USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:49

Cowboy55: Alligator Alley is de I75, Tamiami Trail is de 41 ;) Zijn dus niet hetzelfde. De 75 loopt noordelijker én schiet veel meer op. Tamiami is aantrekkelijker toeristisch gezien met Shark Valley, de loop road en het kleinste postkantoor.

Key West vinden wij wel fantastisch, er heerst een heerlijke sfeer imo. Wij zijn er al 4 x geweest dus dat zegt wel genoeg.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:53

Wij hebben 1 dag key west gedaan vanaf Key Largo. Precies genoeg.
Andere dag zijn we naar de sea turtle rescue op een van de keys geweest.

Space centre zijn we 2 keer geweest. Eerste keer een extra tour geboekt waardoor we een deel van het center niet gezien. Dus nog keer terug gegaan

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:25

Fitzroy schreef:
Cowboy55: Alligator Alley is de I75, Tamiami Trail is de 41 ;) Zijn dus niet hetzelfde. De 75 loopt noordelijker én schiet veel meer op. Tamiami is aantrekkelijker toeristisch gezien met Shark Valley, de loop road en het kleinste postkantoor.

Key West vinden wij wel fantastisch, er heerst een heerlijke sfeer imo. Wij zijn er al 4 x geweest dus dat zegt wel genoeg.


Weer wat geleerd. Ik bedoelde de zuidelijke van de twee, de 41. De doorsteek lijkt wat rustiger qua bewoning. De 41 is qua snelheid inderdaad een drama ter hoogte van Venice, North Port, Port Charlotte Maar het lijkt minde druk door de Everglades (DOH) en je komt gunstiger uit tov de Keys.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:41

Kennedy Space Center ben ik ook eerder geweest. Vond dat erg leuk, eens kijken of mijn vriend dat ook wat vind. Ik was toen 16 en nu 38 dus is ook al weer heel lang geleden.

Heb ook al meer mesen horen zeggen dat Key West niet veel aan is. We willen toch de hotels boeken tijdens het reizen, dus kunnen beginnen met 1 nacht en als het bevalt langer blijven.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:05

De 41 is een Highway en de 75 een interstate. Daarom schiet de 75 veel meer op. Op de 41 heb je om de haverklap stoplichten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 00:59

Ik heb vanavond de esta ingevuld en jeetje wat is hij veranderd!
Ik ben ook niet gelijk goedgekeurd zoals in het verleden en ik maak me er wel zorgen over... zou binnen 72u wat terug horen

Duimen voor mij meiden want alles is al betaald kwa tickets

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 02:13

Komt wel goed hoor :D
de laatste keer duurde het bij mij ook wat langer

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 04:27

Ik was er ook wel door verrast. Volgens mij ook geen email ontvangen met goedkeuring, maar de volgende dag ingelogd met mijn gegevens en toen bleek het approved. (Voor de zekerheid dus maar een screenprint gemaakt). :-)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 05:22

Dallista schreef:
Ik was er ook wel door verrast. Volgens mij ook geen email ontvangen met goedkeuring, maar de volgende dag ingelogd met mijn gegevens en toen bleek het approved. (Voor de zekerheid dus maar een screenprint gemaakt). :-)


Dat doen wij ook altijd. En dan uitprinten en meenemen :) just to be sure.

Kreeg laatst een mail dat de mijne verlopen was :(

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 05:26

Je krijgt nooit een mail dat hij goedgekeurd is, alleen als hij verloopt. Zelf in de gaten houden dus of je approved bent.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:25

Ja normaal staat er gelijk approved.

Gelukkig vanmorgen mn status gechecked en ik ben weer goedgekeurd !
Pfff ik had een beetje stress omdat het proces zo is verander veel meer vragen dan in het verleden etc

Josien_
Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:15

Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


We hebben dit even bekeken en wat een super leuke tip! We gaan helaas wel eind oktober, is het dan nog net zo leuk?
We zagen ook een paar leuke reizen om New York en Boston te combineren. Bedankt voor de tips!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:18

Josien_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


We hebben dit even bekeken en wat een super leuke tip! We gaan helaas wel eind oktober, is het dan nog net zo leuk?
We zagen ook een paar leuke reizen om New York en Boston te combineren. Bedankt voor de tips!


Hoe later je gaat, hoe groter het risico van kou/slecht weer. Niet zo erg als je in de stad bent, maar minder als je in de natuur bent. De combo New York en Boston is zeker niet verkeerd. Je kunt alleen geen kleding van sport teams uit NY in Boston dragen en v.v. ..... :n

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:33

Josien_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


We hebben dit even bekeken en wat een super leuke tip! We gaan helaas wel eind oktober, is het dan nog net zo leuk?
We zagen ook een paar leuke reizen om New York en Boston te combineren. Bedankt voor de tips!



oktobers in boston zijn niet zo leuk
het is er dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel koud
ik wist pas wat kou in mn leven was toen ik in boston logeerde in oktober :brr: :o

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:25

Wij hebben in Boston in oktober nog zomerkleding gekocht. Met 28 graden was dat wel nodig. Niks van te zeggen.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:29

En rondom oud en nieuwjaar hadden wij in New York temperaturen van +20 tot -10... en dat in vier dagen tijd. Het weer in het oosten kan enorm verschillen.
Combinatie New York en Boston is gaaf!

