[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

[VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 19:43

Afgelopen dinsdagavond ging ik mijn Quarter jaarling ophalen uit de opfok. Dit omdat mijn merrie met een blijvende blessure staat.

Vorig jaar eind Oktober bracht ik mijn kereltje in goed vertrouwen naar de opfok van stal Hommelink in Terborg.
Ik kreeg regelmatig foto's en updates over hoe goed hij het deed en ik ben hem een aantal keren op bezoek geweest. Wat ik wel raar vond was dat je eerst een afspraak moest maken anders kon je niet komen kijken bij je paard, maar goed.
Sinds deze zomer kreeg ik geen updates of foto's meer maar ik zocht er niks achter. Inmiddels weet ik wel beter ;(
13 Juli was ik nog bij hem en zijn vriendjes op visite geweest. Hij was een wel beetje schraal maar ja hard groeien en dat verschrikkelijke droge weer, dan zijn ze wel vaker een beetje schraal, dacht ik.

Dus gingen we, candalisa en ik, vrolijk op weg om mijn ventje op te halen :)

Eenmaal daar zijn we eerst langs de stal gereden om het paspoort op te halen en dan samen naar de wei te rijden (want zelf mocht dat niet).

Ik kreeg letterlijk de schrik van mijn leven..

Bij de wei aangekomen, de trailer geparkeerd en met zijn halster richting de wei gewandeld.
Het was al redelijk donker (19:45) maar met wat roepen kwamen ze onze kant op. Eenmaal bij de afrastering zag ik al dat hij nog schraler was geworden maar heel duidelijk was het niet zo in het donker. In de trailer stond ik voor zijn neus en had ik nog steeds niet goed gezien hoe erg het wel niet was...Ik was nog een beetje in een roes dat hij lekker mee naar huis zou gaan en ik hem eindelijk weer dichtbij zou hebben denk ik. Met geen mogelijkheid had ik mij kunnen voorbereiden op wat ik zag toen hij bij mij op stal in het licht kwam..
Ik ben zo enorm geschrokken :oo In plaats van mijn prachtige jaarling had ik een beestje wat zo uit het tv programma "Animal Rescue" kon zijn gekomen |( |( |(
Mijn pensionhoudster schrok zich ook dood en zei dat ze nog nooit zoiets ergs had gezien ;(

Ik ben die avond totaal in shock naar huis gegaan. De volgende ochtend (gisteren) heb ik geappt dat ik dus enorm geschrokken was van hoe erg Rudi er wel niet uitzag en dat ik zoiets alleen heb gezien op tv bij "Animal Rescue". Het hele app verhaal zal ik jullie besparen. In het kort kwam het er op neer dat ze altijd wel wat schraler konden zijn als ze in de groei zijn en dat ze hem zelf ook graag wat dikker had gezien en dat ze altijd heel begaan was met de dieren...

De foto zegt genoeg, lijkt me |(

[ img ]

Ik heb gelijk die middag mijn dierenarts laten komen en ook die spreekt er schande van hoe Rudi eruit ziet. Hij zit onder de wormen en heeft al zijn bespiering verteerd.
Hij heeft hem gelijk ontwormd met een pasta én gespoten tegen de wormen samen met nog een vitamineboost. Normaal zou hij het zo niet doen zei hij, maar in dit geval moest het anders kon het wel verkeerd aflopen met Rudi. Zaterdag komt hij de behandeling nog een keer herhalen en verder moeten we hem voorzichtig aan bijvoeren zodat er weer een beetje vlees op komt. Dit proces gaat zeker wel een maand of 4 in beslag nemen en dan hebben we het nog niet over de blijvende schade die Rudi misschien heeft door de wormeninfectie..

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:46

Jeetje dat ziet er niet uit. Hopelijk knapt hij snel op en heb je hem uit nood eerder opgehaald dan gepland.

Ik zou daar ook zeker een melding van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:47

Omg... wat bizar dit... :\

Heel veel sterkte met het opknappen van dit mooie paardje.
En kijken of je iets van stappen kunt ondernemen tegen deze 'opfok'.

Mariska_28
Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:47

Damn... Je kon zeker niet zien of hij de enige was die er zo uit zag of dat de rest er ook zo aan toe was? Niet best..

ikkedus
Berichten: 3243
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:48

Holy crap! Dat is niet mis nee!
Arm mannetje! Gelukkig kan de natuur een hoop fiksen bij een jong dier, dus hopelijk komt hij er zonder restschade van af.
Denk wel dat de factuur voor alle dierenarts kosten richting de opfok stal mag zeg. -:(-

[o]

daantjuhhh
Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:49

Afschuwelijk. Wat een nachtmerrie zeg.
Hopelijk knapt hij snel weer helemaal op.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:49

Wow, dat is niet fijn. Schandalig.
Wij gaan sinds een aantal jaren in minstens iedere maand kijken, helaas ook door schade en schande wijs geworden. Vaak komt het wel weer goed, maar ik snap dat je je in dit geval veel zorgen maakt!
Sterkte!

