USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:52

Haha ik geen idee. Maar dat aspect komt daar wel terug dus!

Hebben jullie nog tips voor hotels in New York? Wat enigzins betaalbaar is, als in niet meer dan honderd euro per nacht.


purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:56

Met hoeveel personen ga je? Wellicht dat ik dat heb gemist sorry

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:14

Ik ga met mijn vriend. :D

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:12

Wil het vorige topic en dit topic nog even helemaal doorlezen maar meld mij alvast.

In 2019 gaan mijn vriend en ik eindelijk rondreizen in Amerika. Wil dit al jaren en gaat nu eindelijk gebeuren.
In hele grote lijnen weten we al waar heen willen maar kan nog veranderen.

Ben vooral veel aan het lezen en ideeen aan het opdoen. Hoop uit dit topic ook nog tips te krijgen.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:31

Wwlkom :) welk deel willen jullie bereizen? Is makkelijker tips geven :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:55

Het plan voor nu is vanaf Nederland naar New York te vliegen. Hier een paar dagen te blijven. Van New York naar LA vliegen. Daar een auto te huren, richting Las Vegas en de natuur parken en dan richting San Francisco. Vanaf daar vliegen naar Seattle. Ook daar 1/2dagen blijven en dan richting Canada.

Of we precies in deze volgorde zullen gaan moeten we nog even bekijken


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:01

Hoop tussenvluchten :) wat voor tijdsbestek ?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:05

Keet schreef:
Hoop tussenvluchten :) wat voor tijdsbestek ?

Sowieso 3 weken, hopelijk langer.
Voor nu 2 tussenvluchen. Valt mee toch :=

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:23

Nou het is niet zo gebruikelijk. Vind het erg veel voor 3 weken :) zou of het 1 of het ander doen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:34

Ik snap jullie ambitie om zoveel mogelijk te zien, maar dit is echt een overkill voor drie weken. Vergis je niet in de afstanden en het is zo jammer als je vooral in de auto zit en kort de parken kan bezoeken omdat je door moet. De eerste keer dat wij naar de VS gingen, gingen we vier weken, hadden het traditionele rondje uitgebreid met diverse overnachtingen en op het laatst ben je zo moe van alle indrukken, dat het bijna (let wel BIJNA) niet meer leuk is.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:51

Jullie willen drie vakanties in één proppen. Alleen voor het standaard rondje LA-Vegas-San Francisco heb je al drie weken nodig.

Webshop - digital art: MoTekent

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:04

MoniqueT schreef:
Jullie willen drie vakanties in één proppen. Alleen voor het standaard rondje LA-Vegas-San Francisco heb je al drie weken nodig.

Hoelang blijf je dan op een plek? In Las Vegas zullen we niet meer dan 2 nachten blijven. Zelfde geld voor New York
In Canada zullen wij ook geen rondreis maken, familie van mijn vriend woont hier. Daar zullen we even verblijven en dan weer naar huis gaan.

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:05

Patty14 schreef:
Het plan voor nu is vanaf Nederland naar New York te vliegen. Hier een paar dagen te blijven. Van New York naar LA vliegen. Daar een auto te huren, richting Las Vegas en de natuur parken en dan richting San Francisco. Vanaf daar vliegen naar Seattle. Ook daar 1/2dagen blijven en dan richting Canada.

Of we precies in deze volgorde zullen gaan moeten we nog even bekijken


Als ‘richting Canada’ Vancouver of Vancouver Island betekent, weet dan dat je kunt reizen per Amtrack, Ferry of Watervliegtuig ( *\o/* Harbourair.com)

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:14

Cowboy55 schreef:
Patty14 schreef:
Het plan voor nu is vanaf Nederland naar New York te vliegen. Hier een paar dagen te blijven. Van New York naar LA vliegen. Daar een auto te huren, richting Las Vegas en de natuur parken en dan richting San Francisco. Vanaf daar vliegen naar Seattle. Ook daar 1/2dagen blijven en dan richting Canada.