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:48

Excalibur schreef:
We zitten nog even te kijken hoe we dat gaan doen. We willen aanvliegen op Orlando en weer terug vliegen vanaf Boston. Nu is het alleen even kijken of we het hele stuk omhoog rijden met de auto of gewoonten binnenlandse vlucht pakken. Het maakt qua geld niet veel uit of we met een huurauto omhoog rijden of in Orlando een auto huren, die daar weer inleveren, binnenlandse vlucht pakken en dan in Boston weer een andere auto huren.

Ik twijfel alleen of omhoog rijden een beetje te doen is in 4 weken. We willen wel graag het een en ander zien onderweg.

Hier nog mensen met ervaring op deze route?
Wij zijn naar Miami gevlogen en via Boston weer naar huis.
Gecombineerde vakantie in Florida en familiebezoek in Boston. Onderweg zijn we een paar dagen in de Great Smoky Mountains geweest en kort in Lancaster. Staat niet in verhouding tot de reistijd, maar wij vonden dit een leukere optie dan vliegen. Geen spijt van gehad. Toen wel drop-off kosten van 500 nog wat dollar.
De website werkt niet meer, maar in mijn berichten zijn er nog wel posts over deze reis terug te vinden.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:49

Ik heb een vraag is het fijn en snel om van rdam naar dusseldorf te gaan en daar het vliegtuig te pakken?

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 04:55

Ik vind Düsseldorf een fijne luchthaven, maar met de reis vanuit R’dam heb ik geen ervaring. Voor ons is het anderhalf uur rijden dus prima te doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:45

Grit schreef:
Excalibur schreef:
We zitten nog even te kijken hoe we dat gaan doen. We willen aanvliegen op Orlando en weer terug vliegen vanaf Boston. Nu is het alleen even kijken of we het hele stuk omhoog rijden met de auto of gewoonten binnenlandse vlucht pakken. Het maakt qua geld niet veel uit of we met een huurauto omhoog rijden of in Orlando een auto huren, die daar weer inleveren, binnenlandse vlucht pakken en dan in Boston weer een andere auto huren.

Ik twijfel alleen of omhoog rijden een beetje te doen is in 4 weken. We willen wel graag het een en ander zien onderweg.

Hier nog mensen met ervaring op deze route?
Wij zijn naar Miami gevlogen en via Boston weer naar huis.
Gecombineerde vakantie in Florida en familiebezoek in Boston. Onderweg zijn we een paar dagen in de Great Smoky Mountains geweest en kort in Lancaster. Staat niet in verhouding tot de reistijd, maar wij vonden dit een leukere optie dan vliegen. Geen spijt van gehad. Toen wel drop-off kosten van 500 nog wat dollar.
De website werkt niet meer, maar in mijn berichten zijn er nog wel posts over deze reis terug te vinden.



De Great Smoky Mountain hadden wij ook nog aan zitten denken, de ouders van een vriendin van mij wonen daar maar ik dacht dat dit wellicht te ver uit de route was. Rijden heeft tot nu toe ook mijn voorkeur, vooral omdat ik al een paar keer rondom Boston ben geweest en als we gaan rijden kan ik ook weer nieuwe plekken zien.

Temperatuur in het oosten kan idd erg verschillen. Ik ben er eind oktober geweest met prachtig weer, 20+, en met echt koud herfst weer.

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:22

Smokey Mountains zijn een uurtje of 3 uit de route? Ervan uitgaand dat de Interstate 95 'de route' is?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:05

Mijn k1 Visa is approved!!! :D

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:12

Anthea schreef:
Mijn k1 Visa is approved!!! :D


Gefeliciteerd!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:13

Anthea schreef:
Mijn k1 Visa is approved!!! :D


Gefeliciteerd *\o/*

Ik sta nog in de rij :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:16

Cowboy55 schreef:
Smokey Mountains zijn een uurtje of 3 uit de route? Ervan uitgaand dat de Interstate 95 'de route' is?


Langs die route zouden we wel naar boven gaan. Zit te denken vanaf waar we dan het beste richting de Smokey Mountains kunnen gaan. Heb begrepen dat Savannahin Georgia er mooi moet zijn.

Dus dacht vanaf Florida naar Savannah te rijden en dan vanaf daar richting de Smokey Mountains. Dan vanaf daar richting Washington DC en weer veder naar boven.

@Anthea: Gefeliciteerd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maxi90, YandexBot en 5 bezoekers