Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:23

En merendeel van de busstations van Cruz zijn afgesloten met hek etc en behoorlijk beveiligd :) Ze hebben ‘eigen’ taxi’s die wel het terrein op mogen en die zijn echt prima. Je betaald een paar cent meer maar daarvoor heb je een hoop meer zekerheid.

Huaraz heb ik juist als 1 van de meest veiligere stadjes ervaren. Stuk gemoedelijker (casa de zarella is een fijne en leuke overnachtingsplek).

Is een kleine 2 jaar geleden dat ik er was overigens. Veel plezier!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together


nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:31

JumpingRider schreef:
Ik heb nog wat vragen voor bokkers die naar Peru zijn geweest. Met name over de bus.

We hebben gehoord dat toeristen nog wel eens overvallen worden als ze 's ochtends arriveren (06:00 of eerder) met de nachtbus. Nu vroeg ik me af, kun je op de busstations van cruz del sur veilig wachten? Is het aan te raden om alvast een taxi te boeken die dan meteen al klaar staat?

Zijn er ook bokkers naar Huaraz geweest met de bus? Was dat veilig? We willen graag naar laguna 69 maar op verschillende sites staat wel dat er veiligheidsrisico's zitten aan Huaraz, met name voor toeristen.

Alvast bedankt!!


Ik ben in maart geweest, geen nare ervaringen. Enige wat ik hoorde is dat mensen beroofd waren in de bus. Maar dat onvoorzichtigheid van hun, tas niet op slot en niet onder stoel gehouden.
Cruz del sure is prima maar komt ook gewoon aan op een bus terminal, taxi niet vooraf boeken kan je prima ter plekken doen.
Huaraz heb ik ook gedaan, zwaar!!! Maar gaaf Plek is veilig maar hostels liggen een beetje uit de loop en je moet dan soms door een donker stukje maar als je niet alleen bent geen probleem.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:32

Zijn er hier bokker die in het midden oosten zijn geweest als vrouw (alleen?) of met twee vrouwen dus zonder man?
Waar zijn jullie geweest? Voelde je je veilig ? Ben op zoek naar tips!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:14

Om welke landen gaat het in het Midden Oosten? Dat wil nog wel eens verschillen.

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:50

Sakura789 schreef:
Om welke landen gaat het in het Midden Oosten? Dat wil nog wel eens verschillen.

Ben nog op zoek naar tips! Dacht nu zelf mogelijk richting Oman ? Maar sta open voor alle tips!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:42

Iedereen die ik hoor over Iran is daar laaiend enthousiast over, ook over de mensen en de veiligheid.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:52

Geen ervaringen met Oman, wel met Iran en absoluut positief. Alleen de grenzen aan de oostelijke kant zijn link, maar daar kan ook een Iraanse man beter niet komen. Alleen weet ik niet hoe Midden Oosten Iran is. Ook hele goede ervaringen met Jordanie.

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:03

Vriendinnen van mij zijn een paar jaar geleden in het midden oosten geweest, die hebben hier en daar wel wat last van spanningen gehad. Zolang je niet als vrouw alleen bent zou het prima te doen moeten zijn. :)


Zojuist de tickets geboekt! 7 t/m 29 november naar Thailand! :):)

We maken daar verder een planning wat we willen zien en hoe lang we blijven. Als jullie tips hebben,
hoor ik het graag! :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:16

Denk er wel aan dat een visa (waiver) voor de United States krijgen moeilijker kan zijn als je in Iran (en nog aan aantal andere landen) bent geweest in afgelopen 5 jaar.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:25

Ik ben de afgelopen jaren in Turkije, Jordanië, Israël, Egypte, de meeste Golfstaten en Iran geweest, dan wel alleen, dan wel met een vriendin. Vond Oman prima te doen met z'n tweeën, alleen kun je zonder auto eigenlijk vrijwel niets, het is niet echt een backpackvriendelijk land, zeg maar. Maar als je bereid bent om een auto te huren, dan moet je vooral gaan, want Oman is fantastisch. Stuur maar een PBtje als je meer wilt weten!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Fira
Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:18

Ik vertrek over een paar weken naar Maleisië voor een maand *\o/*
Nu ben ik al een beetje aan het oriënteren over welke kledingstukken ik het beste kan meenemen.
Maleisië is grotendeels een islamitisch land, wel erg westers, maar het wordt niet gewaardeerd als je hempjes draagt met korte broekjes. Nu bestaat mijn kledingkast daar voornamelijk uit :')

Hoe hebben jullie dat gedaan met broeken/rokken? Gewoon half lang? En dan een t-shirtje er bovenop? (Van katoen?)
En; hoeveel t shirts mee te nemen? Ik probeer in te pakken alsof ik maar een week weg ga, maar dan kom ik op alsnog best wel wat uit haha. Dus gewoon een stuk of 3?

