Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:38

Even een hele andere vraag. Wij hadden die blauwe 2/3 persoons tent mee (kun je zien op de foto) Hele fijne tent. Van die hele lichte alu stokken die je aan de binnentent vast maakt en dat de buitentent eraan vast knoopt. Nu is het zo dat de buitentent plakt. En volgens internet betekend dat dat het kunststof aan het vergaan is. Er zit ook wat schimmel in (tent heeft 10 jaar in opslag gelegen)

Ik vind het eigenlijk zonde om de hele tent weg te gooien, want de stokken en binnentent zijn nog super, maar op de naam (Trail odessa) kan ik niks vinden. Heeft iemand een idee hoe ik aan een nieuwe buitentent kan kopen die erop past?


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:06

Wij genieten in Slovenië. Wat een weer en wat een omgeving. We hebben zicht op de Alpen en zitten naast een rivier. Optimaal genieten.

[ img ]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:33

Bonna schreef:
Hebben mensen hier toevallig tips voor een camping in Nederland waar je met 3 honden mag komen?

Het gaat om een weekendje en hoe minder faciliteiten hoe beter. Een douche, wc en kraan om de afwas te doen. Meer hebben we niet nodig.


Camping de Kloostertuin in Hengelo Gld: https://www.campingdekloostertuin.nl/ je loopt ook zo het bos in vanaf de camping.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:25

SdaphneS schreef:
Wij genieten in Slovenië. Wat een weer en wat een omgeving. We hebben zicht op de Alpen en zitten naast een rivier. Optimaal genieten.

[ [url=m/6F8mJG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig. Waar zit je?

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:51

SdaphneS schreef:
Wij genieten in Slovenië. Wat een weer en wat een omgeving. We hebben zicht op de Alpen en zitten naast een rivier. Optimaal genieten.

[ [url=m/6F8mJG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit!
Waar zitten jullie?
Lijkt op de plek waar woon en paar jaar terug gestaan hebben

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:00

Wij zitten na 2 weken Provence nu 2 weken in de ardeche. Ik kan best tegen warmte, maar dit is verlammend. De nachten koelen ook niet af, vannacht was t 28 graden

...

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:12

benangelique schreef:
Wij zitten na 2 weken Provence nu 2 weken in de ardeche. Ik kan best tegen warmte, maar dit is verlammend. De nachten koelen ook niet af, vannacht was t 28 graden


Wij zijn in juni in de ardeche geweest. Waar zitten jullie?

Toen was het qua temperatuur echt perfect. Eén hete dag gehad en toen ook een nacht van 24 graden. Ben blij dat wij in het voorseizoen kunnen want die hitte nu is mij echt teveel hoor!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:21

Wij zitten in joannas, vlakbij aubanas.
Gelukkig water genoeg in de buurt, maar echt dingen bezoeken enzo laten we nu

...

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 05:58

Geen idee of zoiets kan, Riddershow! Misschien laten maken door een tenten/zeilen maker? Geen idee wat voor prijskaartje daaraan hangt hoor, ik roep ook maar wat.

Prachtig Sdaphnes!! Genieten daar!

Das warm zat benangelique!! Lekker het water in dan maar.

Wij zijn gister op een kampeershow / beurs geweest en nu heeft mijn man weer allerlei wilde plannen. Het laatste idee is dat we de daktent niet gaan verkopen en dat er zoiets moet komen (plaatje van pinterest voor het idee).
Bijkomend detail is dat we dan ook eerst een andere auto moeten. Zijn auto is geen 4WD en de mijne geen Ute :')
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:18

benangelique schreef:
Wij zitten na 2 weken Provence nu 2 weken in de ardeche. Ik kan best tegen warmte, maar dit is verlammend. De nachten koelen ook niet af, vannacht was t 28 graden

Dat is wel heel erg warm! Succes nog even en anders doorreizen naar een andere plek? :)

Wij zitten bij Bled, sobec camping. Echt gigantisch groot, maar wij hebben echt een pracht plekje weten te vinden. Nadeel aan deze camping is dat iedereen zijn eigen plek mag zoeken, op uitzondering van staanplaatsen die je moet reserveren, en je dus de hele dag door mensen hebt die op de meest gekke plekken een tent of camper neerzetten.
Wij zitten met uizicht op de rivier en kijken op de duurdere gereserveerde staanplaatsen waar de hele tijd mensen gaan staan en weer weggestuurd worden, omdat ze daar niet mogen staan.
Vooral een tafereel als mensen alles al uitgepakt hebben en dan weer moeten verkassen. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:12

Jeetje 28 graden dat is niet lekker nee. Ik vond het deze vakantie ook te warm voor iets anders als zwemmen en in de schaduw bij de caravan zitten (met een verkoelend drankje). We hadden wel een paard en pony mee. Die hebben we gereden in de vroege ochtend of in de avond als de zon weg was. Nu weer thuis, en van de week wordt het weer zo heet :+

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:41

Camping Sobec is prachtig ja. Wij zijn nu op een camping onderaan dw Triglav, aan de Soca.
Ik vind het sit jaar opvallend druk vergeleken met 2 jaar geleden. De wegen liepen vol evenals de camping. Jammer.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:35

Leuk Goof! Blijven jullie lang of nog andere bestemmingen in het verschiet?

