Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:44

Prachtig om de verhalen te lezen zeg!

Dit is onze opstelling op het moment :)
[ img ]

Rock this day like there is no tomorrow


Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:16

Wat balen Goof! Tegen dat probleem liepen wij in Kroatië ook aan. Langs de kust veel (maar erg grote, of naturisten) campings en verder naar het binnenland was er niks meer te vinden. We kwamen toen nog andere Nederlanders tegen die vroegen of wij een camping in het binnenland hadden kunnen vinden, zij waren ook op zoek geweest.

In Slovenië kort maar fijn gekampeerd op Camp Triglav. Maar dat is dus in het noorden en daar was je al geweest volgens mij?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Femke_Tweety
Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:33

Hee leuk, kampeertopic!

Ik ben net terug van 9 dagen Luxemburg, kampeer/wandelvakantie met hond.


Ik heb sinds dit jaar een Coleman Darwin 3+ tentje (bevalt vooreerst prima) en een grote tarp.

Die zet ik soms op met kamperen, soms niet. Met name als ik wat langer op dezelfde plek blijf.

Ofwel voor schaduw, ofwel voor wat tegenhouden van regen.
Staat ook nooit in exact dezelfde opstelling.

(En staat nu in mijn tuin.... Ook even wat schaduw... :D )



[ img ]


Wandel/Vakantieblog van afgelopen vakantie staat hier, voor de liefhebbers.
[BEU] Wandelvakantie met hond, mullerthaltrail!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:40

Leuk, Luxemburg, zijn wij ook al een keer of 5 geweest, welke plaats zat je? Müllerthal is prachtig hè?

Rock this day like there is no tomorrow

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:59

Jammer dat jullie geen camping konden vinden Goof!

Wat een grote tenten Daphne en Sharon!! Lekker de ruimte zo!

Can’t go wrong met Coleman Femke! Wauw, wandel-kamperen! Klinkt leuk!

Wij staan ook weer! Als je goed kijkt zie je de paardjes vd rodeo achter de bamboe-haag staan. Zo dichtbij de showground staan we!
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:19

Leuk verslag van Luxemburg. Wij gaan binnenkort ook. Ben heel benieuwd!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:12

Ik had je topic gezien over Luxemburg, erg mooi daar, ben er ook wel eens geweest.
Wij zijn naar het noorden gereden en hebben een fijn plekje aan een riviertje op een piepkleine camping gevonden. Lekker rustig, helaas staan we alleen naast een kerk waarvan de klokken ieder half uur slaan :+


[ img ]

Lekker plekje ook Barra!

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:23

Goof schreef:
Ik had je topic gezien over Luxemburg, erg mooi daar, ben er ook wel eens geweest.
Wij zijn naar het noorden gereden en hebben een fijn plekje aan een riviertje op een piepkleine camping gevonden. Lekker rustig, helaas staan we alleen naast een kerk waarvan de klokken ieder half uur slaan :+


[ [url=m/Wr4Pdz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker plekje ook Barra!

Haha leuk! Hier hebben wij ons ook goed vermaakt! Wel fijn dat ze s nachts stil zijn. Jammer dat ze om 6 uur al weer beginnen.
Sla de Home Made jagermeister maar over... of je moet een grote fan zijn :D

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:49

Goof schreef:
Ik had je topic gezien over Luxemburg, erg mooi daar, ben er ook wel eens geweest.
Wij zijn naar het noorden gereden en hebben een fijn plekje aan een riviertje op een piepkleine camping gevonden. Lekker rustig, helaas staan we alleen naast een kerk waarvan de klokken ieder half uur slaan :+


[ [url=m/Wr4Pdz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker plekje ook Barra!

Welke camping sta je? Mag per pb. Klinkt bekend namelijk..

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:33

Camp Loka. En ik heb me vergist; de klokken gaan niet ieder half uur. De klokken gaan ieder kwartier 8)7

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:14

Goof schreef:
Camp Loka. En ik heb me vergist; de klokken gaan niet ieder half uur. De klokken gaan ieder kwartier 8)7

Ah nee dat is dan toch een ander dan die ik ken.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:31

Balen Goof! Er is aan te wennen (ik woon ook naast een kerk) maar in een weekje niet, vrees ik. Als je eenmaal slaapt, slaap je er dan wel doorheen?

Ik ben benieuwd of jullie wat tips voor mij hebben. Ik ga volgende week nog een laatste weekje kamperen. Nu hou ik heel erg van:
- warmte (al wordt dat lastig. Het liefst zit ik de hele zomer in Sevilla)
- Frankrijk
- bergen
Alleen het probleem is dat je in een weekje niet zover komt. Dus hebben jullie misschien locaties, met max. een dag reisafstand, die leuk zouden kunnen zijn? Ik heb het gevoel dat ik bijna overal al wel geweest ben. We denken nu aan Normandië, Bretagne maar dat ken ik eigenlijk al heel erg goed, heel ver Bretagne in kom je niet en in Normandië heb ik Rouen, Caen, Dieppe, Etretat, Honfleur, Le Havre, de stranden etc etc al heel vaak gezien. De Mt Saint Michel vind ik dan wel weer erg leuk, maar heb ik ook al heel vaak gezien.

Tips? :) Ik sta overal voor open.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:35

De Franse Ardennen? Erg mooi, veel geschiedenis ook. Weet niet hoe het weer er is.

