Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:19

ikke schreef:
finnens schreef:
Wat handig, nooit gezien! Wij hebben altijd lange spijkers mee. Dat werkt opzich ook als je ze goed schuin erin slaat, maar die rotspennen zien er makkelijker uit.

Ehm, die rotspen is niet meer dan een spijker met een dwarsstripje erop gelast }>
Kun je ook zelf.....

En dat dwarsstripje is precies wat er zo handig aan is :D geen spijkers die helemaal in de grond geslagen kunnen worden of scheerlijnen die er af glijden.

Helaas ben ik niet zo handig... dus deze vakantie maar met spijkers.

When was the last time you did something for the first time?


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:35

Ja rotspennen die bedoel ik. Dat lijken me handige dingen.

Come over to the dark side, we have cookies!


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:08

Wij hebben alleen maar rotspennen mee en zelfs daarvan sneuvelt er soms eentje op het moment dat we op erg rotsige grond zitten

...

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:36

Hier in Zweden sta je ook nergens zonder rotspennen. Op sommige campings nog wel, maar met wildkamperen kun je het bekijken met je gewone haringen.

We zijn nu 2 dagen onderweg en hebben al mooie plekjes gehad <3


[ img ]

[ img ]

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:59

Prachtig!

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:42

Schitterend Black_Kelpie!!

Dan zal deze kampeerder-met-bijna-30-jaar-kampeerervaring nu maar even bekennen dat ik dus niet wist dat er ander soort haringen bestaan dan die rotspennen _O- In mijn beleving zijn dat haringen of (die hebben we hier meestal) een pen met een soort haak aan de bovenkant. Zelfs toen ik als kind met mijn ouders kampeerde, hadden we alleen maar die van de foto op de vorige pagina. Werkt perfect! Nooit geweten dat er andere modellen bestaan!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 06:23

Ik heb altijd de traditionele haringen, wat rotspennen en wat houten haringen bij me.

Zighenya
Berichten: 636
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:25

Wat leuk een kampeertopic! Was al aan het zoeken naar hiking/kampeerfora (iemand nog tips?), leuk dat er hier ook enthousiastelingen zijn!

Mijn leven lang al gekampeerd. Vroeger met mijn ouders en de laatste jaren meer alleen. Vroeger gingen we met de auto of de fiets, tegenwoordig loop ik dus moet het zo licht mogelijk. Zag net al een de Waard tent voorbij komen, dus precies het tegenovergestelde :D

Nu wil ik binnenkort een lange afstand wandelen en waar ik normaal makkelijk in de gelegenheid ben eten enzo te kopen nu wellicht niet. Ik heb hierdoor bv ook nooit opgelet hoe lang ik precies met mijn gasflesjes doe, (1pits brandertje erop) altijd een extra of een winkel in de buurt.
Ik moet dus nu voor het eerst voor vertrek alles wat ik nodig heb bij me hebben. Hoe vaak ik ook al ben weggeweest, ik kom nu tot de conclusie dat ik geen idee heb hoe veel ik precies aan gas mee moet nemen.

Heeft iemand hier meer ervaring mee dan ik? Ik wil een week thee kunnen zetten en kunnen koken savonds (meer opwarmen). Heb flesjes van 340g, maar neem liever een wat kleinere extra mee ipv nog zo'n groot geval.

Merci alvast!

Everything seems impossible until it's done - Nelson Mandela

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:07

Je doet lang met zn klein blikje hoor. Ik had de kleinste maat, daar 5 dagen mee gedaan en nog niet leeg. 2 dagen 3 liter water steeds 3 minuten koken om het drinkbaar te krijgen en water voor de noodels en het avondeten ook 3 minuten gekookt.

Je kan het beste gevriesdroogd eten mee nemen. Licht gewicht en er hoeft alleen kokend water bij.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:09

Wij nemen altijd gewone haringen mee maar ook rotsharingen en nog een andere soort waarvan ik de naam niet meer weet. :+

We vertrekken deze week, eerst naar Oostenrijk. Heb er zo'n zin in!! :):)

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:29

Zijn er weleens kampeerders in Noorwegen geweest? Hoelang waren jullie geweest? Wij willen met de auto, maar de afstanden zijn wel zo lang dat ik het moeilijk vind om in te schatten hoeveel dagen je nodig hebt. Wat voor route hebben jullie afgelegd.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zighenya
Berichten: 636
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:47

mvdende schreef:
Je doet lang met zn klein blikje hoor. Ik had de kleinste maat, daar 5 dagen mee gedaan en nog niet leeg. 2 dagen 3 liter water steeds 3 minuten koken om het drinkbaar te krijgen en water voor de noodels en het avondeten ook 3 minuten gekookt.

