USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:47

Wij zijn lid van Hertz en bij ons is alles altijd prima. Dankzij ons lidmaatschap hebben we in maart zelfs een hele week een auto gratis meegekregen. Omdat we lid zijn hoeven we ook niet meer in te checken, w komen aan en op een bord staat onze naam en de auto die we mogen nemen. Ideaal :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:59

Ze zullen proberen je road side assistence en personal insurance aan te smeren, beide niet nodig. Als je eerst Gold Membee wordt en je credit card laat activeren (kantoor in NL of België) kan je bij de voorkeuren al aangeven dat je geen interesse hebt. Als Gold Member is je partner ook gratis extra bestuurder en staat je auto voor je klaar.

Webshop - digital art: MoTekent

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:04

SdaphneS schreef:
MoniqueT schreef:
Is de voorjaarsvakantie of de meivakantie geen optie? Dan hebben de Amerikanen vaak geen vakantie en dat scheelt stukken. Met kerst is de hele wereld vrij :-)

Ja, wellicht dat we voor de meivakantie gaan. Dan heb ik ook twee week. Denk dat het prijstechnisch wat beter is. Haha.
Zijn jullie ook wel eens vanuit New York met een auto de omgeving bekeken? Bijvoorbeeld naar Washington DC?


knabbelgirl schreef:
Mont Morris! Ik heb in die op 123rd street gezeten, heel leuk en cosy en goedkoop
Maar vraag me af of je op deze termijn uberhaubt nog iets vind in NY, laat staan goedkoop

*Edit; https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... _York.html

Bedankt voor de tip!

Ik ben vorig jaar vanuit NYC naar de Niagara Falls gereden (kleine dag met verschillende stops), toen naar Lancaster om de Amish te bezoeken (deden we toen een ruim dagdeel over) en toen was het nog een paar uurtjes naar Washington DC. Vond de Niagara Falls echt fantastisch dus zou dat wel ermee combineren als dat enigszins zou kunnen <3

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:54

@Dallista, dat is dus reden dat wij bij Alamo huren. Wij doen dan Skip the counter en je loopt door naar de garage. In tegenstelling tot Hertz mag je zélf je auto uitkiezen.
Dat is dus veel fijner want onze ervaring met Hertz ook als goldmember is echt heel erg slecht. Daar huren wij nooit meer. We kregen een afgetrapte afgeschreven auto en ook nog eens ten onrechte benzinekosten doorberekend. Nooit meer Herrz voor ons, want in 15 x Alamo hebben we dat nog nooit meegemaakt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:24

Wij zijn Gold Member bij Hertz en hier alleen maar positieve ervaringen. We mogen zelf onze auto uitkiezen en hebben alleen maar nieuwe auto's meegekregen. Vorig jaar nog een Chevrolet Camaro met maar 100 miles op 8-)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:30

Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:31

Huh? Volgens mij gaat het nu al de laatste 2 paginas over autohuur?

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:31

Zo zie je maar weer, ieder zijn eigen ervaring. Ik blijf bij Alamo, altijd naar volle tevredenheid, nog nooit 1 issue gehad, zelfs na een aanrijding geen enkel probleem.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:41

Bij Hertz staat je auto klaar, maar ben je vrij om een andere mee te nemen. Ook wij hebben hele goede ervaringen.

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:56

Wij huren altijd bij hertz met extra bestuurder en een tank benzine (=leeg inleveren)
Nooit problemen gehad. Alleen de verkooppraatjes stug afwijzen. Zo klaar

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:58

Wij hadden die keuze niet, anders hadden we zeker een andere auto meegenomen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:59

MoniqueT schreef:
Bij Hertz staat je auto klaar, maar ben je vrij om een andere mee te nemen. Ook wij hebben hele goede ervaringen.

