Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Latruda
Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:48

Daar ligt wel onze voorkeur. Ik ben fysiek beperkt en ver lopen kan ik niet.
De hond is dol op zwemmen en ik hou ook enorm van water.
Fietsen lukt mij wel maar de hond past niet in een hondenkar en hij kan niet te ver aan de fiets mee.

Wel al heel erg bedankt voor het meedenken. De grens kwa afstand is toch zo'n 100 km vanaf Borger.

Latruda <3 -15,5 and counting!
Horses - Dangerous at both ends and crafty in the middle. :')


Pinacolada
Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:15

Sneek, Lemmer?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:53

Earnewoude is ook een prachtig gebied. Zit je bij het water,natuurgebied, fiets routes etc.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:27

Wij zijn afgelopen dagen nog een keer verkast en hadden weer het geluk van een prachtige plek aan een riviertje. Wel even wennen; van een kleine camping waar nog 10 anderen stonden naar een massa tourisme camping met 1500 plekken en entertainment.

[ img ]

[ img ]

Ik heb overigens veel veranderingen gezien in Slovenie ten opzichte van 2 jaar geleden en niet perse positief. Het land was nu overspoeld met toeristen en het was op veel plekken filerijden of niet kunnen parkeren waar 2 jaar geleden nog nauwelijks iemand kwam. Heel jammer. Ik hou het na dit jaar ook voor gezien in Slovenie.


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:55

Mooie plek Goof. Welke camping was dit?
Jammer dat je zo'n groot negatief verschil hebt gezien ten opzichte van een aantal jaar geleden. Ik begrijp het wel, Slovenië vonden wij ook erg druk. Terwijl wij dit niet hadden verwacht, maar toch vonden wij het echt prachtig! Maar dit was ook onze eerste keer dus wij weten niet beter. Haha.

Wij zijn de hitte inmiddels helemaal zat. Vandaag was het 40(!) graden en konden we helemaal niets. We gaan dus morgen huiswaarts. We gaan vroeg weg en zien wel hoe ver we komen, in totaal is het voor ons 17 uur rijden vanaf hier dus we stoppen sowieso ergens onderweg.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:03

Dat was camping Sobec ;)

Wij zijn halverwege Dld nu, ook naar huis helaas.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:26

Ik zal me eens officieel melden.
Samen met mijn vriend kamperen we ieder jaar een keer, we hebben een (al zeg ik het zelf) prachtige Victoria tent met sinds dit jaar een luifel, wat een aanwinst, we kunnen nu altijd heerlijk buiten zitten.

Dit jaar zijn we naar Bretagne en Luxemburg geweest, was echt heerlijk. Luxemburg is een zwaar onderschatte vakantiebestemming vind ik :j

Dit is onze tent, er zit ontzettend veel ruimte in!
[ img ]

Rock this day like there is no tomorrow

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:30

Luxemburg is prachtig idd. Mooie tent, veel werk om op te zetten of niet?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:34

Goof schreef:
Luxemburg is prachtig idd. Mooie tent, veel werk om op te zetten of niet?


Heel erg bedankt! Ik vind het eigenlijk meevallen, er gaan 4 stokken in en dan zet je m aan beide kanten vast en tik je zo de haringen erin :)

Rock this day like there is no tomorrow

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:40

Haha, ik herken de camping niet eens terwijl wij daar vorige week waren. :+

Leuke tent! Luxemburg is ook een prachtig land en vooral de goedkope benzine is fijn. :=

Hier nog wat plaatjes van Dalmatië, Kroatië.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:42

Kroatië staat hier ook hoog op het lijstje! Helaas wil mn vriend niet langer dan 1 dag reizen :( maar daar gaan we nog even over discussiëren haha
Prachtige foto’s zeg!