De klokken gingen door tot middernacht en begonnen vanmorgen om 6 weer. Daar slaap ik helaas niet doorheen dus het zullen hier korte nachtjes zijn. Ben kapot pfff.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:49

Hier onze caravan dit jaar regelmatig verhuurd, maar nu weer terug gekregen en wederom alles schoon moeten maken. Nu moet ik niet zeggen dat het een chaos was, maar wel dat de vloer nog smerig was (hagelslag lag over de vloer). De koelkast was vies, keukenkastje had zeepsop ingezeten en dat soort dingen. En dan beweren dat ze hem schoongemaakt hebben, daar kan ik dan niet bij met mijn hoofd.
Afspraken zijn ook dat ze hem schoon mee krijgen en schoon af moeten leveren, snap dat niet zo goed dat mensen dat zelf zo durven af te leveren.
Denk dat wij hem dus maar niet meer verhuren, ondanks dat we ook een aantal goede ervaringen hadden.
Heeft één van jullie hier ook ervaring mee?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:55

Goof schreef:
De Franse Ardennen? Erg mooi, veel geschiedenis ook. Weet niet hoe het weer er is.

De klokken gingen door tot middernacht en begonnen vanmorgen om 6 weer. Daar slaap ik helaas niet doorheen dus het zullen hier korte nachtjes zijn. Ben kapot pfff.

Tot middernacht ? Was er iets speciaals wij hebben 2 week gestaan en deze 2 week zijn ze iedere dag braaf om 10 uur gestopt.
Mijn vriend sliep er uiteindelijk om 6 uur nog doorheen dat lukte mij ook niet. Doordat ze om 10 uur stil waren heb ik toch nog genoeg slaap gehad. Op de camping gaan wij altijd vroeg naar bed :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:12

Sheran schreef:
Balen Goof! Er is aan te wennen (ik woon ook naast een kerk) maar in een weekje niet, vrees ik. Als je eenmaal slaapt, slaap je er dan wel doorheen?

Ik ben benieuwd of jullie wat tips voor mij hebben. Ik ga volgende week nog een laatste weekje kamperen. Nu hou ik heel erg van:
- warmte (al wordt dat lastig. Het liefst zit ik de hele zomer in Sevilla)
- Frankrijk
- bergen
Alleen het probleem is dat je in een weekje niet zover komt. Dus hebben jullie misschien locaties, met max. een dag reisafstand, die leuk zouden kunnen zijn? Ik heb het gevoel dat ik bijna overal al wel geweest ben. We denken nu aan Normandië, Bretagne maar dat ken ik eigenlijk al heel erg goed, heel ver Bretagne in kom je niet en in Normandië heb ik Rouen, Caen, Dieppe, Etretat, Honfleur, Le Havre, de stranden etc etc al heel vaak gezien. De Mt Saint Michel vind ik dan wel weer erg leuk, maar heb ik ook al heel vaak gezien.

Tips? :) Ik sta overal voor open.


Wellicht is Luxemburg een optie? :) weer is er erg goed, vooruitzicht ook 25+ graden

Rock this day like there is no tomorrow

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:14

Luxemburg en Ardennen ook al uitgebreid gedaan, jarenlang :). We denken nu ook aan misschien de andere kant op. Jura ook al uitgebreid geweest, wellicht nog wat plekjes in de Alpen die we niet zo goed kennen. Maar rond Annecy dan weer uitentreure (wel echt prachtig daar! Maar vanwege herinneringen ga ik liever niet terug dit jaar)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:18

Sheran schreef:
Luxemburg en Ardennen ook al uitgebreid gedaan, jarenlang :). We denken nu ook aan misschien de andere kant op. Jura ook al uitgebreid geweest, wellicht nog wat plekjes in de Alpen die we niet zo goed kennen. Maar rond Annecy dan weer uitentreure (wel echt prachtig daar! Maar vanwege herinneringen ga ik liever niet terug dit jaar)

Vogezen misschien?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:36

Leuk om alle foto's te bekijken en de verhalen van iedereen te lezen.

Wij zijn vandaag naar Plitvice meren geweest. Erg mooi! Drukte viel ons reuze mee, alleen bij de ingang drie kwartier gewacht om een ticket te kunnen kopen. Daarna enkel nog bij de bootjes en dat ging heel vlot. Echt genoten van de uitzichten en het prachtige water. <3

We houden morgen een rustdag na twee drukke dagen.
Daarna willen we richting Zadar. Heeft iemand daar nog tips voor? We vinden de supersuper mega camping van zadar wat aan de dure kant.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:40

Wij zijn dit weekend ook nog lekker een weekendje weg geweest. Gewoon in Nederland in de buurt van Helmond. Lekker wandelen met de hondjes en niets doen.

[ img ]

Show a little faith, there's magic in the night


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:42

Gelukkig had je geen kat bij je...... :D :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:55

Bonna schreef:
Wij zijn dit weekend ook nog lekker een weekendje weg geweest. Gewoon in Nederland in de buurt van Helmond. Lekker wandelen met de hondjes en niets doen.

[ [url=m/umuNc1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! :)

ikke schreef:
Gelukkig had je geen kat bij je...... :D :D

Wij hebben dus al meerdere mensen gezien die hun kat meehebben op vakantie. Ik wist niet dat mensen dat deden, maar het kan dus gewoon. :+

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:06

Die Plitvice meren lijke me prachtig.
Gave foto met die hond zo haha.

Wij hebben echt een fijn plekje hier.

[ img ]
[ img ]

Het schijnt overmorgen heftig te gaan onweren en regenen heel de dag. Ben benieuwd :\

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:09

Ziet er lekker uit goof!!

Haha Ikke, ik had er vandaag nog over met mijn vriend dat voor het complete plaatje de kat eigenlijk ook mee moet :p

Show a little faith, there's magic in the night

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:37

Ik zit wel eens te geinen dat we onze kat mee gaan nemen := doen we maar niet.
Schoonouders namen vroeger wel hun kat mee :')

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, friendly, VuurVleugels en 70 bezoekers