Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 05:17

Oh en de wijk Pietermaai in Willemstad is erg leuk. Veel leuke bars en eettentjes. Net wat verder van het standaard centrum (gewoon te lopen hoor), maar de moeite waard.


VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:15

Ik ga twee maanden stagelopen in juli en augustus, ik ben heel benieuwd! Ergens ook wel spannend natuurlijk

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:43

VinandoW schreef:
Ik ga twee maanden stagelopen in juli en augustus, ik ben heel benieuwd! Ergens ook wel spannend natuurlijk

Wat leuk. Wat ga je doen?

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:03

manzano schreef:
Klein Curaçao vond ik echt niks aan. Enige wat tof was was de powerboat erheen. Dat is echt een aanrader. Doen ook een tour langs het eiland als je niet naar KC wil.

@Prairy; waar zat je in St.W? Daar heb ik ook gezeten. Ideale locatie vond ik!
In Willemstad zelf ook heel leuk gezeten.
Ook 2x op Jan Thiel, maar dat is niet aan mij besteed.
Denk dat de meeste tips wel gegeven zijn.

Voor de mensen op Jan Thiel; je kan leuk eten bij De Kleine wereld. Hebben ook gratis shuttle, zie hun website.
Verder eten we toch altijd wel een keertje bij Karakter en ook De Buurvrouw is erg leuk.


http://www.lascolinasverdes.com/appartement

Echt top vakantie gehad. Eigenaren zijn Nederlands en heel gezellig en relaxt maar als je gewoon lekker op jezelf wil zijn is het ook helemaal prima. Wij hebben er 3 weken gezeten. Zijn ook nog wel leuke prijzen! En alles prima bereikbaar.

Qua eten en zo kan ik Hemingway bij Lions aanraden, vooral op zondagavond. Heerlijke BBQ en daarna lekker dansen. Je eet daar met je voetjes in het zand, zo leuk! En ook hier nog wel redelijk betaalbaar vond ik.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:10

Vandaag geboekt! 1 oktober twee weken Papagayo Resort *\o/* {:}

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 04:26

Prairy schreef:
manzano schreef:
Klein Curaçao vond ik echt niks aan. Enige wat tof was was de powerboat erheen. Dat is echt een aanrader. Doen ook een tour langs het eiland als je niet naar KC wil.

@Prairy; waar zat je in St.W? Daar heb ik ook gezeten. Ideale locatie vond ik!
In Willemstad zelf ook heel leuk gezeten.
Ook 2x op Jan Thiel, maar dat is niet aan mij besteed.
Denk dat de meeste tips wel gegeven zijn.

Voor de mensen op Jan Thiel; je kan leuk eten bij De Kleine wereld. Hebben ook gratis shuttle, zie hun website.
Verder eten we toch altijd wel een keertje bij Karakter en ook De Buurvrouw is erg leuk.


http://www.lascolinasverdes.com/appartement

Echt top vakantie gehad. Eigenaren zijn Nederlands en heel gezellig en relaxt maar als je gewoon lekker op jezelf wil zijn is het ook helemaal prima. Wij hebben er 3 weken gezeten. Zijn ook nog wel leuke prijzen! En alles prima bereikbaar.

Qua eten en zo kan ik Hemingway bij Lions aanraden, vooral op zondagavond. Heerlijke BBQ en daarna lekker dansen. Je eet daar met je voetjes in het zand, zo leuk! En ook hier nog wel redelijk betaalbaar vond ik.