Rock this day like there is no tomorrow

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:50

Het is hier ook echt heel mooi. Wij hebben wel bewust gekozen voor de wat minder toeristische streken in Kroatië. Zo hebben wij eerst dichtbij Karlovac gezeten, in het binnenland en zitten we nu in een klein plaatsje aan de kust. Hier komen veel Duitsers en Polen, maar eigenlijk weinig Nederlanders. In tegenstelling tot istrië bijvoorbeeld.

Wij vinden ver rijden geen probleem, mijn vriend kan er moeite mee hebben maar dan scheur ik wel met de auto door, dus mag hij niet klagen. Haha. Ik hou van auto rijden, dus vind het echt heerlijk.

Hier een foto van onze nieuwe tent en mijn lievelingsfoto van onze vakantie.


[ img ]

[ img ]

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:54

Ah die tent heb ik ook een aantal keer gezien op de campings. Mijn man wil zoiets wel. Fijn ding?
Mooi zeg Kroatie. Ik wil daar ook nog wel heen, wel een eindje rijden idd.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:59

Ja, wij zijn er over te spreken. Hij is groter dan onze vorige tent. Zowel het leefgedeelte als de slaapcabine is voor twee echt super ruim. Enige nadeel vind ik dat de kuip niet vast zit aan de tent. Ik heb liever dat hij volledig vast zit, hier is dat alleen in de slaapcabine zo.
Tevens is de ventilatie niet geweldig in de slaapkabine.
Bij onze vorige tent kon je de slaapkabine helemaal afsluiten en had je een aparte hor. In deze tent heb je maar één ding en dat is half hor, half gesloten. Snap je? :+

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:56

_sharonnn schreef:
Kroatië staat hier ook hoog op het lijstje! Helaas wil mn vriend niet langer dan 1 dag reizen :( maar daar gaan we nog even over discussiëren haha
Prachtige foto’s zeg!

Introduceer het begrip Roadtrip eens bij hem.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:30

ikke schreef:
_sharonnn schreef:
Kroatië staat hier ook hoog op het lijstje! Helaas wil mn vriend niet langer dan 1 dag reizen :( maar daar gaan we nog even over discussiëren haha
Prachtige foto’s zeg!

Introduceer het begrip Roadtrip eens bij hem.....


Haha ja die gaat er dus helaas niet in..

Ik had trouwens een hele gave roadtrip gevonden, ik zal m later even delen! :D

Rock this day like there is no tomorrow

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:47

Wij zijn ook in etappes naar Kroatië gegaan. Eerst naar Oostenrijk voor een nacht, toen een week Slovenië, toen een midweek binnenland Kroatië en toen nog een paar dagen kust.

Wij zitten nu in een hotel in Zuid-Duitsland. Veel gereden vandaag, rustige route genomen via Zagreb en Maribor, om de tunnel te vermijden. Wel twee uur bij de grens gestaan vanuit Kroatië naar Slovenië. :\

Morgen nog zeven uur rijden aldus de tomtom en dan zijn we weer lekker thuis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:02

Latruda Terherne? Oude baas heeft een boerencamping en er loopt een hond rond die sociaal is, op het terrein zelf is een kleine poel maar waterrijk gebied ..

En dan in mijn buurt aan het tjeukemeer nog een canping , weet njet of honden er mogen maar aan het water


Lees normaal.mee := , kruip weer onder mijn steen

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:53

Wij vertrekken volgende week met onze tent naar Luxemburg. Ik wil graag naar het Mullerthal. Ik zit online campings te bekijken en ze hebben gewoon allemaal goede recensies. Kan niet kiezen haha. Heeft er iemand nog een leuke tip voor een camping? We zijn met z’n tweeen en zoeken een rustige camping vanwaar je lekker kan wandelen en fietsen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:58

komone schreef:
Wij vertrekken volgende week met onze tent naar Luxemburg. Ik wil graag naar het Mullerthal. Ik zit online campings te bekijken en ze hebben gewoon allemaal goede recensies. Kan niet kiezen haha. Heeft er iemand nog een leuke tip voor een camping? We zijn met z’n tweeen en zoeken een rustige camping vanwaar je lekker kan wandelen en fietsen.


