Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:57

SusanH schreef:
Die tip van dat plassen....ik kan me een hoop kampeertripjes met scouting herinneren in de wintermaanden en hoe vaak ik er niet uit moest dan :+ om gek van te worden. En iedere keer toch maar weer broek aan, jas aan schoenen aan en dan in de winterkou in :brr: . Dan weer alles uit en terug die slaapzak in. Eerste halfuur lag ik dan standaard te rillen. En heel kort erop moest ik weer natuurlijk als ik net weer een beetje opgewarmd was :')


Ik kan mij voorstellen dat het ellendig is als je meerdere keren per nacht moet plassen, maar volgens mij is het nog veel vervelender om het op te houden.

Wij gaan dit weekend nog 2 nachtjes in Nederland kamperen. Helaas wel in de regen, al is dat ook wel weer welkom :)

Show a little faith, there's magic in the night


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:10

Bedankt voor alle tips! Plassen doe ik altijd net voor ik ga slapen, dus dat scheelt. Al kamperen we bij een rodeo waar we vast wel een paar biertjes zullen drinken dus dan moet ik er gegarandeerd nog een keer uit :=
Ik ga heel mijn garderobe voor de volgende dag bij mij in de slaapzak proppen, dan komt het vast wel goed.

Jammer dat jullie net nu regen krijgen Bonna!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:02

Barramundi schreef:
Bedankt voor alle tips! Plassen doe ik altijd net voor ik ga slapen, dus dat scheelt. Al kamperen we bij een rodeo waar we vast wel een paar biertjes zullen drinken dus dan moet ik er gegarandeerd nog een keer uit :=
Ik ga heel mijn garderobe voor de volgende dag bij mij in de slaapzak proppen, dan komt het vast wel goed.

Jammer dat jullie net nu regen krijgen Bonna!


Dat doei k dan dus niet bier drinken want dan blijf je lopen.... Heb ik bij wijn of iets anders geen last van.

Ik heb altijd een lange dikke badjas bij me die ik aan schiet als ik moet plassen, werkt voor mij ook prima, ook als het vriest.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:48

Ik heb 3 nachten naast een stel gestaan waarvan de man zo vreselijk hard snurkte dat hooguit enkele uren slaap per nacht heb kunnen pakken. Ik haat dat!

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:06

Kan vragen of ze wijn hebben Taffje, maar ik weet niet wat mijn kansen daarop zijn bij een rodeo in de bush :+

Wij waren het niet Goof!!! Bestaat niet dat je mijn man gehoord hebt :P

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:43

Goof schreef:
Ik heb 3 nachten naast een stel gestaan waarvan de man zo vreselijk hard snurkte dat hooguit enkele uren slaap per nacht heb kunnen pakken. Ik haat dat!


Verschrikkelijk. Ik liep in Denemarken 's nachts over de camping en hoor uit een vouwwagen ook zo grizzlybeer snurken. Mijn vriend kan dat ook zo erg. Inmiddels heeft hij een snurkbeugel en is het stil.

Het viel mij ook op dat de campings drukker waren dan andere jaren. Ik heb nu een paar x de moeite genomen om een dag van te voren een plekje te reserveren op de camping.

Come over to the dark side, we have cookies!

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:45

Daarom ben ik blij dat ik in een caravan lig :+. Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel veel vaster slaap dan vroeger

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:03

Ik heb altijd oordoppen mee, in een tent hoor je echt alles.

Come over to the dark side, we have cookies!

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:14

Ik had ook oordoppen in maar werd er gewoon wakker door. Kan je nagaan. Ik vind dat toch wel het nadeel van kamperen hoor; al die geluiden van anderen. Sta je te douchen, zit er naast je 1 te kakken. Dat soort dingen.
Wij zijn naar het zuiden aan het rijden, hopelijk wordt het rustiger als we uit het Triglav-gebied zijn.


black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:21

En daarom kan ik eigenlijk alleen nog maar wildkamperen, ik word gillend gek op een camping :')

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:32

Ja of krijsende babies de halve avond/dag/nacht. :D

Ik heb een hele kudde rotspennen gekocht bij De Wit in Schijndel. Volgend jaar geen gedoe meer met Uri Geller haringen. *\o/* Ook heb ik een extra luifel gekocht voor aan de tent.

Come over to the dark side, we have cookies!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:32

Henrieke schreef:
Daarom ben ik blij dat ik in een caravan lig :+. Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel veel vaster slaap dan vroeger


Dan heb je geluk. Ik ben juist steeds minder vast gaan slapen. Badjas was bij mij geen doen vroeger. Als je met bepakking moet lopen en iedere gram telt dan neem je zoiets niet mee. Ik ben trouwens heel blij met de caravan ook, kan 's nachts gewoon op het chemisch toilet :j niks geen gedoe met in de bosjes of in je pyjama naar het toiletgebouw.