En gratis extra bestuurder ook, inderdaad. We hoeven zelfs ons rijbewijs niet voor te leggen, gewoon binnen lopen, bord met onze naam checken, doorlopen en auto oppikken. Ideaal!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:11

Ik ben al gold member bij Hertz, dus dat scheelt alweer. Kan ik daar eens goed naar gaan kijken.
Bedankt voor alle informatie en tips! :)


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:24

Yup, merci voor alle info!
Toch eens even kijken wat handig is, misschien toch ander bedrijf een keertje proberen, al moet ik zeggen dat ik behalve de verkooppraatjes nooit echt problemen heb gehad met Hertz. Een auto die vanaf de airport hels lawaai maakt met rijden op de snelweg... omdat ik hem in het donker per ongeluk op de handmatige versnelling in z'n plus heb gezet i.p.v. de "drive" stand, tja... *bloos* Gelukkig de motor niet opgeblazen.

Of bij de desk in Seattle staan en niet kunnen betalen. CCs werden geweigerd. Bleek dat het ergens halverwege de nacht van zaterdag op zondagochtend was in NL, en, tja... dan willen ze nog wel eens werkzaamheden verrichten bij de bank, cc company etc.
Aan de cc website dus.
Sociaal dat ze er dan niet bij vermelden dat dat ook betekent dat je niet kan betalen met je cc!
Maar goed, daar kon Hertz niets aan doen, en loste zichzelf gelukkig op door gewoon heel geduldig te wachten tot eind van de werkzaamheden. ;-)

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:02

purny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt


Als het dichtbij NY is zou je ook kunnen overwegen om een taxi of uber te pakken.
Is het verder weg dan zou je nog een binnenlandse vlucht kunnen pakken, wij zijn bijvoorbeeld naar de Niagara Falls gevlogen en dit qua prijs goed te doen.

Cowboy55
Berichten: 8421
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:06

amies100 schreef:
purny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt


Als het dichtbij NY is zou je ook kunnen overwegen om een taxi of uber te pakken.
Is het verder weg dan zou je nog een binnenlandse vlucht kunnen pakken, wij zijn bijvoorbeeld naar de Niagara Falls gevlogen en dit qua prijs goed te doen.


Dat is slim want dat kost je met een kushandje een dag rijden heen en een dag rijden terug en dan ben je flink aan het stampen geweest.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:45

Citaat:

Dat is slim want dat kost je met een kushandje een dag rijden heen en een dag rijden terug en dan ben je flink aan het stampen geweest.


Kushandje?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Cowboy55
Berichten: 8421
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:54

Keet schreef:
Citaat:

Dat is slim want dat kost je met een kushandje een dag rijden heen en een dag rijden terug en dan ben je flink aan het stampen geweest.


Kushandje?



Is dat geen algemene uitdrukking? Dat doe je met een kushandje? Dat doe je met gemak/stelt niks voor?

In dit geval: van NYC naar Niagara Falls en v.v. per auto kost je met gemak 2 dagen en dan moet je nog goed je best doen om het binnen die twee dagen te redden.

Nee? Kushandje is geen ding?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:15

Nee, nog nooit van gehoord :n dacht dat het een autocorrect was :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:17

Keet schreef:
Nee, nog nooit van gehoord :n dacht dat het een autocorrect was :+

Hahahaha ik ook!

Cowboy55
Berichten: 8421
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:22

Dallista schreef:
Keet schreef:
Nee, nog nooit van gehoord :n dacht dat het een autocorrect was :+

Hahahaha ik ook!


Wat dachten jullie dan dat ik getypt had?!?! _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:34

amies100 schreef:
purny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt


Als het dichtbij NY is zou je ook kunnen overwegen om een taxi of uber te pakken.
Is het verder weg dan zou je nog een binnenlandse vlucht kunnen pakken, wij zijn bijvoorbeeld naar de Niagara Falls gevlogen en dit qua prijs goed te doen.

Het is in Tuxedo Park dus ongeveer 1,5 uur buiten de stad

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:02

Geen idee :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:33


purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:35


Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nojoukus en 12 bezoekers