USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:12

Ik heb zelfs mensen van in de 70 daar gezien :D En bovendien moest het na een bepaalde tijd stil zijn dus dat is ideaal. Ook een top locatie, loopafstand van Times Square
Planning is nu om met mijn zus te gaan in september, maar zij heeft zich ook opgegeven voor een internationaal congres. Dus als zij mee mag naar het congres ga ik in mijn eentje weer.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:17

Toen ik in San Francisco in een hostelkamer met 28 anderen sliep, lag er bij ons op de kamer een schrijver die in SF woonde, maar die voor inspiratie een week in een hostel ging slapen. Daar praatte hij dan met iedereen en zo deed hij nieuwe ideeën op. En zo ben ik nog heel wat meer leuke mensen tegen gekomen :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:24

Yasmine schreef:
Toen ik in San Francisco in een hostelkamer met 28 anderen sliep, lag er bij ons op de kamer een schrijver die in SF woonde, maar die voor inspiratie een week in een hostel ging slapen. Daar praatte hij dan met iedereen en zo deed hij nieuwe ideeën op. En zo ben ik nog heel wat meer leuke mensen tegen gekomen :D

Origineel! Ik kan dan weer niet met anderen op een kamer slapen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:00

Ik heb me nergens negatief uitgelaten over los budget of hostels. Ik zie me dat gewoon zelf niet doen en vind juist dat jij, Purny, alles op jezelf betrekt. Jij begon over een aanval op low budget naar aanleiding van een opmerking van Fitroy.

Ik heb niks ten nadele van jouw manier van reizen gezegd, alleen aangegeven dat wij het anders doen en waarom. En ja, ik vind low budget reizen niks voor ons, dan zou ik ook niet gaan. Maar voor wie dat kan en wil: helemaal goed!

Webshop - digital art: MoTekent

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:08

Was ook een misverstand. Excuus hiervoor

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:30

Toen we nog hondloos waren, gingen we ook drie/vier weken, maar nu niet meer. Afgelopen zomer twee weken en omdat je dagen zo intensief zijn, heb ik na twee dagen al het gevoel dat ik wéken weg ben. En aangezien wij altijd gebonden zijn aan schoolvakanties zijn onze tickets vrij prijzig, maar we maken er een sport van om toch zo goedkoop mogelijk te vliegen. Daarnaast kamperen we veel en dat is ook goedkoop, maar onze reizen zijn misschien lowbudget, maar zo voelt het niet, omdat we verder alles doen wat we willen :D

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:33

purny schreef:
Was ook een misverstand. Excuus hiervoor


Dank je!

Ceetje, wij kunnen gaan wanneer we willen en dat scheelt echt heel veel.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:48

En als ik het kon betalen, vloog ik ook businessclass hoor Monique :D

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:00

Ik hoef ook echt geen 6 weken weg te zijn, veel mensen kunnen dat ook gewoon niet om andere redenen dan geld. Huisdieren, werk, andere verplichtingen, niks om op neer te kijken. Net zoals low budget. Op vakantie kunnen gaan is natuurlijk al niet low-budget maar een rijkdom :) Al zou ik echt wel willen dat ik er wat meer geld aan kon besteden hihi

Anthea schreef:
knabbelgirl schreef:
Hier ook altijd 200 dollar mee :) gewoon voor het geval dat

Wanneer ga je weer Purny?

Hoe gaat het met de andere persoon die voor een K1 visum ging? Of was dat rond en ben ik dat vergeten?


Ik denk dat je mij bedoeld? Ik zit sinds 4 september in Noord Californië, we zijn inmiddels getrouwd :))

[img]m/aQzQsF.jpg[img]

En we hebben een hondje geadopteerd :D

[img]m/lgl4Mt.jpg[img]

Ja klopt! Sorry kon niet meer op de naam komen. Wat leuk joh, van harte gefeliciteerd *\o/*

purny schreef:
Ach ik vond de redenering over het hostel een beetje minder waardig.

