Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MaiNat
stokpaard connaisseur
Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:58

Bolderman of andere busreisorganisaties! Vaak zijn er singlereizen of is de 1 persoonstoeslag ook wel te betalen! Ik ben in augustus naar Kroatië geweest en was echt supermooi! Ook een hele leuke reis gehad met de reisgenoten!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:41


Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:53

Dank je MaiNat! Ik heb even gekeken, helaas geen leuke prijzen in de herfstvakantie. Maaarrrrr ik heb wat gevonden! Taalcursus in Rouen inclusief onderdak is erg goedkoop die week :) Ga ik dat lekker doen. Nouja, erg goedkoop... 331. Maar toch. Dan heb je een taalcursus én onderdak.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

purny
Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:09

Ik zit erover te denken om eind januari een paar daagjes Krakau te doen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ineke2
Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:36

purny schreef:
Ik zit erover te denken om eind januari een paar daagjes Krakau te doen

Warme kleding inpakken dan!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:59

Inderdaad, ik was in Warschau in maart en zelfs dat was gewoon niet leuk

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

purny
Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:36

Ok. Wil er in ieder geval een paar daagjes uit.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:59

Als je geen last hebt van de kou is het geen probleem hoor. :) Het is vast mooi rustig daar op dat moment, en niet zo duur.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sandyislief
Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:04

Purny: Wij waren afgelopen februari in Krakau en toen was het elke dag rond de -18 graden en er lag sneeuw. Dus zorg voor goede dikke jas, sjaal, handschoenen, muts, goed schoeisel en thermospul. Want als je veel wil zien is het best koud.

Wij waren in de ijzige kou naar Auschwitz en Birkenau geweest en daar was het door de koude wind echt heel erg! Mijn gezicht tintelde en deed overal pijn alsof er naalden in gestoken werden. Wel vond ik dat het de ervaring daar echt wel nog gruwelijker maakte doordat je dan nog meer beseft hoe erg het was voor die arme mensen in dunne pyjamaatjes.

Qua drukte was het verder in de stad prima te doen dus zou het zeker aanraden. Alleen zorgen voor goede kleding ed.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:03

Vandaag aangekomen op Mallorca en het regende vanmorgen. Het is de hele dag al zwaar bewolkt en ronduit fris. Hoop morgen op dagje strand. Vind t prima om alleen te zijn maar heb toch liever iemand mee om tegenaan kletsen. -O- Zijn alleen Duitsers verder in het hotel en geen enkeling alleen. Ja, ik :D

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:09

Iemand leuke (budget) tips voor een tripje eerste week van december? Wil graag nog even 5 dagen weg.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

DideH
Berichten: 6994
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:49

Thats_Me schreef:
Iemand leuke (budget) tips voor een tripje eerste week van december? Wil graag nog even 5 dagen weg.


Misschien budapest ofzo? Altijd retegoedkoop, zal alleen wel wat kouder zijn rond die tijd denk ik

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…


Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:18

Goede tip! Alleen denk ik meer voor het voorjaar. Hoeft ook niet mega goedkoop.

Krakau is trouwens echt een toffe stad! Weet alleen niet of ik er in de winter heen zou durven. Zelf ben ik er in het voorjaar geweest.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

purny
Berichten: 27446
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:39

Sandyislief schreef:
Purny: Wij waren afgelopen februari in Krakau en toen was het elke dag rond de -18 graden en er lag sneeuw. Dus zorg voor goede dikke jas, sjaal, handschoenen, muts, goed schoeisel en thermospul. Want als je veel wil zien is het best koud.

Wij waren in de ijzige kou naar Auschwitz en Birkenau geweest en daar was het door de koude wind echt heel erg! Mijn gezicht tintelde en deed overal pijn alsof er naalden in gestoken werden. Wel vond ik dat het de ervaring daar echt wel nog gruwelijker maakte doordat je dan nog meer beseft hoe erg het was voor die arme mensen in dunne pyjamaatjes.

Qua drukte was het verder in de stad prima te doen dus zou het zeker aanraden. Alleen zorgen voor goede kleding ed.

