USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bloemetje75
Berichten: 1977
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:01

xTitanic schreef:
Death Valley zou ik dan wel weer willen ervaren in hoogzomer.. moet toch wel bizar zijn!


We waren er in augustus en 126 graden Fahrenheit/52 Celsius is echt heel warm...... echt wandelen moet je dan niet willen. Tenzij wellicht om 7u smorgens.

Ook Camelback mountain bij Phoenix moet je echt vroeg doen. Om 11u wil je niet meer beginnen berg op te wandelen.


Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:12

Death Valley mag je in de zomer niet in met een camper, dus als je daar naartoe zou willen moet je sowieso een auto huren.
Wij zijn nooit in juli/augustus geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen. Inderdaad vond ik het wel in juni al warm om te wandelen dus ik kan me voorstellen dat het hoogzomer nog heter is.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:27

24-uursstaking beveiligers Schiphol aangekondigd. Eenmaal raden op welke dag ik vlieg... of hoogstwaarschijnlijk dus niet meer! ;-/

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:38

Nooo Dallista wat klote... Al iets bekend over de alternatieven?

Bedankt voor de vele reacties! Death Canyon staat op ons lijstje, ik ga eens kijken hoe het zit met auto's huren en of dat de route niet te veel ophoudt. Bryce Canyon is ook net iets wat ik héél graag te voet zou willen bekijken. Als ik van jullie hoor dat je op sommige plekken beter van 6:00 tot 11:00 uur iets kan doen en dat het daarna te heet is, baart me dat toch een beetje zorgen.

Ceetje_bokt, ik had niet stilgestaan bij het idee dat je natuurlijk ook hotels kan afwisselen met kamperen. Goede tip! :) We hebben ook gedacht aan Canada, maar Zuid-West Amerika leek ons afwisselender en bijzonderder. Maar ik ga toch nog eens die twee reizen naast elkaar leggen. Het moet wel te doen zijn en mijn ouders zijn ook niet piepjong meer :=

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:44

Ja, onderschat de temperaturen niet. Zelfs al kan je wandelen in de hitte, echt leuk is het na een paar minuten gewoon niet meer.

Er is nog niets met zekerheid te zeggen over 4 sept. Geen beveiliging lijkt mij een platgelegde airport waar je niets kan doen; dat zou zo’n 200.000 reizigers raken, kan me voorstellen dat ze bij Schiphol daar ook niet op zitten te wachten!
Afwachten dus...

Daphx93
Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:59

Fitzroy schreef:
Hoe lang gaan jullie reizen en hebben jullie een voorkeur voor steden, Daphx?
Zelf zou ik Phoenix en San Diego eruit halen en Page, Bryce en Zion toevoegen.


We gaan 3-3,5 week. Phoenix en San Diego willen we wel graag heen maar bedankt voor de tip!

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:09

Tja, ik zou het wel weten: ZW Amerika! Canada vond ik écht teveel van hetzelfde. Ik kon geen meer of waterval meer zien. Daarbij heb je hier in Europa de Alpen dus imo vind ik Canada nu ook weer niet zo bijzonder. Het Zuidwesten daarentegen heeft landschappen die wij hier niet hebben.
En er gaan massa’s Nl die kant op in de zomermaanden, dus je bent echt niet de enige.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Askim
Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:10

Wij zijn vorig jaar Juli naar zion, las Vegas, bryce and grand canyon geweest.
Las Vegas was rond de 43 graden ,maar goed te doen ook voor onze tweeling van toen vijf jaar.
Bryce canyon was mega koud. Tussen de 17 a 19 graden brrr leuk als je uit 43 graden komt haha.
Alles was goed te doen.
Volgend jaar pakken we death valley mee. Ik ben benieuwd.

19 MAART 2012 ONZE WONDERKINDJES GEBOREN JESSIE DENNIS ELVIS LINDSEY AYISHA DEBBIE

Knappe sportfjord BO L1+10 vier wedstrijden L2+11 Vijf wedstrijd M1+10 M2+10 Z1+4

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:14

Zo eens met de meningen over west Canada. Prachtige dingen gezien hoor, maar wij hebben sinds die reis de term ‘Canada-saai’. Veel bomen..... ik ben gek van het zuidwesten van de VS met de landschappen.

Bloemetje75
Berichten: 1977
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:03

Fitzroy schreef:
Death Valley mag je in de zomer niet in met een camper, dus als je daar naartoe zou willen moet je sowieso een auto huren.
Wij zijn nooit in juli/augustus geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen. Inderdaad vond ik het wel in juni al warm om te wandelen dus ik kan me voorstellen dat het hoogzomer nog heter is.


We hebben deze zomer toch gewoon door Death Valley gereden met camper (vanaf Las Vegas, Pahrump, Shoshone, greenwater Valley, Zabrinskie point, Stovepipe Wells, Townes Pass, Panamint Springs) en nergens bord gezien dat het niet mocht. We waren ook niet de enige?

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:21

Zoo, weer op de luchthaven :(
Toch wel raar weer na 2 maand

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:21

Ik lees nu ook dat het per campermaatschappij verschilt. Jullie hadden zeker CruiseAmerica?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Berdien
Berichten: 64475
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:16

Eens met de meningen over Canada. Het is er práchtig en ik ben heel blij dat ik het gezien heb, maar na een week leken alle bomen, beren, bergen en meren op elkaar := Het (zuid)westen van Amerika biedt wat dat betreft veel meer afwisseling en verschillende hoogtepunten.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18006
Geregistreerd: 24-08-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:03

Canada is het land van BBB; Big, Beautiful, Booooring... :D

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Bloemetje75
Berichten: 1977
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:35

Fitzroy schreef:
Ik lees nu ook dat het per campermaatschappij verschilt. Jullie hadden zeker CruiseAmerica?


Ja we hadden inderdaad CruiseAmerica.

Unravelation
Berichten: 298
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Assendelft

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:21

Ik kom even uit mijn mee lees modus :D Ik ben altijd met de auto gegaan en in hotels of hostels geslapen. Kennissen van mij zijn met de camper gegaan, maar vonden het best vervelend dat ze nergens heen konden zonder camper. Waren ze bv. aangekomen op de camping, wil je even later ergens iets gaan eten, moet je alles weer meenemen. Tenzij je natuurlijk in de camper wilt koken. Maar zeker in de zomer vind ik ook de airco van een hotel erg prettig in Californië... :o

Tomorrow
Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 02:29

Bloemetje75 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik lees nu ook dat het per campermaatschappij verschilt. Jullie hadden zeker CruiseAmerica?


Ja we hadden inderdaad CruiseAmerica.

*\o/* :wave: CruiseAmerika vrienden! Haha
Wij moeten hem vrijdag weer inleveren. Onze laatste dagen zijn we nu in LA.

Hebben inderdaad ook door Death Valley gereden met de camper. Eigenlijk hebben we alles met de camper kunnen doen, overal is parkeerruimte voor de camper. Alleen in LA ervaren we nu pas hinder, is het soms wat lastig door de grootte en Monument Valley kan niet met de camper. Die hebben wij te paard gedaan, was heel gaaf! Leuker dan met de auto/jeep tour. San Fransico hadden we nog geen camper, die hebben we lopend en met de uber gedaan net als Las Vegas.
Op 1 campground na hadden we verder helemaal niks van te voren geboekt, totaal geen problemen mee gehad hoe laat we ook aankwamen (lees rond 10 uur). Wij vonden het juist makkelijk een camper, niet uit een koffer leven maar alles bij de hand.

Kwa hikken waren Kings Canyon, Grand Canyon en Joshua Tree wel warm ja. Zion hebben we Narrow trail gelopen, aanrader!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:49

Nog niet bijgelezen sinds laatste keer, maar even duimen. Ultra ultra lastminute. :+ vertrek over een week als ze het rond krijgen kwa hotel en auto. Een natter onstuimiger florida andersom. Daar waar we geen tijd voor hadden zou nu wel zijn. Dit keer met hotel. Woensdag of donderdag weten we meer. Anders gaat plan een weer in werking. Bus/motor duitsland oostenrijk italie frankrijk :')

We kwamen hem tegen met ruim 300 euro korting pp. :j 13 dagen met auto en comforthotel.inclusief key west dit keer

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Bloemetje75
Berichten: 1977
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:01

Gaaf Karuna! Ik duim.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:35

Wordt wel spannend. Vliegen zondags dan als doorgaat. Vrijdag twee weken later terug. Alleen vanwege ultra last minute moeten ze kijken of hotels en auto nog kan, anders alleen mogelijk vliegen en auto alleen. Maar autos ook aardig vol.

Dan drie dagen orlando, naar clear river (bij clearwater beach) st petersburg, ford meyers (vorige keer in snelle lunchstop daar even gezwommen en dolfijnen gezien) florida/everglades, key west en miami beach.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

MxW
Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:41

Daphx93 schreef:
Ik meld me ook!
Volgend jaar juli met mijn vriendin door Amerika touren!
Voor nu hebben we dit rondje... hebben jullie nog tips/adviezen? :D

[ [url=m/s0q0xm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hee leuk, wij gaan ongeveer net zoiets doen dit jaar. Alleen hebben wij San Francisco als startpunt en Las Vegas als eindpunt.

Nu nog in discussie of we van San Francisco naar LA de route langs de kust doen of dat we yosemite/sequoia park meepakken... :=

@xtitanic super vette foto's van Stone Mountain!

@dalista nooooo super oliebol.. Al verwacht ik dat er nog wel iets gaat gebeuren. Gaat Schiphol anders miljoenen kosten.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:48

Sjips o ja die stakingen :oo dat gaat een drama worden.

Maar als doorgaat hier zijn we zondag al weg. Over een week zou ik dan in de lucht zitten al. Oeps

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18006
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:11

karuna schreef:
Sjips o ja die stakingen :oo dat gaat een drama worden.

Maar als doorgaat hier zijn we zondag al weg. Over een week zou ik dan in de lucht zitten al. Oeps



Nou nog je onderschrift aanpassen Karuna... wél een mooie reis *\o/*

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:17

Nou eerst even afwachten of zowel de hotels als auto beschikbaar zijn, dat moeten ze dus gaan navragen. We zijn flexibel kwa auto duurder en goedkoper. En ook hotels is minder een probleem, deze wordt met luxere of basis hotels aangeboden en een mix maakt ons niks uit. enne deze reis was niet een prijs bij 1april lang geleden :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 03:11

[ img ]
[ img ]

Trouw ceremonie langs de Ohio rivier in Tell City Indiana.
Vanaf gisteren mag ik mij Mrs Blair noemen. <3 ^&+
Profi foto's volgen nog.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, YandexBot en 10 bezoekers