Sarah_Fons
Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:50

Oh nee wat erg. Schandalig dat zoiets zomaar kan gebeuren. Hopelijk heeft hij geen blijvende schade opgelopen %) Gelukkig is hij nu in goede handen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:50

Ik zou hier ook een melding van maken, misschien staan er nog wel meer jonkies zo bij.. Gelukkig heb je hem nu thuis.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:51

Oei oei oei. Dunner worden kan maar meldt het even aan de eigenaar dan kan die eventueel maatregelen nemen. Zo laten doorsukkelen is gewoon bijna verwaarlozing. Vreselijk hopelijk loopt het goed af

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:51

Dit is echt héél bizar … Iets schraler oké, maar dit is niet 'iets schraler'. Hoe kan je met een stalen gezicht een dier zo terug geven aan eigenaren... walgelijk!

Heel veel sterkte en hopen dat hij snel en vlot hersteld en je maar weinig negatiefs hier aan over houd.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:52

Jeetje, dat heeft niets meer te maken met schraal door snelle groei. Dit is pure verwaarlozing.
Ik ben ook benieuwd hoe de rest er uit zag.

Kan deze verwaarlozing er voor zorgen dat hij achter blijft in de groei?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

julius_juut
Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:53

Zo zeg, dat is niet gewoon een jong paard die alles verbruikt aan groeien maar gewoon verwaarlozing. Dit was een plek waar je voor betaalde?

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:53

Arme hoopie gelukkig staat hij nu lekker op zn plekje en met een hoop TLC en voer zal die goed opknappen!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

angelpam
Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:54

Omg wat erg. Gewoon geen woorden voor. Dat zo iets zich opfok mag noemen.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:54

Ik heb even een korte zoektocht gehouden over deze opfok omdat ik ze niet ken. Kwam wel wat anders tegen dat niet zo fraai was :oo
Maar ik hoop dat er geen blijvende schade is

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:56

Jeeetje. En de rest vd kudde?

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:56

Hier zou ik dus zeker melding over gaan maken, wát ziet die er uit :oo Gelukkig heb je hem nu bij je, ik wil niet weten hoe het anders zou zijn afgelopen.


Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:58

Ach, arm ding :( Wat fijn dat hij nu weer bij jou staat TS. Hopelijk komt hij er snel weer bovenop.

Zoals al gevraagd is, weet je of de andere paarden in de opfok er ook zo mager bij stonden?

*pum*

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:58

Donders niet normaal, wat vind de opfok er zelf van?
Hier mag wel een vergoeding tegenover staan, en weinig gras door droogte ok, maar dan ga je toch potdorie bij voeren?
Sterkte er mee

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:58

-O- -O- -O-
Ik hoop dat hij helemaal herstelt...

~Turbohoof Solutions ~

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:59

Helaas heeft een oude bekende van mij dit ook met haar paard gehad.
En nog wel bij een ruiter die goed bekend staat.

Hij zag er niet uit en net zo mager.
Inderdaad weer opbouwen en ze gaf hem senioren slobber er naast.
Dat is een goede dikmaker.
Na een maand ga je al echt verschil zien hoor.

Het is te schand voor woorden.
Die mensen moeten zich de ogen uit hun kop schamen.
Zeker melden!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 11-10-18 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:59

Hier zou ik direct melding van maken en ook zorgen dat de eigenaren van de opfok gigantisch op hun plek worden gezet. Wat een kl**tzakken. Dan is opfok dus puur centen binnen harken en geen zorg verlenen, zou ze voor de rechter slepen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:59

jeetje ik zou daar iets mee doen en het openbaar maken. en het gaat niet eens zozeer om vergoeding maar ik zou mensen hier toch voor willen waarschuwen

verder zou ik nu even wachten met nog eens ontwormen zo vlak op elkaar heeft geen nut, beter over 3 weken nog eens.
nu lekker seniores bij gaan voeren en ik zou persoonlijk als het kouder word deken op doen.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:59

Zo zeg het kippenvel staat op mijn armen :oo :oo :oo

Wat afschuwelijk!!! Hoe kunnen ze dit doen!!

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Heel veel sterkte en hopelijk komt hij er ongeschonden uit!

en ik zou zeker melding maken bij de (dieren) politie.
Dit moet stoppen!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers