USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:51

Wij hebben nooit meer dan $ 50,- bij ons en houden dat ook altijd over. Wij betalen alles met pin en CC tot aan de blikjes in de frisdrankautomaat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:54

shilady schreef:
Ik ga november weer terug voor thanksgiving en kerst en nieuwjaar
Ben sinds dw 25e terug. Prachtig weer gehad en ook weer paardgereden in de states!

Hoelang ga je dit keer purny?

Dit keer waarschijnlijk 10 dagen. M’n zus wil heel graag new york zien. Tussendoor een dagje naar m’n tante toe.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:44

Wij pinnen meestal 2 of 3 keer een cash bedrag en de rest met de cc

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:52

purny schreef:
shilady schreef:
Ik ga november weer terug voor thanksgiving en kerst en nieuwjaar
Ben sinds dw 25e terug. Prachtig weer gehad en ook weer paardgereden in de states!

Hoelang ga je dit keer purny?

Dit keer waarschijnlijk 10 dagen. M’n zus wil heel graag new york zien. Tussendoor een dagje naar m’n tante toe.


Klinkt leuk!
wel kort hoor ik ga meestal voor 3 weken soms 6
maarja ik kan bij mensen verblijven dus geen hotel kosten :o

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:53

Fitzroy schreef:
Wij hebben nooit meer dan $ 50,- bij ons en houden dat ook altijd over. Wij betalen alles met pin en CC tot aan de blikjes in de frisdrankautomaat.


Amerikanen zelf hebben nauwelijks contant bij zich ze doen alles met creditcard

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:09

@shilady: vorig jaar ben ik bij m'n tante geweest. Die woont een uur van NY af maar aangezien er dan vrijwel niks zal gebeuren qua sightseeing zal een hotel in Manhattan beter zijn

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:23

MoniqueT schreef:
Ik snap jouw redenen Purny. Wij zijn altijd op road trip en ik ben eerder bang dat ik wat vergeet uit een hotelkluis.
Dat is mijn vriend een keer gebeurd met zijn pasjeshouder in Kroatie, heel vervelend als je daar een dag later achter komt.



shilady schreef:
wel kort hoor ik ga meestal voor 3 weken soms 6
maarja ik kan bij mensen verblijven dus geen hotel kosten :o
Wat een vreemde en onnodige opmerking. Volgens mij is dat toch vooral afhankelijk van hoeveel vrije dagen en geld je te besteden hebt. 10 dagen voor NY lijkt mij een mooie periode.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:26

Vind het geen vreemde opmerking
want het zijn wel extra kosten die je maakt elke dag aan onderdak
toen ik nog geen contacten had opgebouwd ging ik ook een weekje maar dat is helaas zo om.

Als ik op het amerika forum kijk zie ik mensen wekenlang een camper huren of in hotels vertoeven en die zijn 8000 aan hun vakantie kwijt. Wij hier in het topic doen het iets lowbudget :o Ach steeds iets langer en steeds handiger worden met het plannen en het budget purny


shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:31

purny schreef:
@shilady: vorig jaar ben ik bij m'n tante geweest. Die woont een uur van NY af maar aangezien er dan vrijwel niks zal gebeuren qua sightseeing zal een hotel in Manhattan beter zijn


Oh woont ze in een buitenwijkje?
Ja dan is manhatten wel leuker
en natuurlijk met de metro kom je ook ver of trein dat doe ik ook vaak. Wel goed opletten met de metro kwa lijnen en routes ik vind het iets ingewikkelder dan in Nederland -O-
Vind hem in Boston vrij pittig.

Veel plezier op jullie reisje

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:33

Gelukkig maar dat er ook mensen tevreden zijn met een "low budget" 10-daagse vakantie. Ik kan er in elk geval nog steeds gelukkig van worden.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:33

Daarom ben ik nu al begonnen met m'n zakgeld. En ik ben heel handig met sparen geworden.
Dichte spaarpot doet wonderen.

Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:34

shilady schreef:
purny schreef:
@shilady: vorig jaar ben ik bij m'n tante geweest. Die woont een uur van NY af maar aangezien er dan vrijwel niks zal gebeuren qua sightseeing zal een hotel in Manhattan beter zijn


Oh woont ze in een buitenwijkje?
Ja dan is manhatten wel leuker
en natuurlijk met de metro kom je ook ver of trein dat doe ik ook vaak. Wel goed opletten met de metro kwa lijnen en routes ik vind het iets ingewikkelder dan in Nederland -O-
Vind hem in Boston vrij pittig.

Veel plezier op jullie reisje

South Plainfield in NJ

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:37

Je moet ook maar vakantiedagen hebben om meerdere keren per jaar 3 tot 6 weken naar Amerika te gaan.
Houdt voor de meeste werkende mensen snel op hoor

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:46

Ik begrijp de opmerkingen ook niet zo goed. Hoeveel geld je uitgeeft aan een vakantie, hoe lang je op vakantie gaat dat mag een ieder toch zelf bepalen.
Het klinkt nu alsof je alleen van een vakantie kunt spreken als je zes week weg bent ofzo. :+

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:48

purny schreef:
Daarom ben ik nu al begonnen met m'n zakgeld. En ik ben heel handig met sparen geworden.
Dichte spaarpot doet wonderen.

Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend


Ja proberen zoveel mogelijk in het laagseizoen te boeken dat scheelt echt honderden euroos!
Ik heb een regeltje en dat is als de ticket duurder is dan 600 dan kijk ik verder
probeer het liefst rond de 500 te blijven en dan vaak hou ik nog geld over dat kan je altijd bewaren voor in de toekomst :)
Dat is mijn low butget vakantie :o

Neem wat stroopwafels voor je tante mee! Doe ik ook altijd als ik naar bekende ga :P

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:52

purny schreef:
Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend
Wat vind je er spannend aan? Je kan bijvoorbeeld ook selecteren op hotels die kosteloos geannuleerd kunnen worden tot een bepaalde tijd. Dan kun je iets boeken als je een mooie prijs ziet, maar het eventueel nog veranderen.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:54

purny schreef:
Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend


Ik kijk ook graag op google flights dan kan je per dag zien hoeveel een ticket kost
en ik weet nog steeds niet hoe het kan of waar het aan ligt maar de ene dat is een ticket erg laag en dan de dag erna een aantal honderd euroos hoger terwijl het niet eens op een feestdag valt ofzo :? Expedia heb ik laatst ook een goede ervaring mee gehad kwa prijs. :):)


Ik zie trouwens enorm op tegen de kou in de states dit word mn eerste wintertrip :brr:

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:54

Grit schreef:
Gelukkig maar dat er ook mensen tevreden zijn met een "low budget" 10-daagse vakantie. Ik kan er in elk geval nog steeds gelukkig van worden.

Dit dus haha. Ik ben één keer ongeveer 6 weken naar de states geweest (oke ik had visa en ticket voor 3 maanden maar door omstandigheden omgeboekt). En een keertje iets van 11/12 dagen. En natuurlijk is een weekje of wat zo voorbij en eigenlijk 'te kort'. Maar ik ga vrijdag ook naar Florida tot de week erop op donderdag (vrijdagochtend hier terug), puur omdat het niet anders kan (ik ga voor de bruiloft van een vriendin en ben daar bruidsmeisje, maar ik doe een opleiding en kan nu eenmaal niet meer dagen missen). Daarnaast ben ik nu ook een 'arme studente' dus buiten dat ik vanwege school nu even niet langer kan, heb ik er ook even het budget niet voor.. En ook ik heb connecties waardoor ik niet persé in een hotel oid hoef te verblijven (wat wel scheelt qua kosten ja!). Maar ik vind het toch wel fijn als ik daar centjes kan besteden en dingen kan doen (die dus geld kosten). Maar ook de hypotheek kosten thuis, stalling paard, auto, verzekeringen, enz gaan door. Ik ben daarom ook zeker niet ontevreden dat ik nu 'slechts een klein weekje' ga. :)
Neemt niet weg dat ik het liefst ook langer ga hoor, en ik ben blij voor anderen die wel langer en vaker gaan dan ik. En ik denk dan 'wie weet over een aantal jaar dat ik dat ook weer kan doen'. :j

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:04

Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik een keer met 6 weken na 3 weken ontzettend heimwee had :o
En toen duurde derest vd weken nog lang _O-

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:05

Gowlan, wat leuk dat je dit voor je vriendin doet, alvast veel plezier! Toen mijn broer trouwde weet ik dat hij echt blij was dat zijn Nederlandse vrienden het lukte om de groomsmen te zijn, want vanzelfsprekend is het niet. En ik vond het erg spannend bruidsmeisje te zijn.

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:06

Heimwee naar huis? Dat heb ik wel met logeerpartijtjes en kampen gehad vroeger of als een vakantie totaal niet beviel, maar nog nooit met de states gelukkig :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:08

Grit schreef:
purny schreef:
Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend
Wat vind je er spannend aan? Je kan bijvoorbeeld ook selecteren op hotels die kosteloos geannuleerd kunnen worden tot een bepaalde tijd. Dan kun je iets boeken als je een mooie prijs ziet, maar het eventueel nog veranderen.

Hoe het bijvoorbeeld zit met betalen in het hotel. Ymca accepteert wel cash maar ik heb ook alleen een prepaid cc. Booking had wel een leuke aanbieding.
Eerst m'n proefplaatsing doorkomen daarna kijken voor een ticket en hotel.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:09

shilady schreef:
purny schreef:
Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend


Ik kijk ook graag op google flights dan kan je per dag zien hoeveel een ticket kost
en ik weet nog steeds niet hoe het kan of waar het aan ligt maar de ene dat is een ticket erg laag en dan de dag erna een aantal honderd euroos hoger terwijl het niet eens op een feestdag valt ofzo :? Expedia heb ik laatst ook een goede ervaring mee gehad kwa prijs. :):)


Ik zie trouwens enorm op tegen de kou in de states dit word mn eerste wintertrip :brr:

Met die enorme berg sneeuw denk ik

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:09

Ja ik heb dat van mn moeder die had vroeger als kind heel erg heimwee zelfs een nachtje logeren was inderdaad uit den boze... Ik weet niet wat er mis ging het gevoel overviel me ineens!
Wel leuk dat je bruidsmeisje bent idd! Rot met studie ertussendoor die school vakantie zijn ook niet zo lang vaak net een weekje of meschien 2... en dan de zomervakantie die tickets stervens duur :(

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:13

Purny ik ga naar missouri dus ik hoop dat het meevalt
maar ik vrees toch het ergste.. Een keer zat ik in Boston in oktober en toen had ik het al echt heel erg koud en dat was zonder sneeuw! Heb jij al is dat filmpje gezien van NY in de winter dat als je een vochtige trui buiten hangt hij bevroren is binnen een paar seconde :oo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, Furst, ingvdh, Plonspony, Roosch, Sannek90, thequeensmum, topsylover, Zoolgangster en 82 bezoekers