USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 04:58

Als je via momondo, skyscanner en Google flight zoekt gaat dat verhaal niet op.
Wat wel scheelt is het moment van kijken. Zo schijnen tickets ‘s nachts en ‘s morgens heel vroeg daadwerkelijk goedkoper te zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Gowlan
Berichten: 4969
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 06:07

Dallista schreef:
Stap zo het vliegtuig in, moeilijk te geloven dat er een volle maand voorbij is gegaan. Time flies when you’re having fun!
Heb weer heel veel gezien en lol gehad, en veel mijlen gemaakt. Was autorijden maar net zo relaxed in Nederland als hier...

Goede reis! Ik stap zo ook op het vliegtuig :D

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:01

Mazzel Shilady! Vorig jaar hadden we ons al neergelegd bij het feit dat het ons pp €1200 zou gaan kosten, maar op de avond dat we definitief zouden boeken toch nog even kijken: hahaha €750 pp. Wel een hopeloze vlucht met op de heenreis 2x overstappen, maar de besparing was wel heel groot. Wat we toen nog niet wisten was dat beide vluchten een drama waren door aansluitingen missen, rennen, stress, tassen niet mee extra overnachting in Londen... kortom het zat ons niet mee, geclaimd en uiteindelijk €600 pp teruggekregen voor de heenreis en ook nog eens €200pp teruggekregen voor de terugreis _O-
Overigens schijnen de cookies een mythe te zijn https://www.travelvalley.nl/vliegen/het ... et-nu-echt

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:03

Wat is eigenlijk een beetje een "gebruikelijke" prijs voor een ticket?
Ik zag tickets voor zo'n €600, maar toen ik ging boeken waren ze gestegen naar €900.

Ik heb de cookies weggehaald en vanaf een ander ip adres ingelogt, maar de €900 ging niet naar beneden.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:32

Ceetje altijd goed naar de aansluitingen kijken ja!
Met deze ticket is het enige nadeel dat hij op de terugweg 6 uurtjes op chicago airport moet spenderen tot zn laatste vlucht maar aan de andere kant voor die prijs echt niet klagen lekker een beetje relaxen en wat eten .

Leys het ligt er echt aan wanneer jij wilt boeken.. laag seizoenen zijn het goedkoopst
Hoogseizoenen en bv feestdagen stuk duurder.
Er is haast geen pijl op te trekken de ene dag kan een ticket idd 600 zijn de andere dag 900
Tja wat te doen...

Waar wil je precies heen?

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:40

Tickets zijn ondertussen al geboekt :D

We vliegen op New Orleans, met 1 overstap en terug vliegen we vanaf Atlanta, met ook 1 overstap.
Moet zeggen dat het me mee viel, we waren zo'n €800 kwijt incl. koffers en stoelreserveringen.


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:52

Altijd humor, vlucht was perfect, er wordt vertelt dat ze wel een uur eerder zijn dan het schema.... maar ja, dan blijkt natuurlijk dat het halve spoorwegnetwerk plat ligt, dus zie dan nog maar eens binnen een redelijke tijd thuis te komen. ;-/

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:01

Tja, doorsnee prijs... Amerika is groot he :D Voor NYC en Florida vind je wel eens retourtickets voor €250-300 (mijn record is €250 retour NYC in maart en €230 retour Miami in januari), maar de westkust ligt heel wat verder en is ook weer veel duurder.

Daarnaast hangt het er ook allemaal vanaf wanneer je wilt vliegen (weekdag of weekenddag, schoolvakantie of niet), hoeveel overstappen je wil (rechtstreeks kan niet altijd maar is vaak duurder, hoe meer overstappen en lange layovers hoe goedkoper, meestal) en vanuit welke luchthaven (Brussel of Schiphol kan ook wel eens een verschil maken).

Josien_
Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:26

Iemand hier toevallig al eens een roatrip gedaan door noordoost Amerika en gecombineerd met een stukje Canada? :)
Wij zijn nu al wat aan het kijken voor een mooie reis in oktober 2019 en toen kwamen we dat tegen.
Het lijkt ons een mooi gebied. We willen om en nabij de 2 weken gaan en met een laag reistempo ;) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:39

Als je een laag reistempo aanhoudt, zou ik vanuit Boston of Toronto gaan. Vroeg in oktober heb je daar tussen meestal al de echte herfstkleuren. De White Mountains in New Hampshire, Green Mountains in Vermont. Acadia NP in Maine, wij vinden het er geweldig!

Een deel ervan deden we in 2007.

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:04

Josien_ schreef:
Iemand hier toevallig al eens een roatrip gedaan door noordoost Amerika en gecombineerd met een stukje Canada? :)
Wij zijn nu al wat aan het kijken voor een mooie reis in oktober 2019 en toen kwamen we dat tegen.
Het lijkt ons een mooi gebied. We willen om en nabij de 2 weken gaan en met een laag reistempo ;) .


Wij hebben NY - Boston - Stow - Montreal - Ottowa - Algoncquin - Toronto - niagara falls - Lancaster - Washington gedaan in 3 weken. Was een flink reistempo :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Josien_
Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:51

Bedankt voor de reacties :D !
Ik kwam dit tegen:
https://www.greatlakes-travel.nl/reisar ... usa-canada
Klonk als een leuke basis om mee te beginnen en zo de uiteindelijke reis samen te stellen :) .

