer voorgevormde pad dus beter zou gaan, maar helaas.


Heb je de dekjes van Kifrahorse ook al geprobeerd, die zijn ook erg mooi voorgevormd en kun je testen zonder te kopen..

Whatever works

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:14

Ik heb nu de 8 pockets eronder van Kifra, maar ik zou de gewone wel eens kunnen testen uiteraard :) De gewone lijken op de foto wel meer voorgevormd dan de 8 pockets. Die hou ik zeker in gedachten!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 60 bezoekers