USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 09:13

Lijkt mij een prima rondje voor in dat tijdsbestek, de meeste mensen willen juist veel te veel in korte tijd. Nu heb je overal ruim de tijd voor. Gaaf om dit te combineren met Alaska! Welke periode willen jullie eigenlijk gaan?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:15

Die laatste vraag is belangrijk, zeker met het oversteken van de Sierra Nevada en sneeuw.
ik kan me herinneren dat wij van Death Valley naar Sequoia ongeveer acht uur gereden hebben, weet echt niet meer welke route.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:43

Bedankt voor jullie reacties! Dat klinkt positief, leuk :D

Wij zouden dan in de periode half augustus - eerste week september gaan. Verwacht dat we dan geen problemen met sneeuw hebben? Overigens vind ik het ook niet heel erg om een paar keer een wat langere reisdag te hebben als het niet anders kan. Als het overgrote deel van de reisdagen in ieder geval maar een paar uurtjes/max dagdeel rijden is :)


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:13

Fitzroy schreef:
Fijn Dallista, dat het meeviel. Mammoth Hot Springs vond ik ook prachtig.
Wij waren begin juni en hadden het geluk meerdere beren mét cubs te spotten, zo schattig (uiteraard op veilige afstand ;) )

Gaaf! Mammoth Hot Springs was echt fenomenaal, zo indrukwekkend!

Ik vind het niet zo heel erg dat ik de beren niet gezien heb, ik was al zeer onder de indruk (bbbrrr) van alle enorme bisons die op hun dooie akkertje op een paar cm naast de auto wandelen. Heb ook moose en (heel veel) elk gezien, geweldig.

Ben inmiddels via Idaho, Washington en Oregon in California aanbeland. Op aanraden van veel vrienden en onszelf, Crater Lake en Lassen (dat gedeeltelijk dicht is dit hele jaar) overgeslagen, (beide parken zijn prachtig, echt, maar na Yellowstone heb je er weinig te zoeken) en daarvoor in de plaats oa naar de OR kust gegaan. Die zou namelijk toch echt veel mooier zijn dan die van WA, die we vaak gezien hebben.

Was niet gelogen, wow! Whales kijken is een makkie, gewoon in de baaien kijken, zeeleeuwen, zeehonden, alles zit er. Ik had nog nooit walvissen gespot, erg leuk. En een enorme (! 100+) kudde elk die daar in de buurt het hele jaar door bivakeren.

Ben nu “thuis” bij vrienden waar de herten twee keer per dag langskomen; dit hele gebied is een en al hert, je moet zo oppassen tijdens het autorijden, vooral in de schemering lopen ze overal op de weg, eep. Kan nu echt even tot rust komen na heel wat mijlen autorijden, maar het was het weer meer dan waard. En ach, autorijden hier is zo makkelijk ivm Nederland.

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 12:13

Wauw, dat klinkt allemaal echt heel gaaf Dallista <3

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

wreckh
Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:18

Ik meld me hier ook weer. 2 jaar geleden las ik flink mee omdat we toen 3 weken met de camper door Californië zouden gaan reizen. Dit ging helaas niet door, omdat mijn zoontje niet goed herstelde van een oor operatie. Nu doen we een nieuwe poging, maar we hebben maar 2 weken nu. Dus besloten om nu voor Florida te gaan. We zijn met 5 personen, 2 volwassenen, kind van 11 en 1 van 9 en een baby van 10 maanden. Ik twijfel of ik Disney e.d. Mee wil pakken. Kids willen dat natuurlijk wel, maar ik heb er zelf niet zoveel mee, net als baby. Wel wil ik graag mooie natuur zien en lekker wandelen. Lekker op het strand, met camper bij ons, lekker rustig zonder veel mensen om ons heen. Is dit haalbaar daar?


Sowieso willen we graag met zo een hovercraft krokodillen kijken. Mag dat met een baby? Baby dan in draagzak mee?

* Afke * Marleen
/_ /-| /_/ /^ /_\

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:33

Gup is meegeweest op de airboat met 14 maanden gewoon op schoot.

Zou lekker een villa bij Orlando huren voor die tijd :) lekker de ruimte, eigen kamers, eigen zwembad. En alles in de buurt. Ook airboatrides enzo :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:37

Realiseer je wel dat Florida itt het Zuidwesten geen camperstaat is en daar ook niet echt op ingericht. Daarbij zijn er volgens mij issues om een baby legaal én veilig te vervoeren in een camper. Ik zou je daarover heeel goed inlezen voordat je besluit een camper te huren.

Edit: ik ga met Keet mee, huur lekker een villa. Je zou ook nog een week villa Orlando kunnen doen en een week Gulfcoast.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

wreckh
Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:44

Hmmm ok. Leek me zo lekker met een camper. Ik had al gelezen dat je het beste bij walmart een stoel kon kopen, omdat onze autostoeltjes idd niet veilig in de camper kunnen. Gelukkig hebben we nog niks geboekt. Hoe is het prijstechnisch dan? Is een Vila dan niet veel duurder? Wil eigenlijk niet midden in een stad zitten ofzo.