Wij zijn ook erg verbaast over de drukte. Als je naar Bled rijdt staat je elk moment van de dag in de file. Elke dag staat de camping helemaal vol. Als je wilt douchen sta je rustig aan half uur in de rij. Ik had niet verwacht dat Slovenië zo enorm toeristische en druk zou zijn.

Vandaag zijn wij naar Bohinj geweest. Berg Vogel bezocht en eindelijk de rust gevonden die wij hoopten te vinden in Slovenië. Er was helemaal niemand op onze wandelroute en het was helemaal stil. Zo lekker.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:44

Viel mij ook op hoe druk het was. Omgeving Bovec. Twee jaar terug toen we er waren was het echt minder. Ze zeiden het op de campings ook.

Slovenië wordt ontdekt haha

When was the last time you did something for the first time?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:13

Wij vonden het inderdaad ook erg druk! Terwijl wij dus niet in het mega toeristische gebied zaten. Ik ben vroeger vaak naar Slovenie geweest en ook toen was het vaak druk met mede Nederlanders maar ik vond het nu ook wel extreem. Vooral ook veel Belgen en Duitsers. En inderdaad volle campings !
Wij zijn sinds een halfuurtje weer thuis. Gigantisch veel stau gehad en daardoor besloten in 1x terug te rijden ipv nog een camping in Duitsland. We zagen het echt niet zitten om dit nog eens te doorstaan en s avonds kan je tenminste door rijden!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 06:52

Bled dus ook zo druk? Zonde he. Het is zo mooi maar veel te druk nu. We wilden hier vandaan waarschijnlijk nog een dagje naar Bled rijden maar als dat filerijden is sla ik over denk ik. En als het overal zo druk blijkt te zijn dan is dit ook mijn laatste keer Slovenie denk ik.
We blijven hier nog 1 of 2 dagen en dan verder. Geen idee nog waarheen haha. Denk verder richting het zuidwesten.

Gisteren zijn we bij Bovec met de kabelbaan een berg op geweest, daar was het wel erg rustig. En gisterochtend hebben we zitten ontbijten met zicht op een bergwand waar een gems rondliep, dat was dan wel weer even tof.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:26

finnens schreef:
Viel mij ook op hoe druk het was. Omgeving Bovec. Twee jaar terug toen we er waren was het echt minder. Ze zeiden het op de campings ook.

Slovenië wordt ontdekt haha

Wij vinden het haast Italiaanse streken, bijvoorbeeld het Gardameer. Net zo druk bijna. :+


lenaa_tje schreef:
Wij vonden het inderdaad ook erg druk! Terwijl wij dus niet in het mega toeristische gebied zaten. Ik ben vroeger vaak naar Slovenie geweest en ook toen was het vaak druk met mede Nederlanders maar ik vond het nu ook wel extreem. Vooral ook veel Belgen en Duitsers. En inderdaad volle campings !
Wij zijn sinds een halfuurtje weer thuis. Gigantisch veel stau gehad en daardoor besloten in 1x terug te rijden ipv nog een camping in Duitsland. We zagen het echt niet zitten om dit nog eens te doorstaan en s avonds kan je tenminste door rijden!

Wat vervelend al die files. Steeds rondom de wegwerkzaamheden in Duitsland of andere plekken?

Goof schreef:
Bled dus ook zo druk? Zonde he. Het is zo mooi maar veel te druk nu. We wilden hier vandaan waarschijnlijk nog een dagje naar Bled rijden maar als dat filerijden is sla ik over denk ik. En als het overal zo druk blijkt te zijn dan is dit ook mijn laatste keer Slovenie denk ik.
We blijven hier nog 1 of 2 dagen en dan verder. Geen idee nog waarheen haha. Denk verder richting het zuidwesten.

Gisteren zijn we bij Bovec met de kabelbaan een berg op geweest, daar was het wel erg rustig. En gisterochtend hebben we zitten ontbijten met zicht op een bergwand waar een gems rondliep, dat was dan wel weer even tof.


Bled is erg druk. Er komen ook echt bussen vol met Aziaten aan die dan met de bootjes naar het eiland gaan en miljoenen selfies maken. Het is wel file rijden, maar het rijdt wel door.