Ik vermoed dat het ergens rond half oktober wordt dat we gaan. Maar nog veel uit te zoeken en te sparen natuurlijk :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:33

Dat lijkt aardig op de reis die wij gedaan hebben :) Pittig hoor, dat in 16 dagen

Citaat:
Washington DC
Dag: 11 - 136 km
U verblijft twee nachten (nacht 11 en 12) in Washington DC. Hier zetelt Barack Obama in het Witte Huis en op Capitol Hill is het Amerikaanse parlement in actie. Langs de Mall (het langgerekte wandelgebied dat het Witte Huis met Capitol Hill verbindt) staan een aantal van de beste musea van de Verenigde Staten, en in het verlengde van de Mall liggen de grote bekende monumenten: de obelisk van Washington, de rotunda van Jefferson, en de Reflection Mirror met het Lincoln Memorial. De eerste hoofdstad van Amerika was Philadelphia, tegenwoordig is het
Lees meer ..

Lekker uptodate :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Josien_
Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:53

Keet schreef:
Dat lijkt aardig op de reis die wij gedaan hebben :) Pittig hoor, dat in 16 dagen

Citaat:
Washington DC
Dag: 11 - 136 km
U verblijft twee nachten (nacht 11 en 12) in Washington DC. Hier zetelt Barack Obama in het Witte Huis en op Capitol Hill is het Amerikaanse parlement in actie. Langs de Mall (het langgerekte wandelgebied dat het Witte Huis met Capitol Hill verbindt) staan een aantal van de beste musea van de Verenigde Staten, en in het verlengde van de Mall liggen de grote bekende monumenten: de obelisk van Washington, de rotunda van Jefferson, en de Reflection Mirror met het Lincoln Memorial. De eerste hoofdstad van Amerika was Philadelphia, tegenwoordig is het
Lees meer ..

Lekker uptodate :D



Haha dat las ik ook al inderdaad!
Omdat je bij verschillende plekken twee dagen ofzo blijft klonk het redelijk relaxed. Zitten wel een paar flinke stukken rijden bij. Maargoed, is meer een voorbeeld. Hoeft niet zo, maar voor een eerste keer een handige leidraad :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:17

540 kilometer is echt heel erg ver op 1 dag hoor :) daar ben je je hele dag wel aan kwijt :)
Tuurlijk is het uitzicht in de auto wel mooi :)
Kan de vakantie niet tot 3 weken gerekt worden? Net wat meer tijd?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 11:31

Ik vind het ook veel voor 16 dagen, ook omdat je nog 2 dagen kwijt bent aan je vliegreis. Het is niet erg om een keer een dag 540 km te moeten rijden, maar dan moet je er ook wel wat langer verblijven. En twee keer zo’n afstand afleggen in 2 weken is wel veel, dan zit je echt een groot deel van je reis alleen maar in de auto... Ik zou óf langer de tijd nemen voor zo’n reis, óf andere keuzes maken in de route.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Josien_
Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:53

Bedankt voor de tips! Hele dagen in de auto is niet ideaal inderdaad. We zijn nu nog aan het oriënteren.
We weten dat we in Oktober 2019 naar dat gebied willen en dat we 2 tot 2,5 week willen gaan.
En nu verder bedenken :D

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:11

Kijken of je op bijvoorbeeld new york kan vliegen en dan vanaf toronto weer terug, zou dat een optie zijn?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:31

Bedenk wel dat half oktober de Fall Foliage zijn top ten noorden van Boston al wel gehad heeft.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:44

Keet schreef:
Kijken of je op bijvoorbeeld new york kan vliegen en dan vanaf toronto weer terug, zou dat een optie zijn?

Dan is het ook raadzaam om de drop-offkosten van de huurauto te bestuderen.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:08

Ceetje_bokt schreef:
Keet schreef:
Kijken of je op bijvoorbeeld new york kan vliegen en dan vanaf toronto weer terug, zou dat een optie zijn?

Dan is het ook raadzaam om de drop-offkosten van de huurauto te bestuderen.


Zeker een goed advies inderdaad. Was de planning erbij te zetten :+ maar kwam wat tussen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:22

Een drop off Canada - USA kan weleens heel priizig worden, als het al mag.

Webshop - digital art: MoTekent

Gowlan
Berichten: 4969
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 02:59

Donderdag helaas alweer terug vliegen naar NL. :(
En vanwege de 2 orkanen is mijn vlucht omgeboekt, ipv vanaf Orlando (waar ik nu ben) op Chicago, vlieg ik op Newark en vanaf Newark een overstap naar Ams van net 43 minuten. Wordt stevig doorlopen en hopen dat ik geen vertraging op MCO heb, denk ik zo maar!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 05:47

Ik zag idd er een aankomen. Maar die komt noord west van florida aan toch? Wel fijn dat nu al netjes is omgeboekt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Gowlan
Berichten: 4969
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:14

karuna schreef:
Ik zag idd er een aankomen. Maar die komt noord west van florida aan toch? Wel fijn dat nu al netjes is omgeboekt

Ik volg het niet mee zo haha :+

In ieder geval: onze vlucht naar New York zoveel vertraagd dat ik de overstap zou missen. Weer omgeboekt, nu via Washington. Toestel al een uur vertraagd inmiddels, maar als het goed is red ik deze overstap wel. Zit nu bij de gate op MCO, als het goed is over 5 minuutjes boarden. :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 9 bezoekers