USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:21

Succes en goede vlucht

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:35

Brr. Wat ben ik blij dat het oog niet over mijn moeder getrokken is, wat een ravage..

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:37

Ik heb een kennis in Georgia wonen. En hij reageert niet op de app

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:56


Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 03:51

Omg, het zal je huis maar zijn.... wat een ravage...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 06:49

Jeetje... Wat erg!! :oo

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:45

Echt vreselijk! Sommige huizen lijken ongeschonden en andere huizen zijn compleet weggevaagd. Zo vreemd altijd. Mijn vriend heeft ook een paar keer zijn huis op deze manier verloren. ;(

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:43

Verschrikkelijk zeg! Die arme mensen, en dieren!

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:54

xTitanic schreef:
Brr. Wat ben ik blij dat het oog niet over mijn moeder getrokken is, wat een ravage..


Had je je moeder dan buiten laten staan? _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:06

Cowboy55 schreef:
xTitanic schreef:
Brr. Wat ben ik blij dat het oog niet over mijn moeder getrokken is, wat een ravage..


Had je je moeder dan buiten laten staan? _O-

Op eigen risico :')

Wel echt maf hoor recht in het oog zitten. Zon schijnt, 30 graden, alsof er niets aan de hand is

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:18

purny schreef:
Ik heb een kennis in Georgia wonen. En hij reageert niet op de app

Inmiddels al contact gehad?

Ik ben vanmorgen geland op Amsterdam.
Met heel veel moeite de overstap gered, ze hebben het toestel op mij en mijn medereiziger laten wachten (84 jarige oma van vriendin die gelukkig begeleiding tijdens de overstap kreeg, we stonden op een aparte boeking dus als ik het zonder dit moest doen had ik de aansluiting zeker gemist). We hadden een uur vertraging maar door het weer konden we niet landen waardoor we ruim 30 minuten rondjes gevlogen hebben boven Washington.
We zijn letterlijk als eerst van het toestel gehaald en hebben 12 minuten moeten rennen (zowel de assistance als ik hadden geen pootjes meer over := haha) naar het andere toestel. De gate was al gesloten eigenlijk dus ze hebben ons er snel op geloodst en achter ons direct afgesloten. Was nog niet eens bij mijn stoel of we waren al aan het taxiën richting startbaan. :+
Vind een korte overstap als ik alleen ben of met 100% mobiele mensen niet heel erg, maar icm met de weersomstandigheden nu besef ik dat ik echt geluk heb gehad. En bijzonder genoeg was ook de koffer aangekomen, was bang dat die het niet ging redden hihi :D

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:54

Pff, dat is een pittige terugvlucht geweest Gowlan. Gelukkig nog wel de aansluiting, met hulp, kunnen halen.


Heftig om de ravagefoto's te zien, wat heeft het weer veel leed veroorzaakt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:12

Zo Gowlan, dat heb je wel veel geluk gehad dat je de overstap gehaald hebt. Altijd vervelend om je zo te moeten haasten. Gelukkig weer thuis.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 20:12

Dat is toch een soort van mazzel hebben dan Gowlan. En fijn dat je koffer er ook was. ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:29

Al iets gehoord van je kennis, Purny? Ik hoop dat alles in orde is.
Verschrikkelijk, echt onvoorstelbaar die ravage.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:35

Toevallig gelukkig een appje. Maar ik denk dat hij zonder stroom zit nu. Na m’n appje terug nog geen reactie

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Askim
Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:38

Heftig zeg!!

Wij gaan 2 of 3 augustus weer drie weken weer richting Cali.
Volgend jaar zijn we met ons viertjes (33, 31 en tweeling van 7) en mijn schoonouders gaan mee.

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:03

Pfew, Gowlan! Da's niet niks.

Ik had eerder dit jaar mijn reisverzekering afgesloten voor UK + Europa, omdat ik het niet zag gebeuren dat ik het komende jaar naar de USA zou gaan. Nou, mis natuurlijk. Heb een directe vlucht naar Austin (vanaf Londen) geboekt voor mei, en blijf daar twee weken bij een vriendin. :D

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:37

Ik de 18e weer vliegen *\o/*

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:16

En ik wil boeken voor 3 maand.. voor eind november/december. Maar deze zomer ben ik al 2 maand geweest, dus ik ben bang voor de douane. Langs de andere kant zou mijn case tegen dan wel eens goedgekeurd kunnen zijn.. maar wie zal het zeggen ;( (zou echt wel moeten..)
Denk je dat ze lastig zouden doen als ik zeg dat ik kom om bij mijn moeder te zijn? Niet meer dan normaal toch?

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:48

zolang je niet langer dan 90 dagen blijft heb je geen problemen

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:12

@Titanic: Als je werkt, vraag of je baas een brief in het Engels wil opstellen waarin hij verklaart dat je een vaste baan hebt. Neem daarnaast loonstroken mee. Zo kan je aantonen dat je weer teruggaat. Collega van mij ging regelmatig naar zijn dochter, heeft een keer gezeur gehad en stond dus in de computer. Elke keer werd hij bij het naar binnen gaan eruit gepakt. Door zijn bewijs van zijn huis en werk in Nederland verliep dat vlot.

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:31

Wij gaan deze zaterdag naar Schiphol. *\o/*

Maar alleen mijn vriend vliegt naar Amerika en ik ga weer met de trein terug naar huis. -O-

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:19

Ik ga donderdag zuslief wegbrengen. Even het sfeertje proeven.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:31

Victory-Boy schreef:
Wij gaan deze zaterdag naar Schiphol. *\o/*

Maar alleen mijn vriend vliegt naar Amerika en ik ga weer met de trein terug naar huis. -O-

-O- dat is dan wel jammer haha

xTitanic schreef:
En ik wil boeken voor 3 maand.. voor eind november/december. Maar deze zomer ben ik al 2 maand geweest, dus ik ben bang voor de douane. Langs de andere kant zou mijn case tegen dan wel eens goedgekeurd kunnen zijn.. maar wie zal het zeggen ;( (zou echt wel moeten..)
Denk je dat ze lastig zouden doen als ik zeg dat ik kom om bij mijn moeder te zijn? Niet meer dan normaal toch?

Zorg alsjeblieft dat je zelf de dagen na telt! Ik heb ooit via cheap tickets geboekt (was toen het goedkoopste) voor precies 90 dagen. Na ontvangst tickets kreeg ik twijfels en bleek na controle dit 91 dagen te zijn (92 met dag van thuiskomst).
Het was een heel gedoe om dit te wijzigen want het waren -niet wijzigbarige- tickets. Cheap tickets kon niets voor mij betekenen (hoewel er zelf op hun site stond dat dit 90 dagen was, tja..), uiteindelijk via de vliegmaatschappij zelf (continental destijds) toch de vluchten kostenloos om kunnen zetten.
Heel veel geluk toen mee gehad. :j

Overigens: waarom precies 3 maanden? Zou op safe spelen en 2 of 2,5 maand gaan.
En als je alleen reist een grote kans dat je wel uit de rij gepikt wordt en streng wordt ondervraagt. Het ligt echter ook wel een beetje welke route je kiest qua vluchten.
En wat is je werkelijke reisdoel (mag ook in pb) of woont je moeder daar werkelijk en krijg je daar kost en inwoning? In dat opzicht zou ik me niet zo druk maken en gewoon zorgen dat je kan aantonen op thuisfront te werken en dat je thuis inkomen hebt.

Succes in ieder geval!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, janna, JoyenUnory, sinnekinne, spookyskippy en 69 bezoekers