Of we precies in deze volgorde zullen gaan moeten we nog even bekijken


Als ‘richting Canada’ Vancouver of Vancouver Island betekent, weet dan dat je kunt reizen per Amtrack, Ferry of Watervliegtuig ( *\o/* Harbourair.com)

Bedankt ik ga eens kijken!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:19

Ceetje_bokt schreef:
Ik snap jullie ambitie om zoveel mogelijk te zien, maar dit is echt een overkill voor drie weken. Vergis je niet in de afstanden en het is zo jammer als je vooral in de auto zit en kort de parken kan bezoeken omdat je door moet. De eerste keer dat wij naar de VS gingen, gingen we vier weken, hadden het traditionele rondje uitgebreid met diverse overnachtingen en op het laatst ben je zo moe van alle indrukken, dat het bijna (let wel BIJNA) niet meer leuk is.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik vind het lastig inschatten hoeveel dagen je ergens verblijft. Of iets te lang of juist te kort is.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:20

Vol programma. Zou het ook opknippen.

Als ik zie dat we nu twee keer 13 dagen alleen florida hebben gedaan maar eigenlijk nog tijd te kort zijn gekomen. Vanmorgen geland weer, nog brak omgevlogen ivm florence. Dit keer overzee ipv via de kust omhoog.

Als ik zie dat twee nachten ergens zijn eigenlijk maar een dag iets kunnen doen betekend. Een nacht ergens zijn is bij aankomst wat doen, slapen na uitcheck dag erop wat doen en weer door. Wij kwamen steeds pas rond 2000 aan in hotels omdat we onderweg hier en daar dingen hebben gedaan.

Veel in water geweest,snorkelen met manatees, dolfijnen spotten en snorkelen bij sponsvelden en onderweg naar miami nog gesnorkeld bij koraalrif <3 eindelijk gelukt. Nog gekajakt ook stukje gewandeld hier en daar en korte airboat tour dag van vertrek nog. :j en wat geroosterd aan het strand in miami. Bizarre stad. Beach ok rest tjsa en in donker niet veilig buiten te zijn volgens hotelmensen. Je dag stopt dus even voor 2000. Terwijl we daar op een toplocatie zaten, -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-09-18 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:22

Kijk eens op de site van Jan doets bijvoorbeeld naar voorbeeld reizen. Dan heb je ongeveer een idee qua tijd en route. Die reizen gaan op flink tempo dus dat is wel het minimale wat ik zou aanraden

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 21:05

Je kunt prima een dag of 5 New York doen en dan doorvliegen naar LA natuurlijk. Maar dan zou ik daar wel echt goed de tijd nemen voor het rondje Las Vegas, natuurparken en San Fran. Seattle en Canada zou ik dan een volgende keer doen.

Oh ik lees nu dat je daar familie wil bezoeken... Dan is het misschien een optie om vanuit New York naar Seattle en Canada te gaan, doe je een andere keer een rondje Zuidwesten.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:08


Webshop - digital art: MoTekent

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:03

Bedankt voor alle tips! New York en Seattle zijn van de lijst gehaald voor deze reis.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:53

Verstandig!!

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:12

Goed plan :) zo zonde als je echt nergens tijd voor hebt.
Wij reizen vaak op redelijk vlot tempo maar dat had ons teveel geweest.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:20

Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik met mijn moeder de route NYC-Niagara Falls-PA-Washington DC gedaan en sindsdien nog wel meegenoten van de mooie reizen die hier werden gemaakt. <3

Deze zomer heb ik met mijn vriend een cruise gemaakt over de gehele Middellandse Zee wat onwijs goed bevallen is. Nu spraken we daar mensen die het jaar daarvoor een cruise in Alaska hebben gemaakt. Dit lijkt ons ook geweldig, dus we zitten al wat info op te zoeken hierover voor volgend jaar zomer. Wellicht dat we dan die kant op willen gaan.

Er zijn voornamelijk twee routes die verschillen van vertrekpunt (San Francisco of Vancouver). Verder zullen we dan naar Ketchikan, Juneau, Skagway, Glacier Bay NP en de College Fjord gaan waarna we afstappen in Anchorage. Vanaf daar willen we dan weer terugvliegen. Het is een cruise van een week en dan willen we, afhankelijk van het vertrekpunt, daar nog wat omheen verzinnen.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met Alaska. Hoe was bijvoorbeeld het weer? Of hebben er nog mensen ideeën over wat we kunnen doen na Anchorage ipv terugvliegen?