* Afke * Marleen
/_ /-| /_/ /^ /_\

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:50

Wij hebben een autostoeltje gehuurd in nederland. Kon gup in in het vliegtuig en in Florida veilig in de auto :)

Villas zitten vér buiten de stad :) en is niet gek duur :) rond de 100$ per nacht. Maar dan heb je wel alles lekker prive :)
https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p8162356 70$ per nacht bijvoorbeeld

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

wreckh
Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:59

Hmmm begin nu toch wel erg te twijfelen weer. Moeilijk hoor vakantie uitzoeken.

We hadden echt een rondreis in ons gedachten. In een huis zitten trekt me helemaal niet.

* Afke * Marleen
/_ /-| /_/ /^ /_\

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:26

Wij hebben de laatste vakantie 1 week in een villa gezeten. Vanuit daar overal naar toe gereden. St Augustine, Space Center, Tampa enz enz.
Daarna 3 dagen bij Sanibel in de buurt en 3 dagen op Key Largo :)
Maar hadden maar 1 kindje bij ons en geen 3 :) hotels zijn ook niet bepaald goedkoop en op campers is het niet echt ingesteld in Florida

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:30

Kan een villa bij Orlando ook erg aanraden. Heb het in 2010 (ook tegelijk met de WEG in Kentucky) gedaan voor vier weken en het was fenomenaal. Afwisselend steeds dagje pretpark / Tampa / sightseeing etc. en dan een dagje rustig, beetje shoppen enzo. Heerlijk!

Nadir schreef:
Wauw, dat klinkt allemaal echt heel gaaf Dallista <3


Yup, super vakantie weer. Maar word ook wel in de watten gelegd overal. Iedereen is zo hartelijk en gastvrij.

Was wat bevreesd voor de bosbranden, de I-5 naar het zuiden was eerder deze maand een stukje afgesloten en dan krijg je meteen een enorme omleiding en vertraging, maar het was alweer open toen wij er kwamen. Kon wel goed zien waar het gefikt had langs de interstate, en er kwamen uit de bossen ook rookwolken omhoog van lokale brandhaardjes.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:51

Wij hebben juist veel campers gezien en veel campings ook. Mmm

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:29

In Florida kan beide, de campings in de stateparks zijn erg leuk, maar de laatste keer Florida hebben we een villa bij Orlando gehuurd en dat was ook een super vakantie. Eigenlijk heb je dus niks aan mijn post _O-

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:56

Je kan ook gewoon een minivan huren en daarmee rondreizen. Genoeg betaalbare hotels in Florida, en in een minivan zit je wat meer comfortabel dan in een gewone wagen.

Ik ben zelf echt niet van het huren van een huis op 1 plaats, dus ik zou ook een rondje aanraden. Moet ieder voor zich weten, vind ik. Als jij graag rondreist, moet je gewoon rondreizen. Wij hebben het ook met onze ouders gedaan van jongs af aan.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:11

Patty14 schreef:
Bedankt voor alle tips! New York en Seattle zijn van de lijst gehaald voor deze reis.

En inmiddels Canada ook. Gaan voor alleen de rondreis aan de westkust zodat we daar goed de tijd voor kunnen nemen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:13

Patty14 schreef:
Patty14 schreef:
Bedankt voor alle tips! New York en Seattle zijn van de lijst gehaald voor deze reis.

En inmiddels Canada ook. Gaan voor alleen de rondreis aan de westkust zodat we daar goed de tijd voor kunnen nemen.

Straks zit je alleen twee weken in San Francisco :D

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:14

Ik denk een wijze beslissing, Patty.

Wanneer wil je eigenlijk, wreckh? Mei of zomervakantie ? Zeker in de zomervakantie met die hoge luchtvochtigheid zou ik niet kiezen voor kamperen. Je kunt idd ook prima hotels af, het is dan toch laagseizoen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:22

Ceetje_bokt schreef:
Straks zit je alleen twee weken in San Francisco :D

Haha nee, hier blijft het bij :D

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:24

Ceetje_bokt schreef:
Patty14 schreef:
En inmiddels Canada ook. Gaan voor alleen de rondreis aan de westkust zodat we daar goed de tijd voor kunnen nemen.

Straks zit je alleen twee weken in San Francisco :D


Er zijn ergere dingen dan dat..... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

wreckh
Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:03

Fitzroy schreef:
Ik denk een wijze beslissing, Patty.

Wanneer wil je eigenlijk, wreckh? Mei of zomervakantie ? Zeker in de zomervakantie met die hoge luchtvochtigheid zou ik niet kiezen voor kamperen. Je kunt idd ook prima hotels af, het is dan toch laagseizoen.


We gaan in februari.

* Afke * Marleen
/_ /-| /_/ /^ /_\

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:07

Oeps, hoogseizoen. Niet goedkoop dan. Dan kun je misschien toch beter met de camper gaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:38

De voorbereidingen zijn hier begonnen. We zijn er ook al achter dat we in een dure periode gaan omdat dan de Boston marathon is als wij er zijn. :+

[ img ]

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:36

Hoezo dan? Ik ben twee keer einde januari in Florida geweest voor een rondreis en qua prijzen en beschikbaarheid viel het allemaal prima mee. Veel hotels zelfs waar we maar bij de paar weinige bezoekers waren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 11 bezoekers