USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:27

SdaphneS schreef:
Is dat een speciaal vliegtuig? Ik heb er geen verstand van. :+

Grootste passagiersvliegtuig die er bestaat.
Ik heb een focus op vliegtuigen. En in dat vliegtuig wil ik zo mee.
Hij vliegt alleen vanaf Parijs naar new york. Of naar Dubai

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:31

SdaphneS, dat zijn net de twee duurdere weken. Als je er van afhankelijk bent is er niets aan te doen, maar als je iets kan schuiven kan het veel schelen.

Wij keken eerst ook naar die weken, de laatste goedkopere vliegdag voor deze periode is donderdag 18 april.
In mei zitten we nu rond de 1100 euro inclusief bagage en dat is heen via Boston en terug via NY. Bij een retour Boston was het nog iets goedkoper.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:49

purny schreef:
SdaphneS schreef:
Is dat een speciaal vliegtuig? Ik heb er geen verstand van. :+

Grootste passagiersvliegtuig die er bestaat.
Ik heb een focus op vliegtuigen. En in dat vliegtuig wil ik zo mee.
Hij vliegt alleen vanaf Parijs naar new york. Of naar Dubai

Ah ok!
Ik had echt geen idee, ondanks dat mijn vriend op een vliegveld werkt. :+
Grit schreef:
SdaphneS, dat zijn net de twee duurdere weken. Als je er van afhankelijk bent is er niets aan te doen, maar als je iets kan schuiven kan het veel schelen.

Wij keken eerst ook naar die weken, de laatste goedkopere vliegdag voor deze periode is donderdag 18 april.
In mei zitten we nu rond de 1100 euro inclusief bagage en dat is heen via Boston en terug via NY. Bij een retour Boston was het nog iets goedkoper.

Werk in het onderwijs en moet altijd de duurste periode, dus dit valt mij nog mee. haha.
Wij gaan dan inderdaad donderdag 18 april vliegen, dat is mijn studiedag maar dan skip ik wel de college's en de dag erna is normaal een werkdag, maar is goede vrijdag en dan ben ik vrij.
Scheelt veel geld om het zo te doen en niet bijvoorbeeld pas de zaterdag te vliegen.

Heb je al een rondreis bedacht of moet je nog beginnen met samenstellen? We kunnen vast tips aan elkaar uitdelen namelijk. :D

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:01

Boston is voor ons familiebezoek, daar zijn we al vaker geweest en ook wel in de nabije omgeving. Na mijn broer bezocht te hebben willen we nu wat meer naar beneden afzakken naar het gebied waar ik tips voor vroeg. Daar zijn we nog niet eerder geweest op een kort bezoek in Lancaster na.
Ik ga wat ideeën en plekken verzamelen en pas in Amerika kijken we wat het gaat worden afhankelijk van het weer.

Boston is een leuke overzichtelijke stad die je in een dag goed kunt bezoeken, wil je ook nog graag musea erbij pakken dan kun je je er nog wel langer vermaken. En verder ligt het er erg aan wat jullie graag doen.
Ik zag in dit topic de berichten van Noeps, zij hebben een rondreis gemaakt met oa Boston, de Niagara falls en dergelijke. Wellicht kun je daar nog wat uithalen.

Noeps, mocht je dit lezen, als je nog tips hebt voor het Shenandoah Park dan hoor ik ze graag.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:48

Ah ok, wat leuk!
Ik heb gelukkig al een stapel lonely planets klaar liggen om onze reis te plannen, maar zal het topic ook nog een keer door lezen.
Voorpret kan gaan beginnen! :D

Jettie
Berichten: 5569
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:23

Ik zie dit topic nu pas, wat leuk! Ik ga van januari t/m maart 2019 voor werk (PhD onderzoek) naar Baltimore en plak er nog een paar weken vakantie aan vast, dus ik lees hier graag mee :)


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 05:05

In Salt Lake City begonnen en nu al een paar dagen in Yellowstone NP. Hier wil ik niet meer weg! Ben zo vaak in de VS geweest, maar Yellowstone lag nogal uit de buurt/route van waar we meestal komen, dus die stond nog steeds op de bucket list.
Maar snap nu eindelijk waarom het zo’n reputatie heeft; het is gewoon overweldigend. Het ene moment sta je tussen de geysers en mudpots, een volgend moment nabij een kudde bisons en dan weer bij enorme canyons en watervallen.
Het is net tien NPs bij elkaar!

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 06:18

Gaaf Dallista! Dat staat bij ons ook nog heel hoog op het lijstje. Veel plezier nog!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:42

Yellowstone is idd super gaaf! Hoe is het nu met de drukte daar? Ik begreep dat het aardig overspoeld is met Aziaten. Toen wij er jaren geleden waten was dat gelukkig nog niet zo.
Alleen wat drukte bij OF bassin maar verder niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:58

Yellowstone, geweldig, ik hoop er ook nog een naar toe te gaan.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:29

Wij zitten nu n key west. Ook crystal river zo mooi gezwommen met manatees. Vandaag op dolfijn snorkel koraal tocht

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:41

Fitzroy schreef:
Yellowstone is idd super gaaf! Hoe is het nu met de drukte daar? Ik begreep dat het aardig overspoeld is met Aziaten. Toen wij er jaren geleden waten was dat gelukkig nog niet zo.
Alleen wat drukte bij OF bassin maar verder niet.

