USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:37

Niks leuker dan road trippen in de USA, ik zou gaan rijden en er een voor uittrekken :-)

Webshop - digital art: MoTekent


Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:16

MoniqueT schreef:
Niks leuker dan road trippen in de USA, ik zou gaan rijden en er een voor uittrekken :-)


Een...... wat zou je ervoor uittrekken? Dag? Week? Maand? Jaar? Mensenleven? Paar sokken? :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:33

Ha, sorry! Weekje, met heen via Lancaster, PA en terug via Shenendoah NP en Washington DC. veel te mooi om overheen te vliegen.

Webshop - digital art: MoTekent

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:16

Virginia is ook mooi!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 02:11

Wij zitten inmiddels vlakbij Lake Tahoe, net in Nevada. Onze volgende stop is Yosemite, maar we komen er dus nu achter dat het door ons geboekte hostel best ver van de Valley af ligt... Maar, er zijn ook flinke bosbranden rondom Mariposa, dus onze kant is waars nog wel fijn juist nu. Iemand tips voor mooie hikes rondom Tioga Road?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:12

Er schijnt best veel overlast te zijn van de rook dus wat ik ervan op het alles amerikaforum lees is dat meeste mensen Yosemite nu skippen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:52

Ja dat hebben we ook overwogen.. maar kost best veel geld... en we zitten nu bij Lake Tahoe en daar zou ook veel overlast zijn, terwijl t meevalt... Dus denk dat we het er op wagen... we zitten 2/3 uur van de brand af

Always smile it makes people wonder what you're up to!

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:12

Ik zou in elk geval Bodie meenemen op
weg naar de Tioga Pass.

Webshop - digital art: MoTekent

MxW
Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:55

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Amerika, super spannend! :))

We starten in San Fransisco, rijden dan via Pismo Beach naar Las Angeles en rijden vervolgens door naar de Grand Canyon en eindigen in Las Vegas...

We gaan natuurlijk alle highlights opzoeken, maar hebben jullie nog tips? Gaan nu onderhand beginnen met alles voorbereiden en routes uitstippelen :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:21

purny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt

Wij hebben eens een auto voor een dag gehuurd. Volgens mij bij Herz op Manhattan ‘s morgens gehaald en ‘s avonds weer teruggebracht. Ging prima.
Iets heel anders: ik weet niet hoe lang jullie in NYC zijn en waarom je zus per se naar dat park wil, maar is het niet zonde van de tijd? Wij hebben ooit gekampeerd in Harriman Statepark en heb er weinig warme gevoelens aan over gehouden.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:34

MoniqueT schreef:
Ik zou in elk geval Bodie meenemen op
weg naar de Tioga Pass.


Bedankt voor deze tip, echt prachtig zeg! Hadden er anders nooit van geweten!

We zijn gisteren meteen doorgereden naar de Valley, de rook viel ons gelukkig reuze mee. De drukte ook, maar dat kan ook zijn omdat we er vrij laat(3-5 Pm) waren...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:37

Fijn dat jullie Bodie gevonden hebben! Bijzondere plek vind ik het.

Een groot deel van
Yosemite is geëvacueerd, dus zal het inderdaad niet zo druk meer zijn.

Webshop - digital art: MoTekent

Bloemetje75
Berichten: 1977
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 03:51

Waar kan ik accurate info over de branden in Yosemite vinden?

We hebben een heerlijke tijd in Florida. Animalpark, Epcot, Kennedy Space Centre. Uiteraard ook gewinkeld en in het zwembad gelegen. Via Fort Myers naar Naples. Daar gekajakt, door via de Everglades naar Florida City. Vandaag hele lange dag want helemaal naar Key West geweest. Volop genoten van het Caribische gevoel, speciale red deer gezien. Nu in Fort Lauderdale, morgen Miami bekijken en dan dag later door naar Phoenix. Vanaf daar 2 weken met een camper, oa Yosemite indien mogelijk en verantwoord!

We willen de kinderen graag in 4 weken zowel Florida als Westkust laten beleven. Florida is goed gelukt....

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 04:47

@Bloemetje75 klinkt heerlijk <3

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 05:10

Bloemetje75 schreef:
Waar kan ik accurate info over de branden in Yosemite vinden?

We hebben een heerlijke tijd in Florida. Animalpark, Epcot, Kennedy Space Centre. Uiteraard ook gewinkeld en in het zwembad gelegen. Via Fort Myers naar Naples. Daar gekajakt, door via de Everglades naar Florida City. Vandaag hele lange dag want helemaal naar Key West geweest. Volop genoten van het Caribische gevoel, speciale red deer gezien. Nu in Fort Lauderdale, morgen Miami bekijken en dan dag later door naar Phoenix. Vanaf daar 2 weken met een camper, oa Yosemite indien mogelijk en verantwoord!

We willen de kinderen graag in 4 weken zowel Florida als Westkust laten beleven. Florida is goed gelukt....


Als je Googled op Yosemite Cam vind je Webcams op verschillende locaties van het park en kan je zien hoe het zicht is. Op de officiële website staat ook informatie over afgesloten wegen.

Wij zitten in Mammoth Lakes, hier was het gisteren super helder maar vanmiddag is er wat meer rook neergedaald. Geen last van ademhalen. Vandaag een hele mooie hike gemaakt vlakbij de Tioga Pass ingang en dat was echt prachtig. Gisteren ook naar Yosemite Valley gereden en daar wel minder zicht, maar beter dan verwacht. Het is nog steeds prachtig! Wij hebben bandanas mee en gaan niet teveel actief doen met veel rook. Maar het is dus wel super rustig, dus wij vinden het zeker de moeite waard!!!

Ik heb sowieso het idee dat het grootste deel van Yosemite niet in accuut gevaar is. Het grootste probleem is verminderde zichtbaarheid door de rook en eventueel gevolgen voor de gezondheid door de rook. Maar dat lijkt imo tot nu toe mee te vallen!


@Monique; hele bijzondere plek idd!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 06:26


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bloemetje75
Berichten: 1977
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:42

Dankjewel! We gaan die site in de gaten houden en vast denken over alternatief.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:45

Voor degene die het leuk vinden om mijn K1 weg te volgen. Onze case is inmiddels via het National Visa Center doorgestuurd naar Amsterdam. Hopelijk volgende week de brief van de Ambassade om de papierwinkel hier op te starten.
De dag dat ik eindelijk weer naar mijn lief kan komt steeds dichter bij. <3
Huidige ETA: 1e week van september

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:47

Ik heb dezelfde eta :') :')


AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:49

Anthea schreef:
Ik heb dezelfde eta :') :')


:') Hilarisch dit

Ik vlieg op Chicago, jij Atlanta zeker.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:53

Atlanta? :P San Francisco :D

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:33

Anthea schreef:
Atlanta? :P San Francisco :D


Lucky you! Atlanta deze tijd van het jaar is: 30-35 graden + regen = shoot me, shoot me now! :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:02

Haha waar mijn vriend woont is het nu overdag 43 graden := Ik hou niet eens van de zon, doe mij maar sneeuw of regen. :+

Cowboy55
Berichten: 8420
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:09

Anthea schreef:
Haha waar mijn vriend woont is het nu overdag 43 graden := Ik hou niet eens van de zon, doe mij maar sneeuw of regen. :+


Maar minder luchtvochtigheid denk ik?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:13

Gelukkig wel. :P Maar die extreme hitte is echt totaal niet mijn ding, bah :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, lizy29, sas27 en 8 bezoekers