[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Runa
Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:10

Ik heb ooit een doos van de leenbakker gehaald voor een westernzadel :)

Ik kan me wel voorstellen dat dat toch wel pijn doet... Aan de andere kant kun je zo wel iemand anders gelukkig maken met dit zadel :)


Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:16

Oh dat is een goede! Heb voor mijn dressuurzadel een doos van de Gamma gehad, maar deze is net wat groter :=

Ja iemand anders er blij mee maken is goed, sowieso beter dan de komende drie jaar verstoffen in de kast/in de schuur. Want Sil wordt er niet blij van, en Feyre is nog maar 1 :+ Maar het zadel vertegenwoordigd zooooveel toffe momenten met Flynn.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Jets
Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:34

Ik zoek meestal een doos bij een supermarkt of kledingwinkel, of gebruik een verhuisdoos :) Sommigen maken ook twee dozen op elkaar.

Runa
Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:36

Berdien schreef:
Oh dat is een goede! Heb voor mijn dressuurzadel een doos van de Gamma gehad, maar deze is net wat groter :=

Ja iemand anders er blij mee maken is goed, sowieso beter dan de komende drie jaar verstoffen in de kast/in de schuur. Want Sil wordt er niet blij van, en Feyre is nog maar 1 :+ Maar het zadel vertegenwoordigd zooooveel toffe momenten met Flynn.

Is het echt geen optie het zadel toch te houden misschien?

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:47

Alles kan :j Maar Sil vindt de BM de hel, en het is nog maar de vraag of het op mijn jaarling gaat passen. En na drie jaar is het echt niet meer waard wat het nu waard is. En hoewel het echt echt echt superkút is om het zadel nu te verkopen, is dat meer omdat het vooral bevestigt dat Flynn écht dood is. En of ik het zadel nou wel of niet houd, hij komt er niet door terug. En zoeken wat ik met hem had via dit zadel, is niet eerlijk naar beide paarden toe.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Runa
Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:54

Daar zit ook wel wat in ja. In dat geval wens ik je toe dat je met een ander zadel en met je paarden net zulke mooie herinneringen mag maken als je nu met dit zadel hebt.

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:58

Dankjewel! Vooralsnog zijn we Toos Zadelloos, maar ik heb goede hoop dat we eruit gaan komen. Moet ook zeggen dat Bianca (pmarena) enórm fijn meedenkt en helpt!

Dat hoop ik ook. Dat is ook wel de reden waarom ik voor een totaal ander paard ben gegaan, en ook waarom dit zadel dus toch weg gaat. Want je gaat toch dingen zoeken, vergelijken. Paardrijden is een prachtige hobby, maar ze moeten niet dood gaan.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Margee
Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:26

Berdien schreef:
Oh dat is een goede! Heb voor mijn dressuurzadel een doos van de Gamma gehad, maar deze is net wat groter :=

Ja iemand anders er blij mee maken is goed, sowieso beter dan de komende drie jaar verstoffen in de kast/in de schuur. Want Sil wordt er niet blij van, en Feyre is nog maar 1 :+ Maar het zadel vertegenwoordigd zooooveel toffe momenten met Flynn.

Ik heb ooit het zadel van mijn paard, toen ze kreupel werd, op de foto gezet. Helemaal "gestyled" zoals ik het mooi vond. Die poster heeft jarenlang het toilet gesierd samen met posters van de paarden.

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:54

Kan iemand mij de voor en nadelen van een oude ghost vertellen?
Zijn de kussens te vervangen voor kussens die geschikt zijn voor zeer gevoelige paarden?

Fleur ❤️

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:00

ja hoor, de oude kussens kan je er zo onderuit halen en nieuwe n°3 kussens eronder doen.
De oudere modellen zijn minder stevig in de basis, maar zijn nog altijd prima geschikt (beetje afhankelijk van de leeftijd uiteraard, wij hebben hier nog ergens een eerste prototype van de ghost (niet het hele oude type, maar na de re-make), en die is toch wel een hééééél stuk slapper dan de nieuwe zadels.)

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:24

Hoe weet je überhaupt welke kussens je het beste kan kiezen?
Als je bv zelf een zadel test? ( als ik rond sint juttemis weer eens mag...)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:39

Berdien schreef:
Mijn BM lijkt zo goed als verkocht. Doet wel verdomd veel zeer hoor ;( Weer een stukje van Flynn wat verdwijnt.

Voor de mensen die vaker zadels versturen, in wat voor doos stoppen jullie (grote!) westernzadels? := Ophalen is in dit geval geen optie.


bij sligro haal ik altijd grote dozen heb nog wsl een grote doos vd bbq staan weet niet waar je woont haha

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:50

Anoniem schreef:
Hoe weet je überhaupt welke kussens je het beste kan kiezen?
Als je bv zelf een zadel test? ( als ik rond sint juttemis weer eens mag...)