Je kan het beste gevriesdroogd eten mee nemen. Licht gewicht en er hoeft alleen kokend water bij.


Thanks!! Waar ben je geweest dat je het water niet kon meenemen of drinken?

Everything seems impossible until it's done - Nelson Mandela

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:25

Bonnieaw schreef:
Wat leuk een kampeertopic! Was al aan het zoeken naar hiking/kampeerfora (iemand nog tips?), leuk dat er hier ook enthousiastelingen zijn!

Mijn leven lang al gekampeerd. Vroeger met mijn ouders en de laatste jaren meer alleen. Vroeger gingen we met de auto of de fiets, tegenwoordig loop ik dus moet het zo licht mogelijk. Zag net al een de Waard tent voorbij komen, dus precies het tegenovergestelde :D

Nu wil ik binnenkort een lange afstand wandelen en waar ik normaal makkelijk in de gelegenheid ben eten enzo te kopen nu wellicht niet. Ik heb hierdoor bv ook nooit opgelet hoe lang ik precies met mijn gasflesjes doe, (1pits brandertje erop) altijd een extra of een winkel in de buurt.
Ik moet dus nu voor het eerst voor vertrek alles wat ik nodig heb bij me hebben. Hoe vaak ik ook al ben weggeweest, ik kom nu tot de conclusie dat ik geen idee heb hoe veel ik precies aan gas mee moet nemen.

Heeft iemand hier meer ervaring mee dan ik? Ik wil een week thee kunnen zetten en kunnen koken savonds (meer opwarmen). Heb flesjes van 340g, maar neem liever een wat kleinere extra mee ipv nog zo'n groot geval.

Merci alvast!


Wat leuk! Waar ga je hiken? Mijn ervaring is ook dat je lang doet met een klein busje (de campinggaz, je hebt ook van die hele kleine van primus, daar heb ik geen ervaring mee).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:11

Hi, moest even bijlezen.
Wij zijn in eerste instantie begonnen in Tsjechie en wilden Slowakije en Hongarije doen maar het weer werd wisselvallig volgens de berichten dus zijn we naar Italië, dolomieten, gereden, vandaar bloemen riviera en nu in de Franse Alpen.
Ben blij dat we nooit boeken, altijd weer een verrassing waar we terecht komen :D

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:06

Thanks!! Waar ben je geweest dat je het water niet kon meenemen of drinken?[/quote]


Triglav national park. De hut het dichts bij de top heeft geen drinkwater, ja je kan het kopen a €3 per liter. Op een dag gebruik je makkelijk 3L. €9 per dag aan water vond ik een beetje te gek, dus zelf water gekookt.

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:00

Wij staan in het bos in Zweden met waarschijnlijk een kapotte startmotor. Garage kunnen bereiken en die komen er nu aan _O-

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:36

Taffje schreef:
Hi, moest even bijlezen.
Wij zijn in eerste instantie begonnen in Tsjechie en wilden Slowakije en Hongarije doen maar het weer werd wisselvallig volgens de berichten dus zijn we naar Italië, dolomieten, gereden, vandaar bloemen riviera en nu in de Franse Alpen.
Ben blij dat we nooit boeken, altijd weer een verrassing waar we terecht komen :D

Heerlijk die vrijheid he!
Veel plezier nog, zijn jullie nog lang weg?
Post vooral ook mooie plaatjes van de reis. <3
mvdende schreef:
Thanks!! Waar ben je geweest dat je het water niet kon meenemen of drinken?