Zoals jullie zien heb ik nogal wat kledingtips nodig haha

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:28

3 -4 shirtjes vind ik genoeg ja. Over soort kledij weet ik niet in Maleisië.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:29

Kuala Lumpur is heel modern en heb ik gewoon in korte broek met shirtje met mouwtjes gelopen. Over daarbuiten durf ik niets te zeggen.

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:58

Eigenlijk in heel Maleisië kun je gewoon in korte broek en hemdje lopen hoor. Mocht je religieuze sites willen bezoeken kun je daar altijd gepaste overkleding krijgen.

Show a little faith, there's magic in the night

mvdende
Berichten: 5629
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:31

Afritsbroek. Kun je lange broek van maken in tempels enz en buiten lekker afritten en korte broek.


Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:03

Of je neemt gewoon een sarong mee in je tas (neemt amper ruimte in beslag) en knoopt die even om als je een tempel binnen loopt. En kijken of je dat kan plannen zodat je 's morgens ook gewoon een shirt dat je schouders bedekt aantrekt.

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:07

Ik heb zelf in Maleisië gewoon in hempje en broekje gelopen. Het ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat, maar in heel veel stukken is het niet ongepast hoor. Helemaal Kuala Lumpur niet. Dat is zo modern.

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:02

Ik kom hier even binnenvallen.. Moet een ticket terug boeken voor ik naar Nieuw Zeeland vlieg dinsdag (anders kom je het land niet in). Maar ik vind het zo ontzettend lastig om die datum vast te leggen!! Nu weet ik dat er flexibele tickets zijn, alleen het enige dat ik kan vinden is dat daar nog weer giga kosten bij komen om het te veranderen. Nu wil ik daar best voor betalen, maar als het hele geintje bij elkaar een paar 100 euro kost vind ik dat wat zonde. Hoe hebben jullie dit gedaan? :)
Liefst boek ik nu een vlucht die ik wel kan wijzigen, maar die ik zeer waarschijnlijk wel neem, maar dan zit je dus vast aan een datum en dat vind ik wel echt lastig om nu al te beslissen.

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:23

Kun je niet een supergoedkoop ticket boeken naar bv Brisbane ofzo? Daar hoef je natuurlijk dan geen gebruik van te maken.

Neem aan dat het een ticket het land uit moet zijn en niet per se terug naar NL.

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:10

Stom dat ik daar nu niet aan heb gedacht. :Y) Dat is idd wel een goeie optie. Vlucht is goedkoper dan wijzigen van een ticket _O- Het moet idd gewoon het land uit zijn.

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:31

En volgens mij heb je inderdaad ook tickets voor 40 euro naar Indonesië enzo, kijk je later wel of je er gebruikt van maakt! ;)

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:06

Inderdaad, hoorde best wel vaak dat dat gedaan wordt. Blij dat ik kon helpen :)

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl

xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:19

Picassox schreef:
En volgens mij heb je inderdaad ook tickets voor 40 euro naar Indonesië enzo, kijk je later wel of je er gebruikt van maakt! ;)


Vanaf Nieuw Zeeland volgensmij niet hoor.. ik vloog vanuit KL naar NZ en het goedkoopste had me 550 euro gekosten (met airasia) haha. Is nog verder weg van Azie dan je zou denken dus voor 40 euro naar NZ ga je denk ik niet vinden. Maar naar een plekje in Australie klinkt wel als een goed plan! :D

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 00:34

Heb een ticket gevonden voor €60 naar Melbourne, dat is niet zo gek. Je ticket wijzigen kost meer (€125 minimaal). :)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

mvdende
Berichten: 5629
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:25

Zo dan. Heb jij de mazzel. Ik was iets van 250 kwijt voor het goedkoopste ticket naar Sydney


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Babsiej, Cowgirl, fleurtjeuh, fohadie, History_, Jadero, JudithGigi, Kimmie235, lizy29, maaikemuis, spookyskippy en 70 bezoekers