Ja die geluiden van anderen vind ik ook vooral storend in het toiletgebouw. Al moet ik niks zeggen, mijn dochter kreeg haar vinger tussen de deur en toen ging er een luchtalarm af. Is natuurlijk ook erg pijnlijk maar dan denk ik ook wel gelijk aan alle andere mensen die net als ik tijdelijk in de herrie moeten zitten.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:35

Ik moet zeggen, ik heb op alle campings dit jaar geen last gehad van snurkende mensen of andere nachtelijke geluiden. Ja, ochtends werden de kinderen van andere gezinnen wat vroeg wakker (die van mij bleven aardig rustig, normaal zijn dat de herrieschoppers om 7 uur, maar wij zijn er vrij streng op) en de laatste camping waren de kinderen tot 23 uur aan het rennen en gillen (gelukkig slapen die van mij daar door heen)

Maar op alle campings was het sanitair prima geregeld. Geen douches naast de toiletten en allemaal ook erg netjes.

Ons grootste ergernis waren rokers. Zit je lekker voor je tent komt die gore rookwalm voorbij. Gelukkig op alle campings net de laatste dag voordat we vertrokken, anders waren we wel eerder gegaan, want dat vinden wij dus echt verschrikkelijk.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:21

Haha heerlijk die poep en plas verhalen. :=

Ik slaap altijd met oordoppen in en met een oogmasker. Anders ben ik om half zes wakker en doe ik geen oog dicht. We staan nu naast een rivier en die maakt behoorlijk wat herrie. Ik moet de hele tijd naar de wc door dat geluid. Niet handig snachts. :+

Wij zijn vandaag naar Ljublana geweest. Wat een mooie stad. Mooie gebouwen, relaxte sfeer en super veel terrassen. Het was alleen zo warm. Zweten op plekken waarvan je dacht dat het niet kon.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:27

Wij zijn vannacht compleet weggespoeld. Vanaf 5 uur echt noodweer met enorme onweer en bakken regen. De grote tent hadden we gisteren al ingepakt gelukkig en voor de nacht een extra koepel neergezet (20 jaar oud nylon...). Daar lagen mijn man en zoontje en ik lag met mijn dochter in haar katoenen koepeltje.
Helaas bleek de nylon tent hartstikke Lek en begon na enige tijd ook de ander water binnen te laten. De oude tent vanaf de bovenkant, de ander vanaf de grond. Resultaat: matjes en slaapzakken zeiknat ingepakt en 2 tentjes minder mee terug naar Nederland :+

...

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:34

Oh balen zeg. Gelukkig was het wel aan het eind van de vakantie, maar leuk is anders.

Come over to the dark side, we have cookies!

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:37

Getver! Dan begin je ook niet zo uitgerust aan de terugreis als je zou willen. Goede reis terug!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Avelienvd
Berichten: 7217
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:13

Oh bah, dat is met recht balen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:42

Geen leuk einde aan de vakantie op die manier.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:41

Jeetje wat balen!

Wij hebben ervaren vandaag dat op de bonnefooi reizen niet altijd loont. Heel zuid Slovenie heeft geen campings, hotels, pensions, b&b's etc. De regio is schitterend, bossen, valleien, schilderachtige dorpjes, maar we zijn noodgedwongen toch weer naar het noorden gereden. In en rondom Ljubljana was vrijwel alles vol of peperduur en we hebben nu net pas een pension kunnen vinden. Superbalen want we wilden juist de stille regio's in. Maar goes, nu een nieuw plan bedenken.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:06

Ah wat balen van de regen! Dat is zo vervelend als je met natte spullen thuis komt.

@Goof: helemaal niets?! Wij wilden ook die kant op maar door luiheid niet gedaan, maar beter ook lees ik nu. Waar zit je nu dan?

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:14

Van de kust tot hoogte Postojna vind je wel genoeg, maar tussen Postojna en Novo Mesto niet. Wij vonden welgeteld 1 camping en die zat toen op 2 uur rijden. Superjammer want het was er schitterend.
Wij hebben vannacht overigens ten zuiden van Postojna in een geweldig b&b geslapen bij een man die al jarenlang in de ijslanders zit. Hij had zijn oude wedstrijdpaard nog staan, dier is 39!

Edit: ik zit nu zo'n 10 km ten oosten van Lubljana.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:21

Wij hebben in Metlika (zo'n 30km voorbij Novo Mesto, maar wel dwars door de bergen) op een fijne camping gestaan. Waar je niet hoeft te reserveren. Wel weinig te doen in omgeving. Precies tussen Novo Mesto en Postojna geen idee, maar er zijn inderdaad gebieden met heel weinig campings hebben wij ook gemerkt.. wij doen geen Slovenië op de bonnefooi meer denk ik, gaf een hoop stress :')

Wat vervelend benangelique,gelukkig wel pas op de laatste dag!

When was the last time you did something for the first time?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:19

Wat jammer dat er zo weinig dan in het zuiden is te vinden. Wij zijn er vandaag doorheen gereden naar Karlovac, Kroatië maar was echt prachtig. We hadden vanaf novo mesto de berg route genomen en hebben echt genoten van de uitzichten en prachtige kerkjes die wij onderweg tegenkwamen.

Nu dus in Kroatië. Camping slapic, aan de rivier, kleine camping, maar wat een rust na de mega camping in lesce.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:24



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, dazzy, Esplen, Miran, mvdende, purny, SdaphneS, Unicorn79, Xhiske, YaraNls, YvonneV en 81 bezoekers