Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:08

gribaldi schreef:
HVU, sodeknetter wat een geld! Maar hoe lang waren jullie weg?

Chantal, Kiwi is prima te doen, gezellig en leuke mensen. Weet je al welke je wil doen want volgens mij kun je een route kiezen. Camper geeft je meer vrijheid maar volgens mij zie je net zoveel :) Enkel eigen vervoer iets flexibeler als je op een plek langer wilt blijven :)



Die 15.000 voor 2 personen is wat ik zie voor nieuw Zeeland beide eilanden in 28 dagen


Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 15:20

Holy moly wat een geld. Dat was ik zeker niet kwijt en ben 2 maanden geweest :')

Vraag me af wat je dan zoal gaat doen?

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:05

Kwa activiteiten moet je zelf nog betalen bizar duur dus haha.

Hoe heb jij de route voor elkaar gekregen en hoe heb je alles geboekt? Wat is beter auto en hotels of camper.

Ik denk zelf dat een camper hele male leuker is.

Nog nooit zelfs zo'n reis geregeld dus als we het zelf gaan doen onwijs spannend! Mn vriend houdt er niet van om zelf dingen uit te zoeken die is echt van het gemak van groepsreis maar als dat zo veel scheelt in geld vind ik dat echt zonde

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!


VivianHesen
Fotograaf
Berichten: 972
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:18

Wij zijn 2,5 jaar geleden geweest en hebben de route zelf gepland. Wij hadden het geluk dat we van familie een auto konden lenen.

Ik ben begonnen met me in te lezen over nieuw zeeland, alles wat mij leuk, mooi of interessant leek heb ik gemarkeerd in google maps. Vervolgens ben ik gaan clusteren en een globale route gaan plannen. Hierbij een beetje inschatten hoeveel tijd je voor bepaalde dingen nodig hebt en ruimte vrij houden voor ongeplande uitjes. Daarbij heb ik opgeschreven hoelang ik ergens wilde blijven (ongeveer). Bij aankomst in NZ zouden we eerst een paar dagen bij de familie verblijven, voor de rest had ik nog geen enkel hotel geboekt. Via booking.com (of iets dergelijks) hebben we meestal 2 dagen van te voren het volgende hotel geboekt. Sommige dingen hebben we een paar dagen eerder vast gelegd, bijvoorbeeld de boot van noordereiland naar zuidereiland en terug.
Ondanks dat de helft van onze reis tijdens de zomervakantie in nz plaats heeft gevonden, hebben we daar geen last van gehad.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 08:32

HVU, wij hadden een camper. En hebben enkel de vluchten geboekt en verder de reis begonnen met we zien wel hoe of wat.
Wel hebben we net als Vivian, ingelezen en dingen die we echt wilde zien gemarkeerd in Google maps. (Deze kaarten gedownload zodat we er altijd bij konden)

We bedachten wat we die dag wilde zien en reden denk ik zo'n 100-300 km per dag. Lekker op het gemak en bij elk ding wat we leuk vonden stopte we.
Uitjes ligt geheel aan je zelf, ik hou absoluut niet van hoogte dus uit een vliegtuig springen is niks voor mij :')

Als je daar in de zomermaanden bent moet je wel alles goed van te voren vast leggen want het is echt vol. In de wintermaanden heb je gewoon vrij spel.

De laatste avond hebben we wel een hotel geboekt omdat we de camper moesten inleveren en dat was wel lekker even in een echt bed slapen :P

Zou lekker via Google kijken wat jullie leuk lijkt en dan alles opschrijven en markeren en dan eens zien wat je kwijt bent. Het zelf voorbereiden is zoveel leuker dan een groepsreis. Ja als je alleen bent is dat prima te doen hoor. Maar jij bent samen met je vriend dan is met zijn 2en op pad gaan veel leuker toch?

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:10

HouVanUtopia schreef:
gribaldi schreef:
HVU, sodeknetter wat een geld! Maar hoe lang waren jullie weg?

