Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sheran
Berichten: 17216
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:22


Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!



Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 04:21

Lees hier nu in het topic dat de Vrijbuiter failliet is, wat zonde zeg! Was echt onze kampeer winkel toen we nog in NL woonden. Zou eigenlijk geneens weten waar je anders heen moet voor kampeerspullen…

@Sjira: wat ik me kan herinneren van vroeger is dat het in Augustus heel druk was overal en vanaf 1 sept weer een stuk minder omdat de meeste Italianen dan weer aan het werk moeten.
Maar dat kan veranderd zijn door de jaren heen hoor.

Wij hebben ons volgende kampeer avontuur geboekt: Twee nachten op een camping op een eiland waar je niet met de auto kunt komen. Alles moet dus in de boot en aangezien wij normaal de hele auto afgeladen hebben, wordt dat nog een uitdaging. Maar heb nog een maand om het allemaal te bedenken, haha!!
Gelukkig zit er wel een soort kroegje/campingwinkeltje waar je iig dingen als ijs en brandhout kunt kopen en de camping heeft BBQ's, dus dat hoeven we alvast niet mee te sjouwen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Sheran
Berichten: 17216
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:29

De Decathlon heeft denk ik heel veel overgenomen. En je hebt ook altijd nog de Bever.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:30

En Obelink

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:33

En De Wit in Schijndel.

Come over to the dark side, we have cookies!

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:48

En de Zwerfkei in Woerden

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:28

Na 2 weken kamperen in Canada was ik weer blij om mijn eigen bedje te hebben thuis :D (en m'n douche en normale wc binnen handbereik :Y) )
Hoewel het me wel meeviel :P Sliep ook prima op mijn Exped slaapmat, ondanks dat het wel wat kraakte bij bewegen/draaien op de slaapmat! Ideaal dat het zo'n klein pakketje was, paste gewoon in m'n dagrugzak, samen met m'n slaapzak (van de xenos), opblaaskussen (van Cocoon), vest, opladers, cameraatje en nog alle andere spullen :D En de slaapmat was super fijn om op te pompen met de pompzak, paar keer lucht vangen en erin duwen. Zeker omdat we in 15 dagen iets van 10 keer moesten inpakken en doorreizen :+ Velen moesten steeds de longen uit hun lijf blazen.

Wij gingen ook een nacht wildkamperen op een onbewoond eilandje (hadden tweedaagse kajaktocht). Maar hadden eten mee in de kajaks. Hadden verder niets anders mee dan normaal :P Eerder veel dingen niet mee :') Moesten onze pasta eten met onze handen en mond, want waren bestek vergeten mee te nemen in de kajaks. :+ En gasstelletje paste niet in kajak.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:38

Het is vandaag lente, dus we mogen bijna weer kamperen. Haha.
Iemand al kampeerplannen?

Femke_Tweety
Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:00

Redelijk wilde kampeerplannen.

In mei aantal dagen Luxemburg mullerthaltrail. Das nog niet zo wild, kom daar al paar jaar, steeds paar dagettappes lopen.


Maar dan de zomer, samen met heel goede vriend (en mijn hondje) een ultra low-budget road-trip naar Turkije en terug. Waarbij de reis An sich het doel is.

Waar mogelijk wildkamperen, er zijn plannen om mijn (heel kleine maar van binnen verrassend handige) autootje zo in te richten dat het mogelijk is om er in te slapen, in voorkomende situaties.
En daarnaast dus vooral in tentje.

Reis gaat iig heen waarschijnlijk door Duitsland, Oostenrijk, kust van Kroatië.

En terug waarschijnlijk iets noordelijker.

We zitten midden in de plannen-maak-fase!


Waarschijnlijk ook weer bloggen, doe ik voor mijn Luxemburg tripjes ook, en die worden verrassend veel gelezen, dus dat leuk.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:27

Ik heb Pasen even overwogen, maar in plaats daarvan ga ik naar een vriendin in Cardiff. Mogelijk gaan we van de zomer samen kamperen. :)

black_kelpie
Berichten: 7767
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:29

Plannen zijn er voor Schotland deze zomer, maar dat ligt een beetje aan het Brexit geneuzel. Als ze moeilijk gaan doen met de hond begin ik daar niet aan, dus daar hangt het straks op.

Ik heb vorig jaar een hangmat met muskietennet gekocht, dus die moet ook uitgetest worden ergens tijdens een tochtje met de woef :D

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:00

Leuk! Wij gaan in april en juli ook weer richting Luxemburg

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:54

Ja!! *\o/* Met de pasen gaan we 4 dagen naar een meer ongeveer 5 uur hiervandaan. In de hoop wat Barramundi te vangen. Heel veel zin in want we zijn sinds eind januari niet echt meer weggeweest.
Mijn man is momenteel druk met het verbouwen van onze 4WD zodat er straks een vlakke vloer met lades eronder in de auto zit. Dan hoeven we niet meer zo te tetris-puzzelen om de wielkasten heen.