Nice!! Wij zaten bij Jan Kok lodges. Ook van Nederlanders. Echt een mooie plek en vooral toplocaties op het eiland.

https://jankoklodgescuracao.com

BuenaVista
Berichten: 3003
Geregistreerd: 02-06-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:04

Ik ben net terug van curacao.
We hebben in het papagayo hotel gezeten incl ontbijt.
Erg keurig en mooi hotel.
De zijn naar klein curacao geweest. Erg mooi voor 1x. Alleen die bootreis was heel erg. Hadden 4meter golven en stuwing vanaf de zijkant. Boot ging alle kanten op.
Wat wij het aller aller mooist vonden was het zwemmen met de dolfijnen. Echt een ervaring voor het leven.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:11

BuenaVista schreef:
Ik ben net terug van curacao.
We hebben in het papagayo hotel gezeten incl ontbijt.
Erg keurig en mooi hotel.
De zijn naar klein curacao geweest. Erg mooi voor 1x. Alleen die bootreis was heel erg. Hadden 4meter golven en stuwing vanaf de zijkant. Boot ging alle kanten op.
Wat wij het aller aller mooist vonden was het zwemmen met de dolfijnen. Echt een ervaring voor het leven.


Ja, ik heb het ook ooit gedaan omdat het mijn droom was, maar als je leest hoe afschuwelijk het is voor de dolfijnen dan doe je het nooit meer.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:45

DiantaM schreef:
BuenaVista schreef:
Ik ben net terug van curacao.
We hebben in het papagayo hotel gezeten incl ontbijt.
Erg keurig en mooi hotel.
De zijn naar klein curacao geweest. Erg mooi voor 1x. Alleen die bootreis was heel erg. Hadden 4meter golven en stuwing vanaf de zijkant. Boot ging alle kanten op.
Wat wij het aller aller mooist vonden was het zwemmen met de dolfijnen. Echt een ervaring voor het leven.


Ja, ik heb het ook ooit gedaan omdat het mijn droom was, maar als je leest hoe afschuwelijk het is voor de dolfijnen dan doe je het nooit meer.


Het wordt altijd wel enorm opgeblazen hoor! In Curaçao gaan ze goed met de dolfijnen om, in tegenstelling tot in andere landen. Maargoed. Mensen onthouden altijd alleen de opgeblazen verhalen en geloven dat dat de waarheid is. Maar het is een terugkerende discussie altijd. Daarentegen vind ik het zwemmen met dolfijnen in Curaçao wel echt veel te duur als je dat als toerist wil gaan doen.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:56

Als je je echt goed verdiept in dolfijnen dan weet je dat het niet opgeblazen wordt.

Het is gewoon slecht voor de dolfijnen. Ik ben het wel met je eens dat het daar goed geregeld is. Maar alsnog..

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:00

Ik heb met dolfijnen gewerkt (stages gelopen), waaronder ook in Curaçao, dus weet precies wat er gebeurt achter de schermen ;) K zeg niet dat iedereen maar massaal met dolfijnen moet gaan zwemmen, maar vind het altijd zo jammer dat iedereen het meteen als extreme dierenmishandeling naar voren brengt. Vaak ook nog eens wijzend naar de bekende film uit Japan, wat totaal niet te vergelijken is met wat er in Curacao gaande is op dit moment. Maar dat is weer een andere discussie.

Ik hoop in november goedkope tickets te krijgen, wil dan een weekje naar curaçao :D (iig in een goedkope periode)

Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:04

Flowq schreef:
Chogogo is geboekt! Het wordt wel eind september. Oktober zou ook kunnen maar vanwege het budget waardoor we in de zomer niet kunnen gaan werd dat toch wel echt te lang wachten.

Bedankt voor de tips! Airbnb hebben we ook bekeken, maar willen inderdaad eerst het eiland verkennen en dan zien we de volgende keer wel weer verder :)
Nu willen we vooral naar

-marine kazerne (vader is oud-marinier)
-westpunt
-Christoffelberg beklimmen :')
-Mambo Beach (lions dive)
-klein Curacao
-Willemstad
-snorkelen bij de schildpadden

Misschien dan nog de quadtour. Maar meer tips zijn nog steeds erg welkom!


Wij hadden bij Chogogo auto gehuurd, vrij voordelig en fijne autos!

Volg Joy op Joy the Malinois <3

DeniiSee
Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:15

Oh wat leuk een curacao topic!
Wij gaan 24 september 12 dagen naar Kontiki beach resort <3

Uit het oog, maar nooit uit het hart
Jax, Apache x Jazz, L1+10 PR: 218
Aram, Arabische volbloed ZZ-Licht+10 PR: 240, ZZ-Zwaar gestart, geen winst.


Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:33

Leuk, een curacao topic!

Ik ben zelf 11 jaar geleden naar curacao geweest, toen der tijd naar een resort in de Jan thielbaai. Nu na lang twijfelen toch besloten om eens terug te gaan. Over 6 weken gaan mijn vriend en ik voor 9 dagen naar curacao en dit keer in een hotel/appartement vlakbij/in Willemstad.

Heb er super veel zin in :D

Flash Nothing compares to you!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:03

Gaaaf Kontiki, die staat op ons wensenlijstje, voor nu nog beetje duur.
Leuk Birgit! Wel hotel ga je?

Wij gaan eind september, ben er nu al aan toe :+

Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:13

Flowq schreef:
Gaaaf Kontiki, die staat op ons wensenlijstje, voor nu nog beetje duur.
Leuk Birgit! Wel hotel ga je?

Wij gaan eind september, ben er nu al aan toe :+


Scuba lodge & ocean suites. Iemand ervaring mee?

Kontiki had ook onze voorkeur, maar was ook helaas boven budget.


Ik kan ook echt niet meer wachten :D

Flash Nothing compares to you!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:58

Na 11 jaar zal er een hele hoop veranderd zijn!! Scuba Lodge is wel leuk, heb er zelf nooit gelogeerd maar hoor er goede dingen over.

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:38

Ook daar zou ik idd wel een keer heen willen! Ziet er ook tof uit en schijnt heel prima te zijn :)

Voor de eerste keer Curacao wordt het toch Chogogo. Wellicht volgende keer Scuba

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:44

Scuba heb ik heel leuk gegeten. We sliepen ergens in de buurt daar. Lekker plekje zo direct aan zee en vlakbij het centrum.

x_Irisje_x
Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:04

Leuk topic :D Wij gaan begin september en zitten in Livingstone Jan Thiel resort :j

Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:41

x_Irisje_x schreef:
Leuk topic :D Wij gaan begin september en zitten in Livingstone Jan Thiel resort :j


Leuk! Daar hebben wij 11 jaar geleden gezeten. Beviel toen prima haha.

Wij gaan komende dinsdag, heb er zó veel zin in! Echt veel zin om leuke eettentjes te ontdekken, mooie stranden en te genieten.

Flash Nothing compares to you!

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:23

x_Irisje_x schreef:
Leuk topic :D Wij gaan begin september en zitten in Livingstone Jan Thiel resort :j


Ik zit daar in december, lekker de kerstdagen daar doorbrengen!

Leuk topic, ik volg.. :D

x_Irisje_x
Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:17

Birgit__ schreef:
x_Irisje_x schreef:
Leuk topic :D Wij gaan begin september en zitten in Livingstone Jan Thiel resort :j


Leuk! Daar hebben wij 11 jaar geleden gezeten. Beviel toen prima haha.

Wij gaan komende dinsdag, heb er zó veel zin in! Echt veel zin om leuke eettentjes te ontdekken, mooie stranden en te genieten.



Fijne vakantie!! Welk hotel?

Birgit__
Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:33

Fijne vakantie!! Welk hotel?[/quote]

Dankje! Wij zijn gisteren avond aangekomen op curacao, hotel Scuba Lodge. Geen idee waarom, maar we hebben een upgrade gekregen naar de presidents suite! Echt niet normaal groot en gaaf. Super leuk.

Tot nu toe heerlijk hotel, super vriendelijke mensen en lekker eten.

Gaan zo kijken of we een auto kunnen huren zodat we het eiland kunnen verkennen :)

Flash Nothing compares to you!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:23

Iemand ervaring met de hostels in Curaçao?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Bo_Y, CairnTerrier, dollyspikkel, Duality, Emj_23, eva1969, mvdende, NinaCharlie, Poosje81, purny, rien10, shaddy82, Sky_As, Tieneke, Travel_me en 56 bezoekers