Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:35

casperzazoe schreef:
Zal goed naar het weer kijken barbadientje. Komende week is nog ontzettend warm in Kruger, meestal dieren houden zich dan gemak en liggen voor Pampus verstopt in de bosjes, dat is zonde natuurlijk. Geloof dat het daarna weer wat koeler wordt en dan zijn de dieren meer actief!
Als het frisser is op de Garderoute, jammer dan maar je mist er niks door.



Ja precies dat is dus ook de reden dat we een beetje zitten te dubben.. anders zitten we begin oktober (2e week) in het Kruger, zou dan idd wel beter zijn!

Plus we gaan eigenlijk meer voor Kaapstad, Stellenbosch enz, maar in het kader van we zijn er nu toch willen we Kruger niet overslaan

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8


manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 09:18

Gewoon even nieuwsgierig; maar waarom vlieg je dan niet op Kaapstad?

Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:20

Zeker niet overslaan inderdaad! Safari's in de westkaap zijn toch want minder hoor ik vaak, niet het "echte wild" zou de panorama route ook niet overslaan. Als je in de buurt bent kun je die ook gewoon in een dag rijden .
Geloof dat er nu een hittegolf gaande is in het Noord-Oosten dus de 2e week van oktober heb je wel kans dat het wat koeler is!

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:29

manzano schreef:
Gewoon even nieuwsgierig; maar waarom vlieg je dan niet op Kaapstad?


Omdat het vrij veel scheelde op de vlucht op het moment dat we gingen boeken :)
Hebben daar wel voor gekeken toen! Zaten toen ook nog een beetje te twijfelen of we alles wilden Touren of alleen beneden dus vandaar toen voor J’burg gekozen..

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:57

Dan ga je een binnnlandse vlucht pakken? Hoe lang ga je? Eindigen met Kruger is ook gewoon leuker. Tussendoor nog Addo of Hluhluwe :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Barbabientje
Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:20

Ja willen dan idd een binnenlandse vlucht pakken :j

Gaan 20 dagen, maar zoals het er nu naar uit ziet inderdaad eindigen met Kruger

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:40

Leuk vooruitzicht!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

StormMilagro
Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:34

Eindelijk kan ik hier weer gaan meepraten met zelf een reis in het vizier! Vandaag geboekt, 5 maart t/m 27 maart met mijn moeder. Vliegen op Johannesburg (ik wil Kruger nooit missen) en willen Lesotho meepakken (hopelijk te paard want we rijden allebei), daar zijn we nog nooit eerder geweest. Misschien een binnenlandse vlucht naar Kaapstad om bekenden uit mijn stageperiode op te zoeken.

Zoveel zin in, ik ben zo gelukkig nu! *\o/* *\o/*

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

MarijeR
Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:38

Hier zit de laatste ZA reis van het jaar er helaas weer op...
Echt een geweldige trip naar Kgalagadi gehad en daarna nog 2 dagen Pilanesberg om daar een beetje te relaxen.
Kgalagadi was qua fotografie best hard werken maar o.a. veel tijd kunnen doorbrengen met diverse cheetahs en ook een paar bijzondere sightings zoals de bruine hyena en de caracal.
In Pilanesberg 2 uur een luipaard kunnen volgen en fotograferen +:)+

Moet de foto's nog allemaal uitzoeken maar zal hier ook wel wat plaatsen.

Voor volgend jaar ga ik ipv Zuid Afrika eens naar Kenia al zullen er vast ook wel 1 of 2 kortere trips naar ZA bij komen maar die staan nog niet vast.
Wel al druk bezig met de planning van een 2020 trip voor ZA en (voornamelijk) Botswana 8-)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:39

Ik moet nog een reisje plannen dit jaar. Twijfel of ik nog eens ZA doe of toch iets anders.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:09

Wow klinkt heel gaaf Marije. Benieuwd naar je foto’s! Wij hebben 2,5 dag kaapsfad erop zitten. Wat een fantastische stad! Gisteren wel de ‘fout’ gemaakt om midden op de eerste mooie lentedag in de schoolvakantie naar de tafelberg te gaan. 3u in de rij gestaan. Daardoor andere dingen moeten missen. Maar verder allemaal fantastisch vooral voor zonsopkomst lionshead :D

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:18

Hier ook twijfels over de volgende reis, het gaat denk ik wel Zuid Amerika worden (Patagonie), maar toch blijft zuidelijk Africa wel erg trekken na Namib, Botswana en een deel ZA. Ik zou nog graag in Botswana echt de woestijn in willen trekken, maar ik geloof dat het alleen in konvooi is.

Kenia is ook erg mooi, maar wel heel anders hoor! Die hebben echt een dip gehad in het toerisme en daardoor vond ik de lodges en dergelijke veel meer vervallen. Namibie en Botswana zijn echt een stuk verder. Uganda/Rwanda trekt mij ook wel, wellicht komen die op de lijst.

MarijeR
Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:18

Een voorproefje...