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:55

Alaska is geweldig, over het weer... het kan vriezen en dooien, we hebben in de eerste week heel veel geluk gehad en zelf een aantal dagen Denali kunnen zien, maar die week erna veel regen gehad. Kortom je moet mazzel hebben. Ook zijn wij eens met de boot van Vancouver Island naar Prince Rupert (inside passage) gevaren en tijdens die lange lange tocht hadden we de mazzel dat er geen mist was. Ik ben zelf niet zo'n fan van cruisen, maar een boottochtje maak ik wel graag. Als je in Anchorage bent (niet echt de moeite waard) raad ik aan om naar Denali NP te gaan of naar Homer en daar een berenexcursie maken met een watervliegtuigje. Ik weet niet of ze nog excursies doen, maar Chris en Ken Day is werkelijk elke dollar waard. Vergeet ik echt nooit meer. <3

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:57

Ceetje_bokt schreef:
Alaska is geweldig, over het weer... het kan vriezen en dooien, we hebben in de eerste week heel veel geluk gehad en zelf een aantal dagen Denali kunnen zien, maar die week erna veel regen gehad. Kortom je moet mazzel hebben. Ook zijn wij eens met de boot van Vancouver Island naar Prince Rupert (inside passage) gevaren en tijdens die lange lange tocht hadden we de mazzel dat er geen mist was. Ik ben zelf niet zo'n fan van cruisen, maar een boottochtje maak ik wel graag. Als je in Anchorage bent (niet echt de moeite waard) raad ik aan om naar Denali NP te gaan of naar Homer en daar een berenexcursie maken met een watervliegtuigje. Ik weet niet of ze nog excursies doen, maar Chris en Ken Day is werkelijk elke dollar waard. Vergeet ik echt nooit meer. <3

Bedankt voor je reactie! Heb even zitten Googlen en ziet er prachtig uit <3 Ga je tips even onthouden!

Ik zit nu even te kijken wat we kunnen doen als we vanaf San Francisco zouden vertrekken. Totaal willen we het liefst max 2,5-3 weken weg zijn en 1 week is dus al cruise. Nu had ik onderstaande route snel bedacht:
1 - Vliegen op Las Vegas
2 - Las Vegas > Grand Canyon (3 dagen incl. 1 reisdag)
3 - Grand Canyon > Bryce Canyon (2 dagen incl. 1 reisdag)
4 - Bryce Canyon > Las Vegas (2 dagen incl. 1 reisdag)
5 - Las Vegas > Death Valley (2 dagen incl. 1 reisdag)
6 - Death Valley > Sequoia NP (2 dagen incl. 1 reisdag)
7 - Sequoia NP > Yosemite NP (3 dagen incl. 1 reisdag)
8 - Yosemite NP > San Francisco (3 dagen incl. 1 reisdag)

Dan zit ik op 17 + 7 dagen cruise = 24 dagen.... We houden wel van 'rustig' reizen, waarbij we bijvoorbeeld ook eens een middag bij het zwembad kunnen liggen. Gezien hier veel mensen zitten die hier ook zelf alles hebben geregeld, weten jullie misschien of dit dan een reëele route is?

Volgens Google Maps (weet niet of dat erg betrouwbaar is) zouden we alleen van Death Valley > Sequoia en Yosemite > SF ongeveer 5 uur aan het rijden zijn en verder allemaal minder dan 4 uur per reisdag. Dan zouden we bijv. op de reisdagen 's middags kunnen relaxen bij het zwembad en de andere dagen bij die plek op pad. Death Valley zou ik ook wel over willen slaan, maar ik weet niet of LV > Sequoia in één keer te doen is.

Ik twijfel eigenlijk of dit niet te veel is, omdat we ook graag een beetje kalm aan reizen. Ik zou dan bijvoorbeeld liever een deel van de route schrappen en combineren met een andere reis, dan dat we op hoog tempo moeten reizen en niet alle tijd hebben op de plekken waar we dan zijn. Misschien is dan een rondje alleen rondom SF nog een optie? Hebben jullie misschien tips? :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Fleuribelle, Jadero, laura22, Sannek90, secricible en 66 bezoekers