Zo koud... maar wel mooi met al die sneeuw denk ik

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sandyislief
Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 21:17

Ik vond het ook heel mooi met de sneeuw en de kou!

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:55

Ik ga waarschijnlijk 27 oktober alleen naar Hurhgarda.

Ik wil ook 2 georganiseerde uitstapjes maken naar Luxor en Cairo, denk dat ik dat nog het meest spannend vind.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:23

Ik ga in de voorjaarsvakantie een weekje alleen naar gran canaria. Zit in de plaats playa del ingles. Iemand tips wat zeker leuk is om te doen?

Luxorvalkje
Berichten: 1932
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 03:16

miinynke schreef:
Ik ga in de voorjaarsvakantie een weekje alleen naar gran canaria. Zit in de plaats playa del ingles. Iemand tips wat zeker leuk is om te doen?


Ga naar Mogan. Prachtig plaatsje

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:14

Hey allemaal! Ik weet dat er een poosje niet hier is gereageerd, maar ik ga binnenkort weer een paar keer alleen op vakantie en vind het leuk het daarover te hebben!
Voor nu zit ik met een 'dilemma'. Ik ben in de zomer 5 weken vrij en ik wil daarin heel graag weg. En daarbij echt even het gevoel hebben dat je ergens anders bent. Ik heb dus een beetje naar vakantiewerk gezocht (heb ik vroeger ook veel gedaan) maar het is nog best lastig. Soms krijg je in eerste instantie wel contact maar houdt het daarna ineens op.

Ik heb nu deze twee opties over die me wel leuk leken. Welke zouden jullie kiezen?
- een paardenbedrijfje in Spanje. Hard werken: van 's ochtends 7 tot 's avonds 23:00, maar wel veel paardrijden. Geen vrije dagen. Geen betaling, wel onderdak en eten. Even bij vermelden dat ik gek ben op paarden en alles wat erbij hoort.

- een instantie die taalcursussen verzorgt in Frankrijk. Ik kan in de middag assisteren en helpen bij excursies etc in ruil voor Franse lessen in de ochtend. Alle weekenden en avonden vrij. Onderdak zelf betalen: ongeveer 800 euro per maand (dure stad helaas, geen student meer). Even bij vermelden dat ik een echte francofiel ben.

Ik zit echt een beetje op de wip! Wat zouden jullie doen?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

germie
Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:57

Ik denk dat ik voor de paarden zou gaan, ook al is dat zwaar. Maar dan kost het je niets.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:02

Frankrijk. Dan heb je ook nog tijd voor jezelf, elke dag van 7 tot 23 zonder vrije dagen is gewoon slavernij.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:02

Zou voor de taalcursus kiezen. Dan kun je ook echt even wat anders doen en rust pakken tussendoor. Je gaat je toch niet 5 weken lang laten afbeulen zonder vrije dagen. Als je normale uren zou draaien en verder minstens een dag vrij bent zouden de paarden prima zij, nu klinkt het als uitbuiting. Wil je iets met paarden dan zou ik verder zoeken.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Yvankaxx
Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 23:32

Zou ook niet de paarden doen. Zoveel werken en geen vrij hebben of betaald krijgen gaat natuurlijk nergens over :n Dan zie je ook niks van de omgeving. Mocht je Frankrijk toch te duur vinden, kun je altijd verder kijken toch?

You can't have a positive life and a negative mind.

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:12

Ik zou verder kijken want er zijn heel veel leuke (zomer) baantjes in het buitenland, waarbij het net even knapper geregeld is als ik het zo lees..

Sheran
Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:52

bobje26 schreef:
Ik zou verder kijken want er zijn heel veel leuke (zomer) baantjes in het buitenland, waarbij het net even knapper geregeld is als ik het zo lees..


Valt een beetje tegen, meeste zijn voor min. 2 maanden of voor mensen die jonger zijn dan ik (ik ben 31). En in de vakantie vind ik het wel fijn om iets te doen wat ik echt leuk vind :)

Bedankt voor alle tips! Ik neig naar Frankrijk.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, shaddy82 en 91 bezoekers