Je zou naar de camping in Vianden kunnen gaan, heerlijke rustige camping aan de rivier met goed sanitair! :)

Rock this day like there is no tomorrow

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:41

_sharonnn schreef:
komone schreef:
Wij vertrekken volgende week met onze tent naar Luxemburg. Ik wil graag naar het Mullerthal. Ik zit online campings te bekijken en ze hebben gewoon allemaal goede recensies. Kan niet kiezen haha. Heeft er iemand nog een leuke tip voor een camping? We zijn met z’n tweeen en zoeken een rustige camping vanwaar je lekker kan wandelen en fietsen.


Je zou naar de camping in Vianden kunnen gaan, heerlijke rustige camping aan de rivier met goed sanitair! :)


Oke klinkt goed. Goed sanitair is ook heel belangrijk!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:16

SdaphneS schreef:
Wij zijn ook in etappes naar Kroatië gegaan. Eerst naar Oostenrijk voor een nacht, toen een week Slovenië, toen een midweek binnenland Kroatië en toen nog een paar dagen kust.

Wij zitten nu in een hotel in Zuid-Duitsland. Veel gereden vandaag, rustige route genomen via Zagreb en Maribor, om de tunnel te vermijden. Wel twee uur bij de grens gestaan vanuit Kroatië naar Slovenië. :\

Morgen nog zeven uur rijden aldus de tomtom en dan zijn we weer lekker thuis. :)


Goede reis terug nog dat laatste stukje. Wij zijn gisteren thuis gekomen. Vrijdag veel drukte op de weg, halverwege Dld ergens overnacht en gisteren konden we in 1 ruk doorrijden. Ik vind het altijd zo'n domper om thuis te komen -O-
Vandaag even de tent laten luchten en alles opruimen en dan kan het volgend jaar weer mee. Onze nieuwe slaapmatten bevielen goed, isoleren goed dus weinig tot geen kou.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:52

Ik vertrek morgen met een vriend naar Normandië. Helaas minder lang dan gepland want hij had een afspraak gemaakt op een dag dat we nog weg zouden zijn :(. Morgen even langs Honfleur, overnachten bij Bayeux in de buurt en dan verder even wandelen :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

mvdende
Berichten: 5614
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:27

komone schreef:
Wij vertrekken volgende week met onze tent naar Luxemburg. Ik wil graag naar het Mullerthal. Ik zit online campings te bekijken en ze hebben gewoon allemaal goede recensies. Kan niet kiezen haha. Heeft er iemand nog een leuke tip voor een camping? We zijn met z’n tweeen en zoeken een rustige camping vanwaar je lekker kan wandelen en fietsen.



Camping Martsbuch in Berdorf. Nieuw fijn toiletgebouw en niet heel groot. Weinig kinderen en vanaf de camping loop je zo het bos in. Binnen 5 minuten lopen zit je op de Mullerthal trail.


Morgen eindelijk op vakantie *\o/* hopelijk trekt het weerbericht bij voor vrijdag zaterdag zondag want ik blijf dit keer in Nederland. Vandaag de boel alvast inpakken en morgen de laatste dingetjes en dan wordt ik naar de camping gebracht. Hopelijk doet onze ouwe bus het nog, komt ie ook weer een keer uit zn stal

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:11

komone schreef:
Wij vertrekken volgende week met onze tent naar Luxemburg. Ik wil graag naar het Mullerthal. Ik zit online campings te bekijken en ze hebben gewoon allemaal goede recensies. Kan niet kiezen haha. Heeft er iemand nog een leuke tip voor een camping? We zijn met z’n tweeen en zoeken een rustige camping vanwaar je lekker kan wandelen en fietsen.

Wij zitten op camoing Tintesmühle. Fietsen is hier pittig (man heeft wel gemountainbiked) maar heerlijk rustig en prachtige camping.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ, dollyspikkel, Elin_, Lokii, lovelance, luuntje, Soepkipje en 70 bezoekers