Waarschijnlijk als je een trail gaat lopen ben je kwijt, net als de meeste toeristen ;)
Yellowstone is idd prachtig! Ik heb daar mijn eerste beer in het wild gezien.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:44

Het was weekend en veel mensen hadden deze week nog een extra weekje vakantie, dus wel wat mensen bij wat populaire spots (de Aziaten met de tour groups komen alleen op die plekken), maar geen probleem met parkeren en de wegen leken eigenlijk continue verlaten.
Blij dat we het hebben doorgezet! Gaan vandaag naar het noordelijke deel, richting Mammoth Hot Springs.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:48

karuna schreef:
Wij zitten nu n key west. Ook crystal river zo mooi gezwommen met manatees. Vandaag op dolfijn snorkel koraal tocht

Waren er veel manatees? Wij zijn vorig jaar in januari in Crystal River gaan zwemmen en toen waren er zeker 150 manatees daar, terwijl er schijnbaar in de zomer maar een paar zijn omdat ze dan in de oceaan zitten.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 15:21


~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:09

Ziet er goed uit.

Door het tij konden we niet naar de springs. Boot kon niet onder brug. Maar paar gezien dat was al gaaf. Grazend slapend. En een moeder met drie maand oud jong. Die wilde graag drinken maar er zat een opdringerige hitsige grote man achter haar aan. Jong begon toch wat te spelen bij me. Daarna stukje verder. We waren. met twee op de boot. Gv was er al uit gids durfde me alleen te laten dus was alleen met een relaxed nieuwsgierige dame. Die steeds me bleef opzoeken al grazend. Onder water klinkt het net als een grazend paard. Zeker half uur daar alleen gedobbert. Ze is pal naast me gaan grazen. Steeds me aanraken naar boven om te ademen en weer terug

alleen florence is een mogelijk probleem donderdag aan land dan vliegen we ook over. Mogelijk blijven we steken hier lijkt nu in Carolina aan land te komen maar kan ook zuidelijker zijn. Vlucht gaat daar overheen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:16

Crystal River <3 . Wij waren er toen eind april en ze waren er toen gelukkig ook, maar inderdaad lang niet zoveel als in de winter.
We zaten toen in een ernstig gedateerd hotel, maar de locatie maakte alles goed. Vanuit de kamer manatees, dolfijnen en een baby alligator gezien. We hadden toen ook helaas veel regen. Ik wil er nog wel een keer naar terug.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:19

Fijn Dallista, dat het meeviel. Mammoth Hot Springs vond ik ook prachtig.
Wij waren begin juni en hadden het geluk meerdere beren mét cubs te spotten, zo schattig (uiteraard op veilige afstand ;) )

Niet mijn ding die huifkar zonder privé sanitair :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:23

Wij zaten in plantation inn. Mooie ligging kwamen aan met noodweer en flooding door gordon. Dag erop mooi middag weer noodweer. Is die wev komt florence eraan zou er graag langer gebleven zijn nu maar een nacht. Dat is nadeel van geregelde hotels

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:34

Dat ziet er mooi uit!
Wij zaten in The Port Hotel and Marina, van buiten mooi, locatie top. Maar gewoon oud en muffige vloerbedekking en gordijnen. Wij waren er 5 jaar geleden en te lezen aan de huidige recensies is er sindsdien ook niets meer veranderd.


Ik heb ook niet veel eisen, maar ik wil ook eigen sanitair. En schoon is ook wel prettig :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:41

Wij zaten ook in Plantation Inn! Beetje gedateerd maar wel een mooi domein. Bij ons was er net een heftige storm geweest dus we konden op het domein helaas niets doen. -O-

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:50

Is inmiddels flink gerenoveerd echt mooi van binnen ook.

Enige eis is schoon goed bed en s nachts stil. Zijn een hotel vroegtijdig verlaten. Geen enkele eis voldaan. Een run down ranzig gehorig motel dat was afgehuurd vooral voor een bruiloft. 2,30 nog poolparty gillend

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:03

Grit schreef:
Boston is voor ons familiebezoek, daar zijn we al vaker geweest en ook wel in de nabije omgeving. Na mijn broer bezocht te hebben willen we nu wat meer naar beneden afzakken naar het gebied waar ik tips voor vroeg. Daar zijn we nog niet eerder geweest op een kort bezoek in Lancaster na.
Ik ga wat ideeën en plekken verzamelen en pas in Amerika kijken we wat het gaat worden afhankelijk van het weer.

Boston is een leuke overzichtelijke stad die je in een dag goed kunt bezoeken, wil je ook nog graag musea erbij pakken dan kun je je er nog wel langer vermaken. En verder ligt het er erg aan wat jullie graag doen.
Ik zag in dit topic de berichten van Noeps, zij hebben een rondreis gemaakt met oa Boston, de Niagara falls en dergelijke. Wellicht kun je daar nog wat uithalen.

Noeps, mocht je dit lezen, als je nog tips hebt voor het Shenandoah Park dan hoor ik ze graag.


Als je toch in de hoek Boston-Niagara Falls zit, overweeg dan Cooperstown (National Baseball Hall of Fame) en/of Salem (bekend van de heksenvervolgingen maar ook een goede plek om walvissen te gaan zien).

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:40

Wanneer kun je het beste walvissen spotten? Wij gaan eind april.
Ik wil naar Salem voor de heksen. Is daar iets van terug te zien? :)

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:03

SdaphneS schreef:
Wanneer kun je het beste walvissen spotten? Wij gaan eind april.
Ik wil naar Salem voor de heksen. Is daar iets van terug te zien? :)


Is er in Salem iets terug te zien over heksen?! Ik daag je uit om een straat of winkel in Salem te vinden waar je NIKS terug vindt over heksen! _O-

Salem is Heksen en Heksen is Salem.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 2 bezoekers