Je kunt aangeven ze beide te willen testen. Dat is mogelijk, indien voorradig

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:05

Is de oude ghost te vergelijken met Barefoot (met of zo der vps)? Of is dat een wereld van verschil?

Fleur ❤️

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:19

Ik vind ze persoonlijk sowieso niet vergelijkbaar met elkaar..

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:36

Ik vind ghost (oud of nieuw) niet te vergelijken met barefoot (oud of nieuwe) Zijn gewoon hele andere types boomloos.

pmarena
Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:56

Mee eens. Ik had altijd dat ik bij het rijden op een Ghost het "zitkuipje" van de Barefoot miste (pommel en hogere cantle) en bij het rijden op een Barefoot miste ik de dijwrongen van de Ghost.

(voordat er BFs met dijwrongen waren)

No_No
Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:05

Oké, bedankt!

Fleur ❤️

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:11

pmarena schreef:
Mee eens. Ik had altijd dat ik bij het rijden op een Ghost het "zitkuipje" van de Barefoot miste (pommel en hogere cantle) en bij het rijden op een Barefoot miste ik de dijwrongen van de Ghost.

(voordat er BFs met dijwrongen waren)


Grappig is dat, ik heb dan weer klanten waarbij ik pas sessies doe die het net andersom ervaren (meer een kuipje in een Ghost, en een Barefoot heel instabiel). Maar ik kom ze ook tegen die hetzelfde denken als jou.

Zoveel mensen zoveel wensen..

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:13

Gelukkig ook zoveel zadels!

En dan had ik een Ghost Florac met italy kussens die NIET wilde blijven liggen op mijn Paint, en nu heb ik een Ghost Roma met Nr3 kussens en die ligt als een huis ...

Maar mijn Freemax blijft mn favorite <3

Whatever works

pmarena
Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:16

Ik kom ze ook tegen die binnen 1 zadeltype zo reageren, vaak is dat toch gewoon een kwestie van een zitting die bij het ene geprobeerde zadel wat langer is dan bij het andere :j

Een mooi voorbeeld blijf ik vinden de 2 zusjes met vrijwel dezelfde bouw van zichzelf en hun paardjes die jaren geleden allebei een Cheyenne testzadel aangevraagd hadden. Een maat 1 en een maat 2.

De ene vond de maat 1 verschrikkelijk en de maat 2 was liefde op het eerste ritje en dat bleef zo.
Bij de andere net andersom :D

Als de liefhebster van de maat 2 alleen maat 1 had geprobeerd dan had ze wellicht nog jaren geroepen wat een vréselijke zadels Barefoots toch wel niet zijn....maar gelukkig mocht ze toen de maat 1 van zus proberen en dat was totaal anders. Ze konden er allebei niet over uit hoe extreem dat verschil was :))
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-09-18 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo
Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:16

het hangt ook gewoon heel erg af van welk zadel je op welk paard hebt.

Mijn barefoots lagen prima op mijn oude merrie, maar bagger op mijn jonge, daar kon ik er niet eens opraken zonder te glijden (barefoot arizona, barefoot london, barefoot cheyenne gehad).
Mijn specialized lag op beide als een huis, op de oude merrie zat ik ook als een huis terwijl ik op de jonge de draf er niet eens mee kon uitzitten (of lichtrijden, ik werd gewoon gekatapulteerd).
De massimo lag en zat goed op de jonge, en kon ik niet op zitten op mijn oude merrie.
de ghosts dat ik al gehad heb (roma oud model, roma voorlaatste model, flamengo, lipica) liggen op beide paarden goed maar zitten ook op beide héél anders.

Enzovoort, het zelfde zadel kan op het ene paard super zitten en op de ander bagger.

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:18

Absoluut!
Daarom is testen, lenen, proberen ook heel belangrijk!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Mooblie
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:32

Weet een van jullie toevallig of de seatsavers van Ghost ook op de een zadel van Barefoot passen?

Ik merk dat ik bij lange ritten (minimaal 2 uur in het zadel) de beugelophaning begin te voelen en deze irriteert dan ook. De seatsavers van Barefoot zijn uiteraard ook een optie, maar vind die van Ghost een stuk mooier

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:51

Nee, helaas gaat dat niet passen.
De seat savers van Ghost hebben aan de zijkanten zgn. lusjes met klittenband, welke aan de onderzijde van de basis van de Ghost zadels worden bevestigd, en daar de kussens weer op.
De onderzijde van de Barefoot zadels hebben geen klittenband.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers