Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:55

Wij zijn nog steeds aan het bekijken waar we naartoe gaan. Lastig hoor.


ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:56

Nou, op de korte termijn gewoon in NL blijven, blijkbaar.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:50

Aankomende 1,5 week ziet Slovenië er net zo best uit. Ja bij de kust wel. Maargoed, weerbericht heeft niet altijd gelijk :D Wij gaan morgen weer naar Slovenië dus dan gaan we merken wat er van de voorspellingen klopt. Vorige week klopte het helaas aardig, best wat regen gehad.

En als het slecht blijft gewoon doortrekken naar Kroatië. Al is het daar wat lastiger om een camping te vinden zonder te reserveren hebben wij gemerkt.

When was the last time you did something for the first time?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:09

finnens schreef:
in Slovenië is het echt heel wisselvalig en aankomende week ziet het er al helemaal triest uit.. en daar gaan we morgen heen. Misschien dat we weer uitwijken naar Kroatië. Hadden daar nu ook al 3 dagen gezeten in hotelletje, en hier is het heet! 36 graden.

Als ik dit had geweten had ik ook prima in nl gebleven hoor :') lekker naar een waddeneiland ofzo.

Ik zit nu in slovenie met 29 graden (gister dan) en volledig zonnig. Ook nu zit ik voor de tent in korte broek en zon. Er is voornamelijk veel onweer kans hier in de (lagere) bergen. De voorspelling is per half uur ook weer anders.
Gister zou er ook veel regenkans zijn maar we hebben letterlijk 1 minuut druppels gehad. Het weer voorspellen in de bergen in enorm lastig.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:12

[ img ]

Even een kleine impressie van onze tent.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:51

Ik heb net de voorspelling bekeken, maar ik zie de dramatische voorspelling ook echt niet. Goede temperatuur en wel kans op regen en onweer, maar tja. :+

Leuke foto Sannemarijn! Waar zitten jullie momenteel?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:57

SdaphneS schreef:
Ik heb net de voorspelling bekeken, maar ik zie de dramatische voorspelling ook echt niet. Goede temperatuur en wel kans op regen en onweer, maar tja. :+

Leuke foto Sannemarijn! Waar zitten jullie momenteel?

Wij zitten in ljubno aan de savinja.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:02

Oh hij is nu weer omgeslagen. geen pijl op te trekken :') Gisteren stond er heel komende week regen en onweer in bovec.

Moeten maar niet teveel naar het weerbericht kijken en het ervaren denk ik. Wij zitten nu in de auto richting Bovec, vindt dat wel een van de mooiste gebieden. Ljubno ook fijn! Waren we 1,5 week terug even.

When was the last time you did something for the first time?

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:23

[ img ]
Zal hier wel weer richting 35 graden gaan.
:= maar ik klaag niet :D

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:18

Wij zitten ook in de hitte. Ik kan er niet zo best tegen. Rustig aan maar. Ook geen straf op vakantie. Paard en pony van onze dochter zijn mee vanmorgen om 8.30 alles klaar gereden en stal/weitje uitgemest. Dochter met een vriendin naar het zwembad gestuurd en nu zelf in de schaduw met onbeperkt citroenlimonade.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:25

finnens schreef:
Oh hij is nu weer omgeslagen. geen pijl op te trekken :') Gisteren stond er heel komende week regen en onweer in bovec.

Moeten maar niet teveel naar het weerbericht kijken en het ervaren denk ik. Wij zitten nu in de auto richting Bovec, vindt dat wel een van de mooiste gebieden. Ljubno ook fijn! Waren we 1,5 week terug even.

Heb je toevallig een suggestie voor een camping?
Ik vind dit gebied ook prachtig. Ik vind het net wat toegankelijker met zwemmen en wandelen. We zijn vroeger wel bij de socca geweest maar die is zo koud Haha.

[ img ]

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:24

Ik word jaloers van al die leuke kampeerfoto's!! 8-) Heerlijk hoor!!
Ik wil ook weer weg met de tent, maar het is momenteel zo koud hier 's nachts dat we nog even een paar weken zullen moeten wachten. Komende week gaan we weer naar 3 graden 's nachts, dat is mij net ff te gortig :brr:
Jullie allemaal veel plezier en ik geniet van de leuke plaatjes (met mijn dikke trui aan).

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:17

Hierbij onze 1e twee opstellingen. Wij hebben ook getwijfeld over de party tent. Maar deze is toch net wat flexibeler.

Nr 1 bij Kiel
[ img ]

Nr 2 bij mons klint
[ img ]

Gister even een paar druppels regen gehad. Zaterdag wordt er veel regen middags verwacht, dus gaan wij ochtends zo veel mogelijk opruimen (luifel/kleine tent) slapen de kids even samen in 1 tentdeel van de rode. En zondag vertrekken we zo vroeg mogelijk want maandag moet ik weer beginnen.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:32

Ziet er leuk uit! Blijf maar spammen alle vakantiefoto's. Heerlijk! :):)

Wij hebben op aanraden van dit topic een tarp gekocht, gisteren uitgepakt. Gigantisch ding. Haha. Drie bij drie is groter dan wij dachten. :=


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:17

Hahaha. Wij hebben ook zoiets. We hadden een losse luifel gekocht bij de tent, bij de eerste camping kwamen we erachter dat het ding echt veel te groot was. Ligt nu ongebruikt in de schuur.
We hebben nu een soort systeem met een zeiltje en stokken gemaakt. Werkt prima.

Come over to the dark side, we have cookies!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:14

Haha nou over een week gaan we het zien op de camping. We hebben in ieder geval genoeg meters om wat uit te vogelen met de tarp. :=

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:14


#snotterzegt

black_kelpie
Berichten: 7774
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:18

Wat een gezellig ding <3

Wij vertrekken morgennacht naar Zweden, zin in! We moesten altijd licht pakken, klein autootje en we waren flink wat ruimte kwijt omdat de hond mee gaat. Nu voor het eerst met de Volvo V70. Alles en nog meer kan mee, heerlijk :')

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:53

Die van ons is 3 bij 4, maar hij heeft op de helft verstevigingen en bevestigingspunten, dus zetten we hem nu (omdat het toch droog is, de plekken niet zo groot zijn, en zonbescherming het belangrijkst is) maar voor de helft op en de andere helft gebruiken we als "wand". Ik zou niet anders willen.

Party tent hebben we ook, wilden we meenemen als deze niet op tijd zou zijn. Maar ben blij dat we deze hebben.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:58

Mooi ding Riddershow! Zet je dat nou ook een beetje makkelijk op of is dat een heel geworstel? Super handig dat je kunt kiezen 'alleen dak' of 'klein dak + wand'. Ik hou van keuzes en flexibiliteit :D

Ziet er gezellig uit Kaatjemuts! Veel plezier!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:19

Als er iemand nog behoefte heeft aan gehoekte haringen dan hoor ik dat graag, ik heb er zat. _O-
Voor volgend jaar ga ik een heel stel nieuwe kopen eant wat ik nou heb is pisbakkenstaal. En dan ook een stel van die harde grondpennen. Met deze droogte is de grond hier bikkelhard geworden met iets dieper een kiezellaag.

Come over to the dark side, we have cookies!


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:23

Ik kom even binnenvallen, wij kamperen ook nu een aantal jaar en we hebben inderdaad ook de rotspennen, ideaal! :)

Rock this day like there is no tomorrow

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:16

Wat handig, nooit gezien! Wij hebben altijd lange spijkers mee. Dat werkt opzich ook als je ze goed schuin erin slaat, maar die rotspennen zien er makkelijker uit.

When was the last time you did something for the first time?

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:26

finnens schreef:
Wat handig, nooit gezien! Wij hebben altijd lange spijkers mee. Dat werkt opzich ook als je ze goed schuin erin slaat, maar die rotspennen zien er makkelijker uit.

Ehm, die rotspen is niet meer dan een spijker met een dwarsstripje erop gelast }>
Kun je ook zelf.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, dazzy, Esplen, Miran, mvdende, purny, SdaphneS, Unicorn79, Xhiske, YaraNls, YvonneV en 81 bezoekers