Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:51

Ik meld me ook :D Vrijdag vlieg ik naar Zuid-Korea waar ik mijn minor ga doen. Niet echt vakantie dus, maar wel solo op reis. Ik ga daar gewoon naar school, maar tussendoor heb ik ook twee tripjes gepland, namelijk in september een halve week (50 km reizen) en in oktober 2 dagen omdat ik naar een concert ga (200 km reizen). Het semester stopt half december, dus dan ga ik naar de hoofdstad aan de andere kant van het land nog 2,5 weken vakantie houden. Ik ben er niet bang voor dat ik me alleen ga voelen, ik ben juist heel graag alleen, heerlijk. Wat mij lastig lijkt is dat stel dat er iets is er niet zo 123 iemand is waarbij je terecht kun. Het lijkt me vreselijk als mijn telefoon opeens stuk gaat ofzo. Gelukkig kan ik Koreaans lezen en kan ik basis zinnetjes/woordjes dus dat scheelt weer.

Ik verblijf overigens gewoon via Airbnb (tijdens mijn reizen, met school zit ik op de campus)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:52

Donderdag is het weer zo ver :):) dan ga ik ook weer even een weekje alleen weg. Wel all inclusive in Mallorca, maar toch :+

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:29

Niks mis mee toch? :) veel plezier!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:17

Leuk, veel plezier!

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:39

Leuk :D veel plezier!

Ik zit al heel lang te twijfelen om in mijn eentje te gaan reizen.
Maar durf niet :+

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:29

Darah3 schreef:
Leuk :D veel plezier!

Ik zit al heel lang te twijfelen om in mijn eentje te gaan reizen.
Maar durf niet :+


Gewoon doen! Ik snap wel dat je het spannend vindt! Dit jaar ben ik voor het eerst alleen op groepsreis geweest met een busreis. Het beviel me super! De overige reisgenoten waren wel een stuk ouder dan mij, maar vond bijna direct aansluiting met een echtpaar. Bijna Elke dag stonden er excursies op het programma en liep ik dan weer met het ene groepje mee en dan weer met een ander groepje. Net wat mij ook intresseerde! Echt kan zn busreis echt aanraden! Wij bleven ook gewoon in 1 hotel in Kroatië en vanuit daar de plaatjes bezoeken! Maar je moet wel jezelf ook kunnen vermaken, want we hadden vier reisdagen en ik had ook vier boeken uit gelezen! Op de vrije dagen gezellig met het stel opgetrokken!

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:19

Ik ben deze zomer ook alleen met een groepsreis meegeweest naar Spanje, ook met de bus. Ik heb zo'n geweldige week gehad! Hele gezellige groep (allemaal ongeveer dezelfde leeftijd), we hebben in december reünie en ga in oktober met de helft van de groep (de meiden) nog een weekendje weg. Heeft mij dus zeker wat opgeleverd :j

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:34

Wat leuk zeg!! En gezellig dan nog een weekende weg met zn allen :D Ik ga ook het stel met wie ik optrok ook nog een keer gezellig bezoeken :D

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 23:41

Groepsreizen heb ik al gedaan :j november weer!
Maar ik heb december vrij genomen en ben daarna werkloos, dus mooie tijd om er op uit te trekken.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:06

Mexico en overnachten via airbnb. Zin in.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:45

Dreamy schreef:
Donderdag is het weer zo ver :):) dan ga ik ook weer even een weekje alleen weg. Wel all inclusive in Mallorca, maar toch :+


Laat eens horen hoe het all in op Mallorca bevallen is. Ik ga half oktober ook daar heen all in. Moet zeggen dat ik er best tegenop zie daar helemaal in mn uppie te zijn. En zeker bij een all in hotel.... Zie het al voor me. Allemaal stellen of groepen....zit ik daar alleen te eten....

Fijne vakantie iig!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:48

Bravura schreef:
Dreamy schreef:
Donderdag is het weer zo ver :):) dan ga ik ook weer even een weekje alleen weg. Wel all inclusive in Mallorca, maar toch :+


Laat eens horen hoe het all in op Mallorca bevallen is. Ik ga half oktober ook daar heen all in. Moet zeggen dat ik er best tegenop zie daar helemaal in mn uppie te zijn. En zeker bij een all in hotel.... Zie het al voor me. Allemaal stellen of groepen....zit ik daar alleen te eten....

Fijne vakantie iig!

Heb het in Gran Canaria ook al gedaan, zal vergelijkbaar zijn :j
Viel me echt mee om alleen aan een tafel te zitten, iedereen is toch vooral met zichzelf bezig :)) vaak zijn all-in toch wel een beetje vreetschuren.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:49

heeft iemand hier ervaring met alleen op vakantie gaan in het laagseizoen. Zou graag een zon vakantie boeken in November-December, maar vraag mij af of de hotels dan niet erg verlaten zijn, en veel restaurantjes, activiteiten misschien zelfs wel gesloten?. Voorkeur gaat uit naar de canarische eilanden omdat dat betaalbaar is en toch warm.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:40

Dreamy schreef:
[quote="Bravura"

Laat eens horen hoe het all in op Mallorca bevallen is. Ik ga half oktober ook daar heen all in. Moet zeggen dat ik er best tegenop zie daar helemaal in mn uppie te zijn. En zeker bij een all in hotel.... Zie het al voor me. Allemaal stellen of groepen....zit ik daar alleen te eten....

Fijne vakantie iig!