Triglav national park. De hut het dichts bij de top heeft geen drinkwater, ja je kan het kopen a €3 per liter. Op een dag gebruik je makkelijk 3L. €9 per dag aan water vond ik een beetje te gek, dus zelf water gekookt.[/quote]
Is de Triglav te beklimmen als niet geoefend bergbeklimmer/wandelaar?


black_kelpie schreef:
Wij staan in het bos in Zweden met waarschijnlijk een kapotte startmotor. Garage kunnen bereiken en die komen er nu aan _O-

Ohnee! Hopelijk zijn jullie snel weer onderweg.
Ik heb net gisteravond de ANWB pechapp op mijn telefoon geïnstalleerd.
Wij hebben eens een vakantie gehad dat onze auto echt helemaal stuk was in Italië, die is toen naar Nederland terug gesleept. Konden wij terug in een behoorlijke update een opel insignia met maar 3000 km op de teller. Wat was dat heerlijk rijden zeg. :=

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:51

black_kelpie schreef:
Wij staan in het bos in Zweden met waarschijnlijk een kapotte startmotor. Garage kunnen bereiken en die komen er nu aan _O-

Oeps := Gelukkig kunnen jullie erom lachen, succes! Ik weet hoe je je voelt, wij hebben ook altijd wat met onze (enigszins op leeftijd zijnde) auto's. Wij gaan dan ook altijd op pad voorzien van een bult gereedschap en onderdelen, zeker als we afgelegen gaan.

Klinkt als een mooie reis Taffje!

@Bonnieaw / mvdende: Dat is nog eens kamperen zeg, alles op je rug mee. Petje af hoor, mij niet gezien. Maar wel erg interessant en leuk om de ervaringen etc van anderen te lezen!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:09

Nou, lachen, ik was er best even goed chagrijnig van haha. Maar je doet er toch niks aan. Het bleek reuze mee te vallen (stiekem had ik het zelf al gemaakt zonder het te weten }:0 ) en we zijn inmiddels weer onderweg!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:13

black_kelpie schreef:
Wij staan in het bos in Zweden met waarschijnlijk een kapotte startmotor. Garage kunnen bereiken en die komen er nu aan _O-


Oeps! Gelukkig is het probleem weer opgelost.

Wij zijn vorig jaar de Triglav op gegaan maar gestrand bij de laatste hut vanwege dit:

[ img ]

Ze verwachtte zelfs nog meer sneeuw en aangezien de enige andere optie naar beneden met de helicopter is zijn we terug naar het dal gelopen. Heb het in mijn hele leven nog nooit zo koud gehad als toen. Tot het bot doorweekt en een hut zonder verwarming/douche etc. Een zekere tred is wel belangrijk in dit gebied SdaphneS.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:32

Bij ons wordt er ook altijd eerst even stevig gevloekt hoor Black_Kelpie :') Maar idd, je doet er weinig aan, dus meestal kijken we elkaar dan aan en schieten we alsnog in de lach.

Wauw Dee_Es :wow: Was dat een winter tocht?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:59

Barramundi, nee, dit was onze zomervakantie (begin september). Het personeel in de hut wist ook niet wat ze overkwam.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:51

Oh wow, is dat de Triglav? Ook bijzonder om zo mee te maken.
Wij zitten er volgende week, zo'n zin in!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:53

Fijn dat jullie snel weer onderweg zijn!

Wow, wat een sneeuw op die foto!
Wij gaan de berg maar niet beklimmen maar van aan afstandje bewonderen. :D
Het inpakken is hier begonnen en we vertrekken bijna naar Oostenrijk. We hebben de achterbank uit de auto gehaald en hebben een berg ruimte erbij. Nu pakken we vast veel te veel spullen. :=

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:26

Nog meer die richting bovec gaan? Wij zijn er net bijna een week geweest en de campings zaten daar vol! We hebben uiteindelijk een plekje gevonden bij een outdoor activiteiten plek waar een mini campimg (8 plaatsen, vindt je niet op internet) bij zat, net buiten bovec. Bij zo'n 8 langs geweest. Ze zeiden het ook bij het informatiecentre dat je bijna overal moet reserveren op het moment. Wel iets om rekening mee te houden dus.

In die regio, voor de rest geen moeite gehad in Slovenië met een camping vinden. Op andere plekken ging het makkelijk, hebben ons er bij bovec dus wat op verkeken.

When was the last time you did something for the first time?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, DotBot, Fly_high, Marcella, stella92, Toushie, Travel_me en 64 bezoekers