Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:47

Dat is wel een goede tip!
Wij boeken eigenlijk nooit als we met de tent weggaan.
Wij gaan richting Bled, willen naar Camping Sobec. Zonder reservering.


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:30

Wanneer ga je sdaphnes? Wellicht komen we elkaar tegen haha.
Ik ga niet richting Bovec denk ik.


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:39

Hier dus in Ljubno (nog steeds .. daar ging ons plan om rond te trekken :') al gaan we dat nog wel doen maar dan richting huis dus Oostenrijk , Duitsland) maar hier is de camping sinds gister ook echt volgestroomd. Blijft wel prachtig! Gister waterval beklommen en ondanks dat het hier ook wel droog is was het prachtig.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:53

Zit je op die eko camping of loka? Wij zitten nu in Luče maar op deze camping is het aardig rustig. Menina zit ook vol dus denk dat vanuit daar ook wel mensen naar ljubno gaan..

Waar is die waterval precies?


[ img ]
Laatst bijgewerkt door finnens op 31-07-18 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

When was the last time you did something for the first time?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:54

Goof schreef:
Wanneer ga je sdaphnes? Wellicht komen we elkaar tegen haha.
Ik ga niet richting Bovec denk ik.

We vertrekken woensdag, maar gaan eerst naar Oostenrijk voor een paar dagen. Exacte aankomst in Slovenië is dus nog niet zeker, maar we willen een week ongeveer blijven.
Wanneer vertrekken jullie? :)

lenaa_tje schreef:
Hier dus in Ljubno (nog steeds .. daar ging ons plan om rond te trekken :') al gaan we dat nog wel doen maar dan richting huis dus Oostenrijk , Duitsland) maar hier is de camping sinds gister ook echt volgestroomd. Blijft wel prachtig! Gister waterval beklommen en ondanks dat het hier ook wel droog is was het prachtig.

Hoe is het weer in Slovenië? Goed? :)

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:00

finnens schreef:
Zit je op die eko camping of loka? Wij zitten nu in Luče maar op deze camping is het aardig rustig. Menina zit ook vol dus denk dat vanuit daar ook wel mensen naar ljubno gaan..

Waar is die waterval precies?

Loka , eko spraks ons niet zo aan maar ook die zag er aan het aantal auto s te zien vol uit.
Niet zover van Luce vandaan! In het natuurpark logarska dolina. Wel 7 euro betalen voor de auto.. dat vind ik het waard want anders is het wel heel ver. Loop je het pad helemaal omhoog dan heb je één van de bronnen van de savinja rivier. Ben je eenmaal boven heb je daar ook hele mooie wandelingen. Maar ik weet niet of jullie van wandelen houden? Goede schoenen en stokken is zeker boven wel gewenst.
Wij vonden die camping vlakbij Luce er ook leuk uit zien. Wel maar een heel klein winkeltje in dat dorpje.

@daphne het is hier heet! 32 graden vandaag. Rijd je wat meer richting de berg koelt het wel wat af gelukkig.

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:46

Gaat lekker hier, vanmorgen de auto, vanmiddag een lekke waterzak. Heb geen droge kleren meer en een doorweekte slaapzak. Pfff... Droogt morgen wel weer hoop ik, als het een paar uur kan hangen, maar ik ben er wel klaar mee voor vandaag :')

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:40

SdaphneS schreef:
Goof schreef:
Wanneer ga je sdaphnes? Wellicht komen we elkaar tegen haha.
Ik ga niet richting Bovec denk ik.

We vertrekken woensdag, maar gaan eerst naar Oostenrijk voor een paar dagen. Exacte aankomst in Slovenië is dus nog niet zeker, maar we willen een week ongeveer blijven.
Wanneer vertrekken jullie? :)



Wij zullen zondag in die omgeving aankomen :D
Geen idee hoe lang we blijven, zien we dan wel. Ook geen idee waar we daarna naartoe rijden. Jij?

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:01

Welke camping is dat in Luce?

Wij hebben van t weekend eindelijk onze tent verkocht! Nu nog bedenken wanneer we de nieuwe gaan gebruiken.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:35

lenaa_tje schreef:
finnens schreef:
Zit je op die eko camping of loka? Wij zitten nu in Luče maar op deze camping is het aardig rustig. Menina zit ook vol dus denk dat vanuit daar ook wel mensen naar ljubno gaan..

Waar is die waterval precies?

Loka , eko spraks ons niet zo aan maar ook die zag er aan het aantal auto s te zien vol uit.
Niet zover van Luce vandaan! In het natuurpark logarska dolina. Wel 7 euro betalen voor de auto.. dat vind ik het waard want anders is het wel heel ver. Loop je het pad helemaal omhoog dan heb je één van de bronnen van de savinja rivier. Ben je eenmaal boven heb je daar ook hele mooie wandelingen. Maar ik weet niet of jullie van wandelen houden? Goede schoenen en stokken is zeker boven wel gewenst.
Wij vonden die camping vlakbij Luce er ook leuk uit zien. Wel maar een heel klein winkeltje in dat dorpje.

@daphne het is hier heet! 32 graden vandaag. Rijd je wat meer richting de berg koelt het wel wat af gelukkig.