Volgens mij totaal niet zo bedoeld! Ik zou ook nooit in een hostel gaan, ik heb door mijn gezondheid echt een zo prikkelarm mogelijke omgeving nodig om te rusten, dat vind je niet in gedeelde kamers of een partyhotel. En ik hou ook niet van steeds mensen om me heen, zeker omdat ik de avonden meestal gewoon 'binnen' door breng :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:23

Nu we het toch over slaapplekken hebben. Motels. Ik heb er geen beeld bij. Maar is zo iets veilig, goedkoop en wat zijn bekende ketens?
Ik heb alleen een beeld uit de films erbij. :=

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:29

De meeste zijn gewoon veilig hoor. Sterker nog, de meeste motels waar ik in heb gezeten zijn gewoon hotels die langs een snelweg liggen. Geen uitstekende faciliteiten (vaak geen restaurant of bar) maar wel op handige locaties en vaak heel goedkoop.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:36


Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:57

Wij slapen ook regelmatig in een motel 6, basic maar goed te doen. Prijs is afhankelijk van de locatie.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:00

Dat is goed om te horen. Reserveer je een motel dan ook van te voren of gewoon als je er langs rijdt en dan een kamer huren?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:01

Ceetje_bokt schreef:
Wij slapen ook regelmatig in een motel 6, basic maar goed te doen. Prijs is afhankelijk van de locatie.


Hebben wij bij Boston ook gedaan. Net gerenoveerd. Prachtig en ruim :)
Dat er werkzaamheden op de weg naast het hotel waren konden ze ook niets aan doen

Wij regelen alles vooraf

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:02

Kan allebei. Wij bepalen meestal een dag of twee van tevoren waar we twee dagen daarna willen zijn en boeken dan gelijk een hotel/motel/whatever via booking.com. Motel6 is idd prima! Het beeld dat je vanuit films mee krijgt is vaak van die 'charge by the hour' motels, die bestaan wel maar kom je echt niet zo veel tegen als je zou denken :))

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:25

Ik boek bijna alles vooraf.

Webshop - digital art: MoTekent


shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:43

Citaat:

maar sowieso zal ik nooit boeken als ik in de reviews veel klachten zie over vieze kamers, hardware bedden of geluidsoverlast en stank.[/quote]


Vooral met de motels raad ik aan kijk goed naar revieuws ivm kakkerlakken en bedbugs

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:53

Wij boeken ook altijd alles vooraf. Eigenlijk vooral omdat ik zeker wil zijn dat we een goed hotel hebben, dus ik doe altijd voor iedere slaapplek (of het een motel, hotel of hostel) is wat research op voorhand. Is het goed gelegen, is de prijs niet veel te hoog voor die locatie, waar ligt het tov bezienswaardigheden, is er gratis parking enzovoort.

Motels zijn prima betrouwbaar, maar ik kijk liefst op voorhand even naar de reviews van andere gasten.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:57

Wij boeken het meeste vooraf, da’s even deel van de voorpret. Maar houden ook een paar nachten vrij om soms wat flexibel te zijn.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:58

Yasmine schreef:
Fitzroy, vind het een beetje jammer want je mening over low budget reizen komt best neerbuigend over, ook al is dat niet bedoeld.

.


Nee, dan lees je idd niet goed. Ik geef aan dat ik liever thuis zou blijven dan in bv. hostels te verblijven. Maar daarmee kijk ik nog niet neer op mensen die dat wel doen. Voor mij zijn kramperen en hostels echt horrordingen. Ik wilde dat ik dat leuk zou vinden, dat zou een hoop geld schelen ;)

Wij boeken altijd alles vooraf en meestal lang ook. Als je een mooie accommodatie wilt hebben moet je daar tegenwoordig snel bij zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:21

Vorig jaar met m'n tante en neef en nicht op reis geweest door PA en VA. Van te voren hadden we een couponnenboekje gehaald bij het Welcome Center bij de grens.
We gingen ter plekke bellen en vragen of ze nog kamers vrij hadden naast elkaar. Hadden ze kamers vrij gingen we kijken en besloten ter plekke of we gingen blijven.
Best mooie hotels gehad voor weinig.(duurste was 55 dollar met ontbijt voor mij alleen)

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:03

Citaat:
Wij boeken altijd alles vooraf en meestal lang ook. Als je een mooie accommodatie wilt hebben moet je daar tegenwoordig snel bij zijn.


Doen wij ook hoor! Allen de voorpret al, heerlijk!

Webshop - digital art: MoTekent

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:55

Bedankt voor alle reacties, hier heb ik veel aan. :D
Ga ik mij toch eens wagen aan een motel denk ik.
We hebben nog wel even, gaan pas eind april maar doen nu een beetje onderzoek waar we heen willen (omgeving Boston) en overnachtingen etc.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:10

Gewoon reviews lezen, Booking.com en Tripadvisor.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, BarbaravdW, gaucho, kosseh, Lotje033, Miiej, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers