Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:19

Citaat:
Camping Martsbuch in Berdorf. Nieuw fijn toiletgebouw en niet heel groot. Weinig kinderen en vanaf de camping loop je zo het bos in. Binnen 5 minuten lopen zit je op de Mullerthal trail.


Ja die camping had ik ook online gezien. Dus dat is wel wat ja?

Henrieke schreef:
Wij zitten op camoing Tintesmühle. Fietsen is hier pittig (man heeft wel gemountainbiked) maar heerlijk rustig en prachtige camping.


Die had ik nog niet gezien. Ik zoek hem op! Ik dacht inderdaad ook al dat een gewoon relaxed fietstochtje nog wel eens tegen kon vallen. Maar dan kunnen we altijd na een paar dagen nog verkassen naar een iets glooiender gebied.


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:25

Wij zijn inmiddels weer thuis. Gisteren aan het einde van de middag waren wij thuis.
Helemaal geen files gehad in de twee dagen rijden, alleen bij de Kroatische grens twee uur erover gedaan om Slovenië binnen te komen. Dat was wel jammer.
We hebben een route gereden die ik kan aanbevelen. Via Zagreb, richting Maribor en dan richting Graz, Passau, Neurenberg en dan Osnabrück. Helemaal niet druk en je komt niet echt langs de drukke steden. Echt prima route!

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:50

SdaphneS schreef:
Wij zijn inmiddels weer thuis. Gisteren aan het einde van de middag waren wij thuis.
Helemaal geen files gehad in de twee dagen rijden, alleen bij de Kroatische grens twee uur erover gedaan om Slovenië binnen te komen. Dat was wel jammer.
We hebben een route gereden die ik kan aanbevelen. Via Zagreb, richting Maribor en dan richting Graz, Passau, Neurenberg en dan Osnabrück. Helemaal niet druk en je komt niet echt langs de drukke steden. Echt prima route!

Dit hebben wij ook gereden maar Duitsland was bij ons echt een enorm drama. Denk ook dat wij wel pech hadden gehad.


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:27

Oh echt? Dan hebben wij dus echt geluk gehad. Wij hebben in het weekend gereden en normaal omzeilen we dat, maar dit keer kwam het zo uit.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:09

Voor de kampeerders die nog spullen nodig hebben; de Vrijbuiter heeft vanwege hun faillissement 40% korting op alles. Ik heb vanmorgen flink ingeslagen en oa een nieuwe grote én kleine tent gekocht. Het is er wel verschrikkelijk druk en chaotisch.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:24

Ik zou dan na het weekend gaan kijken. De winkel sluit vanmiddag op tijd, is morgen even open en is dan tot en met dinsdag dicht. De webshop en het logistiek centrum worden in de tussentijd verder leeggehaald. Ze hebben nog heel veel staan. Woensdag zijn de winkels dan weer wat aangevuld en heb je kans om nog wat leuke spullen te scoren. Het is nu een bende. Volgens mij is de vestiging Roermond nog langer dicht trouwens. O en neem de tijd, je staat denk ik wel een half uur in de rij bij de kassa’s.

❤️

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:35

Het is zeker een bende en de rijen bij de kassa's zijn lang. In ieder geval in Roden.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 14:39

In Gouda heb ik 45 minuten in de rij gestaan...

...

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:12

Imre schreef:
Het is zeker een bende en de rijen bij de kassa's zijn lang. In ieder geval in Roden.

Wij hebben donderdag maar 5 minuten in de rij gestaan!
Wij hebben trouwens niet echt kampeerspullen gekocht. Voornamelijk kleding en nog een tube lijm.
Nu kwamen wij al geregeld bij de vrijbuiter en was alles al aangeschaft voor de vakantie.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:25

Op de site staat dat Roden morgen wel open is. Klopt dat niet?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:33

Roden is morgen wel open. Er zal alleen weinig aangevuld zijn gezien ze maandag en dinsdag alles wat nog uit de webshop en logistiek centrum (en wellicht ook uit Roermond) komt gaan verdelen over de winkels.

Dan was er net op een gunstig moment Lena :wow:

❤️

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:31

Dochter is vandaag in Roden geweest. Was grote bende op gegeven moment zei ze. Shoroomtenten werden gewoon afgebroken en in de kar gelegd. Ze was aan het kijken bij een tent, werden zo de laatste twee onder haar neus weggezakt. Er zijn ook mensen die nu een tent zonder stokken hebben. Was haar ook bijna overkomen. Ze had de laatste tent, maar lagen nog 3 zakken met stokken.
Ze heeft 45 min in de rij gestaan voor de kassa.
Ze was mooi op tijd binnen zei ze, want op gegeven moment moesten de mensen buiten in de rij wachten om naar binnen te mogen.
Bij de schoenen was het helemaal een grote zooi. Alles lag op een grote bult.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:12

Dat is toch ook echt wel vervelend voor de medewerkers lijkt mij. Dat het nu extreem druk is en de winkel helemaal gesloopt wordt door sommige bezoekers. Iemand al een idee of er wat nieuws in het pand in Roden komt?

Wij gaan er niet heen, we hebben alles en ik had beelden op rtv noord gezien en haat zulke drukte. :+

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:23

Er wordt nog gehoopt op een overname, las ik. Ik was er even voor openingstijd vanmorgen. Parkeerterrein was al aardig vol en er stond een flinke groep mensen voor de deur. Ergens voelt het wel een beetje raar om zo te profiteren van de ondergang van het bedrijf. Maar goed, met 40% korting maken ze nog steeds aardige winst op de producten.