[ img ]

De eerst volgende reizen zijn hier ook niet naar Afrika maar Schotland, Noorwegen en (weer) Wit Rusland. En nog wat andere trips in de planning maar die staan nog niet 100% vast qua data.
Maar ik kijk ook al erg uit naar de Afrika trips, dat blijft toch het mooiste :o
In Kenia is het een deel in lodges maar het meest in een tentenkamp. Dat heeft ook mijn voorkeur moet ik zeggen.
De 2020 Botswana trip wordt ook volledig kamperen en een deel ook wild kamperen.
Afgelopen trip hadden we leeuwen tracks in het kamp en 's nachts keek ik een jakhals recht in de ogen toen ik de tent een stukje openritste toen ik hem hoorde om de tent :D

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:04

Wauw, wat een fantastische foto Marije <3

En fijne vakantie Queeleens!!

Gisteravond heb ik mijn album van de vakantie in Zuid Afrika besteld, dus binnenkort weer nagenieten met alle foto’s :D

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:43

*\o/* :D
Ik heb heimwee :Y)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:39

oooh wauw!! Wat een geweldig prachtige foto zeg!! <3 <3

IK HEB GOED NIEUWS GEKREGEN *\o/* *\o/* Vanmorgen de eerste poging gedaan bij de ambassade in Den Haag, en na een kleine aanpassing die ik nog snel kon doen bij een printshop verderop...waren alle papieren gewoon GOED! Vorig jaar echt 3x weggestuurd ofzo, en nu gewoon in 1x!! Dus fingers crossed..en nu wachten op de goedkeuring voor m'n visum van 3 jaar :):)

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:34

Zo blij voor je Wilke dat het in een keer is gelukt! :D

Als er nou binnen nu en drie jaar goedkope vliegtickets zijn kom ik je opzoeken haha. :P
Ben hier nog geen week maar vind het nu al een fantastisch land!

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

StormMilagro
Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:05

Wauw supergaaf Laughterline! Ik heb gezegd dat als het niks wordt met de jongen die ik nu ‘date’, ik ook werk ga maken van emigreren.

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:22

Ik kom me eigen hier maar even melden. Wij willen met onze 2 meiden in de zomervakantie van 2020 naar Afrika. Althans we wil een reis met ze maken die nog lang in onze geheugens blijft staan. De meiden zijn dan 17 en 12. Ik heb het topic nog niet helemaal doorgelezen en heb me ook nog helemaal niet verdiept in het hoe en wat. Dus wie heeft de ultieme tips. Ik wil niet alleen maar auto rijden, liever een kleiner gebied en alle rust om het te bekijken dan veel km. Ik heb ook geen idee of er visums nodig zijn oid. Ik ben geen held in wildkamperen ofzo hahaha. We willen uiteraard wel de big 5 proberen te spotten.
We helpt me iets van helderheid te scheppen in de vele mogelijkheden?

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:33

Als je liever geen grote afstanden rijdt, dan zou ik me richten rondom Kaapstad - de garden route. Ook daar zijn mooie game reserves te vinden. Een visum heb je niet nodig, tenzij je langer dan 90 dagen in het land wil blijven :P

Wil je met een georganiseerde reis mee of zelf op eigen houtje gaan ontdekken?

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 19:02

Heel persoonlijk. Itt laughterline zou ik op Jburg vliegen en daar een ronde maken.

Dus wat wil je vooral zien?

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:48

Oh super dat jullie meedenken! Ik/we zijn erg van de natuur en graag ook wild/big 5 spotten. Ik ben echt helemaal blanco nog qua Afrika of überhaupt verre reizen. We zouden wel op ons zelf willen mits dat te doen is en wel alle overnachtingen enzo geboekt zijn.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Denise_Storm
Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:41

Wij gaan ook echt voor de Big five en hebben besloten te vliegen op Johannesburg. We gaan ongeveer 22 dagen met huurauto. Ons reisplan is ongeveer:
Johannesburg, Blyde River, Panoramaroute, Kruger Park, Swaziland, St. Lucia, Uhmlanga, Drakensberg, Golden Gate Park en weer terug in Johannesburg.

Als je echt voor het wild life gaat, zou ik sowieso naar het Kruger en Hluluwe gaan. De reacties die ik daarover heb gelezen, zijn echt super tof. Mocht je ons precieze reisplan willen weten, mag je wel een PB sturen hoor!

Wij zijn net weer bezig geweest met onze plannen (wij willen eind september 2019 gaan). Ik verwacht eind deze week dan wel een nagenoeg definitief reisplan. We boeken via Riksja en worden zo fijn geholpen. Heb nog even overwogen om zelf alles te boeken, maar ze zijn zo aardig en het is voor ons allebei de eerste keer buiten Europa dat ons gevoel via Riksja dan toch fijner is.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:49

Ik heb jou route even vlug bekeken, maar wat ontzettend gaaf! De afstanden zijn ook te overzien al snap ik dat t op Afrikaanse wegen niet even gemakkelijk rijd. Ik ga je een Pb doen

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 09:41

Dat rondje zou ik ook doen inderdaad! Wij hebben het min of meer andersom gedaan... Vanuit golden gate naar de kust en dan via hluhluwe naar Kruger en terug naar Jburg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 bezoekers