Bovenop de Vogel was het ook rustig. Als het te druk wordt, maar een berg opzoeken dus. :=

Wij gaan morgen naar de hoofdstad en we willen nog kanoën op het meer van Bovinj. Vrijdag vertrekken we naar Karlovac in Kroatië. :)

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:54

SdaphneS schreef:
benangelique schreef:
Wij zitten na 2 weken Provence nu 2 weken in de ardeche. Ik kan best tegen warmte, maar dit is verlammend. De nachten koelen ook niet af, vannacht was t 28 graden

Dat is wel heel erg warm! Succes nog even en anders doorreizen naar een andere plek? :)

Wij zitten bij Bled, sobec camping. Echt gigantisch groot, maar wij hebben echt een pracht plekje weten te vinden. Nadeel aan deze camping is dat iedereen zijn eigen plek mag zoeken, op uitzondering van staanplaatsen die je moet reserveren, en je dus de hele dag door mensen hebt die op de meest gekke plekken een tent of camper neerzetten.
Wij zitten met uizicht op de rivier en kijken op de duurdere gereserveerde staanplaatsen waar de hele tijd mensen gaan staan en weer weggestuurd worden, omdat ze daar niet mogen staan.
Vooral een tafereel als mensen alles al uitgepakt hebben en dan weer moeten verkassen. :=


Zelfde camping gestaan, wij stonden vlakbij de "eenouder gezins tenten" -O- Tja, is tegenwoordig een aparte doelgroep schijnbaar...
Dochter liep daar een zonnesteek op door steeds die rivier in te duiken met band, stuk met de stroom mee, water uit, terug lopen vol in de zon om vervolgens de koude stroom weer in te gaan...

Maar wel een mooie plek, idd moet je even strategisch je plekje uitzoeken en inrichten maar dan kan je jezelf een mooie ruimte bezorgen.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:01

Een hallo vanaf de Hardangervidda :wave:

Plekje met 4g _O-


[ img ]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:35

4 G als in internet, of 4 graden Celsius :P ziet er lekker fris uit ik ben jaloers. Hier in NL is het nog steeds zweten geblazen. Best bijzonder dat je op zo'n afgelegen plek nog verbinding hebt. Mooi is het daar!
Bij ons is de caravan vandaag weer de stalling in. Ben de herfstvakantie nog vrij, vorig jaar hebben we toen gekampeerd in Duitsland en hadden we de hele week super weer. Wellicht als de voorspellingen tegen die tijd goed zijn dat we er nog op uit gaan met de caravan.

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:45

Nou, die 4 graden Celsius scheelt niet heel veel. Het was hier afgelopen week toen we aankwamen 7 graden zei de thermometer van de auto.

Het ligt er net aan waar je zit met de bergen, onze vorige stek gaf een dik kruis, 0 bereik. 2 Duitsers die we spraken hadden al een paar dagen geen bereik gehad. Maar wel maf inderdaad, lekker internetten in je tentje in de middle of nowhere :D

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 00:47

Whaha!! Aan het einde van de wereld, maar toch even op Bokt! Mooi man!!

Wij gaan komend weekend even een nachtje weg, eindelijk weer!! Maar nu komt het; ik keek even naar de temperaturen daar en afgelopen nacht was het daar -2C :brr: Hopelijk tegen de tijd dat we er zijn iets minder koud… Iemand nog briljante tips voor kamperen als het vriest (zodat ik niet als een ijslollie uit de swag kom 's morgens).

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:27

Goede slaapzak is alles. En stop de kleren die je de dag erop aan wil goed weg zodat er geen dauw of vorst op komt. Bijvoorbeeld spijkerbroek onderin de slaapzak. Anders is aantrekken de volgende ochtend geen lolletje.


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:33

Kleding voor de volgende dag in je slaapzak. Dat voorkomt dat je kleding heel koud is, en zorgt voor minder lucht verplaatsing in je slaapzak. Goed isolerend matje. plassen voor je gaat slapen/als je wakker wordt. Een volle blaas kost energie, dus hoewel opstaan geen pretje is, krijg je het veel kouder als je blijft liggen. Lekker warm naar bed. Nog even in beweging en een kop warme thee voor je gaat slapen.

Show a little faith, there's magic in the night

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:44

Die tip van dat plassen....ik kan me een hoop kampeertripjes met scouting herinneren in de wintermaanden en hoe vaak ik er niet uit moest dan :+ om gek van te worden. En iedere keer toch maar weer broek aan, jas aan schoenen aan en dan in de winterkou in :brr: . Dan weer alles uit en terug die slaapzak in. Eerste halfuur lag ik dan standaard te rillen. En heel kort erop moest ik weer natuurlijk als ik net weer een beetje opgewarmd was :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, cinniz123, Cowgirl83, germie, NinaCharlie, Stybba, tumtummie, Varenka en 77 bezoekers