Dat is idd wel iets om rekening mee te houden BlackKelpie! Van die hangmat willen wij natuurlijk wel een actie foto!

Gaaf plan, Femke! Leuk als je gaat bloggen tzt!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:44

Van de zomer pas, gaan we weer naar Denemarken. Heb er al zin in. Misschien nog een paar dagen in de meivakantie om alvast even weer in de stemming te komen. :D

Come over to the dark side, we have cookies!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:54

2 campings geboekt voor de zomervakantie. 2 weken op iedere camping. 1x 2 weken in de provence, 1x 2 weken in de dordogne. Plannen voor zomer 2020 zijn er ook al, Italie wordt het dan.
Mogelijk kopen we nog een kleine koepel en gaan we in de meivakantie in de benelux op pad, met onze enorme tent is dat een te grote uitdaging.

...

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:18

hier nog tips voor wild kamperen (in Kyrgyzstan)? We zijn ervaren reizigers en kampeerders, vliegen naar de hoofdstad en nemen de meeste uitrusting mee zelf, ter plekke is vrijwel niets meer te regelen (huren/kopen). Reis zelf is met huurauto, en iedere paar dagen zitten we wel even in de min of meer bewoonde wereld. Ter indicatie van het soort land, ik doe voor de zekerheid een spoedcursus EHBO.

Dus wat is echt handig om bij je te hebben? Ik heb al een aardig uitgebreide lijst, maar altijd interessant om tips te horen van anderen. Ik heb geen koelbox oid, het is 's nachts wel vrij koud.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-03-19 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:39

gaaf Lielle! dat zie ik met 2 kinderen dan weer niet zo zitten...

...

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:47

Jeetje, Lielle, wat een avontuur! Stoer hoor.

Heeft er iemand tips over kamperen in Italië met een hond er bij? Muilkorf is verplicht denk ik? Nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden?

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:51

je hond is niet op alle stranden welkom. zeker in het noorden kunnen ze moeilijk doen. zorg voor up to date vaccinaties en neem het hondenpaspoort altijd mee. Stop er een kopie in van je wa-verzekering.
muilkorf is naar mijn weten niet verplicht?

...

black_kelpie
Berichten: 7767
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:53

Ik zou zeggen hartworm. Als ik naar het zuiden ga, komt niet vaak voor, ontworm ik als ik terug kom met een middel wat ook hartworm aanpakt. Ik ontworm nooit, en al helemaal niet preventief, maar hartworm is wel een dingetje in Italië.

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:01

Thanks voor de tips.

Goof
Berichten: 28528
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:57

Wij gooien komende zomer ook de tent weer in de auto en dan gaan we lekker touren. Idee is nu om Toscane te doen, maar we willen ook nog naar Scandinavie, de Pyreneeën en Schotland. Dus het kan nog wijzigen tot de ochtend dat we daadwerkelikk wegrijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:28

Wij gaan in de meivakantie naar de Veluwe en nemen het paard mee. Dan in de zomer naar een super de luxe camping in Tirol. Daar heb ik echt veel zin in.

O ja en met de Pasen ga ik met mijn dochter een weekend op scouting kamp. In een klein tentje slapen en overdag lopen en opdrachten doen. Ook veel zin in :D

Remember
Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:49

Lielle schreef:
hier nog tips voor wild kamperen (in Kyrgyzstan)? We zijn ervaren reizigers en kampeerders, vliegen naar de hoofdstad en nemen de meeste uitrusting mee zelf, ter plekke is vrijwel niets meer te regelen (huren/kopen). Reis zelf is met huurauto, en iedere paar dagen zitten we wel even in de min of meer bewoonde wereld. Ter indicatie van het soort land, ik doe voor de zekerheid een spoedcursus EHBO.

Dus wat is echt handig om bij je te hebben? Ik heb al een aardig uitgebreide lijst, maar altijd interessant om tips te horen van anderen. Ik heb geen koelbox oid, het is 's nachts wel vrij koud.


Oh wat gaaf zeg! Ik ga er half juni heen, een trektocht te paard door de bergen van 18 dagen, moet zelf ook wat spullen meenemen maar tenten e.d. is geregeld. Neem me elke keer voor eens te beginnen aan een goed lijstje en alvast te beginnen met inkopen zodat niet alles in 1x betaald hoeft te worden :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Imhrien, lizy29 en 6 bezoekers