Lekker. Gelukkig zijn we in Nederland al helemaal gewend aan die temperaturen. :=
black_kelpie schreef:
Gaat lekker hier, vanmorgen de auto, vanmiddag een lekke waterzak. Heb geen droge kleren meer en een doorweekte slaapzak. Pfff... Droogt morgen wel weer hoop ik, als het een paar uur kan hangen, maar ik ben er wel klaar mee voor vandaag :')

Lekker dagje dus. :=
Hopelijk is morgen een betere dag voor jullie, haha.

Goof schreef:
Wij zullen zondag in die omgeving aankomen :D
Geen idee hoe lang we blijven, zien we dan wel. Ook geen idee waar we daarna naartoe rijden. Jij?


Wij willen daarna richting Karlovac in Kroatië. We wilden naar Istrië, maar vinden dat in augustus toch te toeristisch denken we. Maar misschien dat we toch nog naar de kust gaan.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:12

Oh nee.... Black_Kelpie, het zit je niet echt mee. Niks zo hinderlijk als al je kleren en handdoeken nat. Ik hoop op mooi droog weer voor jullie!

Leuke plannen allemaal voor Slovenie & Kroatie.
Istrie in augustus is echt hoogseizoen van wat ik me herinner ja. Als ik me niet vergis, krijgt heel Italie op 1 augustus vakantie en er komen meestal veel Italianen naar Istrie. Kan me van vroeger herinneren dat dat echt zo'n soort invasie was op de camping :+

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:19

Alles is weer droog hoor, het weer is hier nog nooit zo mooi geweest hoor ik van de Zweden. Nu ook weer een hele leuke plek gevonden *\o/*

[ img ]

We zijn zo zachtjes aan onderweg naar Noorwegen waar we een paar dagen over de Hardangervidda gaan lopen en nog een week gaan wildkamperen. Mijn vorige vakanties in Noorwegen waren geen kampeervakanties, dus ik heb er zin in!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:19

Wow, prachtige plek zo.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:39

Dat ziet er mooi uit! De buurman is net vertrokken naar Zweden en hoopte op verkoeling, maar dat is er zo te zien nog niet. :=

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:54

SdaphneS schreef:
Dat ziet er mooi uit! De buurman is net vertrokken naar Zweden en hoopte op verkoeling, maar dat is er zo te zien nog niet. :=

We hebben deze week elke dag de 30 wel gezien, en ook er boven. Dus nee, als je koeler weer zoekt zit je hier niet direct goed :D :D

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:11

En droog he.. pff je hebt gewoon herfstkleuren op je zomervakantiefoto.

Niet banketstaaf maar poetsen.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:14

Wij willen volgend jaar gaan wildkamperen in Noorwegen, lijkt me echt een geweldige ervaring. Ben benieuwd of je nog tips hebt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:16

Hannanas schreef:
En droog he.. pff je hebt gewoon herfstkleuren op je zomervakantiefoto.



Droog wel, maar die kleur komt van het avondzonnetje. Naaldbomen krijgen die kleur niet O:)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:20

In het Scandinavië topic staan ook veel tips voor die regio. Leuk om door te lezen als je die kant op wilt. :)

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:38

Wauw… Echt genieten zo!
Gelukkig alles weer droog!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:53

Wauw, ziet er heerlijk uit! misschien een keer als de kids wat ouder zijn. Volgens jaar staan de alpen weer op het programma, gaan we weer klimmen.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:30

Hebben mensen hier toevallig tips voor een camping in Nederland waar je met 3 honden mag komen?

Het gaat om een weekendje en hoe minder faciliteiten hoe beter. Een douche, wc en kraan om de afwas te doen. Meer hebben we niet nodig.

Show a little faith, there's magic in the night

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:44


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:55

Wij hebben een lange reisdag achter de rug. Liggen nu in bed in een hotel.
"glamping" noemen we het maar. Was namelijk helemaal niet de bedoeling. We zijn vanuit Groningen naar de wolfgangsee gereden met de bedoeling hier een paar nachten te blijven, daar aangekomen vonden we de camping verschrikkelijk en zat alles in de wijde omgeving vol.
Toen maar doorgereden door echt prachtig Oostenrijk, langs beekjes en watervallen om uiteindelijk in de stromende regen en onweer te besluiten we nemen een hotelkamer in het eerste de beste hotel dat we tegenkomen. :+

Zo gezegd, zo gedaan. We zitten nu in Flachau en rijden morgen door naar Slovenië. Hopelijk kunnen we dan beginnen met kamperen. :=

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:24

Vind het heerlijk alle verhalen te lezen en de plannen die er zijn :)

SdaphneS schreef:
Taffje schreef:
Hi, moest even bijlezen.
Wij zijn in eerste instantie begonnen in Tsjechie en wilden Slowakije en Hongarije doen maar het weer werd wisselvallig volgens de berichten dus zijn we naar Italië, dolomieten, gereden, vandaar bloemen riviera en nu in de Franse Alpen.
Ben blij dat we nooit boeken, altijd weer een verrassing waar we terecht komen :D

Heerlijk die vrijheid he!
Veel plezier nog, zijn jullie nog lang weg?
Post vooral ook mooie plaatjes van de reis. <3

We zijn gisteren weer thuisgekomen.
Maar hierbij vast een paar plaatjes :)

Cesky Krumlov, Tsjechie


[ img ]



Trente, Italie
[ img ]

Lac du Bourges, Franse Alpen

[ img ]

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Fly_high, kimmetje26, Maera, Manou, Marocje, miisshOrse, Nicje87, VuurVleugels en 61 bezoekers