Heb het in Gran Canaria ook al gedaan, zal vergelijkbaar zijn :j
Viel me echt mee om alleen aan een tafel te zitten, iedereen is toch vooral met zichzelf bezig :)) vaak zijn all-in toch wel een beetje vreetschuren.[/quote]

Mijn conclusie was afgelopen zomer bij all in hotel dat ook bij de stelletjes de helft van de tijd iemand alleen aan tafel zit, omdat ze steeds om de beurt eten halen :+ Had niet echt het gevoel dat het iemand opviel dat ik helemaal alleen was.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:32

Dani199764 schreef:
heeft iemand hier ervaring met alleen op vakantie gaan in het laagseizoen. Zou graag een zon vakantie boeken in November-December, maar vraag mij af of de hotels dan niet erg verlaten zijn, en veel restaurantjes, activiteiten misschien zelfs wel gesloten?. Voorkeur gaat uit naar de canarische eilanden omdat dat betaalbaar is en toch warm.

Ik ga altijd in het laagseizoen en inderdaad maakt veel dan en verlaten indruk en een aantal dingen zijn dan gewoon ook niet open.
Persoonlijk vind ik dat juist heerlijk, ik hoef niet zo nodig in een kudde toeristen mee te lopen.
Ik was bv in Spanje (in de ongerepte natuur, niet in toeristisch gebied) ergens waar een flinke Romeinse opgraving was achter een soort kerkje waar je eerst doorheen moest. Omdat ik de enige was op dat moment, kreeg ik een heel uitgebreide rondleiding in het kerkje en info over het bijgelegen historisch plaatsje en hebben we gewoon half uur staan kletsen over van alles en nog wat betreffende Spanje en Portugal enzo. Ik had ook alle tijd om foto´s te nemen. Dat gaat natuurlijk niet als er een horde rondgeleid moet worden.

Maar ik denk dat het op de Canarische eilanden en warmere oorden in het algemeen wel het hele jaar door redelijk bezocht wordt omdat daar immers veel mensen heentrekken voor de warmte. (En sex en drugs).

Hier in Portugal is Albufeira zo´n oord waar je zomer en winter wel over de hoofden kunt lopen. En wel meer plaatsen aan de zuidkust van de Algarve.
De westkust daarintegen is nog onondekt en daar ga ik dan weer heen. :D



Ik zag iets over alleen eten.
Ten eerste kijkt niemand een ander aan op alleen eten, waarom zou een ander daar een oordeel over hebben? Genoeg mensen die alleen reizen voor zaken of wat dan ook. En ten tweede, mensen houden zich, als er te eten valt, vooral bezig met eten en eten halen en letten helemaal niet op wie met wie is.

Maar eerlijk gezegd ben ik vaak de enige geweest in restaurants en aan ontbijttafels en als er wel mensen waren, waren die ook alleen, omdat ik me aan andere etenstijden hield dan gemiddeld. Ik slaap niet uit en eet ´savonds niet "Hollands" vroeg. Persoonlijk vind ik dat ideaal.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:32

DideH schreef:
Wat doen jullie dan tijdens eten? Altijd zoveel aanspraak hebben dat je bij anderen aansluit of boekje lezen tijdens eten?


Dat wisselt, soms mensen kijken, soms boekje lezen, soms spelletje op telefoon of fb bijwerken.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:17

Bedenk wat ik later ga doen ofzo. Ik kan mezelf prima bezig houden met mijn gedachten...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 06:50

Ik werk zelf op Schiphol bij de security, maar man ik snap de passagiers hun gestress bij ons wel hoor :)) Het was echt heel erg druk net, kreeg het er warm van. Maar ben inmiddels bij de gate, over ongeveer een half uurtje boarden :):)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:41

Dreamy schreef:
Ik werk zelf op Schiphol bij de security, maar man ik snap de passagiers hun gestress bij ons wel hoor :)) Het was echt heel erg druk net, kreeg het er warm van. Maar ben inmiddels bij de gate, over ongeveer een half uurtje boarden :):)


Je zult toch eens in de verkeerde rij gaan staan. .. := zou iets voor mij zijn. Hoezo stressen....


Hoe is t daar? Inmiddels geïnstalleerd?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 19:27

Het is dit keer anders dan ik mij had voorgesteld :)) moet zeggen dat ik, nu ik een relatie heb, toch wel iets mis. De vorige keer had ik dat totaal niet :+
Ik kom wel echt tot rust, dat was ook mijn doel dus dat is proma. Maar ben denk ik ook wel blij als ik woensdag weer naar huis kan :j
Eten valt echt tegen, maar een meevaller is dat ik daardoor wel sneller gezondere keuzes maak :))

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:29

Ja....kan ik me voorstellen in die situatie. Waar zit je in Mallorca?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 22:41

In Cabo Blanco :j

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:26

De vooruitzichten voor volgende week Mallorca zijn voor een zonvakantie ook weer een dingetje....regen, regen, regen. -O-

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:48

Oh dat is balen zeg :( Daar ga je niet voor op zonvakantie!

Ik kom me hier even melden... ik wil ook alleen op vakantie maar het lijkt niet echt mee te zitten. Nadat de een na de andere vriend of vriendin afzegde blijf ik alleen over, en ik wil wel heel graag weg. Het gaat om de herfstvakantie (18-28 oktober ongeveer). Ik ben een beetje aan het kijken wat leuk en betaalbaar is en dan kom ik al snel op Parijs, maar zelfs de airbnb's zijn vol of extreem duur. Voor 2 personen is dat helaas anders, maar ja, ik ben niet met 2. Iemand nog tips? Geen ardennen aub :P

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:24

Maar ja, in oktober moet je ook eigenlijk al verder weg, wil je zeker zijn van goed weer. Maar het kan nog best meevallen, ze kunnen vaak niet eens 3 dagen van tevoren goed voorspellen.