Chantal, Kiwi is prima te doen, gezellig en leuke mensen. Weet je al welke je wil doen want volgens mij kun je een route kiezen. Camper geeft je meer vrijheid maar volgens mij zie je net zoveel :) Enkel eigen vervoer iets flexibeler als je op een plek langer wilt blijven :)



Die 15.000 voor 2 personen is wat ik zie voor nieuw Zeeland beide eilanden in 28 dagen



Wij gaan ook 28 dagen en zien beide eilanden maar zijn net iets meer als de helft kwijt dus zou misschien nog wel even verder kijken als ik jou was.

Hier is het nu eindelijk bijna geboekt, zit alleen met de annuleringsverkering te dubben over de dekking.
Als we hem volledig laten dekken dan zijn we dik 300 euro kwijt, en wat is nou helemaal het risico...
Maarja het zou je maar overkomen.

Iemand nog tips?
We hebben trouwens al een reisverzekering ergens lopen dus hebben ook maar beperkte keuze tussen de reisorganisatie en waar we onze reisverzekering hebben lopen

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:31

chantalboes schreef:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Kiwi Experience?
Ik reis van eind oktober tot begin december zeven weken naar NZ, maar weet nog niet zeker of ik me wil binden aan een busreis of misschien toch wat meer geld wil uitgeven aan een campertje.

Hou je van feestjes? Mijn ervaring is dat de kiwi experience ook heel veel feesten was. Ik zelf ging met stray en verbleven meerdere keren in dezelfde acco als de kiwi experience, maar daar vond ik vooral het feesten en wat jongere leeftijd opvallen. Verder volgensmij helemaal prima! Al heeft stray dus mijn voorkeur.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:27

NiNa_14 schreef:
HouVanUtopia schreef:



Die 15.000 voor 2 personen is wat ik zie voor nieuw Zeeland beide eilanden in 28 dagen



Wij gaan ook 28 dagen en zien beide eilanden maar zijn net iets meer als de helft kwijt dus zou misschien nog wel even verder kijken als ik jou was.

Hier is het nu eindelijk bijna geboekt, zit alleen met de annuleringsverkering te dubben over de dekking.
Als we hem volledig laten dekken dan zijn we dik 300 euro kwijt, en wat is nou helemaal het risico...
Maarja het zou je maar overkomen.

Iemand nog tips?
We hebben trouwens al een reisverzekering ergens lopen dus hebben ook maar beperkte keuze tussen de reisorganisatie en waar we onze reisverzekering hebben lopen


Jillie gaan met een camper?? Heb je zelf alles geregeld en uitgezocht? Dan hoor ij graag tips

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 09:26

NiNa_14, dat is netjes. Zou zelf geen extra verzekering doen als je er al eentje hebt.

Stray is inderdaad voor de iet wat ouderen, leek mij ook leuker dan Kiwi.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:57

Ik wil wel echt gaan om het land te zien en niet voor de feestjes. Dus misschien is Stray dan inderdaad de betere keuze, ik zal er eens naar kijken!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:01

HouVanUtopia schreef:
Jillie gaan met een camper?? Heb je zelf alles geregeld en uitgezocht? Dan hoor ij graag tips


Wij hebben een reis geboekt bij Riksja Travel, we hebben een huurauto en overnachten in B&B's.

*\o/* *\o/* Het is geboekt *\o/* *\o/*

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 05:38

Iemand hier de een 6mnd toeristenvisum aangevraagd heeft? Hoe lang duurde het voor je die binnen had?
Ik had zoveel gedoe met de foto hiervoor krijgen dat ik mijn aanvraag uiteindelijk 2 weken later heb ingediend dan gepland en nu zit ik dus te wachten... Heb vanochtend bevestiging gehad dat hij ontvangen is (heb het eergisteravond ingediend), maar ik wil eigenlijk morgen wel vertrekken zeg maar. :+ Heb gelukkig geen vlucht geboekt... Maar zit in Sydney nu en heb eigenlijk geen zin meer om daar te zijn, dus dan duurt wachten lang, haha.
Heb al een mail gestuurd ook met de vraag of ik niet gewoon op een 3mnd visum heen kan (die krijg je on arrival) en dan verder ga op mijn 6mnd vanaf het moment dat die binnen is, maar ook op antwoord moet je wachten natuurlijk, haha. En bellen lukt niet om de een of andere vage reden.