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:29

Ik ben donderdagochtend even geweest, alleen voor kleding. Ik kwam er geregeld en nu is het mooi meegenomen.

Vindt het wel echt belachelijk hoe mensen doen, heb gehoord dat er gewoon met spullen gegooid wordt en er is vreselijk veel gestolen. Wat kunnen mensen asociaal zijn zeg.

Wat er met het pand gebeurd ben ik ook heel benieuwd naar, roden is gigantisch (geen idee hoe de rest is).

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:49

Ils_K schreef:
Ik ben donderdagochtend even geweest, alleen voor kleding. Ik kwam er geregeld en nu is het mooi meegenomen.

Vindt het wel echt belachelijk hoe mensen doen, heb gehoord dat er gewoon met spullen gegooid wordt en er is vreselijk veel gestolen. Wat kunnen mensen asociaal zijn zeg.

Wat er met het pand gebeurd ben ik ook heel benieuwd naar, roden is gigantisch (geen idee hoe de rest is).

Echt .. jeetje!
Wij vonden de actie ook mee genomen. Konden beide nu een mooi Fjallraven vest kopen. Normaal gezien had ik hierbij ook op een kortingsactie gewacht.
Vind het jammer dat de winkel verdwijnt. Bever verkoopt ook wel veel spullen maar veel dingen zijn alleen online leverbaar. Dat vind ik met duurdere kampeerspullen niet handig!
Nu hebben wij een de waard tent en verder ook veel spullen van de waard en dat blijft gelukkig bestaan! Ik vind het alleen echt verschrikkelijk voor de medewerkers, dit waren in roden altijd vaste medewerkers. Dit ook toen de waard nog niet van vrijbuiter was maar nu worden zij niet overgenomen. Zo krom!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 07:49

In Gouda was het druk maar geen zooi en ook geen asociale klanten gelukkig. Sommige tenten werden inderdaad door klanten afgebroken, maar dat ging netjes en beheerst.
Ik ga woensdagochtend nog even terug voor 2 nieuwe slaapzakken

...

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 07:51

Jammer dat het zo ver weg is :o ik kan ook nog wel wat gebruiken.

Voor de mensen die zijn wezen wildkamperen, hadden jullie iets mee wat jullie normaal met kamperen niet mee hadden?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:38

Schepje om een wc mee te graven :D

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:01

SdaphneS schreef:
Dat is toch ook echt wel vervelend voor de medewerkers lijkt mij. Dat het nu extreem druk is en de winkel helemaal gesloopt wordt door sommige bezoekers. Iemand al een idee of er wat nieuws in het pand in Roden komt?

Wij gaan er niet heen, we hebben alles en ik had beelden op rtv noord gezien en haat zulke drukte. :+

De medewerkers lopen op tandvlees. Ze moeten het met minimale bezetting doen en dan sta je in zo’n chaos.

Wat betreft het pand: het is natuurlijk nog niet duidelijk of vb definitief de deuren moet sluiten of dat er alsnog een overname komt :). Ze deden en doen het qua omzet/m2 namelijk best prima. Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid komt. De andere panden zijn kleiner dan Roden, die is verreweg het grootst.

❤️

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:35

Ik had dit jaar een koelkastje mee. Het was zo heet dat ik echt niks koel meer kon houden, dus we zijn langs een kampeerwinkel gereden en hebben een electrische koelbox gekocht.

Wat een toestand bij de Vrijbuiter zeg. Ooksneu dat ze eerst failliet moeten gaan voordat mensen er komen kopen.

Come over to the dark side, we have cookies!

Sjira
Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:18

Nog 1 weekje en dan rijden mijn vriend en ik naar Slovenië. Ik word alleen wel wat huiverig door jullie verhalen over de drukte. Zijn er ook ervaringen met Slovenië zo net buiten het hoogseizoen om? We willen eerst een paar dagen naar de meren voor wat mooie wandelingen en daarna nog een paar dagen chillen aan de kust. Zijn er nog echte aanraders? Iemand een mooie route die we absoluut niet mogen missen?

Twee jaar geleden zijn we vanuit Kroatië terug gereden langs Lipica en daar nog een nacht verbleven bij de Lipizaners. Dat hebben we dus al gezien :D

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:42

Ik vermoed dat het buiten het hoogseizoen om een stuk beter te doen is, echter weet ik niet of het komende week al rustiger zal zijn.
Je kan mooi wandelen vanaf de Vrsic pas. Leuk om te rijden ook, zo'n 50 haarspeldbochten in totaal. Prachtig daar. Ook langa de rivier de Soca loopt een prachtig wandelpad, dat kyn je de gele vallei door volgen volgens mij. Eigenlijk kun je overal wel mooi wandelen. Ik raad je wel aan om, als je ergens heen gaat zoals die pas op of Bled in, te zorgen dat je er uiterlijk 9 uur bent. Dan ben je de grote massa voor en kun je ook nog ergens parkeren.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:08

Ik ga vanmiddag even langs bij Roden!

Ik ben net terug van een weekje Normandië en Bretagne. We hadden het grootste deel van de tijd een geweldige camping bij Domfront. Heel schoon sanitair, wifiruimte, hele ruime plaatsen, voor maar 7,30 per nacht met ons tweeën :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:15

Nou, daar mag je dan ook best naam en toenaam van geven :)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, GrapeshotBot, Ies_, JoT, leenleen11, Suliko, tesseke, xxmichellexx en 63 bezoekers