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 09:48

NiNa_14 schreef:
HouVanUtopia schreef:
Jillie gaan met een camper?? Heb je zelf alles geregeld en uitgezocht? Dan hoor ij graag tips


Wij hebben een reis geboekt bij Riksja Travel, we hebben een huurauto en overnachten in B&B's.

*\o/* *\o/* Het is geboekt *\o/* *\o/*



Leuk! *\o/*

Saskia, sorry ik heb geen idee :) meestal gaat dat wel snel toch?

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:16

Ze geven aan dat 90% van de visums binnen 18 dagen worden verwerkt. Dat is lang als je eigenlijk uiterlijk maandag in een vliegtuig wil zitten, haha. Maar ik wacht wel af, kan ook niks anders doen dan dat. :+

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 10:45

Pff jeetje dan heb je nog even te gaan. Hoe lang heb je in Sydney gezeten nu? Ik was blij dat ik daar na een week weg kon.. :+

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:55

Ik ben hier eergister aangekomen. Maar heb hier aan het begin van mijn Australië avontuur ook al 2 weken doorgebracht. En ik heb een ontzettende hekel aan steden an sich :+ Had eigenlijk gedacht dat ik het visum meteen zou krijgen, net zoals voor Australië, maar dat is niet het geval. In de bevestigingsmail staat dat er een mannetje naar gaat kijken...

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 12:11

Herkenbaar, dat heb ik ook ja. Geef mij maar rust en natuur, zonder al te veel mensen :+

Fijn, nu hopen dat hij het snel doorneemt kun je lekker door :)

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:40

Haha, dat idd. Gelukkig is het geen Melbourne :') dat vond ik nog erger. En zit in een suburb, bij familie, dus eigenlijk mag ik niet klagen.. ;)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 12:46

Melbourne, vreselijk. Na 1 dag was ik al pleite :')

Haha oh dat is wel ideaal! Nog even volhouden :D

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:48

Hahaha, ik heb daar uit nood 8 dagen doorgebracht, maar ik ben welgeteld 1 uur in de CBD geweest. :') Zat in een hostel in St Kilda toen.
Ik laat wel wat van mij horen als ik mn visum heb, haha. :))

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 13:20

St. Kilda is wel mooi!

Ja ik ben benieuwd :D Ga ik nog even Tasmanië doorspitten <3

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:00

Tjee.. Vandaag bij de visitor application centre hier in Sydney geweest. Die zeggen alleen maar dat ze geen info kunnen geven. Heb antwoord op mn mail, als ik nu naar NZ ga en een visa waiver wil, wordt me de toegang geweigerd, omdat ik een aanvraag heb lopen. Dus nu zit ik erover te denken om mn verzoek te annuleren, maar dat lijkt haast onmogelijk. Heb daarover een mail gestuurd, maar dan moet ik dus nog weer 3 werkdagen wachten op antwoord. AAAAAAAAAAAAAAAARRGGG :Y) Heb ook geprobeerd te bellen, maar de helft van de tijd krijg ik geen gehoor en toen ik wel gehoor kreeg, was ik nr 118 die aan het wachten was...

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 10:12

aaahh vreselijk frustrerend zeg! Waarom kunnen ze niet gewoon even "normaal" antwoord geven...
Nr 118 :=

Hou je het nog wel een beetje uit daar :')

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:11

Nou.. :=
Het niet weten is gewoon echt heel erg vervelend... En ik wil graag thuis zijn voor half december eigenlijk, maar nog steeds genoeg tijd hebben om in NZ rond te rijden.. Dus heb een soort van 'haast' ook in die zin. Naast dat ik gewoon graag de stad uit wil zijn en op een berg wil staan :+ En niet de Blue Mountains, want daar ben ik al een paar keer geweest, haha.

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 11:22

Dat geloof ik! Maar waarom wil je een visa waiver? Is dat verplicht omdat je vanaf Aussie reist? Of ga je daar nog werken.

Ja NZ heeft prachtige bergwandelingen :D

Geduld is een schone zaak :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers